Ford E-Transit pomaga cumować w dokach ogromne kontenerowce

Pojazdy z gamy Ford Pro pomagają osiągać właścicielom w całej Europie długoterminowe cele i spełniają najróżniejsze specjalistyczne funkcje w firmach. Często zadania te wymagają nietypowych, innowacyjnych konwersji, w których zeroemisyjny E-Transit spełnia funkcję pojazdu bazowego.

Odkąd Ford w roku 2022 wprowadził na rynek elektrycznego E-Transita, był on już przekształcany w karetkę pogotowia, realizował dostawy ryb w całym Londynie – a obecnie wyjątkowy E-Transit pomaga w dokowaniu gigantycznych statków towarowych w Porcie Aarhus, największym terminalu kontenerowym w Danii.

Kontenerowce są unieruchamiane podczas postoju w porcie za pomocą wielu lin cumowniczych. Są one zbyt ciężkie, aby przeciągać je ręcznie, dlatego pracownicy doków zazwyczaj korzystają z potężnych wciągarek. Port Aarhus postawił sobie za cel osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 r.


Bezemisyjny E-Transit w wersji podwozia z kabiną do zabudowy idealnie nadawał się do przekształcenia w portowy „linociąg” po poddaniu go specjalistycznej konwersji. Firma Knebel Drilling A/S opracowała przebudowę modelu w wersji podwozia z kabiną. W efekcie jest on w stanie z łatwością wykonywać zadania pełnione wcześniej przez pojazdy napędzane silnikami wysokoprężnymi, ale jednocześnie generuje znacznie mniej hałasu i nie emituje spalin – dzięki czemu port osiągnie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do końca dekady

Wyspecjalizowany E-Transit posiada dwa kabestany-wciągarki zasilane niezależnym 24‑woltowym systemem zasilania, z których każdy jest w stanie ciągnąć do 700 kg. Jeden z nich służy do kotwiczania pojazdu w miejscu, natomiast drugi wyciąga na brzeg ciężkie liny cumownicze. To imponujący widok.

Kolejną modyfikacją wykonaną na zamówienie w bazowej wersji podwozia z kabiną E-Transita L3 jest lekka obudowa z aluminium, które ma większą odporność na korozję wywoływaną przez sól morską, unoszącą się w wilgotnym powietrzu. Port w Aarhus przekazał informację, że jest to pierwszy elektryczny pojazd cumowniczy tego typu w Skandynawii.



 „Przez pewien czas analizowaliśmy wykorzystanie różnych pojazdów elektrycznych, aby sprawdzić, czy mogą one stanowić platformę, na której sprawdzi się elektryczna wciągarka firmy Knebel Drilling, i okazało się, że najlepszym rozwiązaniem jest Ford E-Transit. Jesteśmy bardzo dumni, że mogliśmy przyczynić się do opracowania zupełnie nowego specjalistycznego pojazdu dla branży” – powiedziała Anne Zachariassen, dyrektor operacyjny Portu Aarhus.

Kooperacja ze specjalistyczną firmą Knebel Drilling A/S, zajmującą się konwersjami pojazdów oraz z portem Aarhus Havn potwierdza ogromny potencjał produktów i usług Ford Pro, które przyczyniają się do podnoszenia efektywności pracy w niemal każdym środowisku.

Program konwersji pojazdów pozwala nawiązać kontakt między klientem Ford Pro a siecią 200 ekspertów w dziedzinie adaptacji pojazdów do specjalistycznych zastosowań, przy pełnym wsparciu ze strony Forda, niezależnie od branży i rodzaju działalności klienta.


źródło:  Ford Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Ford

Ford Ranger Plug-in Hybrid - cena w Polsce 2025
Ford Ranger Plug-in Hybrid - cena w Polsce 2025

Nowy Ford Ranger w wersji hybrydowej plug-in jest już dostępny do zamawiania w Polsce


 

Nowy Mustang Mach-E 2025
Nowy Mustang Mach-E 2025

FORD | wprowadza szereg usprawnień do swojego elektrycznego SUV-a – Mustanga Mach-E – w roczniku modelowym 2025

Nowy Ford E-Transit Courier 2025
Nowy Ford E-Transit Courier 2025

Nowy E-Transit Courier, dołączający do linii innowacyjnych zelektryfikowanych i skomunikowanych samochodów dostawczych Ford Pro

Najnowsze oferty

Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 KM ST-Line A7
  • Model: Puma
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025
Ford Transit Connect 2.0 EcoBlue 102 KM M6 VAN L2 WYPRZEDAŻ 2024
  • Model: Transit Connect
  • Typ nadwozia: Van
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2024
Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost Twin-Turbo 292KM A10 4x4
  • Model: Ranger Raptor
  • Typ nadwozia: Pick-up
  • Przebieg: 15 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony