-
SYSTEMY ELEKTRONICZNE SILNIKA I SKRZYNIA DCT
System elektronicznie sterowanej przepustnicy (TBW) zarządza osiągami i charakterystykami silnika oraz poziomem kontroli momentu obrotowego (HSTC) ze zintegrowaną kontrolą unoszenia przedniego koła. Do wyboru są 3 zdefiniowane tryby jazdy odpowiednie do różnych warunków drogowych. Wyboru trybu jazdy dokonuje się za pomocą przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy. Wskaźnik na wyświetlaczu jest aktywowany, gdy HSTC przystępuje do działania.
- Tryb STANDARD zapewnia zrównoważony, średni poziom w dostarczaniu mocy silnika, hamowania silnikiem i czułości HSTC, tworząc warunki do relaksującej jazdy przy niskich obrotach i prędkościach, jednocześnie uwalniając znacznie więcej potencjału Rebela w miarę wzrostu obrotów.
- Tryb RAIN zapewnia łagodne gospodarowanie mocą silnika i delikatne hamowanie, z wysoko ustawionymi progami interwencji HSTC, umożliwiając spokojne panowanie nad pojazdem na mokrych lub śliskich nawierzchniach.
- Tryb SPORT oferuje agresywne dostarczanie mocy i hamowanie silnikiem, z niskim poziomem interwencji HSTC, co pozwala na wykorzystanie maksymalnych osiągów motocykla.
- Tryb USER daje możliwość niestandardowej kombinacji ustawień, zależnie od preferencji kierowcy. Po ustawieniu parametrów trybu USER, są one automatycznie zapisywane, więc nie ma potrzeby ponownego konfigurowania parametrów po każdym włączeniu zapłonu.
Dwusprzęgłowe przekładnie DCT Hondy produkowane są już od 14 lat, a od 2010 roku w Europie sprzedano ponad 200 000 jednośladów wyposażonych w ten system przeniesienia napędu. DTC nadzoruje przewidywalną i płynną zmianę biegów, bardzo szybko stając podczas uzytkowania drugą naturą kierowcy. Przekładnia korzysta z dwóch sprzęgieł: jednego do rozruchu i do zasprzęglania biegów 1, 3 i 5 oraz drugiego – do biegów 2, 4 i 6, z wałkiem głównym połączonym z jednym ze sprzęgieł, umieszczonym wewnątrz wałka głównego drugiego sprzęgła, co zapewnia bardzo zwartą budowę przekładni. Oba sprzęgła są niezależnie sterowane przez własne obwody elektrohydrauliczne. Gdy nastąpi zmiana biegów, system wstępnie wybierze następne docelowe przełożenie, używając sprzęgła, które nie jest obecnie załączone. Pierwsze sprzęgło jest następnie elektronicznie rozłączane, a jednocześnie włącza się drugie sprzęgło. Rezultatem jest powtarzalna, szybka i bezproblemowa zmiana biegów. Ponadto, gdy sprzęgła przenoszą napęd z jednego biegu na drugi z minimalną przerwą w przekazywaniu momentu obrotowego z silnika na tylne koło, każdej zmianie biegów towarzyszy tylko minimalne szarpnięcie i zakołysanie motocykla, co sprawia, że odczucie towarzyszące zmianie jest bezpośrednie, ale sama zmiana jest bardzo wygładzona. Dodatkowe korzyści, to większa trwałość (ponieważ nie można uszkodzić przekładni źle zmieniając biegi), wyeliminowanie możliwości „zduszenia” silnika, obniżenie stresu w czasie jazdy miejskiej i zmniejszenie zmęczenia kierowcy, co pozwala skupić zaoszczędzoną w ten sposób uwagę na wszystkich innych aspektach jazdy, punktach przyspieszania i hamowania. System DCT oferuje dwa różne style jazdy – zmiany biegów dokonywane są albo w trybie automatycznym, według przestrzennej mapy wyboru biegu z wykorzystaniem monitorowanych non-stop parametrów jazdy, jak prędkość motocykla, obroty silnika i kąt otwarcia przepustnicy, albo w trybie ręcznym przez kierowcę, za pomocą łopatek umieszczonych po lewej stronie kierownicy. Dzięki elektronicznemu sterowaniu przepustnicą (TBW), mapy zmian biegów DCT są połączone z 3 trybami jazdy.
- W trybie jazdy STANDARD mapa zmiany biegów DCT oferuje równowagę pomiędzy jazdą na wysokich biegach ze stosunkowo niską prędkością oraz jazdą na niskich biegach, z pełnym otwarciem przepustnicy, dbając, by taka jazda była odpowiednio ekscytująca.
- W trybie RAIN szybciej wybierane są wyższe biegi, aby zapewnić maksymalną płynność jazdy.
- Tryb SPORT zapewnia wyższe obroty na niższych biegach, zmieniając biegi również w dół przy wyższych obrotach, w celu uzyskania lepszego efektu hamowania silnikiem.
- Tryb USER umożliwia kierowcy wybranie dowolnego z trzech schematów zmiany biegów przez skrzynię DCT, z preferowanymi kombinacjami innych parametrów.
-
PODWOZIE, HAMULCE I ZAWIESZENIE
- Charakterystyczna rama z rur stalowych podkreśla styl Rebela
- Geometria układu kierowniczego zapewnia stabilność i łatwe prowadzenie
- Przedni widelec cartridge z goleniami 43 mm i tylne amortyzatory z zasobnikami (piggyback), oba z regulacją napięcia wstępnego sprężyny
- Promieniowo montowany, przedni czterotłoczkowy zacisk hamulcowy i pływająca tarcza o średnicy 330 mm
- Opony: przednia 130/70B18, tylna 180/65B16
Rama modelu CMX1100 Rebel, wykonana z rur stalowych, sama w sobie jest manifestem stylistycznym. Opiera się na surowej i prostej konstrukcji jego mniejszego krewniaka i charakteryzuje się tą samą wyraźną linią, biegnącą po przekątnej od przodu do tyłu, ze zbiornikiem paliwa, który pełni ważną stylistyczną rolę, zajmując miejsce powyżej głównych rur o średnicy 35 mm, które są oczywiście powiększone w porównaniu z rurami modelu CMX500 Rebel. Wahacz rurowy o średnicy 50,8 mm koresponduje z całością, zarówno pod względem technicznym, jak i stylistycznym. Rozstaw osi wynosi 1520 mm, widelec ustawiono pod kątem 30° do pionu, by nawiązać do stylu cruisera, o 2° powyżej kąta pochylenia główki ramy wynoszącego 28°, wyprzedzenie ustalono na 110 mm. Taka geometria zapewnia właściwy wygląd, ale także stabilność podczas jazdy na wprost i dokładne, łatwe prowadzenie motocykla. Masa motocykla z płynami wynosi 223 kg dla wersji ze skrzynią manualną i 238 kg dla wersji z opcjonalną przekładnią DCT. Wersja CMX1100T Rebel waży 233 kg w wersji z przekładnią manualną i 248 kg w wersji z DCT. Wysokość siedzenia ustalono na bardzo przyjaznym poziomie 700 mm, a trójkąt pomiędzy kierownicą, siedzeniem i podnóżkami w połowie wysokości osadza kierowcę mocno w motocyklu. Ogólna geometria pozwala na uzyskanie dużych kątów przechyłu, po 35° na każdą stronę (pomiary wykonane przez Hondę), co oznacza, że CMX11100 Rebel potrafi cieszyć kierowcę na krętych drogach i płynnie łączyć sekwencje zakrętów. Przedni widelec typu cartridge posiada zaczernione, 2-częściowe dolne golenie (wykonane zarówno z wyciskanego, jak i odlewanego ciśnieniowo aluminium), połączone z goleniami 43 mm, wykończonymi ciemną, granatową powłoką z tlenku tytanu. Podwójne tylne amortyzatory z trzpieniami o średnicy 12,5 mm wyposażono w zasobniki ciśnieniowe (piggyback). Zarówno przednie jak i tylne zawieszenie posiadają regulację napięcia wstępnego sprężyn. Siłę hamowania zapewnia przedni, montowany promieniowo, czterotłoczkowy zacisk monoblokowy, obejmujący tarczę pływającą o średnicy 330 mm. Z tyłu pracuje jednotłoczkowy zacisk, działający na tarczę o średnicy 256 mm. Oba kontrolowane są przez system ABS. Obręcze odlewane z aluminium posiadają 5 sportowych ramion w kształcie litery Y. Zakładane są na nie grube opony - tylna 180/65B16 i przednia 130/70B18.
-
NOWA HONDA CMX1100 REBEL 2023 - ORYGINALNE AKCESORIA
Do stworzonego z myślą o personalizacji modelu CMX1100 Rebel opracowano całą gamę oryginalnych akcesoriów Hondy, gotowych do przykręcenia bezpośrednio do motocykla. Dostępne są dwa pakiety, "street" i "tour", skompletowane dla dwóch różnych grup klientów:
- Street Pack zawiera:
Siedzenie specjalne – czarne lub brązowe
Naklejki na zbiornik (centralna i boczne)
Osłona reflektora
Krótki przedni błotnik
Paski na felgi
- Tour Pack obejmuje:
Nylonowe sakwy i mocowania (prawa 10L / lewa 14L)
Oparcie pasażera
Oparcie siedzenia pasażera
Tylny bagażnik
Wszystkie akcesoria znajdujące się w pakietach można zakupić indywidualnie. Dostępne są również dodatki:
- Tylny bagażnik (solo)
- Folia zabezpieczająca
- Przednia szyba z mocowaniem
- Brązowe siedzenie pasażera
- Ogrzewanie manetek
- Osłona przeciwietrzna – dostępna tylko dla CMX1100T Rebel
-
HONDA CMX1100 REBEL 2023 - DANE TECHNICZNE
SILNIK |
|
Typ |
SOHC chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy z wykorbieniami co 270° i z rozrządem Unicam Zgodny z normą EURO5. |
Pojemność skokowa |
1084 cm3 |
Średnica cylindra i skok tłoka |
92 mm x 81,5 mm |
Stopień sprężania |
10.1:1 |
Moc maksymalna |
87 KM (64 kW) przy 7 000 obr./min |
Maks. moment obrotowy |
98 Nm przy 4 750 obr/min |
Pojemność układu smarowania |
4,8/4,3 (5,2/4,7 DCT) |
SYSTEM PALIWOWY |
|
Zasilanie |
PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa |
13.6 l |
Zużycie paliwa |
4,9 l/100 km – MT i DCT |
Poziomy hałasu (dB) |
Lurban 75,7 dB, Lwot 79,6 dB - MT; |
Lurban 75,5 dB, Lwot 79,9 dB - DCT |
Emisja CO2 |
114 g/km – MT i DCT |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA |
|
Rozrusznik |
Elektryczny |
Pojemność akumulatora |
12 V/11,2 AH |
Moc alternatora |
0,419 kW |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU |
|
Typ sprzęgła |
MT:Mokre wielotarczowe |
|
DCT: dwa mokre wielotarczowe sprzęgła hydrauliczne |
Typ skrzyni biegów |
MT: 6-biegowa manualna skrzynia biegów |
|
DCT: 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów |
Przeniesienie napędu |
Łańcuch |
RAMA |
|
Typ |
Diament |
PODWOZIE |
|
Wymiary (dł. x szer. x wys.) |
2240 mm x 853 mm x 1115 mm – MT |
2240 mm x 834 mm x 1115 mm – DCT |
Rozstaw osi |
1,520 mm |
Kąt pochylenia główki / Kąt widelca |
28° / 30° |
Wyprzedzenie |
110 mm |
Wysokość siedziska |
700 mm |
Prześwit |
120 mm |
Masa własna |
CMX1100 - MT: 223 kg / DCT 233 kg |
|
CMX1100T - MT: 238 kg / DCT 248 kg |
ZAWIESZENIE |
|
Przód |
Wstępnie regulowane 43 mm z kartridżem |
Tył |
Manualna regulację napięcia wstępnego podwójnego amortyzatora z zasobnikiem (piggyback) |
KOŁA |
|
Przód |
Aluminiowe, odlewane wieloramienne |
Tył |
Aluminiowe, odlewane wieloramienne |
Obręcz przednia |
MT 3,50 |
Obręcz tylna |
MT 5,00 |
Opona przednia |
130/70B18 M/C |
Opona tylna |
180/65B16 M/C |
HAMULCE |
|
Układ ABS |
Dwukanałowy ABS |
Przód |
Promieniowo montowany czterotłoczkowy zacisk hamulcowy i pojedyncza pływająca tarcza o średnicy 330 mm |
Tył |
Pojedyncza tarcza 256 mm z jednotłoczkowym zaciskiem |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY |
|
Zespół wskaźników |
Wyświetlacz LCD negatywowy, 120 mm, ładowarka USB C |
System zabezpieczeń |
HISS (Honda Intelligent Security System) |
Reflektor |
LED |
Światła tylne |
LED |
___
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.