-
Inteligentne funkcje sprawiają, że zarządzanie energią jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Klienci otrzymują powiadomienie poprzez FordPass, jeśli moc akumulatora ich ciężarówki spadnie poniżej jednej trzeciej całkowitego zasięgu. Mało tego, mogą zaprogramować ciężarówkę tak, aby przestała korzystać z Pro Power Onboard, jeśli poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej zasięgu do najbliższej stacji ładowania.
Wszystkie te opcje są możliwe dzięki wydajnemu akumulatorowi litowo-jonowemu nowej generacji. F-150 Lightning oferuje dwie opcje: akumulator o standardowym zasięgu około 370 kilometrów szacowanego przez EPA oraz akumulator o zwiększonym zasięgu, celujący w około 480 kilometrów zasięgu szacowanego przez EPA7.
-
BAGAŻNIK POD MASKĄ Z PRZODU
Pod maską znajduje się wszechstronny, zaawansowany technologicznie, wytrzymały kufer, oferujący dedykowaną przestrzeń do przechowywania, która jest bezpieczna, zamykana i łatwo dostępna dzięki zasilanemu systemowi otwierania i zamykania. Ten obszerny kufer ma pojemność 400 litrów i 180 kilogramów ładowności – wystarczy, aby pomieścić dwie torby podręczne i jedną pełnowymiarową walizkę bagażu rejestrowanego lub dwa komplety kijów golfowych.
Sprytnie zaprojektowana, z prześwitem na wysokości zderzaka, wodoodporna przestrzeń jest wyposażona w cztery gniazdka elektryczne, dwie ładowarki USB i opróżnianą podłogę, która może pełnić funkcję pojemnika na żywność i napoje. Z łatwością może zasilać np. mobilne miejsce pracy. Dzięki mocy 2,4 kilowata można podłączyć elektronarzędzia, telewizory, laptopy, głośniki, czy sprzęt AGD.
– Słowo „przedni bagażnik” nie jest w stanie nawet w niewielkim stopniu opisać wszystkich innowacji i możliwości, jakie Ford wprowadził do tej potężnej przestrzeni – powiedziała Nancy Reppenhagen, kierownik działu Global Feature Process. – Dzięki niemu klienci zweryfikują możliwości ich ciężarówki – to umożliwi takie doświadczenia, o jakich nigdy wcześniej nie pomyśleliby, że są możliwe – dodała.
-
SOLIDNOŚĆ FORD TOUGH JEST STANDARDEM
F-150 Lightning przechodzi te same zawiłe testy Built Ford Tough, co wszystkie ciężarówki z serii F. Korpus ze stopu aluminium klasy wojskowej i ulepszona rama wspierają zaawansowany akumulator, a niezależne tylne zawieszenie serii F oraz nisko położony środek ciężkości pomagają poprawić izolację od drogi, zapewniają bardziej stabilną jazdę i zmniejszają przechyły nadwozia – przy jednoczesnym zachowaniu trwałości i niezawodność oczekiwanej od F-150.
– Niezależnie od tego, czy przestrzeń ładunkowa jest pełna drewna na opał zimą, czy też holowana jest ogromna łódź nad morze, klienci mogą polegać na osiągach swojej ciężarówki – powiedziała Linda Zhang, główny inżynier F-150 Lightning. – Ta całkowicie elektryczna ciężarówka została zaprojektowana z dwoma silnikami pokładowymi, co oznacza, że poradzi sobie w trudnym terenie. Nasz zespół inżynierów przeprowadził te same żmudne i trudne testy, jakich nasi klienci F-150 zawsze oczekiwali od Forda – dodała.
-