NOWY FORD KA+ 2018 ACTIVE CROSSOVER INSPIROWANY MODELAMI SUV

NOWY FORD KA+ ACTIVE CROSSOVER 2018

Ford zaprezentował nowy model KA+ - po raz pierwszy oferowany również w wersji crossover KA+ Active, zapewniającej więcej komfortu i wygody, więcej systemów wspomagających kierowcę, niż oferuje jego poprzednik, a także wyróżniający się stylistyką wnętrza i nadwozia. Dysponujące miejscem dla pięciu osób i ich bagażu, nowe modele KA+ i KA+ Active są dostępne z wieloma zawansowanymi systemami i rozwiązaniami technicznymi , w tym z systemem komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3, z wycieraczkami z czujnikiem deszczu, czy z automatycznymi reflektorami. Ford KA+ został opracowany dla europejskich klientów jako przestronny, dobrze wyposażony samochód, oferujący świetny stosunek wartości do ceny, bardzo niskie zużycie paliwa i sprawiającą radość dynamikę jazdy, a wszystko to w przystępnej cenie. Crossover Ford KA+ Active jest drugim z nowej serii samochodów Active oferowanych przez Forda, po Fiesta Active, która trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku. Modele Active charakteryzuje styl inspirowanym SUV-ami, podwyższone zawieszenie i dodatkowe elementy chroniące nadwozie, przy jednoczesnym zachowaniu całej praktyczności hatchbacków i prawdziwej przyjemności z jazdy dzięki typowym dla Forda charakterystykom samochodu.

Nowe modele KA+ i KA+ Active po raz pierwszy oferują również wybór silników benzynowych i wysokoprężnych, w tym nowy, udoskonalony i oszczędny trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z Ti-VCT (z regulacją faz rozrządu dwoma niezależnie pracującymi wałkami), oferujący moc 70 KM lub 85 KM oraz silnik wysokoprężny TDCi o mocy 95 KM, zaprojektowany z myślą o kierowcach oczekujących szczególnie niskiego zużycia paliwa.

Nowy Ford KA+ Active dodatkowo wzmacnia ofertę tego kompaktowego, pięciodrzwiowego modelu wyrazistą stylizacją nadwozia, podwyższonym zawieszeniem, unikalnym wyglądem podwozia, a także charakterystyczną konstrukcją przedniego wlotu powietrza, wyróżniającymi się elementami wykończeniami wnętrza i bogatym wyposażeniem standardowym.

-

FORD KA+ ACTIVE - WYPOSAŻENIE I STYL

Nowy KA+ dostępny w wersjach Trend i Trend Plus, uzupełniany nową wersją Active, wyróżnia się wysoko umieszczonym trapezoidalnym wlotem powietrza i dużymi, odchylonymi do tyłu reflektorami, zgodnie z najnowszym stylem projektowania firmy Ford. Nowa siatkowa kratka wlotu powietrza z chromowanym obramowaniem, standardowe światła przeciwmgielne i światła do jazdy dziennej są uwypuklone charakterystycznymi chromowanymi detalami w kształcie litery "C", do których nawiązują tworzywowe nakładki na narożnikach tylnego zderzaka. Przestylizowane przednie i tylne zderzaki przyczyniają się do nadania nowego, charakterystycznego wyglądu. KA+ Active posiada podwyższone o 23 milimetry zawieszenie i stylizację nadwozia wzbogaconą o dodatkowe osłony, a także obramowania nadkoli, unikalne czarne wykończenie górnej i dolnej części przedniego wlotu powietrza oraz relingi dachowe do przewożenia rowerów i sprzętu sportowego, służące wspieraniu aktywnego stylu życia. Kolejną cechą zarezerwowaną dla KA+ Active są wyjątkowe 15-calowe obręcze kół z lekkiego stopu i brązowy metaliczny kolor nadwozia Canyon Ridge. Wnętrze KA+ otrzymało ziarniste wykończenie deski rozdzielczej i wytrzymałe materiały wykończeniowe w stylowej kolorystyce ciemnego węgla drzewnego. Charakterystyczne chromowane akcenty zastosowano w miejscach regularnie dotykanych przez klientów oraz w obszarach szczególnie widocznych, jak klamki drzwi, elementy sterowania na konsoli środkowej, czy kratki wentylacyjne. Kabinę KA+ Active uatrakcyjniono za pomocą ozdobnych listew progowych i dedykowanej dla tego modelu skórzanej kierownicy z ozdobnymi szwami Sienna Brown, wyposażonej w przełączniki tempomatu. Przednie i tylne fotele są wyposażone w specjalne tkaniny z pasami w kolorze Sienna Brown i dopasowanymi do nich szwami, a maty podłogowe w kabinie i przestrzeni ładunkowej chronią wnętrze przed zabłoconymi butami.

-

KA+ ACTIVE - TECHNIKA I KOMFORT

Dostępne obecnie rozwiązania techniczne podwyższające komfort, wygodę prowadzenia i systemy wspomagania kierowcy pomogą zapewnić bardziej zrelaksowaną i pewną jazdę nowymi KA+ i KA+ Active. System komunikacji i rozrywki SYNC 3 umożliwia kierowcy sterowanie systemem audio i podłączonymi smartfonami za pomocą poleceń głosowych lub za pomocą 6,5-calowego kolorowego ekranu dotykowego inspirowanego tabletem i jest kompatybilny z Apple CarPlay oraz z Android Auto™. Dalsze dostępne rozwiązania ułatwiające jazdę obejmują wycieraczki z czujnikiem deszczu, reflektory, które włączają się automatycznie o zmierzchu oraz podgrzewaną szybą przednią Quickclear zapewniającą szybsze przygotowanie samochodu do jazdy w mroźne poranki. Dostępne są również podgrzewane fotele przednie, automatyczna klimatyzacja i tylne czujniki parkowania. Wszystkie wersje modelowe KA+ i KA+ Active oferują bogate wyposażenie standardowe, w tym elektryczne sterowanie przednich szyb i lusterek zewnętrznych, zamek centralny sterowany pilotem, asystent ruszania pod górę, ogranicznik prędkości oraz system Ford EasyFuel. Silnik zaczyna pracę po naciśnięciu przycisku rozruchu, a w odpowiedzi na życzenia klientów, przestrzeń bagażowa jest łatwiej dostępna dzięki przełącznikowi zamontowanemu na drzwiach bagażnika ułatwiającemu jego otwieranie, niezależnie od wygodnej dźwigni otwierania bagażnika dostępnej z fotela kierowcy. Sześć poduszek powietrznych, elektroniczny system kontroli stabilności i system monitorowania ciśnienia w oponach chronią pasażerów, a dostępne rozwiązanie Ford MyKey pozwala właścicielowi ustawić maksymalną prędkość i limit głośności systemu audio, a także zapewnić, że funkcje bezpieczeństwa nie zostaną wyłączone, gdy Fordem KA+ będzie jeździł młody i niedoświadczony kierowca. Przestronne wnętrze pozwala pasażerowi o wzroście 2 metrów wygodnie usiąść za kierowcą o podobnym wzroście. Praktyczną wartość samochodu podnoszą tylne siedzenia rozkładane w proporcji 60/40, ułatwiając przewóz większych przedmiotów.

-

NOWY KA+ ACTIVE - JAKIE SILNIKI?

Nowe KA+ i KA+ Active po raz pierwszy oferują klientom moc do wyboru, z dostępnymi oszczędnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, spełniającymi najnowsze, rygorystyczne normy emisji spalin Euro 6, wspomaganymi przez dostępny w standardzie system Auto Start-Stop. Całkowicie nowy, 1,2-litrowy, trzycylindrowy benzynowy silnik Ti-VCT łączy podstawową architekturę z 1,5-litrowym silnikiem EcoBoost o mocy 200 KM napędzającym całkowicie nowy model Ford Fiesta ST, który zostanie wprowadzony do sprzedaży jeszcze w tym roku. Według szacunków emisja CO2 nowego silnika będzie wynosiła 114 g/km. W porównaniu z poprzednio stosowanym 1,2-litrowym silnikiem benzynowym Duratec, nowy silnik oferuje do 10% więcej momentu obrotowego między 1 000 obr/min i 3 000 obr/min, co zapewnia zoptymalizowane reakcje silnika w czasie codziennej jazdy, przy jednoczesnym około czteroprocentowym zmniejszeniu zużycia paliwa w całym zakresie obrotów, służąc obniżeniu kosztów eksploatacji. Trzycylindrowa konfiguracja silnika pozwoliła ograniczyć straty tarcia, a aluminiowy blok i głowica cylindrów dzięki mniejszej masie pomagają w oszczędzaniu paliwa.

Inne ważne rozwiązania techniczne, to między innymi:

  • Dwa osobno sterowane wałki zmiennych faz rozrządu umożliwiają niezależną regulację faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych w celu uzyskania szybszej reakcji przepustnicy, wyższego momentu obrotowego przy niskich obrotach i dalszej oszczędności paliwa.
  • Zintegrowany kolektor wydechowy optymalizujący rozgrzewanie układu wydechowego w celu zmniejszenia emisji zanieczyszczeń.
  • Dwustopniowa pompa olejowa o zmiennym wydatku, powłoka diamentopodobna DLC pokrywająca tłoki i konstrukcja paska pracującego w oleju, wszystko to przyczynia się do minimalizacji strat tarcia, obniżając zużycie  paliwa.

Całkowicie nowy 1,2-litrowy silnik Ti-VCT cechuje się również wyższą kulturą pracy, a to dzięki nowatorskiej konstrukcji przesuniętego względem osi cylindrów wału korbowego, który równoważy pracę trzech cylindrów bez potrzeby stosowania wałka wyrównoważającego, układowi rozrządu zoptymalizowanemu pod kątem cichej pracy oraz systemowi izolacji akustycznej zmniejszającemu przenikanie hałasu silnika do kabiny.  Zarówno KA+, jak i KA+ Active oferowane są z 1,5-litrowym silnikiem wysokoprężnym TDCi o mocy 95 KM, o emisji CO2 od 99 g/km, który dysponuje momentem obrotowym 215 Nm w zakresie obrotów 1750-2500 obr/min, pozwalając na bezproblemową jazdę na dłuższych dystansach. 1,5-litrowy silnik TDCi cechuje się zoptymalizowaną konstrukcją komory spalania, turbodoładowaniem i zaawansowanym wtryskiem paliwa podwyższającym parametry pracy jednostki napędowej. Inteligentne ładowanie regeneracyjne akumulatora poprawia efektywność paliwową poprzez selektywne włączanie alternatora i ładowanie akumulatora, gdy pojazd jedzie wybiegiem lub hamuje. Wszystkie nowe układy napędowe KA+ i KA+ Active wykorzystują nową pięciobiegową manualną skrzynię biegów o niskim stratach tarcia, zapewniającą lepszą jakość zmiany biegów, precyzyjne działanie i oszczędność paliwa, a to dzięki rozwiązaniom obejmującym komponenty wewnętrzne pokrywane teflonem, niskotarciowe łożyska i synchronizację załączania biegu wstecznego.

-

NOWY FORD KA+ ACTIVE CROSSOVER - DANE TECHNICZNE

Silnik

Rzędowy, trzycylindrowy, benzynowy, pojemność 1 194 cm3, niezależne sterowanie fazami dla obu wałków rozrządu (Ti-VCT), czystość spalin zgodna z Euro 6

Rzędowy, czterocylindrowy, wysokoprężny, pojemność 1499 cm3, wtrysk bezpośredni Common-Rail, turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopat, czystość spalin zgodna z Euro 6

Maks. moc: 85 KM (63 kW)
przy 5 500 – 6 500 obr./min.

Maks. moc: 95 KM (70 kW)
przy 3 750 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy: 115 Nm
przy 4 250 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy: 215 Nm
przy 1 750 – 2 500 obr./min.

Układ napędowy

Napęd kół przednich, 5-biegowa przekładnia manualna

Zawieszenie kół

Przód – niezależne, na kolumnach MacPherson, sprężyny śrubowe z Z hydraulicznym ogranicznikiem odbicia zawieszenia i usprawnionym stabilizatorem przechyłów.

Tył – Częściowo niezależne z belką skrętną, sprężyny śrubowe, amortyzatory z hydraulicznym ogranicznikiem odbicia zawieszenia

Układ kierowniczy

Typ – Zębatkowy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS)

Obręcze kół i opony

15-calowe obręcze aluminiowe, opony 185/60 R 15

FORD KA+ ACTIVE - WYMIARY:

Wymiary pojazdu

Długość całkowita (mm)

Całkowita
szerokość (mm)

Całkowita
wysokość
(mm)

Rozstaw
osi
(mm)

Pojemność bagażnika
(litrów)

5-drzwiowy hatchback

3 955

1 743
(bez lusterek)

1 551

2 489

270

FORD KA+ ACTIVE - ZUŻYCIE PALIWA / EMISJA SPALIN:

 

Zużycie paliwa  l/100 km

 

Emisja CO2 (g/km)*

Cykl
miejski

Cykl pozamiejski

Zużycie
średnie

1,2 Ti-VCT benzynowy 85 KM

129

6,8

5,0

5,7

1,5 TDCi wysokoprężny 95 KM

108

4,3

4,0

4,1

Czytaj więcej o marce Ford

Ford E-Transit z funkcją Pro Power Onboard – zasili betoniarkę, naładuje laptopa i zapewni prąd na koncercie
Ford E-Transit z funkcją Pro Power Onboard – zasili betoniarkę, naładuje laptopa i zapewni prąd na koncercie

FORD | Ford E-Transit, pierwszy w historii marki w pełni elektryczny samochód dostawczy, oferuje 22 możliwości konfiguracji oraz dostęp do nowoczesnych rozwiązań i technologii. Jedną z nich jest system Pro Power Onboard – pierwsze takie rozwiązanie w branży pojazdów dostawczych w Europie.

Rock Crawl – wyjątkowo ekstremalny tryb jazdy w nowym Fordzie Bronco
Rock Crawl – wyjątkowo ekstremalny tryb jazdy w nowym Fordzie Bronco

FORD Ford Bronco Badlands dzięki swojej konstrukcji zdolny jest do pokonywania najtrudniejszych terenów. Na liście systemów i rozwiązań zapewniających mu niezwykłe właściwości terenowe jest tryb jazdy „Rock Crawl”. Ma on swoje korzenie w wydarzeniu z 1911 roku.

Elektryczny Ford Capri to nowy rozdział w historii legendarnego modelu
Elektryczny Ford Capri to nowy rozdział w historii legendarnego modelu

FordHistoria Forda Capri to opowieść o samochodzie, który na zawsze odmienił europejski rynek motoryzacyjny. To eleganckie coupe, wprowadzone do produkcji w 1969 roku, szybko zyskało miano europejskiej odpowiedzi na amerykańskiego Mustanga.

Najnowsze oferty

Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost 288KM A10 4x4 - cesja leasingu
  • Model: Ranger Raptor
  • Typ nadwozia: Pick-up
  • Przebieg: 24256 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2022
Ford Tourneo Courier Titanium 1.0 EcoBoost 125KM M6
  • Model: Tourneo Courier
  • Typ nadwozia: Minivan
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Ford Focus Titanium 1.0 EcoBoost HYBRID 125 KMM6
  • Model: Focus
  • Typ nadwozia: Kombi
  • Przebieg: 7 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony