Ford Bronco- Cena w Polsce. Czym różnią się wersje Outer Banks i Badlands?

Ford Bronco, amerykańska ikona off-roadu znana z niezrównanej zdolności do pokonywania trudnych terenów i niezapomnianego stylu, dostępna jest teraz także w Polsce. Klienci mają do wyboru dwie wersje samochodu: Outer Banks i Badlands. Czym różnią się oba warianty?

Outer Banks – nieustępliwy duch przygody 

Bronco w wersji Outer Banks to samochód stworzony pokonywania przeszkód w terenie. Samochód wyposażono w układ napędu na wszystkie koła z zawieszeniem High-Performance Off-Road Stability Suspension (HOSS) 1.0, które sprawia, że Bronco prowadzi się pewnie w każdych warunkach. Zawieszenie to składa się z niezależnych wahaczy ze sprężynami śrubowymi o dużym skoku z przodu, co zmniejsza masę nieresorowaną nawet o 20% w porównaniu z konstrukcjami ze sztywną osią. Niezależne przednie zawieszenie jest połączone z pięciowahaczowym tylnym zawieszeniem, zgodnie z założeniami filozofii Forda Built Wild.

Kierowca ma też do dyspozycji 6 trybów G.O.A.T. (Goes Over Any Terrain) systemu Terrain Management z możliwością wyboru jednego z trybów jazdy: Normal, Eco, Slippery (jazda po śliskich nawierzchniach), Sand (jazda po suchym piasku), Mud/Ruts (jazda na błotnistym terenie i głębokich koleinach) oraz Sport (najwyższe osiągi samochodu). Model jest wyposażony także w system zapobiegający wywróceniu pojazdu (RSC) oraz elektronicznie sterowany dwubiegowy reduktor umożliwiający zmianę przełożenia w czasie jazdy. Bronco może poruszać się z prędkością 6 km/h przy 2400 obrotach silnika na minutę, co zapewnia precyzyjną kontrolę nad samochodem w trudnym terenie.

Bronco w wersji Outer Banks posiada w standardzie 18-calowe obręcze ze stopów lekkich z oponami A/T 255/70 o średnicy zewnętrznej 32”. Model jest też wyposażony w reflektory, światła do jazdy dziennej, światła mijania oraz światła drogowe w technologii LED. Charakterystyczny design samochodu tworzy także lakierowana na czarno górna krata wlotu powietrza z napisem „BRONCO”.



Bronco Badlands – terenowy mistrz z duszą odkrywcy

Bronco Badlands to wersja przygotowana dla ekstremalnych terenowych możliwości, które pokonuje z pewnością i komfortem. Samochód wyposażono bowiem w stały układ napędu na wszystkie koła z elektromechanicznym reduktorem z automatycznym trybem pracy. Może on przełączać się między napędem na dwa koła i napędem na cztery koła w zależności od okoliczności. Wersję Badlands wyposażono w zawieszenie HOSS 2.0 z amortyzatorami Bilstein z funkcją wykrywania położenia. Dodatkowo przedni stabilizator przechyłów ma funkcję rozłączania, która umożliwia uzyskanie najlepszej przyczepności do podłoża nawet wtedy, gdy koła znajdują się na skrajnie różnych wysokościach. Standardem w wersji Badlands jest blokada przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego, a ochronę podwozia zapewniają stalowe płyty ochronne wraz ze stalowymi zderzakami z przodu i z tyłu. Mogą się one przydać się w ekstremalnych warunkach – podobnie jak standardowe w tej wersji wzmocnienia progów. Bronco w tej wersji w standardzie korzysta z wysokiej klasy amortyzatorów Bilstein z zewnętrznymi zbiorniczkami oleju i z charakterystyką tłumienia zależną od ugięcia zawieszenia. Dodatkowa ilość oleju, jaką zapewnia zewnętrzny zbiorniczek pozwala na dodatkowe chłodzenie w najtrudniejszych warunkach, a siła tłumienia automatycznie zwiększa się w rejonach dobicia i odbicia zawieszenia.

System Terrain Management w wersji Badlands pozwala na wybór jednego z siedmiu trybów jazdy. Poza znanymi z Outer Banks trybami Normal, Eco, Slippery, Sand, Mud/Ruts można włączyć także dedykowane Badlands tryby Rock crawl i Baja. Ten pierwszy umożliwia kontrolowane manewry w ekstremalnie nierównym terenie, a drugi łączy najlepszą wydajność ze szczytowymi osiągami w terenie, nie bez powodu nawiązując do nazwy słynnego rajdu terenowego.

Wizualnie wersja Badlands wyróżnia się 17-calowymi obręczami kół ze stopów lekkich z oponami A/T 285/70 o średnicy zewnętrznej 33”, a także stalowym przednim zderzakiem. Jest nieco krótsza od Outer Banks (4800 mm w porównaniu do 4811 mm), ale szersza (1937 mm w porównaniu do 1928 mm ze złożonymi lusterkami) i wyższa (1 962 mm do 1 852 mm). Badlands jest też nieco cięższy (2 805 kg maksymalnej masy całkowitej do 2 700 kg w Outer Banks).

W związku ze swoimi parametrami Bronco Badlands oferuje także większy maksymalny prześwit – 261 mm (bez obciążenia) w porównaniu do 237 mm w Outer Banks oraz większą pojemność bagażnika – 562 litry do 504 litrów w Outer Banks przy rozłożonych dwóch rzędach siedzeń. Większe są także: kąt natarcia (40,6° do 38,1°), kąt zejścia (33,3° do 31,4°) oraz kąt rampowy (23,6° do 21,9°). Maksymalna masa holowanej przyczepy z hamulcem wynosi natomiast 1 000 kg dla Badlands i 1 250 kg dla Outer Banks. Zarówno Outer Banks, jak i Badlands mają przygotowane specjalne kraty wlotu powietrza w personalizowanej stylizacji dla każdej wersji oraz ten sam zestaw oświetlenia LED z charakterystycznymi dla Forda Bronco światłami do jazdy dziennej LED, których nie sposób pomylić z żadnym innym modelem. Identyczna dla obydwu wersji jest także możliwość brodzenia – do imponujących 800 mm.



Bronco to zawsze luksus i emocje

Bronco w obydwu wersjach, poza tym samym, znakomitym silnikiem V6 2.7 EcoBoost Bi-Turbo o mocy 335 KM i 563 Nm połączonym z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów jest także wyposażone w pakiet najnowszych rozwiązań technologicznych. Obie wersje dają do dyspozycji 12-calowy, dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4 z nawigacją satelitarną i bezprzewodowymi aktualizacjami Ford Power-Up oraz 8-calowy kolorowy wyświetlacz na tablicy zegarów. Standardem jest system nagłośnienia Premium B&O z dziesięcioma głośnikami, zapewniający najlepsze doznania dźwiękowe. Każda wersja zapewnia bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto, a także bezprzewodową ładowarkę indukcyjną do smartfonów. Z licznej gamy dostępnych w standardzie systemów asystenckich należy wskazać: kamerę 360 stopni, czujniki parkowania z przodu i tyłu, adaptacyjny tempomat, system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi Pre-Collision Assist, system wspomagający utrzymania pojazdu na pasie ruchu Lane Keeping Aid czy system monitorowania martwego pola Blind Spot Information z funkcją ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z obu stron pojazdu podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego (Cross Traffic Alert).

Standardem są także dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia, podgrzewane przednie fotele, elektryczna regulacja położenia fotela kierowcy w dziesięciu kierunkach oraz dwustrefowa automatyczna klimatyzacja. Klienci mają do wyboru aż dziewięć kolorów nadwozia, co sprawia, że każdy znajdzie odpowiedni dla siebie lakier. To Oxford White, Cactus Grey, Absolute Black, Velocity Blue, Carbonized Grey, Hot Pepper Red, Azure Grey, Area 51 oraz Eruption Green. Ten ostatni nawiązuje do kultowego lakieru Mallard Green dostępnego w klasycznym Bronco.

Ford Bronco - CENA W POLSCE 

Ceny Bronco w wersji Outer Banks startują w Polsce od 419 300 zł, a wersji Badlands od 440 300 zł.



źródło: Ford Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą

Czytaj więcej o marce Ford

Ford E-Transit z funkcją Pro Power Onboard – zasili betoniarkę, naładuje laptopa i zapewni prąd na koncercie
Ford E-Transit z funkcją Pro Power Onboard – zasili betoniarkę, naładuje laptopa i zapewni prąd na koncercie

FORD | Ford E-Transit, pierwszy w historii marki w pełni elektryczny samochód dostawczy, oferuje 22 możliwości konfiguracji oraz dostęp do nowoczesnych rozwiązań i technologii. Jedną z nich jest system Pro Power Onboard – pierwsze takie rozwiązanie w branży pojazdów dostawczych w Europie.

Rock Crawl – wyjątkowo ekstremalny tryb jazdy w nowym Fordzie Bronco
Rock Crawl – wyjątkowo ekstremalny tryb jazdy w nowym Fordzie Bronco

FORD Ford Bronco Badlands dzięki swojej konstrukcji zdolny jest do pokonywania najtrudniejszych terenów. Na liście systemów i rozwiązań zapewniających mu niezwykłe właściwości terenowe jest tryb jazdy „Rock Crawl”. Ma on swoje korzenie w wydarzeniu z 1911 roku.

Elektryczny Ford Capri to nowy rozdział w historii legendarnego modelu
Elektryczny Ford Capri to nowy rozdział w historii legendarnego modelu

FordHistoria Forda Capri to opowieść o samochodzie, który na zawsze odmienił europejski rynek motoryzacyjny. To eleganckie coupe, wprowadzone do produkcji w 1969 roku, szybko zyskało miano europejskiej odpowiedzi na amerykańskiego Mustanga.

Najnowsze oferty

Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost 288KM A10 4x4 - cesja leasingu
  • Model: Ranger Raptor
  • Typ nadwozia: Pick-up
  • Przebieg: 24256 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2022
Ford Tourneo Courier Titanium 1.0 EcoBoost 125KM M6
  • Model: Tourneo Courier
  • Typ nadwozia: Minivan
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Ford Kuga ST-Line X 2.5 FHEV 180 KM eCVT FWD - dostępny od ręki
  • Model: Kuga
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 6 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony