NOWA HONDA CBR650R 2021 Z NORMĄ EURO5 - CENA W POLSCE

Wyposażony w komplet owiewek model CBR650F wprowadzono do oferty w 2014 roku wraz z nieobudowanym modelem CB650F, co zapewniło Hondzie bardzo wysoki udział w rynku czterocylindrowych motocykli klasy średniej, szczególnie wśród najbardziej sportowo zorientowanych maszyn sportowo-turystycznych. W 2017 roku motocykl otrzymał ostrzejszą stylistykę, podkreślającą estetyczne walory silnika, a sam silnik zyskał na mocy maksymalnej. Z przodu pojawił się widelec Showa Dual Bending Valve i mocniejsze zaciski hamulcowe Nissin. Ewolucja konstrukcyjna motocykla z roku modelowego 2019 zmieniła CBR650F w CBR650R. Zmiana z „F” na „R” oznacza wzrost sportowego potencjału, który kierowcy będą mogli odkrywać, wykorzystywać i cieszyć się nim na co dzień.

W procesie transformacji, CBR650R stał się nieprzypadkowo przedstawicielem rzadkiego gatunku: sportowym motocyklem, który zapewnia podobną przyjemność, radość i adrenalinę, jak maszyny RR, ale oferuje praktyczne walory na co dzień, przy rozsądnych kosztach eksploatacji. Czyni to z CBR650R doskonały środek komunikacji, a zarazem maszynę do weekendowej zabawy. To kierunek, który został dobrze przyjęty przez klientów. CBR650R zadebiutował w 2019 roku i był to wtedy drugi najlepiej sprzedający się motocykl sportowy w Europie. Model na rok 2021 wykorzystuje szansę na dalszy rozwój dzięki zasadniczej modernizacji przedniego zawieszenia oraz lepiej dostosowanym do potrzeb kierowców detalom.

Główną nowością w zmodernizowanym CBR650R jest zastosowanie widelca USD Showa 41mm typu Separate Function Big Piston – wysokiej jakości zawieszenia, które jeszcze skuteczniej wspomaga znakomite prowadzenie się motocykla. Zgodność silnika z normą EURO5 została osiągnięta bez obniżenia mocy maksymalnej. Inne usprawnienia obejmują lepszą widoczność wyświetlacza LCD, nowe reflektory oraz gniazdo ładowania USB typu C pod siedzeniem. Dodatkiem są drobne zmiany kosmetyczne obejmujące nowe osłony boczne i nowe mocowanie tablicy rejestracyjnej.

CBR650R będzie dostępny w dwóch zmienionych opcjach kolorystycznych: Matt Gunpowder Black Metallic ma teraz dyskretne srebrne (a nie czerwone) akcenty, podczas gdy wersja Candy Chromosphere Red ma bardziej wyrazistą czarno-białą grafikę na bokach owiewki oraz (dodatkowo w stosunku do poprzedniej wersji) na zbiorniku paliwa i tylnej kanapie.

-

-

NOWA HONDA CBR650R 2021 - CENNIK W POLSCE

Model (nazwa handlowa) Cena detaliczna brutto Wyprzedaż rocznika 2020
CBR650R, HSTC 39 500 PLN 36 300 PLN

-

PODWOZIE

  • Nowe regulowane zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston z rozdzielonymi funkcjami (SFF-BP)
  • Użyto promieniowych, czterotłoczkowych zacisków hamulcowych i pływających tarcz z przodu.
  • Rozmiary opon: z przodu 120/70-ZR17 i z tyłu 180/55- R17

Stalowa rama typu diament wykorzystuje tłoczone (zamiast kutych) płyty mocowania sworznia wahacza i dwie eliptyczne belki o specjalnie dostosowanej sztywności (sztywniejsze w rejonie główki ramy i bardziej „elastyczne” w części belkowej). Zapewnia to zrównoważoną charakterystykę prowadzenia z wysoką precyzją informacji zwrotnych odbieranych przez kierowcę. Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 25,5°/101 mm, przy rozstawie osi 1 450 mm. Masa własna wynosi 208 kg.

Przedni widelec USD Showa Big Piston z goleniami o średnicy 41 mm oraz rozdzielonym tłumieniem dobicia i odbicia (SFF-BP) to zasadnicza zmiana jakościowa. Amortyzator z separacją tłumienia w jednej rurze widelca i mechanizmem sprężynowym w drugiej zapewnia wysoką skuteczność tłumienia i mniejszą masę. Wraz z zastosowaniem tłoka amortyzatora o większej średnicy, rośnie wyczucie drogi, absorpcja nierówności i kontrola nad motocyklem. Z tyłu pojedynczy amortyzator z 7-stopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny, został bezpośrednio zamocowany do odlewanego grawitacyjnie aluminiowego wahacza.

Zamocowany promieniowo, czterotłoczkowy zacisk przedniego hamulca współpracuje z pływającymi tarczami o średnicy 310 mm, a z tyłu hamowanie zapewnia jednotłoczkowy zacisk i tarcza 240 mm. Hamowanie usprawnia dwukanałowy system ABS.

Aluminiowe, odlewane obręcze kół ubrano w przednie i tylne opony o rozmiarze odpowiednio 120/70-ZR17 i 180/55-ZR17.

-

WYPOSAŻENIE I STYLISTYKA

  • Nowe panele boczne i mocowanie tylnego błotnika oraz tablicy rejestracyjnej
  • Nowe przednie reflektory
  • Wyświetlacz LCD jest teraz łatwiejszy do odczytu, gniazdo USB typu C znajduje się pod siedzeniem

Nowe owiewki CBR650R i dobrze widoczny, czterocylindrowy silnik, wzmacniają sportowy charakter motocykla. Podwójne reflektory LED z nowym, drapieżnym profilem, wprowadzonym w modelu 2021, zapewniają maszynie przenikliwe, bezkompromisowe spojrzenie, a górne i rozszerzone dolne owiewki łączą muskulaturę ze smukłymi liniami i kątami

Siedzenie jest zwarte, a jego zwężony z tyłu kształt wzmacnia sportowy charakter motocykla. Nowe panele boczne podkreślają minimalizm, podobnie jak tylny błotnik i mocowanie tablicy rejestracyjnej.

Agresywna pozycja kierowcy wynika z zastosowania kierownicy typu clip-on, która mocowana jest teraz pod górną półką i z pozycji dopasowanych tylnych podnóżków. Pod siedzeniem znajduje się gniazdo USB typu C, które ułatwia ładowanie urządzenia mobilnego. Wysokość siedzenia wynosi 810 mm.

W zestawie stylowych wskaźników LCD znajduje się funkcja wyświetlenia sugestii zmiany biegu na wyższy, oznaczenia aktualnie załączonego biegu oraz wskaźnik najwyższych osiągniętych obrotów (Peak Hold). W motocyklu z roku modelowego 2021 poprawiono czytelność poprzez zmianę wyświetlacza LED i rozmiaru czcionki.

-

ORYGINALNE AKCESORIA DO CBR650R 2021

Dla CBR650R dostępna jest gama oryginalnych akcesoriów Hondy:

  • Przednie błotniki, osłony boczne, osłona kanapy (w części aluminiowa lub zawierająca wstawki aluminiowe)
  • Paski na felgi
  • Torba na zbiornik i torba na siedzenie pasażera
  • Quick Shifter
  • Wysoka szyba - jasna lub przyciemniona
  • Podgrzewane manetki

-

HONDA CBR650R 2021 - SILNIK

  • Maksymalna moc 95KM, maksymalny moment obrotowy 63 Nm, dostępna wersja o mocy 35 kW dla kierowców z prawem jazdy kategorii A2
  • System kontroli momentu obrotowego (HSTC)
  • Spełnia normę czystości spalin EURO5

16-zaworowy silnik DOHC o pojemności 649 cm3 jest tak dostrojony, aby zapewnić najczystsze, najradośniejsze osiągi, jakie można uzyskać z czterocylindrowej jednostki napędowej średniej wielkości, z tradycyjnie już błyskawiczną reakcją w całym zakresie obrotów i mocną, wysokoobrotową górą, z której rzędowe czwórki Hondy są znane od dekad. Moc maksymalna 70 kW pojawia się przy 12 000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 63 Nm przy prędkości obrotowej 8 500 obr/min. Łatwa konwersja z ograniczeniem mocy do 35 kW stanowi ukłon w stronę posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.

W ramach aktualizacji na rok 2021, jedyne zmiany w specyfikacji silnika dotyczą zgodności z normą EURO5, co wymagało zmian w oprogramowaniu ECU, w geometrii krzywek rozrządu, w czasach zaworów dolotowych, zmiany rury wydechowej, katalizatora i tłumika, a także dodania czujnika położenia wału korbowego.

Bezpośrednie sterowanie zaworami przez krzywki rozrządu umożliwiło uzyskanie zwartej budowy głowicy. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą odpowiednio 67 mm i 46 mm przy stopniu sprężania podniesionym do 11,6:1. Zastosowano irydowe świece zapłonowe, a podwójne kanały dolotowe - po obu stronach zbiornika paliwa - zasilają airbox większą ilością powietrza i odpowiadają za gardłowy odgłos kolektora dolotowego.

Asymetryczne kształty płaszczy tłoków minimalizują kontakt z tulejami cylindrów i zmniejszają tarcie. Stalowe „kolce” na zewnętrznej powierzchni tulei cylindrowych zmniejszają zużycie oleju (i tarcie) poprzez poprawę odprowadzania ciepła, a cichy łańcuch rozrządu SV zmniejsza straty spowodowane tarciem dzięki zastosowaniu wanadowej powłoki na sworzniach. Wewnętrzne kanały cieczy chłodzącej, łączące głowicę z blokiem cylindrów, eliminują większość zewnętrznych połączeń.

Silnik korzysta ze zwartej architektury wewnętrznej, jest połączony z sześciostopniową przekładnią i rozrusznikiem oraz z cylindrami pochylonymi do przodu o 30°. Sprzęgło antyhoppingowe ułatwia zmiany biegu na wyższy, zapobiegając jednocześnie blokowaniu tylnego koła przy silnym hamowaniu i szybkich redukcjach biegów. System kontroli momentu obrotowego (Honda Selectable Torque Control - HSTC) ma za zadanie utrzymanie przyczepności tylnego koła. System można wyłączyć, jeśli kierowca nie chce korzystać z jego usług.

Spalanie 4,9 l/100km (zgodnie z cyklem pomiarowym WMTC) daje zasięg ponad 300 km na jednym zbiorniku, który mieści 15,4 litra paliwa.

-

HONDA CBR650R 2021 - DANE TECHNICZNE

SILNIK
Typ Chłodzony cieczą 4-suwowy, 16-zaworowy DOHC, rzędowy 4-cylindrowy
Pojemność skokowa (cm³) 649 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) 67,0 x 46,0
Stopień sprężania 11,6:1
Moc maksymalna 70 kW przy 12 000 obr/min
Max. moment obrotowy 63 Nm przy 8 500 obr/min
Pojemność układu smarowania 2,7 l
SYSTEM PALIWOWY
Zasilanie PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Zbiornik paliwa 15,4 l
Zużycie paliwa 4,9 l/100 km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Rozrusznik Elektryczny
Pojemność akumulatora 12V/8,6 AH
Moc alternatora 370 W
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgła Mokre wielopłytkowe
Typ skrzyni biegów 6-biegowa
Przełożenie główne Łańcuch
RAMA
Typ Stalowa dwubelkowa rurowa (diament)
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2 120 x 750 x 1 150 mm
Rozstaw osi 1 450 mm
Kąt pochylenia kolumny 25,5°
Wyprzedzenie 101 mm
Wysokość siedziska 810 mm
Prześwit 130 mm
Masa własna 208 kg
Promień zawracania
ZAWIESZENIE
Przednie Regulowane przednie zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston z rozdzieleniem funkcji i goleniami o średnicy 41 mm (SFF-BP).
Tył Pojedynczy amortyzator z 7-stopniową regulacją napięcia wstępnego, skok 43,5 mm
KOŁA
Obręcz przednia Odlew aluminiowy, 6- drążonych ramion
Obręcz tylna Odlew aluminiowy, 6- drążonych ramion
Opona przednia 120/70ZR17 M/C (58W)
Opona tylna 180/55ZR17 M/C (73W)
Hamulce
Układ ABS ABS 2-kanałowy, hydrauliczne hamulce z podwójnymi tarczami hamulcowymi 310 mm z przodu i tarczą hamulcową 240 mm z tyłu
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zespół wskaźników Cyfrowy prędkościomierz, cyfrowy obrotomierz słupkowy, podwójny licznik przebiegów dziennych, cyfrowy słupkowy wskaźnik paliwa, załączony bieg i wskaźnik zmiany biegu na wyższy, cyfrowy zegar
Reflektor LED
Światła tylne LED

___
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Honda

Jak przygotować motocykl do wyprawy?
Jak przygotować motocykl do wyprawy?

PORADNIK | Początek sezonu to czas planowania pierwszych dłuższych wycieczek przez miłośników jednośladów. Jeśli zaliczasz się do nich, musisz mieć świadomość tego, że przed wyruszeniem w dalszą trasę powinieneś wykonać przegląd swojego pojazdu i zająć się jego konserwacją.

Honda MSX125 Grom na rok modelowy 2025
Honda MSX125 Grom na rok modelowy 2025

HONDA MOTOZmodernizowany model MSX125 Grom 2025 jest gotowy do wejścia na rynek europejski z przeprojektowanym nadwoziem i nowymi opcjami kolorystycznymi. 

Najnowsze oferty

Honda EM1 e - skuter elektryczny
  • Model: EM1
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Elektryczny
  • Rok produkcji: 2023
Honda SH 125i ABS, Nowy
Honda SH 125i ABS, Nowy
Dodaj do schowka
  • Model: SH
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda EM1 e - skuter elektryczny
  • Model: EM1
  • Przebieg: 200 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Elektryczny
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony