Mitsubishi historia marki

Przemiana

W 2010 roku firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) kończy 40 lat, a cała grupa Mitsubishi obchodzić będzie 140 urodziny. Przy takiej okazji warto zatrzymać się na chwilę, spojrzeć wstecz i zastanowić się jak najlepiej przygotować się na wyzwania jutra… Tym bardziej, że firma MMC obiera nowy, obiecujący kurs… I tym bardziej, że firma znana dziś pod nazwą Mitsubishi Motors Corporation ma bardzo długą i bogatą historię sięgającą XIX wieku, do czasów, gdy na wodzie i lądzie niepodzielnie królował silnik parowy…

Powrót do roku 1870

Gwałtowne uprzemysłowienie Japonii pod koniec XIX wieku zwiększyło ambicje przedsiębiorców. Najśmielszym z nich był Yataro Iwasaki, późniejszy założyciel Mitsubishi, który wywodził się z rodziny o tradycjach samurajskich. Szybko sprawdził się jako świetny manager i w 1870 roku zdecydował się założyć własną firmę żeglugową, która dysponowała trzema parowcami.

Herby dwóch klanów i jedno logo

Początkowo Yataro Iwasaki nazwał swą firmę „Tsukumo”, ale flagi na jego statkach przedstawiały znane dziś bardzo dobrze logo z trzema diamentami. Od 1874 roku firma zmieniła więc nazwę na „Mitsubishi” (jap. „trzy diamenty”). To Yataro Iwasaki stworzył znane dzisiaj na całym świecie logo, nakładając na siebie dwa obrazy – swój okrągły herb rodowy oraz trójlistny herb klanu Tosa, czyli swoich pierwszych pracodawców.   

Handel, banki i samoloty

Z czasem firma Mitsubishi stała się dochodowym przedsięwzięciem i działała na wielu polach, od międzynarodowego handlu, przez przemysł stoczniowy, aż po usługi bankowe, optyczne i projektowanie oraz budowę samolotów. Prawdę mówiąc, wcześniej niż samochodami firma zajęła się budową samolotów.  Pierwszy samochód spod znaku trzech diamentów – Model-A – produkowany był przez trzy lata do 1921 roku.  

Przełom

Zakończenie produkcji Modelu-A nie zniechęciło firmy Mitsubishi i w 1931 roku powstał pierwszy japoński silnik wysokoprężny (“450AD”), a rok później pierwszy autobus marki Mitsubishi. W 1936 roku natomiast pojawiła się technologia, z której dziś słynie marka Mitsubishi. Firma opracowała pierwowzór dzisiejszego Pajero, model PX33 wyposażony w napęd na cztery koła.    

Przyśpieszenie

W latach 50 i 60-tych, wykorzystując ekonomiczny boom na japońskim rynku, firma Mitsubishi przeżywała rozkwit motoryzacyjny, wprowadzając w 1960 roku do sprzedaży zupełnie nowy model 500. Był to nieduży, starannie zaprojektowany samochód, który równie dobrze spisywał się w mieście, co na torze wyścigowym, przynosząc w 1962 roku firmie Mitsubishi pierwsze zwycięstwo w Grand Prix Makau. W tym samym roku wprowadzono na rynek model Colt 600, czyli pierwszy samochód Mitsubishi, który nosił to legendarne imię.





Ekspansja i nowości

W 1970 roku dział Motor Vehicle Division firmy Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. rozpoczął osobną działalność pod szyldem Mitsubishi Motors Corporation (MMC). Tym samym rozpoczęła się ekspansja firmy, a już w 1973 roku na rynku pojawił się ambitny projekt o nazwie Mitsubishi Lancer. Był to pierwszy model Mitsubishi sprzedawany w Europie (od 1975 roku) i to właśnie Lancer zbudował reputację firmy Mitsubishi Motors w świecie sportów motorowych.  

Stylowy, solidny i piekielnie mocny Lancer był również prekursorem długiej listy pojazdów, z których każdy wnosił do świata motoryzacji nowatorskie i innowacyjne rozwiązania – od technologii Silent Shaft, po pionierskie technologie dostępne w bezemisyjnym, elektrycznym pojeździe i-MiEV, który jednocześnie potwierdza pozycję firmy Mitsubishi Motors jak światowego lidera technologii pro-środowiskowych.

Japoński globalny gracz

Firma Mitsubishi Motors jest dumna ze swego japońskiego dziedzictwa i z dziedzictwa firmy Mitsubishi. Przez wszystkie te lata udawało się tworzyć unikalny wizerunek marki Mitsubishi, łącząc zręczne japońskie rzemiosło i design, najwyższą jakość oraz znakomity stosunek wartości do ceny z nieustannym dążeniem do nowoczesności i emocjami, które cechują charakterystycznego sportowego ducha Mitsubishi.

 Dzisiaj firma Mitsubishi Motors to średniej wielkości producent samochodów (1 359 000 w roku podatkowym 2007, czyli w ostatnim roku przed nadejściem globalnego kryzysu) o zasięgu ogólnoświatowym, który oferuje gamę pojazdów zaprojektowanych i opracowanych w Japonii dla rynków na całym świecie. Pojazdy te budowane są w 7 fabrykach zlokalizowanych w 5 krajach (plus ponad 12 zakładów należących do partnerów biznesowych w 11 państwach) i sprzedawane w ponad 160 krajach.

W przyszłości firma Mitsubishi Motors Corporation planuje wdrożenie dwóch fundamentalnych zmian w swojej strategii produkcyjnej, która ma zostać przystosowana do potrzeb globalnego rynku. Będzie to:  

- zastąpienie modeli lokalnych (tzn. stworzonych w określonym regionie dla potrzeb tegoż regionu) modelami globalnymi (tzn. opracowanymi centralnie przy pomocy inteligentnych rozwiązań umożliwiających wprowadzanie wszelkich niezbędnych modyfikacji i odmian), co jest naturalnym rozwinięciem najnowszej, udanej koncepcji – platformy Project Global, na której oparto konstrukcję modeli ASX, Lancer, Lancer Evolution, Outlander oraz Delica D:5,  

- rzeczywista zmiana wizerunku – odpięcie łatki producenta aut klasy SUV i zyskanie miana dostawcy przyjaznych środowisku samochodów osobowych i crossoverów oraz obecność w segmencie użytkowych aut z napędem 4x4, do czego potrzebne są innowacyjne technologie takie, jak elektryczny układ przeniesienia napędu (po raz pierwszy zastosowany w modelu i-MiEV), niskoemisyjny pakiet ClearTec z funkcją „Auto Stop & Go” (pierwotnie w modelu Colt), zupełnie nowy ekologiczny silnik wysokoprężny 4N13 stworzony we współpracy z firmą Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (najpierw dostępny w modelu ASX, potem w modelu Lancer itd.) i długoterminowy rozwój hybrydowej technologii typu plug-in, czego przykładem może być pojazd koncepcyjny Concept-PX MiEV.

Jedna rodzina, jedno dziedzictwo, trzy zasady

Od kompanii żeglugowej z 1870 roku firma Mitsubishi przeszła długą drogę i przez lata rozwijała się stając się japońską grupą różnorodnych przedsiębiorstw o globalnym, międzynarodowych zasięgu, gdzie większość z tych przedsiębiorstwo to liderzy w swoich dziedzinach.  

Słynące z najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, globalnego zasięgu oraz zaangażowania w działania na rzecz międzynarodowej społeczności firmy skupione wokół marki Mitsubishi działają teraz niezależnie według wewnętrznie ustanowionych strategii zarządzania. Jednak wszystkie one mają te same korzenie, to samo dziedzictwo, a większość z nich operuje pod nazwą Mitsubishi i używa słynnego logo z trzema diamentami.

Są one również zobowiązane do przestrzegania trzech fundamentalnych zasad lub – jak kto woli – filozofii zarządzania, sformułowanych przez czwartego prezesa firmy Mitsubishi – pana Koyata Iwasaki. Uznaje się je za swoiste DNA Mitsubishi i przekazuje z pokolenia na pokolenie:

Shoki Hoko         = Odpowiedzialność korporacyjna za społeczeństwo  

Shoji Komei        = Rzetelność i sprawiedliwość  

Ritsugyo Boeki   = Globalne postrzeganie świata poprzez działalność biznesową

Wsparta wyznacznikami tych filozofii cała grupa przedsiębiorstw działa aktywnie i niezależnie.





Mitsubishi w Polsce 

Firma rozpoczęła działalność w Polsce w 1995 roku, powołując do życia spółkę MMC Car Poland, która stała się wyłącznym dystrybutorem samochodów marki Mitsubishi na terenie naszego kraju. Do dnia dzisiejszego z salonów Mitsubishi wyjechało ponad 38 000 samochodów, a od 2 lat firma może pochwalić się nieprzerwanie rosnącą sprzedażą.

Sieć dealerska Mitsubishi Motors w Polsce składa się z 43 przedstawicielstw handlowych i ponad 43 punktów serwisowych na terenie całego kraju. Łącznie pracuje w tych placówkach ponad 900 osób odpowiedzialnych za kontakt z klientem oraz zapewniających mu pomoc serwisową. Są to wysokiej klasy specjaliści, którzy przeszli szereg szkoleń, aby móc godnie reprezentować markę Mitsubishi i zapewnić klientom profesjonalną obsługę.

Samochody marki Mitsubishi wyróżniają się sportową sylwetką, osiągami i niezawodnością. Tradycja sportowych sukcesów, precyzja wykonania i doskonałe parametry techniczne uczyniły z aut Mitsubishi przedmiot pożądania kierowców na całym świecie. Specjalnością Mitsubishi Motors i cechą wyróżniającą tę markę od konkurencji są pojazdy z napędem na 4 koła, słynące z niezawodności i sukcesów w światowej sławy rajdach terenowych, takich jak Rajd Dakar, a także supersportowe żywe legendy – auta z serii Lancer Evolution oraz Ralliart.

źródło:  Mitsubishi Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Mitsubishi

Mitsubishi - wiosenna bezpłatna kontrola pojazdów
Mitsubishi - wiosenna bezpłatna kontrola pojazdów

Zanim rozpocznie się sezon wakacyjnych podróży i dłuższych wycieczek w ciepłe weekendy, Mitsubishi Motors zaproponowało klientom nieodpłatną kontrolę stanu technicznego pojazdów

Bartłomiej Topa ambasadorem nowego Mitsubshi Outlandera PHEV
Bartłomiej Topa ambasadorem nowego Mitsubshi Outlandera PHEV

Ambasador Mitsubishi Bartłomiej Topa odebrał nowy hybrydowy model Outlander PHEV

Mitsubishi Eclipse Cross z napędem elektrycznym 2025
Mitsubishi Eclipse Cross z napędem elektrycznym 2025

MITSUBISHI Motors zaprezentuje we wrześniu nowy, w pełni elektryczny rodzinny SUV o nazwie Eclipse Cross

Najnowsze oferty

Mitsubishi Colt 1.6AT  HEV 143KM
  • Model: Colt
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 3100 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2023
Mitsubishi ASX Intense + Style + Cold + Navi
  • Model: ASX
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 6200 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023
Mitsubishi Colt Invite +Style + Cold
  • Model: Colt
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 14900 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony