Grand Tourneo Connect obecnie dostępny jest w Polsce z trzema rodzajami napędów, które łączy jedna cecha – ekonomiczność. Zarówno 1.5 EcoBoost 114 KM, 2.0 EcoBlue 102 KM, jak i 2.0 EcoBlue 122 KM są niezwykle oszczędne w zużyciu paliwa, co potwierdzają kolejni użytkownicy tych samochodów. Według WLTP średnie zużycie paliwa wersji benzynowej nie przekracza 7.1 l / 100 km, a wersji z Dieslem 5.7 l / 100 km. Co więcej, samochód może ciągnąć przyczepy o maksymalnej masie do 1 500 kg, a w wersji 2.0 EcoBlue 122 KM jest on także dostępny z napędem na wszystkie koła. We wszystkich wersjach do wyboru jest natomiast manualna, 6-biegowa skrzynia biegów, jak i automatyczna skrzynia biegów o siedmiu przełożeniach.
Model z łatwością może więc zastąpić inne rodzaje samochodów pod względem praktyczności, jednak to dopiero początek jego możliwości. W parze z niezwykłą przestronnością i ekonomią idą bowiem kolejne najważniejsze dla współczesnych rodzin cechy – komfort oraz nowoczesne technologie.
Już w standardzie Grand Tourneo Connect oferuje bowiem przednie i tylne czujniki parkowania, podgrzewane przednie fotele, 8,25-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego czy obsługę Android Auto i Apple CarPlay. Opcjonalnie dostępny jest m.in. 10-calowy dotykowy ekran, 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, kamera cofania, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów, podgrzewana przednia szybka Quickclear czy panoramiczny dach.
Standardem dla Grand Tourneo Connecta jest także wiele systemów bezpieczeństwa, które w innych modelach są dostępne opcjonalnie. To między innymi system zapobiegania kolizjom z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów (Pre-Collision Assist), system ostrzegania o nieplanowanej zmianie pasa ruchu czy układ ułatwiający ruszanie pod górę (HSA). W każdej wersji znajduje się też tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości. Bezpieczeństwa dla użytkowania przez duże rodziny potwierdziła także organizacja Euro NCAP. Model otrzymał bowiem najwyższą ocenę pięciu gwiazdek w niezależnych testach tej organizacji, zdobywając maksymalną punktację w testach bocznego zderzenia z barierą. To część ideologii Forda, w których nikt nie powinien zastanawiać się, czy samochód go ochroni. Model jest więc jedną z najbardziej kompleksowych propozycji nie tylko w swoim segmencie, ale na całym rynku.