Honda CB125F 2026

Podstawowy motocykl „125” musi być maszyną o wielu obliczach. Dla niektórych stanowi najbardziej ekonomiczny sposób dotarcia z punktu A do punktu B – powinien zatem być przystępny cenowo, trwały, łatwy w użytkowaniu, ekonomiczny a przede wszystkim mało skomplikowany i bezawaryjny.

Jednak dla wielu osób klasa 125 to początek motocyklowej przygody i ich pierwszy prawdziwy jednoślad. Powinien więc oferować wspomniane wyżej walory oraz wnosić w naszą codzienność to wszystko, czego można wymagać od prawdziwego motocykla – ekscytację, poczucie wolności i przyjemność z jazdy. To wciąż nie wszystko, bo dla nowicjusza motocykl musi być również łatwy do opanowania w trakcie nauki, a do tego prezentować jakość wykonania i stylizację budzące dumę z posiadania takiej maszyny.

Dla każdego producenta ważne jest wywołanie zainteresowania i zdobycie zaufania nowych klientów. Dobre początkowe wrażenie może doprowadzić do powstania związku na całe życie, a model CB125F od dawna pełni w gamie modelowej Hondy funkcję wytrzymałego, przyjaznego w użytkowaniu, podstawowego motocykla, który będzie idealnym pierwszym etapem motocyklowej przygody. Nazwa CB125F została wprowadzona w 2015 roku. Zachowano podstawowe zalety poprzedniego modelu CBF125, czyli solidność i prostotę, ale jednocześnie mocno postawiono na jakość, łatwość użytkowania i poprawiono stylistykę.

W 2021 roku model CB125F został odświeżony, co uczyniło go jeszcze bardziej wydajnym, a zarazem bardziej pożądanym. W roku modelowym 2024 otrzymał kolejną, lekką aktualizację - nowy tłumik i uchwyt pasażera, a wersja na rok 2026 otrzymuje aktualizacje stylistyczne, nowe detale i dodatkowe rozwiązania techniczne, które docenią jego użytkownicy.

CB125F to niezmiennie świetny motocykl, który po prostu dowiezie Cię tam, gdzie chcesz dotrzeć, a być może będzie to początek motocyklowej przygody - podróży Twojego życia.





Honda CB125F - opis modelu

Nowy CB125F jest niewielką maszyną, której rozwój zaowocował złożeniem 19 wniosków patentowych. Całkowicie odnowiony w roku modelowym 2021, stracił 11 kg dzięki nowemu silnikowi, przeprojektowanej ramie i zmienionemu nadwoziu. CB125F na rok 2026 otrzymuje odświeżoną, bardziej wyrazistą stylistykę z nową sygnaturą wysokiej jakości reflektorów oraz ulepszoną specyfikację i użyteczne rozwiązania, takie jak pełnokolorowy 4,2-calowy wyświetlacz TFT z łącznością ze smartfonem za pośrednictwem aplikacji Honda RoadSync, a także port USB-C wygodnie zlokalizowany w pobliżu kierownicy.

                                                      

W modelu zastosowano technologię Idling Stop, a chłodzony powietrzem, udoskonalony silnik Smart Power (eSP) – tak jak poprzednio – oferuje łatwość obsługi, a ponadto zgodność z normą EURO5+ i wyjątkową oszczędność paliwa - wszystko to przy zachowaniu doskonałych osiągów silnika o pojemności 125 cm3.

 

Model CB125F na rok 2026 będzie dostępny w następujących, wyrazistych wersjach kolorystycznych:

 

  • Imperial Red Metallic

  • Matt Marvel Blue Metallic

  • Mat Axis Gray Metallic





Honda CB125F - silnik

Napęd CB125F powierzono chłodzonemu powietrzem, 2-zaworowemu, jednocylindrowemu silnikowi eSP (‘enhanced Smart Power’) SOHC o pojemności 124 cm3, który został zaprojektowany tak, by uzyskać optymalne osiągi na ruchliwych miejskich ulicach, przy niskim zużyciu paliwa i wysokiej niezawodności.

Moc maksymalna 11 KM (8 kW) jest osiągana przy 7 500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 10,9 Nm – przy 6.000 obr/min. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 50x63,1 mm, a stopień sprężania, to 10,0:1. Pokonanie pierwszych 200 metrów przy ruszaniu z miejsca zajmuje 12,4 sek., ale co ważniejsze, średnie zużycie paliwa wynosi 1,5 l/100 km, co daje teoretyczny zasięg ponad 730 km na jednym tankowaniu zbiornika o pojemności 11 litrów.

W ciągu ostatnich 8 lat Honda dopracowała swoje silniki eSP, wzbogacając inżynierską wiedzę dzięki ciągłemu rozszerzaniu gamy konstruowanych skuterów o pojemności 125 cm3. Koncentrowano się na wdrażaniu od podstaw technologii o niskim współczynniku tarcia w każdym aspekcie silnika.

Udoskonalanie rozpoczęto od redukcji masy. W modelu na rok 2021 masę silnika zmniejszono o 7 kg. Oś cylindra jest przesunięta względem osi wału korbowego, co zmniejsza tarcie pomiędzy ścianką tłoka a cylindrem, natomiast sam tłok jest chłodzony od spodu strumieniem oleju, co dodatkowo zmniejsza straty tarcia. Sterowanie zaworami odbywa się za pomocą dźwigienek wyposażonych w łożyska igiełkowe.

Generator prądu przemiennego (ACG) jest również częścią formuły eSP i łączy wytwarzanie energii elektrycznej z funkcją rozruchu, co pozwala zmniejszyć masę i uprościć układ. Wysiłek potrzebny do uruchomienia silnika jest zredukowany dzięki układowi swing-back, który ustawia wał korbowy w pozycji przed suwem ssania, pozwalając silnikowi na natychmiastowy start oraz dzięki mechanizmowi dekompresyjnemu, który minimalizuje opór na wale korbowym, spowodowany sprężaniem mieszanki. Rozrusznik ACG jest zaskakująco cichy podczas pracy.

Technologia Idling Stop – stosowana już w skuterach Vision 110, SH125i i PCX125 – jest zaletą systemu ACG i dodatkiem w modelu na rok 2026 - to pierwsze takie rozwiązanie w modelu Hondy z manualną skrzynią biegów. System wyłącza silnik podczas postoju (na dowolnym biegu), aby płynnie go ponownie uruchomić po zwolnieniu sprzęgła, przy czym - jeśli jest to pożądane - można go wyłączyć. Nowy czujnik 02 i udoskonalone ustawienia ECU zapewniają zgodność z normą EURO5+, a ulepszony akumulator - z 4 Ah do 6 Ah - gwarantuje długotrwałą moc rozruchową.

W motocyklu zastosowano przekładnię 5-biegową, a napęd końcowy przekazywany jest za pośrednictwem uszczelnionego łańcucha 428.





Honda CB125F - stylistyka i wyposażenie

Aktualizacje stylistyczne modelu CB125F na 2026 rok miały na celu wyraźniejsze nawiązanie do większych maszyn. Szeroki zbiornik paliwa, inspirowany pozostałymi modelami z rodziny CB, dodaje dynamiki liniom nadwozia zwieńczonego masywną tylną owiewką. Owiewka przednia i przyciemniona szyba są teraz bardziej kompaktowe, jednak nadal zapewniają odpowiedni obieg powietrza wzdłuż bocznych osłon zbiornika. W całkowicie nowym reflektorze o unikalnej, wyraźnej, pionowej sygnaturze oraz w przeprojektowanym tylnym świetle zastosowano technologię LED. Przycisk start/stop jest teraz zintegrowanym przełącznikiem, podobnie jak przełącznik świateł drogowych/mijania.

Najważniejszą zmianą mającą na celu zwiększenie komfortu jazdy jest zupełnie nowy, kolorowy 4,2-calowy wyświetlacz TFT, na którym znajdziemy wskaźniki biegu i stanu paliwa oraz zegar. Dzięki dostępności Bluetooth i możliwości połączenia ze smartfonem za pośrednictwem aplikacji Honda RoadSync, kierowca może korzystać z nawigacji zakręt po zakręcie oraz wykonywać i odbierać połączenia lub słuchać muzyki za pośrednictwem zestawu słuchawkowego Bluetooth w kasku. W tym celu należy pobrać aplikację Honda RoadSync i sparować telefon z motocyklem. Wygodne ładowanie smartfona umożliwia gniazdo USB-C.

Silnik, rura wydechowa, dolna część widelca i obręcze kół przyciemniono – podkreśla to wyraziste linie i odważne malowania CB125F. Tłumik również jest przyciemniony i niemal na całej długości wykończony nową, chromowaną osłoną termiczną. Inne, wysokiej jakości elementy wykończeniowe to trójwymiarowe skrzydełko Hondy na owiewkach oraz ukształtowanie lusterek i kierunkowskazów, odwzorowujące język projektu całej maszyny.

CB125F ma służyć do codziennych dojazdów i być jednośladem wprowadzającym młodych adeptów w świat motocykli, więc może również pracować niezawodnie w szkołach nauki jazdy. Pozycja dosiadającego go kierowcy jest wyprostowana i zrelaksowana, z nieco przesuniętymi do przodu podnóżkami i z szeroką kierownicą, co zapewnia lepszą kontrolę, dużą pewność jazdy i znakomitą widoczność. Siedzisko jest na rozsądnej wysokości 790 mm i zapewnia wygodne miejsce dla dwóch osób dorosłych. Aluminiowy uchwyt dla pasażera również jest standardem, podobnie jak stopka centralna.





Honda CB125F - podwozie

Rurowa rama CB125F wykorzystuje w swojej konstrukcji stal o wysokiej wytrzymałości. Zawiesza silnik na solidnym centralnym szkielecie i ma geometrię zapewniającą najlepszą równowagę między komfortem a stabilnością jazdy na wprost, z naciskiem na lekkie sterowanie i sportowe wrażenia przy wszystkich kątach pochylenia. Pochylenie i wyprzedzenie są ustawione na 26° i 92 mm, z rozstawem osi 1285 mm, a masa własna wynosi zaledwie 117 kg.

Podwójne tylne amortyzatory oferują pięciostopniową regulację napięcia wstępnego sprężyny i uzupełniają elastyczność i jakość pracy teleskopowego widelca o średnicy 30 mm. Stylowe 18-calowe koła przednie i tylne z odlewanego ciśnieniowo aluminium z pięcioma dzielonymi ramionami zwiększają stabilność i komfort jazdy na wyboistych ulicach miasta.

Opony mają rozmiar 80/100 z przodu i 100/80 z tyłu. Przednia tarcza o średnicy 240 mm jest obsługiwana przez zacisk jednotłoczkowy, ze wsparciem tylnego bębna o średnicy 130 mm. Pomocą dla nowych i mniej doświadczonych kierowców będzie system CBS (Combined Braking System), który stosuje pewną siłę hamowania na przedniej tarczy podczas korzystania z tylnego hamulca, zapewniając bardziej zrównoważoną i stabilną kontrolę przy niskiej prędkości.





Honda CB125F - dane techniczne

SILNIK

Type

Chłodzony powietrzem czterosuwowy, jednocylindrowy, rozrząd OHC

Pojemność skokowa

124 cm3

Liczba zaworów na cylinder

2

Średnica cylindra i skok

50 x 63.1mm

Stopień sprężania

10.0:1

Moc maksymalna

8 kW przy 7,500 rpm

Moment obrotowy

10.9 Nm przy 6,000 rpm

Poziom hałasu (dB)

Lurban - 67 dB, Lwot - 68.2 dB

Pojemność układu smarowania

1l

SYSTEM PALIWOWY

Zasilanie

PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa

Zbiornik paliwa

11 l

Zużycie paliwa (cykl WMTC)

1,5 l/100 km

Emisja CO2 (cykl WMTC)

32 g/km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Pojemnośc akumulatora

12 V 6 A-h (10h)

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

Typ sprzęgła

Mokre wielopłytkowe ze sprężynami walcowymi

Typ skrzyni biegów

Manualna, 5-begowa

Przełożenie główne

Łańcuch 428

RAMA

Typ

Stalowa typu diamond

PODWOZIE

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2,027 mm x 751 mm x 1,091 mm

Rozstaw osi

1,285 mm

Kąt pochylenia główki ramy

26°

Wyprzedzenie

92 mm

Wysokość siedziska

790 mm

Prześwit

160 mm

Masa własna

117 kg

Promień skrętu

2,04 m

ZAWIESZENIE

Przednie

Widelec teleskopowy 30 mm

Tył

Dwa amortyzatory, 5-pozycyjna regulacja napięcia wstępnego sprężyny

KOŁA

Przednie

18-calowe pięcioramienne ze stopu aluminium 18 M/C x MT 1.85

Tył

18-calowe pięcioramienne ze stopu aluminium 18 M/C x MT 2.15

Opona przednia

80/100 18 M/C 47P

Opona tylna

100/80 18 M/C 53P

HAMULCE

Typ układu

CBS

Przód

Pojedyncza tarcza 240 mm z zaciskiem jednotłoczkowym

Tył

Bęben hamulcowy 130 mm

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

Zespół wskaźników

4,2-calowy, pełnokolorowy wyświetlacz TFT

Reflektor

LED

Swiatło tylne

LED

Łączność

Roadsync

Typ USB

USB-C

Dodatkowe systemy

Idling Stop

źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.


 

Czytaj więcej o marce Honda

Honda Vision 110 na rok 2025
Honda Vision 110 na rok 2025

HONDA | już od ponad 14 lat, Vision 110, skuter Hondy do codziennego użytku, niezmiennie oferuje wysoką jakość wykonania i fantastyczny stosunek jakości do ceny

Najnowsze oferty

Honda NSS FORZA 350 Secial Edition + kufer
  • Model: NSS
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025
Honda CRF 300L ABS Nowy  *dostępne inne kolory*
  • Model: CRF
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025
Honda CRF 300 Rally ABS Nowy,  *dostępne*
  • Model: CRF
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025

Odwiedź nasze salony