Bronco Badlands to wersja przygotowana dla ekstremalnych terenowych możliwości, które pokonuje z pewnością i komfortem. Samochód wyposażono bowiem w stały układ napędu na wszystkie koła z elektromechanicznym reduktorem z automatycznym trybem pracy. Może on przełączać się między napędem na dwa koła i napędem na cztery koła w zależności od okoliczności.
Wersję Badlands wyposażono w zawieszenie HOSS 2.0 z amortyzatorami Bilstein z funkcją wykrywania położenia. Dodatkowo przedni stabilizator przechyłów ma funkcję rozłączania, która umożliwia uzyskanie najlepszej przyczepności do podłoża nawet wtedy, gdy koła znajdują się na skrajnie różnych wysokościach. Standardem w wersji Badlands jest blokada przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego, a ochronę podwozia zapewniają stalowe płyty ochronne wraz ze stalowymi zderzakami z przodu i z tyłu. Mogą się one przydać się w ekstremalnych warunkach – podobnie jak standardowe w tej wersji wzmocnienia progów.
Bronco w tej wersji w standardzie korzysta z wysokiej klasy amortyzatorów Bilstein z zewnętrznymi zbiorniczkami oleju i z charakterystyką tłumienia zależną od ugięcia zawieszenia. Dodatkowa ilość oleju, jaką zapewnia zewnętrzny zbiorniczek pozwala na dodatkowe chłodzenie w najtrudniejszych warunkach, a siła tłumienia automatycznie zwiększa się w rejonach dobicia i odbicia zawieszenia.
System Terrain Management w wersji Badlands pozwala na wybór jednego z siedmiu trybów jazdy. Poza znanymi z Outer Banks trybami Normal, Eco, Slippery, Sand, Mud/Ruts można włączyć także dedykowane Badlands tryby Rock crawl i Baja. Ten pierwszy umożliwia kontrolowane manewry w ekstremalnie nierównym terenie, a drugi łączy najlepszą wydajność ze szczytowymi osiągami w terenie, nie bez powodu nawiązując do nazwy słynnego rajdu terenowego.
Wizualnie wersja Badlands wyróżnia się 17-calowymi obręczami kół ze stopów lekkich z oponami A/T 285/70 o średnicy zewnętrznej 33”, a także stalowym przednim zderzakiem. Jest nieco krótsza od Outer Banks (4800 mm w porównaniu do 4811 mm), ale szersza (1937 mm w porównaniu do 1928 mm ze złożonymi lusterkami) i wyższa (1 962 mm do 1 852 mm). Badlands jest też nieco cięższy (2 805 kg maksymalnej masy całkowitej do 2 700 kg w Outer Banks).
W związku ze swoimi parametrami Bronco Badlands oferuje także większy maksymalny prześwit – 261 mm (bez obciążenia) w porównaniu do 237 mm w Outer Banks oraz większą pojemność bagażnika – 562 litry do 504 litrów w Outer Banks przy rozłożonych dwóch rzędach siedzeń. Większe są także: kąt natarcia (40,6° do 38,1°), kąt zejścia (33,3° do 31,4°) oraz kąt rampowy (23,6° do 21,9°). Maksymalna masa holowanej przyczepy z hamulcem wynosi natomiast 1 000 kg dla Badlands i 1 250 kg dla Outer Banks.
Zarówno Outer Banks, jak i Badlands mają przygotowane specjalne kraty wlotu powietrza w personalizowanej stylizacji dla każdej wersji oraz ten sam zestaw oświetlenia LED z charakterystycznymi dla Forda Bronco światłami do jazdy dziennej LED, których nie sposób pomylić z żadnym innym modelem. Identyczna dla obydwu wersji jest także możliwość brodzenia – do imponujących 800 mm.