HONDA CB125R - MODEL 2024

Każdy kierowca, który rozpoczyna motocyklową przygodę, poszukuje pewnych podstawowych zalet swojego pierwszego motocykla, takich jak łatwe do opanowania podwozie, ekscytujące osiągi silnika i zwinność. Gdyby udało się opakować te zalety w niepowtarzalną, klasyczną stylizację i dodać przydatne elementy wyposażenia, rezultatem byłaby wyjątkowa maszyna, z którą początek doświadczeń zdobywanych na dwóch kółkach byłby czystą przyjemnością.

To właśnie z myślą o nowych kierowcach poszukujących tego rodzaju pakietu Honda wprowadziła w 2017 roku zupełnie nowy model CB125R. Najmniejszy członek minimalistycznej rodziny Hondy – „Neo Sports Café” – został wprowadzony na rynek wraz z model em CB300R oraz flagowym CB1000R i stanowił nowy, odważny dodatek klasy Premium do szeregu podstawowych maszyn Hondy.Model na rok 2021 otrzymał nowy, czterozaworowy silnik i znaczące udoskonalenia w przednim zawieszeniu, co pozwoliło CB125R utrzymać przewagę nad konkurentami i miejsce na szczycie listy życzeń wielu młodych motocyklistów.

Model CB125R na rok 2024 spełnia zaostrzone wymogi dot. emisji spalin, zgodnie z normą EURO5+. Ponadto otrzymał on 5-calowy, pełnokolorowy wyświetlacz TFT sterowany całkowicie nowym zestawem przełączników. CB125R będzie dostępny w czterech atrakcyjnych wersjach kolorystycznych.

Opis modelu

Przyciągające wzrok wzornictwo jest prawdziwym wyróżnikiem CB125R i dzięki temu łatwo go rozpoznać wśród innych motocykli. Żwawy, dostarczający mnóstwo radości z jazd i zgodny z normą EURO5+, czterozaworowy silnik DOHC zapewnia solidną moc 15 KM (11,0 kW) i maksymalny moment obrotowy 11,6 Nm. Zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston z rozdzieleniem funkcji i goleniami o średnicy 41 mm (SFF-BP) pozwala poczuć komfort typowy dla większych motocykli. Układ hamulcowy jest również mocną stroną tego modelu: 296-milimetrowa pływająca przednia tarcza jest obsługiwana przez radialnie zamontowany, czterotłoczkowy zacisk z systemem ABS kontrolowanym przez bezwładnościowy moduł pomiarowy (IMU). Atrakcyjność modelu 2024 wzrośnie dzięki pełnokolorowemu wyświetlaczowi o przekątnej 5 cali, sterowanemu za pomocą całkowicie nowego zestawu przełączników.

CB125R z roku modelowego 2024 będzie dostępny w następujących wersjach kolorystycznych:

● Matt Cynos Grey Metallic z czarną osłoną miski olejowej i czarnymi owiewkami
●  Pearl Cool White z osłoną miski olejowej i owiewkami w kolorze Matt Cynos Gray Metallic
● Reef Sea Blue Metallic z osłoną miski olejowej i owiewkami w kolorze Matt Cynos Grey Metallic
 ● Pearl Splendor Red z osłoną miski olejowej i owiewkami w kolorze Matt Cynos Grey Metallic


Kluczowe funkcje

Silnik

· Jednocylindrowy, czterozaworowy silnik DOHC chłodzony cieczą
· Moc maksymalna 15 KM (11 kW), maksymalny moment obrotowy 11,6 Nm
· Zgodny z normą Euro5+

Model CB125R napędza czterozaworowa jednostka Hondy o pojemności 125 cm3, dysponująca maksymalną mocą – 15 KM (11 kW) przy 10000 obr/min i momentem obrotowym – 11,6 Nm przy 8000 obr/min. Prędkość maksymalna wynosi 105 km/h, przy czym pierwsze 200 metrów ze startu zatrzymanego motocykl pokonuje w czasie 11,3 s. Skrzynia biegów ma 6 przełożeń. CB125R z roku modelowego 2024 jest wyposażony w nowy, mniejszy i lżejszy katalizator w układzie wydechowym, co nie wpłynęło negatywnie na jego wydajność. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 57,3 mm x 48,4 mm, ze stopniem sprężania 11,3:1. System zasilania i wtrysku paliwa PGM-FI współpracuje z kanałem dolotowym oraz rurą łączącą z filtrem powietrza i rezonatorem. Układ wydechowy podwieszono pod silnikiem, umieszczając na końcu dwukomorowy tłumik. Nowe wymogi dot. emisji spalin, zgodne z normą EURO5+, zaczną obowiązywać pod koniec 2024 r. Zakładają one wprowadzenie nowego „pokładowego” monitorowania katalizatora i obniżenie progu umożliwiającego wykrycie usterki, a tym samym wcześniejsze ostrzeganie kierowcy. Ponadto wprowadzone zostaną bardziej rygorystyczne ograniczenia dot. hałasu i długoterminowej emisji spalin.


Podwozie

· Widelec USD Showa z oddzielną funkcją Big Piston (SFF-BP) 41 mm
· Radialnie montowany 4-tłoczkowy zacisk i bezpiastowa pływająca przednia tarcza o średnicy 296 mm
· ABS korzysta z danych dostarczanych przez inercyjną jednostkę pomiarową (IMU)

Przykładem minimalizmu modelu CB125R jest jego rurowa, częściowo tłoczona, stalowa rama kratownicowa. Wahacz wykonany jest z blachy stalowej o nieregularnym kształcie przekroju. Rama i wahacz zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu wysokiej, choć nie nadmiernej sztywności wzdłużnej i kontroli nad podatnością na skręcanie, wynikającą z ruchów kół, a jednocześnie zadbano o zachowanie niskiej masy. Kluczowymi elementami zapewniającymi wytrzymałość podwozia są stalowe, tłoczone płyty mocowania osi wahacza i sam wahacz. Dzięki odpowiedniej konstrukcji tych elementów rama może zapewnić zwinne prowadzenie, z zachowaniem stabilności i precyzyjnego wyczucia drogi przez kierowcę. Pochylenie główki ramy i wyprzedzenie wynoszą odpowiednio 24,2°oraz 90,2 mm.

Rozkład nacisków na osie przednią i tylną (51,5% i 48,5%) zapewnia dobre wyczucie przyczepności przedniej opony i łatwe kierowanie, czemu sprzyja również niska masa motocykla, wynosząca 130 kg (z płynami), a także niewielki rozstaw osi – 1 345 mm. Kierownica o zmiennym przekroju, w stylu Fatbar. obraca się o 40°, a promień skrętu wynoszący 2,3 m gwarantuje łatwe manewrowanie w ulicznych korkach. Wysokość siedziska wynosi 816 mm. Przedni widelec USD Showa Big Piston z goleniami o średnicy 41 mm, z rozdzielonym tłumieniem dobicia i odbicia (SFF-BP), wykorzystuje amortyzator z separacją tłumienia w jednej rurze widelca i mechanizmem sprężynowym w drugiej, co zapewnia wysoką skuteczność tłumienia i mniejszą masę. Wraz z zastosowaniem tłoka amortyzatora o większej średnicy, rośnie wyczucie drogi, absorpcja nierówności i kontrola nad motocyklem. Tylna kolumna monoshock nie posiada regulacji napięcia.

Pozostałą część układu jezdnego stanowią: przednia promieniowo mocowana pływająca tarcza o średnicy 296 mm, hamowana za pomocą 4-tłoczkowego zacisku Nissin oraz tylna tarcza 220 mm współpracująca z zaciskiem jednotłoczkowym. Hamowanie obu kół jest kontrolowane przez dwukanałowy system ABS. Jest to zaawansowana wersja systemu, współdziałająca z bezwładnościowym modułem pomiarowym IMU (Inertial Measurement Unit), co zapewnia precyzyjny dobór ingerencji układu ABS w hamowanie przedniego i tylnego koła, w zależności od zachowania pojazdu. Z tyłu zastosowano oponę radialną 150/60R-17, z przodu znajduje się radialna opona 110/70R-17.

Stylizacja i wyposażenie

· Nowy 5-calowy, pełnokolorowy wyświetlacz TFT odziedziczony po modelu CB1000R
· Nowy zestaw przełączników
· Przemysłowy minimalistyczny styl z czterema nowymi kolorami i nową grafiką „dużego logo” zapewniającą odważny efekt wizualny
· Pełne oświetlenie LED
· Zbiornik paliwa o pojemności 10,1 l zapewnia zasięg 455 km

Wyróżniające się wzornictwo CB125R podąża za niepowtarzalnym językiem stylistycznym "Neo Sports Café" modelu CB1000R, łączącym minimalizm stylu retro z bardzo nowoczesnymi akcentami. W modelu 2024 styl ten został udoskonalony poprzez dodanie całkowicie nowego, 5-calowego, pełnokolorowego ekranu TFT odziedziczonego z modelu CB1000R. Na ekranie dostępne są trzy rodzaje wskazań prędkości/rpm – analogowe lub słupkowe, w zależności od preferencji kierowcy, a także wskaźnik zużycia paliwa, wybrany bieg i konfigurowalny punkt zmiany biegu na obrotomierzu. Obsługa wyświetlacza jest intuicyjna i odbywa się za pomocą nowego zestawu przełączników.
Ostro odcięty tył motocykla jest wyjątkowo kompaktowy i utrzymuje mocowanie tylnego błotnika. Wsporniki podnóżków kierowcy i pasażera wykonano z aluminium. Pełne oświetlenie LED, włącznie z kierunkowskazami, podkreśla przynależność CB125R do segmentu Premium i przyczynia się do centralizacji masy. Przedni reflektor wykorzystuje dwie charakterystyczne belki świetlne, górną do świateł mijania i dolną do świateł drogowych, a lampa tylna jest wąska i stylowa. Zbiornik paliwa o pojemności 10,1 litra jest ukryty pod kanciastymi osłonami, a wieńczy go korek wlewu w stylu lotniczym. Przy zużyciu paliwa wynoszącym 2,19 l/100 km (tryb pomiarowy WMTC), CB125R może pokonać ponad 460 km na jednym baku.
Model 24YM CB125R ma dopasowane kolorystycznie, duże logo CB125R na osłonach chłodnicy oraz logo Honda Wing w kolorze negatywowym na zbiorniku paliwa. Jedynym wyjątkiem jest unikalna w gamie kolorystyka Matt Cynos Grey Metallic, ze złotymi logo CB125R i Honda Wing odpowiednio na osłonach i zbiorniku.

Akcesoria

·  Do modelu CB125R dostępna jest pełna gama oryginalnych akcesoriów Hondy, zawierająca:

· Manetki z 5 poziomami podgrzewania i funkcją pamięci · Torbę na tylne siedzenie o pojemności 15 litrów z możliwością powiększenia do 22 litrów, w komplecie z osłoną przeciwdeszczową · Gniazdo 12V ACC  

Dane techniczne

SILNIK
Typ Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 4-zaworowy, jednocylindrowy DOHC
Pojemność silnika (cm 3 ) 124,9 cm 3
Liczba zaworów na cylinder 4
Średnica i skok (mm) 57,3 mm x 48,4 mm
Stopień sprężania 11,3:1
Moc maks. 15 KM (11,0 kW) przy 10 000 obr./min
Maks. moment obrotowy 11,6 Nm przy 8 000 obr./min
Pojemność układu smarowania 1,5 l
Poziom hałasu 80,2 Lwot / 77,1 Lurban
SYSTEM PALIWOWY
Zasilanie Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI
Pojemność baku 10,1 l
Zużycie paliwa 45,5 km/l (tryb WMTC)
UKŁAD ELEKTRYCZNY
Rozrusznik Elektryczny
Pojemność akumulatora YTZ6V 12V 5Ah MF
Moc alternatora 180 W/5000 obr./min
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgła Mokre, wielopłytkowe ze sprężynami śrubowymi
Typ skrzyni biegów 6-biegowa
Przeniesienie napędu Łańcuch z uszczelnieniem O-ring
RAMA
Typ Wewnętrzna obrotowa rama typu diamond
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2025 mm x 820 mm x 1055 mm
Rozstaw osi 1345mm
Kąt główki ramy 24,2°
Wyprzedzenie 90,2 mm
Wysokość siedziska 816 mm
Prześwit 140mm
Masa własna 130 kg
Promień skrętu 2,3 m
ZAWIESZENIE
Przód Widelec USD 41 mm (SFF-BP).
Tył Pojedynczy amortyzator nieregulowany
KOŁA
Rozmiar obręczy przedniej 17M/C x MT3,00
Rozmiar obręczy tylnej 17M/C x MT4,00
Opona przednia 110/70R17M/C 54H
Opona tylna 150/60R17M/C 66H
HAMULCE
Układ ABS Niezależny ABS z przodu i z tyłu z IMU
Wpisz przód Promieniowo mocowana pływająca tarcza o średnicy 296 mm. Radialnie montowany 4-tłoczkowy zacisk Nissin
Wpisz tył Pojedyncza tarcza 220 mm z jednotłoczkowym zaciskiem
INSTRUMENTY I ELEKTRYKA
Zespół wskaźników Pełnokolorowy ekran TFT o przekątnej 5 cali
Reflektor LED
Światła tylne LED

źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Honda

Honda główną atrakcją wystawy VANITY FAIR "GARDEN OF IDEAS"  podczas Milan Design Week 2024
Honda główną atrakcją wystawy VANITY FAIR "GARDEN OF IDEAS" podczas Milan Design Week 2024

HONDA | Honda będzie główną atrakcją imprezy "Garden of Ideas" organizowanej przez Vanity Fair Italia podczas Milan Design Week w dniach 16-21 kwietnia.

HONDA MOTODAY 2024 - SZKOLENIE MOTOCYKLOWE W GRUPIE GEZET!
HONDA MOTODAY 2024 - SZKOLENIE MOTOCYKLOWE W GRUPIE GEZET!

HONDA MOTO ▷ Zapraszamy wszystkich miłośników motocykli marki Honda na pierwszą edycję Honda MotoDay'24 w Grupie Gezet! Zarejestruj się i weź udział w wydarzeniu!

Africa Twin i Africa Twin Adventure Sports gotowe do jazd testowych
Africa Twin i Africa Twin Adventure Sports gotowe do jazd testowych

HONDAHonda zaprasza motocyklistów do sieci swoich autoryzowanych dealerów na jazdy testowe modelami Africa Twin oraz Africa Twin Adventure Sports.

Najnowsze oferty

Honda NC 750X ABS, Kontrola Trakcji, skrzynia DCT,  Promocja
  • Model: NC
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda CB 650R E-Clutch, Nowy
  • Model: CB
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda ST 125 DAX, Demonstracyjny
  • Model: ST
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony