Ford rozszerza globalną gamę pick-upów o pierwszego w historii Rangera Plug-in Hybrid

Ford zaoferuje klientom wersję Rangera z napędem hybrydowym typu plug-in, łączącą możliwość jazdy na napędzie elektrycznym z wszechstronnością poza utwardzonymi drogami i niezawodnością w pracy, których klienci oczekują od najlepiej sprzedającego się pickupa w Europie.

Produkcja pierwszego w historii Rangera Plug-in Hybrid rozpocznie się pod koniec 2024 roku, a dostawy do klientów na początku 2025 roku. Nowy model będzie znaczącym krokiem naprzód w planach Forda, zakładających wprowadzenie pełnej gamy układów napędowych w segmencie pick-upów średniej wielkości. Właściciele Rangera Plug-in Hybrid skorzystają również z rozwiązań systemowych Ford Pro, upraszczających przejście na modele elektryczne za sprawą nowych funkcji ułatwiających ładowanie, oprogramowaniu i obsłudze serwisowej, które pomogą w rozwoju ich firm.

„Ranger Plug-in Hybrid pomoże klientom wkroczyć w przyszłość opartą na napędach elektrycznych, dając im większe poczucie pewności i możliwości wyższe niż kiedykolwiek wcześniej. Jednocześnie Ranger pozostanie liderem innowacji i liderem w segmencie średniej wielkości pickupów” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie.


Ranger Plug-in Hybrid będzie generował większy moment obrotowy niż jakikolwiek inny Ranger, dzięki zespołowi napędowemu, składającemu się 2,3-litrowego silnika benzynowego Ford EcoBoost i silnika elektrycznego zasilanego akumulatorem trakcyjnym. Układ umożliwi również jazdę w trybie bezemisyjnym do 40 kilometrów zasięgu.* 

Czysty napęd elektryczny otwiera nowe możliwości przed właścicielami firm w coraz liczniejszych miastach, wprowadzających strefy obniżonej emisji. Maksymalna zdolność holownicza Rangera Plug-In Hybrid dla przyczep z hamulcem wynosi 3500 kg – czyli jest identyczna jak w pozostałych modelach z gamy Rangera (nie dotyczy wersji Raptor). *

Ranger Plug-in Hybrid będzie również oferował system zasilania pokładowego Pro Power Onboard, umożliwiając klientom podłączenie narzędzi i urządzeń o dużym poborze prądu w miejscu pracy lub obozowisku przez gniazda umieszczone w kabinie oraz skrzyni ładunkowej. Oznacza to, że hałaśliwe, nieporęczne i ciężkie generatory można zostawić w domu, wykorzystując więcej miejsca w skrzyni ładunkowej na inny sprzęt i ekwipunek.* 


Poza możliwością korzystania z energii elektrycznej w miejscach oddalonych od infrastruktury, Ranger Plug-in Hybrid oferuje tryby jazdy z napędem elektrycznym*, które dają klientom większą elastyczność w decydowaniu o tym, jak i kiedy używać energii z akumulatora trakcyjnego.

Ranger Plug-In Hybrid dysponuje również sprawdzonym napędem na cztery koła,* wybieranymi trybami jazdy oraz zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.*„Nasi klienci chcą zelektryfikowanych modeli, które charakteryzują się wysokimi osiągami i niewygórowanymi kosztami eksploatacji. Nie chcieliby jednak rezygnować z tego, co kochają w swoich ciężarówkach” – powiedział Schep. „Ranger Plug-in Hybrid to najlepsze rozwiązanie – do pracy, rozrywki i jako samochód rodzinny – łączące dwie epoki napędów. Oferuje klientom bezemisyjną jazdę z napędem elektrycznym podczas krótkich podróży lub hybrydowe osiągi, przy tym zapewnia niesamowite możliwości terenowe, wysokie parametry ładowności i holowania, a dzięki Pro Power Onboard po raz pierwszy właściciele Rangerów mogą z łatwością korzystać z urządzeń elektrycznych w miejscach pracy i na kempingach.



*Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży. Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg powyżej 45 km, zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).
Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów różnych producentów. Dane emisji CO2 i zużycia paliwa mogą się różnić w zależności od wersji pojazdów oferowanych na poszczególnych rynkach.

*Maksymalna zdolność holowania zależy od liczby przewożonych pasażerów, obciążenia w przestrzeni bagażowej, a także od zamontowanych akcesoriów i konfiguracji pojazdu.

*Dopuszczalna ładowność może się różnić w ramach gamy modelowej, w zależności od akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Informacje na temat ładowności danego pojazdu znajdują się na etykiecie na ramie otworu drzwiowego.

*Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę. Mimo wsparcia systemów należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.

*Przed jazdą terenową zawsze zapoznaj się z dodatkiem do Instrukcji Obsługi, poznaj teren i trudność trasy oraz używaj odpowiedniego sprzętu zabezpieczającego wyprawę.



źródło: Ford Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Ford

Nowy Ford Transit Custom z systemem zapobiegającym wypadkom przy otwieraniu drzwi
Nowy Ford Transit Custom z systemem zapobiegającym wypadkom przy otwieraniu drzwi

FORD | Podczas otwierania drzwi przez kierowcę lub pasażera, który nie zauważa zbliżającego się roweru, hulajnogi lub motocykla, może dojść do kolizji. Każdego roku w samej Anglii, Walii i Szkocji ponad 500 osób odnosi obrażenia, uderzając w niespodziewanie otwarte na ich drodze drzwi samochodu. Uważa się, że wiele podobnych incydentów pozostaje niezgłoszonych. 

Konto Ford – kompleksowe rozwiązanie (nie tylko) dla właścicieli samochodów
Konto Ford – kompleksowe rozwiązanie (nie tylko) dla właścicieli samochodów

FORD | Nie tylko właściciele Fordów, ale wszyscy zainteresowani samochodami marki z niebieskim owalem mogą założyć swoje Konto Ford. Stanowi ono ważny element cyfrowego ekosystemu marki, umożliwiając użytkownikom dostęp do szeregu usług i funkcji związanych z ich pojazdami, ale nie tylko. 

Ford Ranger i jego szerokie możliwości personalizacji przestrzeni ładunkowej
Ford Ranger i jego szerokie możliwości personalizacji przestrzeni ładunkowej

FORD | Ford Ranger to wszechstronny pickup zapewniający przyjemność z jazdy w trudnych warunkach, zapewniający wyjątkowa ładowność i możliwość holowania ciężkich przyczep. Samochód daje również szerokie możliwości personalizacji z szerokiej oferty akcesoriów dostępnych już na etapie konfiguracji.

Najnowsze oferty

Ford Focus Titanium Business 1.5 EcoBoost 150 KM M6 instalacja gazowa LPG
  • Model: Focus
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 41965 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna + LPG
  • Rok produkcji: 2019
Ford Puma TITANIUM, 1.0 EcoBiist - Hybrid, 125KM
  • Model: Puma
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023
Ford Focus ST-LINE X, KOMBI 1.0 EcoBoost Hybrid 155KM, POWERSHIFT A7
  • Model: Focus
  • Typ nadwozia: Kombi
  • Przebieg: 7544 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony