NOWA HONDA CB650R 2021 Z NORMĄ EURO5 - CENA W POLSCE

Honda zawsze szukała nowych granic, tak w projektowaniu, jak i inżynierii. W 2018 roku nowe trio CB1000R, CB300R i CB125R przyniosło świeżą tożsamość linii motocykli typu naked, łącząc inspiracje stylem café racer z ultra-minimalistycznym wyglądem w ramach linii "Neo Sports Café". Pozostawiono wtedy miejsce dla jeszcze jednego naturalnego uzupełnienia gamy reprezentującej nową estetykę: motocykla z bardzo konkurencyjnego segmentu nieobudowanych jednośladów średniej wielkości, a w roku 2019 przejął tę rolę CB650R. Projekt, skierowany do młodszych kierowców, którzy oczekują niebanalnego stylu i chcą cieszyć się doskonałym połączeniem dynamicznych osiągów czterocylindrowego silnika z możliwościami lekkiego, wszechstronnego, dopracowanego układu jezdnego, okazał się sukcesem.

Idąc za ciosem, w roku modelowym 2021 motocykl CB650R otrzymał ulepszone przednie zawieszenie, a także wiele szczegółowych udoskonaleń, które zwiększają komfort, użyteczność i praktyczność.

-

-

Główną nowością w zmodernizowanym CB650R jest zastosowanie widelca USD Showa 41mm typu Separate Function Big Piston z rozdzielonym napięciem wstępnym sprężyn i tłumieniem (SFF-BP) – wysokiej jakości zawieszenia, które jeszcze skuteczniej wspomaga znakomite prowadzenie motocykla.

Zgodność silnika z normą EURO5 została osiągnięta bez obniżenia mocy maksymalnej. Inne usprawnienia obejmują nieco bardziej wysuniętą do przodu kierownicę, lepszą widoczność wyświetlacza LCD oraz gniazdo ładowania USB typu C pod siedzeniem. Do tego dochodzą drobne zmiany kosmetyczne, takie jak nowe panele boczne i tylny błotnik.

Model CB650R na rok 2021 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych:

  • Pearl Smoky Gray [nowy kolor]
  • Mat Gunpowder Black Metallic
  • Candy Chromosphere Red
  • Mat Jeans Blue Metallic

-

-

NOWA HONDA CB650R 2021 "NEO SPORTS CAFE" - CENNIK W POLSCE

Model (nazwa handlowa) Cena detaliczna brutto Wyprzedaż rocznika 2020
CB650R, HSTC 35 800 PLN 32 900 PLN

-

PODWOZIE

  • Nowe regulowane zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston z rozdzielonym tłumieniem dobicia i odbicia (SFF-BP)
  • Użyto promieniowych, czterotłoczkowych zacisków hamulcowych i pływających tarcz z przodu.
  • Rozmiary opon: z przodu 120/70-ZR17 i z tyłu 180/55- R17

Stalowa rama typu diament wykorzystuje tłoczone (zamiast kutych) płyty w mocowaniu sworznia wahacza i dwie eliptyczne belki o specjalnie dostosowanej sztywności (sztywniejsze w rejonie główki ramy i bardziej "elastyczne" w części belkowej), aby zapewnić zrównoważoną charakterystykę prowadzenia z wysoką precyzją informacji zwrotnych, odbieranych przez kierowcę. Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 25,5°/101 mm, przy rozstawie osi 1 450 mm. Masa własna wynosi 202,5 kg.

Przedni widelec USD Showa Big Piston z goleniami o średnicy 41 mm oraz rozdzielonym tłumieniem dobicia i odbicia (SFF-BP) jest ważną nowością w tym motocyklu. Amortyzator z separacją tłumienia w jednej rurze widelca i mechanizmem sprężynowym w drugiej, zapewniają wysoką skuteczność tłumienia i mniejszą masę. Wraz z zastosowaniem tłoka amortyzatora o większej średnicy, rośnie wyczucie drogi, absorpcja nierówności i kontrola nad motocyklem. Z tyłu pojedynczy amortyzator z 7-stopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny, został bezpośrednio zamocowany do odlewanego grawitacyjnie aluminiowego wahacza.

Zamocowany promieniowo, czterotłoczkowy zacisk przedniego hamulca współpracuje z pływającymi tarczami o średnicy 310 mm, a z tyłu hamowanie zapewnia jednotłoczkowy zacisk i tarcza 240 mm. Hamowanie usprawnia dwukanałowy system ABS.

Aluminiowe, odlewane obręcze kół ubrano w przednie i tylne opony o rozmiarze odpowiednio 120/70-ZR17 i 180/55-ZR17.

-

HONDA CB650R 2021 - WYPOSAŻENIE I STYLISTYKA

  • Nowe panele boczne i mocowanie tylnego błotnika oraz tablicy rejestracyjnej
  • Zwiększony kąt nachylenia ramion kierownicy ułatwia manewrowanie przy małych prędkościach
  • Wyświetlacz LCD jest teraz łatwiejszy do odczytu, gniazdo USB typu C znajduje się pod siedzeniem

Wypełniony mechanicznymi detalami, agresywny styl Neo Sports Café CB650R cechują charakterystyczne kompaktowe trapezowe proporcje krótkiego tyłu i maksymalnie zbliżonego do kierownicy reflektora. Długi zbiornik paliwa jest kluczowym motywem projektu całej rodziny motocykli typu naked. Jego gładkie linie podkreślają solidność metalowych powierzchni, a sam zbiornik jest ukoronowaniem inżynierskich wysiłków nad czterocylindrowym silnikiem. Pod zbiornikiem umieszczono układ zapłonowy.

Nowe, mniejsze panele boczne podkreślają minimalizm, podobnie jak tylny błotnik, który jest teraz wykonany ze stali, a nie z tworzywa nylonowego. Pod siedzeniem znajduje się gniazdo USB typu C, które ułatwia ładowanie urządzenia mobilnego. Wysokość siedzenia wynosi 810 mm.

Okrągły reflektor to jeden z ważnych akcentów języka stylistycznego Neo Sports Café. Jest on wykonany w technice LED, podobnie jak całość oświetlenia motocykla. Nowy, przejrzyście zaprojektowany zestaw wskaźników LCD przypomina rozwiązania z CB1000R i zawiera lampkę informującą o konieczności zmiany biegu na wyższy, oznaczenia aktualnie załączonego biegu oraz wskaźnik najwyższych osiągniętych obrotów (Peak Hold). W roku modelowym 2021 poprawiono czytelność poprzez zmianę wyświetlacza LED i rozmiaru czcionki.

Kolejną zmianą jest zwiększenie kąta ramion kierownicy o 3° do 35°. Ta pozornie drobna modyfikacja ułatwia wykonywanie ostrych skrętów przy małych prędkościach oraz zawracanie.

Valerio Aiello z działu badań i rozwoju Hondy w Rzymie opowiada o pracy nad estetyką projektu Neo Sports Café: "Cała obecna oferta Neo Sport Café firmy Honda jest pochodną modelu CB4 Concept, zaprezentowanego na targach EICMA w 2015 roku. Naszym pragnieniem było wczuć się w duszę motocykla café racer i zreinterpretować ją w nowoczesnym stylu. Wszystkie nasze modele tej serii CB nie są zwykłymi motocyklami retro, to raczej motocykle neoklasyczne - czyli nowoczesne pojazdy prezentujące klasyczny styl połączony z najnowszą techniką. Chcieliśmy stworzyć nowy wymiar stylistyczny, odmienny od muskularnych streetfighterów ostatnich lat, a jednocześnie daleki od prostszego stylu café-racer. Efekt końcowy jest taki, że żaden z motocykli konkurencji nie przypomina serii Neo Sports Cafe i niezależnie od indywidualnej oceny ich stylu, są one łatwo rozpoznawalne jako motocykle Hondy. Konkurencja ma w ofercie motocykle klasyczne, a także bardzo nowoczesne, ale moim zdaniem, nie ma czegoś, co łączy w sobie obydwa te style. Podczas opracowywania koncepcji CB4 szukałem inspiracji poza światem motocykli i znalazłem ją w zegarkach. Zawsze podobała mi się ich „techniczność”, a jednym z kluczowych pojęć, które towarzyszyło nam podczas projektowania Neo Sports Café, była „Sztuka mechaniczna”’. „Sztuka mechaniczna” to pragnienie ukazania piękna różnych elementów mechanicznych, do czego w Hondzie zawsze przywiązywano dużą wagę. Zegarki pod tym względem są znakomite, a ich mechanizmy zawsze posiadają nieodparty urok”.

-

-

ORYGINALNE AKCESORIA HONDA

Dla CB650R dostępna jest gama oryginalnych akcesoriów Hondy:

  • Zestaw aluminiowych części i dodatków podnoszących estetyczne walory projektu Neo Sport Café, wspólne dla CB650R i CB1000R (osłona wskaźników, przednie panele błotników, osłony boczne przednie, osłony boczne centralne, nakładka siedzenia)
  • Osłona dolna
  • Paski na felgi
  • Torba na zbiornik i torba na siedzenie pasażera – takie same, jak w przypadku flagowego modelu Hondy CB1000R
  • Osłona dolna
  • Paski na felgi
  • Torba na zbiornik i torba na siedzenie pasażera – takie same, jak w przypadku flagowego modelu Hondy CB1000R
  • Quick Shifter
  • Osłona przednia
  • Gniazdo 12 V
  • Podgrzewane manetki

-

SILNIK HONDY CB650R 2021 Z NORMĄ EURO5

  • Maksymalna moc 70 kW, maksymalny moment obrotowy 63 Nm, dostępna wersja o mocy 35 kW dla kierowców z prawem jazdy kategorii A2
  • System kontroli momentu obrotowego (HSTC)
  • Spełnia normę czystości spalin EURO5

16-zaworowy silnik DOHC o pojemności 649 cm3 jest tak dostrojony, aby zapewnić najczystsze, najradośniejsze osiągi, jakie można uzyskać z czterocylindrowej jednostki napędowej średniej wielkości, z tradycyjnie już błyskawiczną reakcją w całym zakresie obrotów i z mocną, wysokoobrotową górą, z której rzędowe czwórki Hondy są znane od dekad. Moc maksymalna 70 kW pojawia się przy 12 000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 63 Nm – przy prędkości obrotowej 8 500 obr/min. Łatwa konwersja z ograniczeniem mocy do 35 kW stanowi ukłon w stronę posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.

W ramach aktualizacji na rok 2021, jedyne zmiany w specyfikacji silnika dotyczą zgodności z normą EURO5, co wymagało zmian w oprogramowaniu ECU, w geometrii krzywek rozrządu i czasach zaworów dolotowych, zmiany rury wydechowej, katalizatora i tłumika, a także dodania czujnika położenia wału korbowego.

Bezpośrednie sterowanie zaworami przez krzywki rozrządu umożliwiło uzyskanie zwartej budowy głowicy. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą odpowiednio 67 mm i 46 mm przy stopniu sprężania podniesionym do 11,6:1. Zastosowano irydowe świece zapłonowe, a podwójne kanały dolotowe - po obu stronach zbiornika paliwa - zasilają airbox większą ilością powietrza i odpowiadają za gardłowy odgłos kolektora wlotowego.

Asymetryczne kształty płaszczy tłoków minimalizują kontakt z tulejami cylindrów i zmniejszają tarcie. Stalowe „kolce” na zewnętrznej powierzchni tulei cylindrowych zmniejszają zużycie oleju (i tarcie) poprzez poprawę odprowadzania ciepła, a cichy łańcuch rozrządu SV zmniejsza straty spowodowane tarciem dzięki zastosowaniu wanadowej powłoki na sworzniach. Wewnętrzne kanały cieczy chłodzącej, łączące głowicę z blokiem cylindrów, eliminują większość zewnętrznych połączeń.

Silnik korzysta ze zwartej architektury wewnętrznej, jest połączony z sześciostopniową przekładnią i rozrusznikiem oraz z cylindrami pochylonymi do przodu o 30°. Sprzęgło antyhoppingowe ułatwia zmiany biegu na wyższy, jednocześnie zapobiegając blokowaniu tylnego koła przy silnym hamowaniu i szybkich redukcjach biegów. System kontroli momentu obrotowego (Honda Selectable Torque Control - HSTC) ma za zadanie utrzymanie przyczepności tylnego koła. System można wyłączyć, jeśli kierowca nie chce korzystać z jego usług.

Spalanie 4,9 l/100km (zgodnie z cyklem pomiarowym WMTC) daje zasięg ponad 300 km na jednym zbiorniku, który mieści 15,4 litra paliwa.

-

HONDA CB650R 2021 - DANE TECHNICZNE

SILNIK
Typ Chłodzony cieczą 4-suwowy, 16-zaworowy DOHC, rzędowy 4-cylindrowy
Pojemność skokowa (cm³) 649 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) 67,0 x 46,0
Stopień sprężania 11.6:1
Moc maksymalna 70 kW przy 12 000 obr/min
Max. moment obrotowy 63 Nm przy 8 500 obr/min
Pojemność układu smarowania 2,7 l
SYSTEM PALIWOWY
Zasilanie PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Zbiornik paliwa 15,4 l
Zużycie paliwa 4,9 l/100 km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Rozrusznik Elektryczny
Pojemność akumulatora 12V/8,6 AH
Moc alternatora 370 W
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgła Mokre wielopłytkowe
Typ skrzyni biegów 6-biegowa
Przełożenie główne Łańcuch
RAMA
Typ Stalowa dwubelkowa rurowa (diament)
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2 130 x 780 x 1 075mm
Rozstaw osi 1 450 mm
Kąt pochylenia kolumny 25,5°
Wyprzedzenie 101 mm
Wysokość siedziska 810 mm
Prześwit 150 mm
Masa własna 202,5 kg
Promień zawracania
ZAWIESZENIE
Przednie Regulowane przednie zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston z rozdzieleniem funkcji i goleniami o średnicy 41 mm (SFF-BP).
Tył Pojedynczy amortyzator z 7-stopniową regulacją napięcia wstępnego, skok kolumny 43,5 mm
KOŁA
Obręcz przednia Odlew aluminiowy, 6- drążonych ramion
Obręcz tylna Odlew aluminiowy, 6- drążonych ramion
Opona przednia 120/70ZR17 M/C (58W)
Opona tylna 180/55ZR17 M/C (73W)
Hamulce
Układ ABS ABS 2-kanałowy, hydrauliczne hamulce z podwójnymi tarczami hamulcowymi 310 mm z przodu i tarczą hamulcową 240 mm z tyłu
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zespół wskaźników Cyfrowy prędkościomierz, cyfrowy obrotomierz słupkowy, podwójny licznik przebiegów dziennych, cyfrowy słupkowy wskaźnik paliwa, załączony bieg i wskaźnik zmiany biegu na wyższy, cyfrowy zegar
Reflektor LED
Światła tylne LED

___
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej

Historia superfana Forda Supervana
Historia superfana Forda Supervana

FORD | wraz z ewolucją seryjnego Transita zmienił się również jego wyczynowy brat – Supervan

Ford Transit – uterenowiony samochód ratowniczo-gaśniczy
Ford Transit – uterenowiony samochód ratowniczo-gaśniczy

FORD Transit to samochód uniwersalny idealnie sprawdzający się nie tylko przy zastosowaniach komercyjnych ale także doceniany przez służby ratownicze i mundurowe

Na targach SEMA Ford zaprezentował przystępne pakiety personalizacji pojazdów – Ford Custom Garage
Na targach SEMA Ford zaprezentował przystępne pakiety personalizacji pojazdów – Ford Custom Garage

FORD gama wyczekiwanych pick-upów i SUV-ów Forda daje właścicielom nowe pole dla wyobraźni i umiejętności personalizacji

Najnowsze oferty

Opel Grandland GS Line 1.2 Turbo Benzyna 130 KM AT8
  • Model: Grandland
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 14330 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2022
Jeep Wrangler SAHARA 2.0 benzyna 272KM BlackWeek
  • Model: Wrangler
  • Typ nadwozia: Terenowy
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Alfa Romeo Tonale Sprint 1.5 T4 180KM DCT7 Mild-Hybrid BlackWeek
  • Model: Tonale
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony

Abarth logo

Abarth

Szczecin
Przejdź do salonu
Alfa Romeo logo

Alfa Romeo

Gdańsk
Przejdź do salonu
Alfa Romeo logo

Alfa Romeo

Szczecin
Przejdź do salonu
Alfa Romeo logo

Alfa Romeo

Zielona Góra
Przejdź do salonu
BAIC logo

BAIC

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
BAIC logo

BAIC

Szczecin
Przejdź do salonu
BAIC logo

BAIC

Zielona Góra
Przejdź do salonu
Citroen logo

Citroen

Gorzów Wielkopolski
Przejdź do salonu
Dacia logo

Dacia

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Fiat logo

Fiat

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Fiat logo

Fiat

Szczecin
Przejdź do salonu
Fiat logo

Fiat

Zielona Góra
Przejdź do salonu
Fiat Professional logo

Fiat Professional

Gdańsk
Przejdź do salonu
Fiat Professional logo

Fiat Professional

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Fiat Professional logo

Fiat Professional

Szczecin
Przejdź do salonu
Fiat Professional logo

Fiat Professional

Zielona Góra
Przejdź do salonu
Ford logo

Ford

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Honda logo

Honda

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Honda logo

Honda

Szczecin
Przejdź do salonu
Honda logo

Honda

Zielona Góra
Przejdź do salonu
Honda Motocykle logo

Honda Motocykle

Szczecin
Przejdź do salonu
Honda Motocykle logo

Honda Motocykle

Zielona Góra
Przejdź do salonu
Hyundai logo

Hyundai

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Hyundai logo

Hyundai

Szczecin
Przejdź do salonu
Hyundai logo

Hyundai

Zielona Góra
Przejdź do salonu
Isuzu logo

Isuzu

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Isuzu logo

Isuzu

Szczecin
Przejdź do salonu
Isuzu logo

Isuzu

Zielona Góra
Przejdź do salonu
Jeep logo

Jeep

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Jeep logo

Jeep

Szczecin
Przejdź do salonu
Jeep logo

Jeep

Zielona Góra
Przejdź do salonu
Kia logo

Kia

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Kia logo

Kia

Zielona Góra
Przejdź do salonu
Kove logo

Kove

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Mitsubishi logo

Mitsubishi

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Mitsubishi logo

Mitsubishi

Szczecin
Przejdź do salonu
Mitsubishi logo

Mitsubishi

Zielona Góra
Przejdź do salonu
Opel logo

Opel

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Opel logo

Opel

Szczecin
Przejdź do salonu
Peugeot logo

Peugeot

Gorzów Wielkopolski
Przejdź do salonu
Renault logo

Renault

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Suzuki logo

Suzuki

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Suzuki logo

Suzuki

Szczecin
Przejdź do salonu