Ford Pro prezentuje Rangera PHEV, który zrewolucjonizuje europejskie podejście do pick-upów

Nie uznający kompromisów nowy model dysponuje doskonałymi parametrami terenowymi, ładownością i zdolnością holowania, może także poruszać się wyłącznie w trybie elektrycznym, tym samym umacnia pozycję Forda Pro jako europejskiego lidera w segmencie pick-upów 1 i poszerza szeroką gamę modeli Ford Pro z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in.

Maksymalny moment obrotowy 690 Nm – najwyższy spośród wszystkich produkowanych modeli Rangera – oraz zasięg w trybie elektrycznym wynoszący ponad 45 kilometrów, podnoszą atrakcyjność najnowszego modelu. Wraz z Rangerem PHEV na listy wyposażenia linii Rangerów trafia również system Pro Power Onboard, umożliwiając klientom zasilanie narzędzi o mocy do 6,9 kW bezpośrednio z akumulatora trakcyjnego, bez konieczności korzystania z zewnętrznego generatora.

Poza seriami Wildtrak i XLT, Ford Pro wprowadza nowy model PHEV w premierowej wersji Stormtrak.

„Nowy Ranger PHEV łączy korzyści płynące z elektryfikacji z wysokimi parametrami roboczymi, dzięki którym Ranger zyskał w Europie rzeszę wiernych fanów. Udoskonaliliśmy naszego pierwszego pickupa PHEV w Europie, aby efektywnie służył w pracy, radził sobie w terenie, będąc jednocześnie pojazdem klasy premium, zapewniającym komfort, komunikację i możliwość poruszania się w trybie elektrycznym podczas rodzinnych dojazdów” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie.

Ranger PHEV będzie produkowany w Silverton w RPA, a pierwsze dostawy do klientów spodziewane są wiosną 2025 roku. Nowy model dołącza do obecnej w europejskich salonach linii Rangera, napędzanego silnikiem wysokoprężnym, dzięki czemu oferta modelu została lepiej dostosowana do zmieniających się potrzeb klientów i lokalnych norm emisji spalin.





Pick-up zasilany z zewnętrznego źródła energii

Nowy układ napędowy PHEV 2,3 łączy 2,3-litrowy silnik benzynowy Ford EcoBoost z 10-biegową automatyczną skrzynię biegów z silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW i akumulatorem o pojemności użytkowej 11,8 kWhUzyskiwany przez zespół napędowy maksymalny moment obrotowy 690 Nm jest najwyższy wśród wszystkich produkowanych wcześniej modeli Rangera. Wersja z napędem PHEV wytwarza moc 279 KM 4, czyli wyższą niż Ranger z 3,0‑litrowym turbodołądowanym silnikiem diesla V6. 2,5

Nowa modułowa przekładnia hybrydowa oraz silnik elektryczny umożliwiają poruszanie się Rangera PHEV w trybie hybrydowym. Mniej niż cztery godziny zajmuje ładowanie akumulatora za pomocą jednofazowej ładowarki o mocy 16 A 6, a zasięg w trybie w pełni elektrycznym wynosi ponad 45 kilometrów.

Ranger PHEV gwarantuje te same parametry robocze, dzięki którym Ranger z silnikiem wysokoprężnym i benzynowym zyskał rzesze oddanych fanów na całym świecie. Użytkownicy Rangera PHEV nadal będą mogli przewozić ładunek nie przekraczający jednej tony, 7 holować przyczepę o masie do 3500 kg 8 i pewnie zjeżdżać z asfaltu w teren, korzystając z walorów systemu e-4WD, dwuzakresowej skrzyni rozdzielczej i blokady tylnego mechanizmu różnicowego. Akumulator trakcyjny jest umieszczony między specjalnie zaprojektowanymi szynami ramy.

Silnik elektryczny pozwala Rangerowi PHEV na jazdę w trybie bezemisyjnym, a kierowca może wybrać, kiedy i jak wykorzystać energię zgromadzoną w akumulatorze, używając odpowiednio trybów jazdy: Auto EV, EV Now, EV Later lub EV Charge. 9

Tam, gdzie jest to możliwe, system Ford Pro Home Charging umożliwi właścicielom zaplanowanie ładowania w godzinach nocnych, kiedy obowiązują tańsze taryfy. Ford przewiduje, że hybrydowy układ napędowy będzie zużywał mniej paliwa w porównaniu z Rangerem wyposażonym w silnik wysokoprężny V6 o większej pojemności skokowej.

Ranger PHEV dysponuje systemem Pro Power Onboard (dostępnym w standardzie dla wersji Stormtrak, a w opcji dla pozostałych wariantów Rangera), który umożliwia klientom korzystającym z auta w pracy i jednocześnie w celach rekreacyjnych, zasilanie narzędzi i sprzętu o dużym poborze mocy w miejscu pracy lub na polu biwakowym bez konieczności korzystania z generatora. System standardowo dostarcza do gniazd na pokładzie moc 2,3 kW, ale klienci mogą również wybrać wariant o łącznej mocy 6,9 kW z dwoma 15-amperowymi gniazdami, z których każde zapewnia 3,45 kW, co pozwala na zasilanie cięższego sprzętu. 11

Limitowana edycja premierowa Stormtrak wyróżnia się bogatym wyposażeniem standardowym, w którego skład wchodzą m.in:

► 18-calowe felgi aluminiowe, osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu, wloty powietrza w błotnikach

► Reflektory Matrix LED, system elastycznego mocowania ekwipunku Flexible Rack, system wspomagania cofania Pro Trailer i kamera 360 stopni w standardzie 

► W palecie lakierów zarezerwowanych dla wersji Stormtrak dostępny jest również nowy kolor Chill Grey, obok lakieru Agate Black

► Dziesięciogłośnikowy system dźwiękowy B&O i unikatowe materiały wykończeniowe wnętrza

Podobnie jak każdy pojazd z oferty Ford Pro, Ranger PHEV jest objęty kompleksowym pakietem usług serwisowych, rozwiązań związanych z ładowaniem, wspierany przez intuicyjne oprogramowanie i dostępny w elastycznych formach finansowania, co upraszcza korzystanie z samochodu, zwiększa jego rentowność i obniża koszty eksploatacji. Wśród użytkowników Rangera znajduje się wiele małych firm, którym pickup w ciągu tygodnia służy do pracy, a podczas weekendów jest wykorzystywany w celach rekreacyjnych: aplikacja FordPass wspiera ich w podróży dzięki alertom o stanie pojazdu i bezpieczeństwie. Firmy z większymi flotami i menedżerowie pracujący w biurach mogą wykorzystywać dane z Ford Pro Telematics 13 do poprawy efektywności i dyspozycyjności pojazdów. Nowy cyfrowy dziennik pokładowy Ford Pro ułatwia również śledzenie przebiegu pojazdu, co usprawnia rozliczenia i pozwala zachować zgodność z przepisami.



źródło: Ford  Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. 

Czytaj więcej o marce Ford

Nowy Ford Puma 2025 z wieloma zmianami
Nowy Ford Puma 2025 z wieloma zmianami

FORD | zmiany ale nie w bagażniku. MegaBox nadal pozwala cieszyć się wiodącą w segmencie, innowacyjną przestrzenią bagażową

Amortyzatory zewnętrzne  i właściwości jezdne Rangera
Amortyzatory zewnętrzne i właściwości jezdne Rangera

FORD | Ranger został zaprojektowany z myślą o ciężkiej pracy i wyprawach, a klienci na ponad 180 rynkach na całym świecie liczą na niespotykane w żadnym innym samochodzie połączenie wysokich możliwości

Ford sprawdza na trasie Rajdu Maroka dwie załogi, przygotowujące się do Dakaru
Ford sprawdza na trasie Rajdu Maroka dwie załogi, przygotowujące się do Dakaru

FORD | najtrudniejszy długodystansowy rajd terenowy na świecie wymaga najlepszych kierowców

Najnowsze oferty

Ford Ranger Wildtrak X 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 205KM A10 4x4 dostępny od ręki
  • Model: Ranger
  • Typ nadwozia: Pick-up
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2024
Ford Tourneo Connect Grand Titanium 2.0 EcoBlue 122 KM A7 - dostępny od ręki
  • Model: Tourneo Connect
  • Typ nadwozia: Minivan
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2024
Ford Kuga Titanium 1.5 EcoBoost 150 KM M6
  • Model: Kuga
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 14170 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony