-
PRZENIKANIE SIĘ ŚWIATA CYFROWEGO Z REALNYM
Ford nieustannie obserwuje przenikanie się świata cyfrowego z realnym i wierzy, że gry mogą w przyszłości pomóc w kształtowaniu naszych umiejętności radzenia sobie w pracy, ale i w uprzyjemnianiu jazdy, zarówno pasażerów, jak i kierowców. Na całym świecie miliony ludzi każdego dnia zasiadają za kierownicą wirtualnego pojazdu Forda i cieszą się wyścigami, rywalizując z przyjaciółmi w grupach społeczności internetowych. Firma będzie szukała najlepszych kierowców gier on-line, aby stworzyć swoje pierwsze zespoły e-sportowe.
„Rozróżnienie między światem rzeczywistym a światem wirtualnym zaciera się. Gry są teraz częścią głównego nurtu kultury. Najlepsi gracze rzucają wyzwanie profesjonalnym kierowcom wyścigowym w realnym życiu, a wiele z naszych codziennych czynności upodabnia się do gier, od korzystania z aplikacji fitness po zbieranie punktów lojalnościowych za bezpłatną kawę ”- powiedziała Amko Leenarts, dyrektor europejskiego biura projektów Forda. „Wykorzystanie pasji i wiedzy społeczności graczy pomoże zmienić nasze myślenie o przyszłych sposobach podróżowania - czymś, w co wszyscy jesteśmy zaangażowani i czym naprawdę się cieszymy”.
RYNEK E-SPORTU STALE SIĘ POWIĘKSZA
Oczekuje się, że w 2019 roku globalny rynek e-sportu wygeneruje przychody w wysokości 1,1 mld dolarów, co oznacza wzrost o 26,7% rok do roku; 453,8 miliona użytkowników będzie uczestniczyć w wirtualnych zawodach, w tym 201,2 miliona entuzjastów i 252,6 miliona okazjonalnych widzów. Przeciętny gracz ma około trzydziestki, co nie zgadza się z powszechnym stereotypem. Ford jest coraz bardziej zaintrygowany zależnością między grami komputerowymi i mobilnością, a także ich wpływem na to w jaki sposób wszyscy będziemy przemieszczać się w przyszłości - zarówno jako osoby dojeżdżające do pracy, pasażerowie w pojazdach autonomicznych, czy po prostu kierowcy, cieszący się emocjami z mocy i osiągów samochodu.
W 2017 roku Ford był pierwszym producentem, który zorganizował stoisko na chwalących się obecnie ponad tysiącem wystawców targach Gamescom, które przyciągają setki tysięcy odwiedzających każdego roku. W zeszłym roku firma znów była pionierem, organizując na targach światową premierę pojazdu - Forda Rangera Raptor, wyczynowej wersji najlepiej sprzedającego się pickupa w Europie. Do rywalizacji Fordzilla wybrano m.in. wielokrotnie nagradzaną grę Forza Motorsport 7, opracowaną przez Turn Game Studios firmy Microsoft Game Studios. Forza to najlepiej sprzedająca się seria wyścigowa dla najnowszej generacji konsoli, która stała się polem rywalizacji jednej z największych społeczności wyścigowych na świecie. Miliony ludzi na całym świecie grają w gry Forza każdego miesiąca, a 1 milion graczy wybiera na linię startu samochody Forda.
„Cieszymy się, że Forza Motorsport nadal jest grą wybieraną przez wielkie marki, takie jak Ford, w ich e-sportowych projektach” – powiedział Justin Osmer, starszy menedżer ds. rozwoju partnerstwa w Turn 10 Studios, firmie, która stworzyła Forza Motorsport. „Miliony fanów grających w Forza pozwoliły nam zauważyć znaczny wzrost liczby osób, które chcą rywalizować lub po prostu obserwować e-sport. Wspaniale jest widzieć długoletniego partnera, jakim jest Ford Motor Company, który chce jeszcze bardziej angażować się w naszą branżę. ”
_____
źródło: Ford Polska