FORD TRANSIT Z TRWAŁĄ, 10-STOPNIOWĄ AUTOMATYCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW

Nowa skrzynia biegów stanowi idealne rozwiązanie w podwoziach Forda Transita z napędem na tylną oś, w których preferowane są wygodniejsze w użytkowaniu przekładnie automatyczne. Opracowana przez inżynierów Forda i sprawdzona w modelach tak różnorodnych, jak nagradzane pick-upy Ranger i F150, a także w rozwijającym wysokie osiągi sportowym Mustangu, inteligentna skrzynia biegów została zaprojektowana z zamysłem ograniczenia kosztów paliwa w firmach, w których użytkowanie pojazdu wiąże się z wykorzystywaniem szerszej rozpiętości przełożeń, pozwalającej silnikom pracować z najwyższą wydajnością.

10-stopniowa skrzynia automatyczna, dostępna w wersjach Transita napędzanych na tylne koła przez najnowszy 2,0-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue HDT (Heavy Duty) o mocy 170 KM, przeszła intensywne testy wydajności i trwałości, aby gwarantować skuteczność w pojazdach pracujących przy dużym obciążeniu, w napiętych harmonogramach, używanych często do holowania.

- Kierowcy Transita docenią płynny przyrost mocy oferowany przez wiodącą w swojej klasie, 10-biegową automatyczną skrzynię biegów, a operatorzy flot odniosą korzyści jakie daje jej trwałość i wydajność - powiedział Hans Schep, dyrektor generalny ds. pojazdów dostawczych, Ford of Europe. - Automatyczna przekładnia, zastosowana w wersjach Transita przeznaczonych do pracy z dużym obciążeniem, wpływa korzystnie na komfort prowadzenia i oferuje doskonałą zdolność holowania, podkreślając charakter i potencjał wytrzymałych pojazdów oraz ich właściwości jezdne, które zbudowały reputację Transita wśród właścicieli firm.

-

-

Produkowany już na pełnych obrotach nowy układ przeniesienia napędu jest elementem udoskonaleń wprowadzonych w Transicie w 2019 r., na które złożyły się bardziej ekonomiczne układy napędowe (w tym zelektryfikowane EcoBlue Hybrid), podniesiona ładowność i usprawniony system komunikacji. 10-stopniowa skrzynia biegów została wprowadzona wraz z obecnie stosowaną sześciostopniową przekładnią automatyczną, która jest dostępna wersjach Transita z napędem na przednie koła FWD, przeznaczonych do lżejszych zastosowań.

Zaprojektowany z myślą o oszczędności i trwałości

Konstrukcja z większą liczbą przełożeń, oferująca 10 biegów oznacza, że 2,0-litrowy silnik EcoBlue HDT o mocy 170 KM może pracować bliżej swojej maksymalnej wydajności i zapewnia bardziej bezpośrednie wrażenia z jazdy. Adaptacyjne algorytmy przełączania, działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają przekładni dostosować się do zmiennych warunków, sprawiają, że zawsze wybierane jest optymalne przełożenie, uwzględniające osiągi, zużycie paliwa i komfort, niezależnie od sposobu jazdy. Symulacje komputerowe pomogły zaprojektować odpowiednią architekturę skrzyni biegów, równoważąc korzyści wynikające z większej liczby przełożeń z energią traconą podczas częstszych zmian biegów. Optymalnym wyborem okazała się 10-stopniowa przekładnia, która przenosi większy moment obrotowy i moc, a także dobiera właściwy bieg we właściwym czasie. Jednym z 20 podzespołów opatentowanych podczas opracowywania przekładni jest CIDAS – Regulator ze zintegrowanym elektrozaworem bezpośredniego przełożenia. CIDAS zwiększa precyzję nacisku sprzęgła i skraca czas skoku, aby zapewnić szybsze i płynniejsze zmiany biegów, co powoduje, że częściej trafia na koła większy moment obrotowy, obniżając wysilenie przy naprawdę dużych obciążeniach. Oznacza to również, że kierowca nie musi tak często wciskać gazu, aby uzyskać ten sam wynik. Inny z patentów – płyn przekładniowy o niskiej lepkości zmniejsza tarcie wewnętrzne, dodatkowo poprawiając oszczędność paliwa i zużycie elementów, a także eliminując potrzebę okresowych wymian płynu. Pompa z łopatkami o zmiennej geometrii dostosowuje dawkowanie do zapotrzebowania, co zmniejsza straty uboczne i podnosi kulturę pracy. Działające szybko sprzęgło jednokierunkowe znacznie zmniejsza wibracje i wygładza zmiany biegów przy niskiej prędkości – z korzyścią dla komfortu kierowców, którzy spędzają długie godziny w kabinie.

10-stopniowa automatyczna skrzynia biegów została zestrojona pod kątem właściwości jezdnych i zastosowań Transita, a także współdziałania z systemem Auto Start-Stop, dzięki któremu zużycie paliwa jest jeszcze niższe. Przyspieszenie rozwijane jest w sposób płynny, a przyrost odczuwalny przy niskich prędkościach i przy ruszaniu z miejsca. Przekładnia zaprojektowana do zastosowań wymagających dużych obciążeń i pracy w trudnych warunkach, odbyła w fazie projektowania testy trwałości na odcinkach 6 milionów kilometrów, w tym tysiące kilometrów w morderczych wyścigach terenowych.

-

-

Szeroki profil potencjalnych użytkowników

Wśród wariantów Transita wyposażonych w 10-stopniową automatyczną skrzynię biegów można wybierać między podwoziami 350 L3 lub 350 L4 o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg, z bliźniaczymi lub pojedynczymi kołami na tylnej osi lub autobus 18-miejscowy 460 L4 o dopuszczalnej masie całkowitej 4600 kg. Oszczędność i trwałość przekładni automatycznej czynią z niej doskonały wybór dla operatorów flot, którzy analizują całkowite koszty eksploatacji, biorąc pod uwagę skrócenie przestojów i parametry użytkowe pojazdu. W ofercie fabrycznych opcji zabudów Forda Transita znajdują się skrzynie otwarte. Specjalizujące się w zabudowach firmy nadwoziowe, akredytowane przez Forda, mogą na zamówienie projektować i przebudowywać pojazdy bazujące na Transicie z 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów - od chłodni lub wywrotek po kampery. Oferta pojazdów dostawczych Forda obejmuje mnóstwo fabrycznych opcji, natomiast program opcji specjalnych (SVO) jeszcze bardziej ją rozszerza, aby dostosować każdego Transita do jego zadań.

-

___
źródło: Ford Polska

Czytaj więcej o marce Ford

Ford E-Transit Custom w Polsce - niezliczone możliwości konfiguracji
Ford E-Transit Custom w Polsce - niezliczone możliwości konfiguracji

Ford E-Transit Custom jest drugim w pełni elektrycznym samochodem dostawczym Forda, który pojawił się na rynku

Innowacyjne systemy zagospodarowania wnętrza w modelach Ford Pro
Innowacyjne systemy zagospodarowania wnętrza w modelach Ford Pro

Ford Pro od lat pokazuje coraz to nowe, autorskie rozwiązania ułatwiające obsługę i podnoszące jakość pracy

Ford Protect - program ochrony pogwarancyjnej
Ford Protect - program ochrony pogwarancyjnej

Ford Protect oferuje ochronę kluczowych podzespołów samochodu aż do 6 lat użytkowania lub przebiegu 180 tys. km

Najnowsze oferty

Ford Transit Courier 1.0 EcoBlue 125KM A7 FWD Van Trend
  • Model: Transit Courier
  • Typ nadwozia: Van
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025
Ford Transit Custom Titanium 2.0 EcoBlue 130KM M6 VAN chłodnia
  • Model: Transit Custom
  • Typ nadwozia: Van (minibus)
  • Przebieg: 192075 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2020
Ford Transit Brygadowy Trend 2.0 EcoBlue 165 KM M6 L3H2 WYPRZEDAŻ 2024
  • Model: Transit
  • Typ nadwozia: Mikrobus
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony