-
Premiera w pełni elektrycznego SUV-a Forda, inspirowanego stylistyką Mustanga i zdolnego przejechać z napędem elektrycznym do 600 km (mierzonych zgodnie z procedurą WLTP) na jednym ładowaniu, oferującego możliwość szybkiego ładowania, jest zapowiadana na 2020 r.
„W przypadku elektryfikacji nie istnieje jedno rozwiązane, które można stosować w każdym samochodzie. Wymagania i sposób użytkowania pojazdu przez każdego klienta są za każdym razem inne” – wyjaśnia Joerg Beyer, główny dyrektor działu konstrukcyjnego, Ford of Europe.
„Nasza strategia opracowywania nowych układów napędowych dla każdego z modeli umożliwi klientom znalezienie najbardziej odpowiedniego dla nich rozwiązania i przyjemności w kierowaniu samochodem z napędem elektrycznym”.
BEZPROBLEMOWE ŁADOWANIE
Ford będzie współpracować z sześcioma wiodącymi dostawcami energii w całej Europie, świadcząc usługi instalacji domowych ładowarek (wallboxów) i oferując taryfy zielonej energii klientom jeżdżącym hybrydami plug-in, umożliwiając im prostsze, szybsze i tańsze ładowanie zelektryfikowanych pojazdów.
Ford ogłosił, że będzie współpracować z firmą Centrica, oferując usługi w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Partnerzy energetyczni Forda udostępnią również swoje usługi instalatorskie, by wspierać sieci dilerskie Forda w całej Europie.
Naścienne ładowarki Forda zapewnią do 50 proc. wyższą moc ładowania, niż typowe domowe gniazdko, co skróci czas ładowania w domu nawet o jedną trzecią klientom, korzystającym z hybrydowych modeli Forda typu plug-in.
„Nasza współpraca z wiodącymi dostawcami energii, w tym z firmą Centrica, pozwoli nam oferować kompleksowe usługi w zakresie ładowania, w tym dostaw, instalacji i specjalnych taryf zielonej energii dla naszego zestawu ściennego szybkiego ładowania”, powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu sprzedaży i usług, Ford of Europe.
Ford wprowadza również nową aplikację na smartfony i tablety, która pozwoli właścicielom i operatorom pojazdów hybrydowych typu plug-in łatwo zlokalizować ładowarki, dotrzeć do nich i płacić za ładowanie. We współpracy z NewMotion, Ford oferuje dostęp do największej publicznej sieci ładowania, obejmującej swoim zasięgiem całą Europę. Nowa aplikacja zapewni klientom Forda uproszczony dostęp i płatności w ponad 118 000 punktach ładowania w 30 krajach. Klienci bez problemów będą mogli korzystać z punktów ładowania na wielu rynkach, płacąc za usługi ładowania z jednego konta, dla uproszczenia obsługi.
Ponadto, w połączeniu z pokładowym modemem FordPass Connect, mobilna aplikacja FordPass umożliwia kierowcom hybryd plug-in Forda zdalne monitorowanie stanu naładowania pojazdu.
Ford jest założycielem i udziałowcem stowarzyszenia IONITY, które stawia sobie za cel udostępnienie 400 stacji szybkiego ładowania o wydajności 350 kW w najważniejszych europejskich lokalizacjach do 2020 roku. Umożliwia to znaczne skrócenie czasu ładowania pojazdów elektrycznych w porównaniu z istniejącymi systemami – co jest niezwykle istotne dla wydłużenia zasięgu podróży.
GO ELECTRIC - ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK PRZEDTEM
Na targach debiutuje również nowa, interaktywna ekspozycja Go Electric, pomagająca w odkrywaniu sekretów elektryfikacji. Odwiedzający stoisko Go Electric zobaczą interaktywną ekspozycję, pełną wciągających prezentacji i ekscytujący, pierwszy na świecie symulator przyspieszenia pojazdu elektrycznego.
W Go Electric konsumenci znajdą szereg doświadczeń, które pomogą im lepiej zrozumieć zelektryfikowane technologie jazdy dziś i jutro i odkryją, które rozwiązania są dla nich najlepsze.
Go Electric to:
- Pierwszy na świecie symulator przyspieszenia pojazdu elektrycznego, zapewniający dreszczyk nieprzerwanego liniowego przyspieszenia, dostarczanego przez w pełni elektryczne napędy,
- Podróż w rozszerzonej rzeczywistości, wyjaśniająca działanie różnych wersji zelektryfikowanego napędu, oferowanych przez Forda i sposób, w jaki każda z nich działa - od 48-woltowej technologii hybrydowej w nowym Fordzie Puma, do inspirowanego Mustangiem w pełni elektrycznego SUV-a, który zostanie zaprezentowany już wkrótce,
- Interaktywny ekran dotykowy zaprojektowany, by pomóc klientom zrozumieć, które zelektryfikowane technologie i produkty najlepiej pasują do ich stylu życia,
- Interaktywna ekspozycja, wykorzystująca prawdziwy sprzęt do ładowania, mająca pomóc klientom w zrozumieniu jak szybko w różnych scenariuszach można ładować pojazdy hybrydowe plug-in i w pełni elektryczne.
Odwiedzający targi do 22 września będą mogli oglądać stoisko Go Electric podczas salonu samochodowego we Frankfurcie, następnie rozpocznie się europejska trasa promująca ekspozycję, która najpierw zostanie przeniesiona do Włoch, a do początku 2020 roku odwiedzi również Francję, Hiszpanię i Wielką Brytanię.
___
źródło: Ford Europe