HONDA CB500 HORNET 2024

Nowa nazwa i nowy wygląd nadają rynkowej świeżości modelowi CB500 Hornet na rok 2024. Zaawansowana technologia wbudowana w nowy 5-calowy ekran TFT oferuje łączność ze smartfonem poprzez aplikację Honda RoadSync, obsługiwaną za pomocą uproszczonego, podświetlanego 4-pozycyjnego przełącznika.

Dwucylindrowy silnik, zestrojony pod kątem potrzeb kierowców posiadających prawo jazdy A2, wyposażony w sprzęgło antyhoppingowe, korzysta z funkcji Honda Selectable Torque Control (HSTC), a także z aktualizacji ECU dokonanych w celu poprawy przyspieszeń.

Specyfikacja podwozia obejmuje widelec Showa 41 mm SFF-BP USD, tak jak poprzednio, z podwójnymi czterotłoczkowymi zaciskami hamulcowymi montowanymi promieniowo.

CB500 Hornet na rok 2024 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych:

Matowy Gunpowder Black Metallic
Grand Prix Red
Perłowy Himalayas White


Wyposażenie i stylistyka

Stylistykę modelu CB500 Hornet, zaprojektowanego pod hasłem "Cyfrowa Dynamika", wzorowano na jego większych braciach. Ekspresyjna forma widoczna jest w każdym detalu jego sylwetki. Kontrast masy podkreślono kształtem przesuniętego do przodu „klina”, z bardzo smukłą sekcją tylną, muskularnym zbiornikiem paliwa i ostrą nową stożkową owiewką reflektora.

Atrakcyjnej formie towarzyszy ważna funkcja: geometria owiewki reflektora obejmuje również kanały boczne, które płynnie kierują przepływ powietrza w stronę górnej części zbiornika paliwa. Rozwiązanie to przyczynia się do liniowego wyczucia układu kierowniczego i łatwości zmiany kierunku jazdy. Nowa konstrukcja reflektora LED pozwoliła na zachowanie jasności oświetlenia na wprost, ale zapewnia też szerszy kąt świecenia, poprawiając widoczność podczas jazdy nocnej, szczególnie po krętych drogach. Reflektor i nowa, opływowa tylna lampa są spójne stylistycznie, a całe oświetlenie wykonano w technice LED.

Rozwiązaniem Premium w nowym, 5-calowym, pełnokolorowym ekranie TFT, zapożyczonym z modelu CB1000R, jest zastosowanie dodatkowego ochronnego szkła na wyświetlaczu celem poprawy widoczności w jasnym świetle słonecznym. Między szkłem ochronnym a ekranem TFT występuje szczelina wypełniona żywicą, co zmniejsza odblaski i poprawia kontrast podświetlenia. Grafikę wyświetlacza można dostosować do upodobań kierowcy, wybierając między trybami Bar (wskazania słupkowe), Circle (wskazania zegarowe) i Simple (tryb prosty). Ekran zapewnia też łączność z systemami operacyjnymi telefonów IOS lub Android za pomocą technologii Honda RoadSync.

Ta nowa funkcja, wraz z łatwiejszym w obsłudze, podświetlanym 4-pozycyjnym przełącznikiem po lewej stronie kierownicy, umożliwia prostą nawigację – zakręt po zakręcie – za pośrednictwem ekranu, a także opcję prowadzenia rozmów lub słuchania muzyki przy użyciu zestawu słuchawkowego w kasku, połączonego przez Bluetooth. Wystarczy pobrać aplikację Honda RoadSync ze sklepu Play lub App Store, połączyć się z CB500 Hornet i można ruszać w drogę.

Stożkowa kierownica pozwala na intuicyjne wyczucie motocykla i kontrolę jazdy. Wysokość siedziska wynosi 785 mm, dzięki czemu CB500 Hornet jest bardzo łatwy do opanowania, a neutralna pozycja kierowcy zapewnia wygodną jazdę, niezależnie od jego wzrostu.

Aluminiowe podnóżki o bardziej wyrazistym wyglądzie są lekkie i dodają sportowego charakteru. Ogólne wymiary to 2080 mm x 800 mm x 1060 mm, z prześwitem 145 mm. Zbiornik paliwa mieści 17,1 litra benzyny łącznie z rezerwą, a dzięki wyjątkowo niskiemu zużyciu paliwa – 3,5 l/100 km – oferuje zasięg rzędu 485 km.


Podwozie

Niezmieniona w modelu na rok 2024 rama główna ze stalowych rur o średnicy 35 mm jest lekka i mocna, z dobrze dostrojoną sprężystością, dającą wiele informacji zwrotnych kierowcy przy zmianie nawierzchni. Kształt i położenie wsporników silnika, a także zrównoważona sztywność ramy minimalizuje też przenoszone na nią drgania.

Rozstaw osi wynosi 1410 mm, z pochyleniem główki ramy 25,5° i wyprzedzeniem 102 mm. Procentowy rozkład masy na przód i tył to idealne 50/50. Masa własna wynosi 188 kg.

Podobnie jak CB750 Hornet, CB500 Hornet jest wyposażony w widelec Showa 41 mm Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) USD, który dzieli funkcje - amortyzator z separacją ciśnienia Big Piston w jednej goleni i mechanizm sprężynowy w drugiej – dzięki czemu reakcje zawieszenia i jakość jazdy są na najwyższym poziomie.

Zbudowany ze stali o grubości 2 mm wahacz, wykorzystujący wydrążoną poprzeczkę, jest sztywniejszy skrętnie, natomiast bardziej elastyczny poprzecznie, co poprawia prowadzenie. Jednorurowy tylny amortyzator Showa z tłokiem o dużej średnicy zapewnia doskonałą reakcję i kontrolę temperatury oraz posiada 5-stopniową regulację napięcia wstępnego.

Podwójne przednie tarcze o średnicy 296 mm są obsługiwane przez radialnie montowane, czterotłoczkowe zaciski Nissin, a tylna tarcza o średnicy 240 mm hamowana jest przez jednotłoczkowy zacisk hamulcowy. Lekkie obręcze posiadają 5 ramion w kształcie litery Y, przednia opona o szerokości 3,5 cala ma rozmiar 120/70-ZR17, a 4,5-calowa tylna opona – 160/60-ZR17.

Silnik   

Silnik, zestrojony pod względem mocy maksymalnej z myślą o posiadaczach prawa jazdy kategorii A2, to chłodzona cieczą dwucylindrowa, 8-zaworowa, rzędowa jednostka napędowa o pojemności 471 cm3. Oferuje ona dobrze przemyślaną równowagę między gabarytami i osiągami i charakterystykę gwarantującą przyjemną jazdę, entuzjastycznie wkręcająca się na wysokie obroty, aż po obroty maksymalne. To silnik, którego ogólne osiągi i charakter przeczą jego umiarkowanej pojemności skokowej – moc maksymalna 48 KM (35 kW) pojawia się przy 8 600 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 43 Nm występuje przy prędkości obrotowej 6 500 obr/min.

Dodatkowym atutem służącym spokojowi ducha kierowcy jest HSTC – system regulacji momentu obrotowego (Honda Selectable Torque Control), którego zadaniem jest kontrolowanie przyczepności tylnego koła. System kontroluje różnicę prędkości między kołem przednim i tylnym, wykrywa stopień uślizgu tylnego koła, a następnie steruje wtryskiem paliwa, aby płynnie zmniejszyć moment obrotowy. System HSTC może zostać całkowicie wyłączony przez kierowcę.

Wtrysk paliwa systemu PGM-FI wykonuje mniej więcej prosty strzał w strumień powietrza przepływającego przez komorę powietrzną i korpusy przepustnic. Optymalizacja kąta wyprzedzenia zapłonu i składu mieszanki paliwowo-powietrznej oznacza mocniejsze przyspieszenia już od niskich obrotów silnika, liniowe dostarczanie mocy i precyzyjne wyczucie działania przepustnicy. Tłumik wydechu ma podwójne rury wylotowe, które nadają każdemu impulsowi sportowy charakter i ostry świst przy wysokich obrotach.

Średnica cylindra i skok tłoka nadal wynoszą odpowiednio 67 mm i 66,8 mm, a stopień sprężania wynosi 10,7:1; Wykorbienia wału korbowego są przesunięte o 180°, a wałek wyrównoważający siły pierwszego rzędu znajduje się za cylindrami, blisko środka masy motocykla. Oba koła zębate napędzające wałek wyrównoważający wykonano jako dwuczęściowe, redukując w ten sposób wytwarzany przez nie hałas. Przeciwciężary wału korbowego zaprojektowano do współpracy z wałkiem wyrównoważającym, więc ich niewielka masa pozwala silnikowi łatwiej wchodzić na wyższe obroty, dzięki zmniejszonej bezwładności.

Silnik, działając jako element przenoszący naprężenia, uzupełnia sztywność ramy dzięki czterem mocowaniom do ramy motocykla. W głowicy cylindrów użyto popychaczy rolkowych, a regulacja zaworów za pomocą podkładek pozwala ograniczyć masę rozrządu, zmniejszając obciążenia sprężyn zaworowych i ograniczając siły tarcia.

Cichy łańcuch rozrządu (SV) ma sworznie z zewnętrzną warstwą z dodatkiem wanadu, co zmniejsza tarcie i zwiększa odporność na zużycie. Średnica zaworów ssących wynosi 26,0 mm, a wylotowych - 21,5 mm. Kształt tłoka został zaprojektowany z myślą o redukowaniu hałasu pracy tłoka przy wysokich obrotach. Tarcie jest niższe dzięki prążkom na płaszczu tłoka. Takie wykończenie zwiększa powierzchnię płaszcza, wprowadzając szczeliny, które zostają wypełnione olejem, co służy lepszemu smarowaniu w układzie tłok-cylinder.

„Trójkątne” proporcje wału korbowego, wałka głównego i wałka zdawczego są zwarte. W skrzyni korbowej użyto odśrodkowo odlewanych, cienkościennych tulei, których konstrukcja wewnętrzna redukuje straty „pompowania” występujące przy przesunięciu zapłonu w cylindrach o 180 stopni. Głęboka miska olejowa redukuje przemieszczanie oleju przy szybkim przejeżdżaniu zakrętów i przy hamowaniu. Pojemność układu smarowania wynosi 3,2 l.

Sześciobiegowa skrzynia biegów, zapewniająca błyskawiczną zmianę przełożeń, współpracuje ze sprzęgłem antyhoppingowym, które zapobiega szarpnięciom tylnego koła przy silnym hamowaniu i redukcjach biegów.


Akcesoria

Elementy z oferty oryginalnych akcesoriów Hondy, przeznaczonych do modelu CB500 Hornet, dostępne są zarówno osobno, jak i w gotowych do montażu pakietach.

Pakiet Style By maksymalnie wzmocnić sportowy wygląd, pakiet Style oferuje osłonę wyświetlacza i dodatkową osłonę przed wiatrem, ochronną podkładkę na zbiornik zapobiegającą uszkodzeniom lakieru i osłonę siedzenia pasażera, która pasuje do koloru tylnych paneli motocykla, a także zestaw pasków na koła jako dodatkowy barwny akcent.

Pakiet Comfort Dojazdy do pracy w chłodniejsze dni są przyjemniejsze dzięki podgrzewanym manetkom, gniazdu ACC do wygodnego ładowania urządzeń elektronicznych przechowywanych pod siedzeniem oraz podpórce centralnej, która ułatwia obsługę łańcucha napędowego i bezpieczniejsze parkowanie na nierównym podłożu.

Pakiet Travel Pakiet obejmuje torbę na zbiornik o pojemności 3 l z przezroczystą kieszenią na smartfon i pokrowcem przeciwdeszczowym oraz torbę na tylne siedzenie o pojemności 15 l z możliwością powiększenia do 22 l, która zapewnia elastyczną pojemność i wygodę przenoszenia podczas weekendowych wycieczek. Poza głównymi pakietami, dostępny jest również kufer centralny o pojemności 35 litrów i tylny bagażnik niezbędny do jego instalacji. Wszystkie akcesoria znajdujące się w pakietach można również zakupić indywidualnie.


Dane techniczne

SILNIK  
Typ Rzędowy, czterosuwowy, dwucylindrowy DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 471 cm3
Liczba zaworów na cylinder 4
Średnica cylindra i skok tłoka 67 mm x 66,8 mm
Stopień sprężania 10,7: 1
Moc maksymalna 35 kW przy 8 600 obr/min
Maks. moment obrotowy 43 Nm przy 6 500 obr/min
Poziom hałasu (dB) Lurban 73.5dB Lwot 76.8dB
Pojemność układu smarowania 3,2 l
SYSTEM PALIWOWY  
Zasilanie Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI
Zbiornik paliwa 17,1 l (z rezerwą)
Emisja CO2 (WMTC) 80 g/km
Zużycie paliwa (cykl WMTC) 3,5 l/100 km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA  
Pojemność akumulatora 12 V 7,4 Ah
Moc alternatora (ACG) 23,4 A/2000 obr/min
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU  
Typ sprzęgła Mokre wielopłytkowe, antyhopping
Typ skrzyni biegów 6-biegowa
Przełożenie główne Łańcuch
RAMA  
Typ Stalowa dwubelkowa rurowa zamknięta (diament)
PODWOZIE  
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2080 mm x 800 mm x 1060 mm
Rozstaw osi 1410 mm
Kąt pochylenia główki ramy 25,5°
Wyprzedzenie 102 mm
Wysokość siedziska 785 mm
Prześwit 145 mm
Masa własna 188 kg
Kąt zawracania 2,7 m
ZAWIESZENIE  
Przednie Widelec Showa SFF-BP USD 41 mm
Tył System Pro-Link z pojedynczym amortyzatorem, 5-stopniowa regulacja napięcia wstępnego, wahacz stalowy o drążonym przekroju
KOŁA  
Przednie Odlew aluminiowy, 5 ramienne
Tył Odlew aluminiowy, 5 ramienne
Obręcz przednia 17 x MT 3,5
Obręcz tylna 17 x MT4,5
Opona przednia 120/70ZR17M/C (58W)
Opona tylna 160/60ZR17M/C (69W)
HAMULCE  
Układ ABS Dwukanałowy
Przednie Podwójne tarcze 296 mm x 4 mm hamowane przez czterotłoczkowe zaciski Nissin z radialnym mocowaniem
Tył Pojedyncza tarcza 240 mm x 5 mm z jednotłoczkowym zaciskiem
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY  
Zespół wskaźników 5-calowy ekran TFT z konfigurowalnym układem, zawierający między innymi prędkościomierz, obrotomierz, zegar, położenie biegu, wskaźnik sugestii zmiany biegu na wyższy
Reflektor LED
Światła tylne LED
Łączność Tak (Honda RoadSync)
USB NIE
Gniazdo 12 V Opcjonalny
Automatyczne mruganie Anuluj NIE
Quickshifter NIE
System zabezpieczeń System alarmowy HISS (Honda Intelligent Security System)
Tempomat NIE
Dodatkowe funkcje Sygnalizacja hamowania awaryjnego (ESS)


Wszystkie dane techniczne mogą jeszcze ulec zmianie. # Należy pamiętać, że podane liczby to wyniki uzyskane przez firmę Honda w standardowych warunkach testowania w cyklu WMTC. Testy są prowadzone na hamowni, z wykorzystaniem standardowej wersji modelu z kierowcą bez pasażera i dodatkowego wyposażenia. Rzeczywiste zużycie paliwa może się różnić w zależności od sposobu jazdy i konserwacji pojazdu, warunków pogodowych, warunków na drodze, ciśnienia w oponach, zainstalowanych akcesoriów, ładunku, wagi kierowcy i pasażera oraz innych czynników.     



Źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.  

Czytaj więcej o marce Honda

Jak przygotować motocykl do wyprawy?
Jak przygotować motocykl do wyprawy?

PORADNIK | Początek sezonu to czas planowania pierwszych dłuższych wycieczek przez miłośników jednośladów. Jeśli zaliczasz się do nich, musisz mieć świadomość tego, że przed wyruszeniem w dalszą trasę powinieneś wykonać przegląd swojego pojazdu i zająć się jego konserwacją.

Honda MSX125 Grom na rok modelowy 2025
Honda MSX125 Grom na rok modelowy 2025

HONDA MOTOZmodernizowany model MSX125 Grom 2025 jest gotowy do wejścia na rynek europejski z przeprojektowanym nadwoziem i nowymi opcjami kolorystycznymi. 

Tak wyglądał Honda MotoDay'24 w Grupie Gezet
Tak wyglądał Honda MotoDay'24 w Grupie Gezet

HONDA MOTO | To było prawdziwe święto dla miłośników motocykli, które przyciągnęło do Zielonej Góry tłumy pasjonatów jednośladów. Pierwsza edycja Honda Motoday’24 zorganizowana przez Grupę Gezet przeszła do historii. Wydarzenie było pierwszym szkoleniem motocyklowym, organizowane przez salony Hondy Grupy Gezet. W weekend 29-30 czerwca miłośnicy motocykli mieli okazję doskonalić swoje umiejętności pod okiem doświadczonych instruktorów ze Szkoły Jazdy MotoKenner z Wrocławia.

Najnowsze oferty

Honda EM1 e - skuter elektryczny
  • Model: EM1
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Elektryczny
  • Rok produkcji: 2023
Honda SH 125i ABS, Nowy
Honda SH 125i ABS, Nowy
Dodaj do schowka
  • Model: SH
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda EM1 e - skuter elektryczny
  • Model: EM1
  • Przebieg: 200 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Elektryczny
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony