W marcu 2014 roku ogłoszono, że nowy model F-150 będzie pierwszą lekką ciężarówką oferującą mocniejsze, jaśniejsze i bardziej wydajne reflektory LED. Te pierwsze w segmencie reflektory LED mają działać pięć razy dłużej niż tradycyjne żarówki i zużywać o 63 procent mniej energii.
LED stał się najszybciej rozwijającym się segmentem technologii oświetleniowej, a zastosowanie reflektorów LED stało się bardziej powszechne w przemyśle motoryzacyjnym. Oświetlenie zewnętrzne pojazdów przeszło długą drogę od oryginalnych lamp gazowych z początku XX wieku do zaawansowanej technologii oświetlenia adaptacyjnego w dzisiejszych czasach.
W obecnie oferowanych modelach Forda – np. w modelu Kuga i Mach-E – można znaleźć na liście wyposażenia reflektory adaptacyjne LED. Dostosowują one wiązkę światła, aby jak najlepiej dopasować się do układu drogi. Przy większych prędkościach, np. na autostradzie reflektory są podnoszone zapewniając widoczność na większej odległości. Podczas jazdy po mieście, gdzie prędkość jest mniejsza, a oświetlenie uliczne intensywniejsze, wiązka światła zapewnia oświetlenie drogi bezpośrednio przed samochodem.
Nowoczesne systemy bezpieczeństwa oferuję również możliwość dynamicznego doświetlania zakrętów, co pozwala szybciej dostrzec słabo widoczne obiekty podczas pokonywania łuku na drodze, a funkcja Auto High Beam – dostępna między innymi w modelu Transit Custom czy Pumie – samoczynnie zmienia światła drogowe na mijania i odwrotnie w zależności od natężenia ruchu na drodze. Pozwala to uniknąć przypadkowego oślepienia innych kierowców.
Od początku rozwoju motoryzacji światła drogowe odgrywają kluczową rolą w zapewnieniu bezpieczeństwa na drogach. Ich odpowiednie użytkowanie jest niezwykłe ważne i niezależnie od tego, jak bardzo rozwój technologii świateł samochodowych pójdzie do przodu, warto pamiętać o podstawowych zasadach ich użytkowania.