Napęd CB125F powierzono chłodzonemu powietrzem, 2-zaworowemu, jednocylindrowemu silnikowi eSP (‘enhanced Smart Power’) SOHC o pojemności 124 cm3, który został zaprojektowany tak, by uzyskać optymalne osiągi na ruchliwych miejskich ulicach, przy niskim zużyciu paliwa i wysokiej niezawodności.
Moc maksymalna 11 KM (8 kW) jest osiągana przy 7 500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 10,9 Nm – przy 6.000 obr/min. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 50x63,1 mm, a stopień sprężania, to 10,0:1. Pokonanie pierwszych 200 metrów przy ruszaniu z miejsca zajmuje 12,4 sek., ale co ważniejsze, średnie zużycie paliwa wynosi 1,5 l/100 km, co daje teoretyczny zasięg ponad 730 km na jednym tankowaniu zbiornika o pojemności 11 litrów.
W ciągu ostatnich 8 lat Honda dopracowała swoje silniki eSP, wzbogacając inżynierską wiedzę dzięki ciągłemu rozszerzaniu gamy konstruowanych skuterów o pojemności 125 cm3. Koncentrowano się na wdrażaniu od podstaw technologii o niskim współczynniku tarcia w każdym aspekcie silnika.
Udoskonalanie rozpoczęto od redukcji masy. W modelu na rok 2021 masę silnika zmniejszono o 7 kg. Oś cylindra jest przesunięta względem osi wału korbowego, co zmniejsza tarcie pomiędzy ścianką tłoka a cylindrem, natomiast sam tłok jest chłodzony od spodu strumieniem oleju, co dodatkowo zmniejsza straty tarcia. Sterowanie zaworami odbywa się za pomocą dźwigienek wyposażonych w łożyska igiełkowe.
Generator prądu przemiennego (ACG) jest również częścią formuły eSP i łączy wytwarzanie energii elektrycznej z funkcją rozruchu, co pozwala zmniejszyć masę i uprościć układ. Wysiłek potrzebny do uruchomienia silnika jest zredukowany dzięki układowi swing-back, który ustawia wał korbowy w pozycji przed suwem ssania, pozwalając silnikowi na natychmiastowy start oraz dzięki mechanizmowi dekompresyjnemu, który minimalizuje opór na wale korbowym, spowodowany sprężaniem mieszanki. Rozrusznik ACG jest zaskakująco cichy podczas pracy.
Technologia Idling Stop – stosowana już w skuterach Vision 110, SH125i i PCX125 – jest zaletą systemu ACG i dodatkiem w modelu na rok 2026 - to pierwsze takie rozwiązanie w modelu Hondy z manualną skrzynią biegów. System wyłącza silnik podczas postoju (na dowolnym biegu), aby płynnie go ponownie uruchomić po zwolnieniu sprzęgła, przy czym - jeśli jest to pożądane - można go wyłączyć. Nowy czujnik 02 i udoskonalone ustawienia ECU zapewniają zgodność z normą EURO5+, a ulepszony akumulator - z 4 Ah do 6 Ah - gwarantuje długotrwałą moc rozruchową.
W motocyklu zastosowano przekładnię 5-biegową, a napęd końcowy przekazywany jest za pośrednictwem uszczelnionego łańcucha 428.