Ford łączy siły z innowatorskimi firmami

Ford ogłosił, że podniesie wygodę użytkowania i obniży koszty korzystania z coraz szerszej gamy pojazdów elektrycznych (EV), a także zwiększy udział energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych w procesie ładowania swoich modeli.*

Nowe rozwiązania z zakresu zasilania, będące efektem współpracy z innowacyjnymi firmami Octopus Energy z Wielkiej Brytanii oraz Tibber z oddziałami w Niemczech, Holandii i Norwegii, umożliwią właścicielom modeli Forda ładowanie pojazdów elektrycznych z wykorzystaniem taryf opłat za prąd, stworzonych specjalnie z myślą o zwiększeniu satysfakcji użytkowników.

Z rozwiązań opracowanych dla rosnącej linii pojazdów elektrycznych Forda, będą mogli od początku 2024 roku korzystać właściciele Forda Mustanga Mach-E,*  a następnie nowego Forda Explorera,*  który pojawi w późniejszych miesiącach.

Nowa funkcja dynamicznego ładowania pozwala pojazdom elektrycznym Forda na komunikację z inteligentnymi sieciami energetycznymi dostawców prądu. W rezultacie właściciele kompatybilnych modeli będą mogli podłączyć swój pojazd, wprowadzić żądany stan naładowania i czas odjazdu za pośrednictwem aplikacji na smartfona i po prostu zająć się swoimi sprawami, mając pewność, że akumulator zostanie automatycznie naładowany według taryf opłat stworzonych dla obniżenia kosztów i zwiększenia udziału energii odnawialnej.*„Nasz nowy projekt energetyczny jest kolejnym kamieniem milowym na drodze do wprowadzenia na rynek nowej generacji w pełni elektrycznych modeli, które projektowano z założeniem skomunikowania ze światem, a jednocześnie zapewnienia klientom naprawdę wyjątkowych wrażeń” – powiedział Martin Sander, dyrektor generalny Ford Model e w Europie. „Zdecydowaliśmy się na współpracę z dostawcami energii, którzy podzielają nasz rewolucyjny sposób myślenia i na których klienci mogą polegać w kwestiach dostarczania energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych w korzystnych taryfach.

Analizy Forda wykazują, że aż 87 procent właścicieli Mustangów Mach-E ładuje swoje samochody w domu, a głównym czynnikiem branym pod uwagę podczas ładowania są taryfy cenowe. Nowe usługi Forda mogą przynieść oszczędności właścicielom pojazdów elektrycznych niezależnie od tego, czy będą ładować akumulatory w dzień, czy w nocy. Skomunikowany system może automatycznie dostosować czas ładowania, aby korzystać z tańszego prądu poza godzinami szczytu w nocy oraz niższych taryf, wynikających z wysokiego udziału energii odnawialnej, w tym energii słonecznej w ciągu dnia.*Preferowanym instalatorem domowych punktów ładowania dla klientów Forda będzie w Wielkiej Brytanii firma Octopus Energy Services.


Z każdym samochodem elektrycznym, który wyjeżdża na drogę, zbliżamy się do bezemisyjnego modelu transportu, jednak aby dotrzeć do mety, musimy sprawić, by ekologiczna jazda była tania i przystępna” – powiedział Michael Cottrell, dyrektor ds. partnerstwa w Octopus Energy. „Nasze inteligentne taryfy pozwalają kierowcom korzystać z taniej energii odnawialnej, co pozwala im zaoszczędzić setki funtów rocznie, jednocześnie przyczyniając się do ochrony środowiska.”

Według Tibbera, już ponad milion użytkowników aktywnie loguje się do platformy firmy, aby skorzystać na zmianie przyzwyczajeń w korzystaniu z energii elektrycznej. „Jako pionierzy w dziedzinie systemów inteligentnego ładowania w Norwegii i Niemczech, jesteśmy nastawieni bardzo pozytywnie do nowego partnerstwa z Fordem” – powiedział Børge Dvergsdal, menedżer ds. inteligentnego ładowania w firmie Tibber. „Robią na nas wrażenie ambitne plany Forda i wspólna misja zachęcania konsumentów do bardziej inteligentnego korzystania z energii. Aby to osiągnąć, konsumenci potrzebują najlepszych dostępnych narzędzi, które pozwolą im skutecznie kontrolować zużycie energii, a nasza współpraca umożliwi im sprawne ładowanie z korzyścią dla ich portfela i planety. Z niecierpliwością czekamy na nowych klientów Forda w świecie Tibbera.” Do 2025 roku Ford zaoferuje w Europie dziesięć modeli elektrycznych, w tym Explorera, Mustanga Mach-E, F-150 Lightning,* Pumę,* E-Transita,* E-Transita Custom,*  E-Transita Courier,*  E-Tourneo Custom,* E-Tourneo Courier * oraz kolejnego crossovera średniej wielkości. Ford planuje również rozszerzyć swoje usługi energetyczne na kolejne elektryczne produkty do końca 2024 roku i później.

W zeszłym roku firma ogłosiła, że do 2035 roku cała europejska gama samochodów osobowych i dostawczych będzie korzystała z napędów w pełni elektrycznych. Ford dąży do osiągnięcia zerowej emisji dla wszystkich pojazdów oraz neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla dla wszystkich zakładów, logistyki i dostawców w Europie do 2035 r., jednocześnie firma planuje, że do 2030 roku ponad połowę jej globalnej produkcji będą stanowiły pojazdy elektryczne i że nie później niż w 2050 roku Ford osiągnie globalną neutralność węglową. Na początku tego roku Ford otworzył Centrum Pojazdów Elektrycznych w Kolonii, (CEVC). Centrum będzie produkować pojazdy osobowe z napędem elektrycznym nowej generacji, przeznaczone na rynki europejskie, począwszy od nowego Forda Explorera. Centrum Pojazdów Elektrycznych Forda będzie pierwszym w branży zakładem montażowym, neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla, stanowiącym ważny kamień milowy na drodze do realizacji programu Road to Better.


* Blog Octopus Energy – Skąd pochodzi nasza w pełni ekologiczna energia elektryczna?

* Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg do 600 km (przewidywana wartość docelowa wg WLTP), zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora.

* Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).

* Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zasięgu zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży.

* Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg do 317 km (przewidywana wartość docelowa wg WLTP), zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora.

* Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg do 337 km, zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora.

*Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg do 325 km, zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora.


źródło: Ford Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Ford

Nowe barwy „Champion Spirit” Mustanga GT3 – hołd oddany mistrzowskim modelom wyścigowym Forda
Nowe barwy „Champion Spirit” Mustanga GT3 – hołd oddany mistrzowskim modelom wyścigowym Forda

MUSTANG | Termin „barwy” zazwyczaj odnosi się do unikatowego malowania lub emblematu, wskazujących na przynależność, stosowanych często na strojach ludzi lub na pojazdach. U zapaleńców, „barwy” przywołują wspomnienia kultowych samochodów wyścigowych Forda i związanych z nimi sportowych wydarzeń. Wielu z was pewnie wspomina ulubione barwy wyścigowe lub niezapomniany numer kierowcy.

Ford Mustang świętuje 60 lat
Ford Mustang świętuje 60 lat

Mustang | Ford Mustang, być może najsłynniejszy amerykański samochód wszechczasów, obchodzi w tym roku 60. rocznicę powstania.

Gotowy do rywalizacji na torze Focus ST Edition
Gotowy do rywalizacji na torze Focus ST Edition

FORD | Ford zaprezentował gotowego do jazdy na drogach publicznych i torach wyścigowych Focusa ST Edition, najbardziej kompletną wersję tego modelu, opracowaną przez Ford Performance.

Najnowsze oferty

Ford Puma ST-LINE X 1.0 EcoBoost Hybrid 125KM A7
  • Model: Puma
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 7 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023
Ford Transit Courier 1.0 EcoBoost 100 KM M6
  • Model: Transit Courier
  • Typ nadwozia: Van
  • Przebieg: 9 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Ford Transit Courier 1.0 EcoBoost 125 KM A7 FWD Limited Van
  • Model: Transit Courier
  • Typ nadwozia: Van
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony