Ford Bronco – czysta terenowa technologia

Nowy Ford Bronco to amerykańska ikona znana ze swojej wytrzymałości oraz zdolna do pokonywania najtrudniejszych terenów. Oto lista systemów i rozwiązań, które zapewniają mu niezwykłe możliwości off-roadowe.

Ford Bronco od momentu pojawienia się pierwszej generacji w 1966 roku oferuje nietuzinkowe możliwości terenowe oraz gwarantuje kierowcom pewność prowadzenia nawet w najtrudniejszych warunkach. Nowy Ford Bronco – oferowany już w polskich salonach – został stworzony dla miłośników aktywnego trybu życia. Wracając po 25-letniej nieobecności zachował swoje DNA, a jednocześnie oferuje nowe innowacyjne rozwiązania. Samochód jest w Polsce dostępny w dwóch wersjach: Outer Banks oraz Badlands.

Silnik i układ napędowy

Sercem nowego Forda Bronco jest podwójnie doładowany silnik benzynowy EcoBoost V6 o pojemności 2,7 litra. Dysponuje on mocą 335 KM i momentem obrotowym 563 Nm. Blok silnika wykonany z żeliwa CGI o zagęszczonym graficie charakteryzuje zwiększona wytrzymałość i sztywność w porównaniu z tradycyjnymi odlewami żeliwnymi o analogicznej masie, natomiast takie elementy jak elektronicznie uruchamiany zawór upustowy i wysokociśnieniowy układ recyrkulacji spalin zwiększają moc i obniżają zużycie paliwa.

Napęd przekazywany jest za pomocą 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów, a układ kontroli jazdy w terenie pozwala kierowcy na wybranie odpowiedniego trybu – dzięki temu jeszcze lepiej można wykorzystać właściwości terenowe samochodu.

Odmiana Badlands oferuje ponadto układ napędu na cztery koła z funkcją automatycznego wyboru trybu pracy 4A i elektroniczną skrzynią rozdzielczą oraz blokadę przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego. Wersja Outer Banks ma napęd na wszystkie koła z możliwością manualnego wyboru trybu pracy podczas jazdy.


Podwozie i zawieszenie

Pod poszyciem Bronco kryje się podwozie wykonane ze stali o podwyższonej wytrzymałości, z siedmioma poprzecznymi elementami konstrukcyjnymi, które zapewniają wytrzymałe podparcie, a także nie ograniczają sporego skoku zawieszenia, zapewniając spektakularne możliwości terenowe. Odmiana Outer Banks oferuje zawieszenie High-Performance Off-Road Stability Suspension (HOSS) 1.0, które sprawia, że Bronco prowadzi się pewnie w każdych warunkach. Składa się ono z niezależnych wahaczy ze sprężynami śrubowymi o dużym skoku z przodu, co zmniejsza masę nieresorowaną nawet o 20% w porównaniu z konstrukcjami ze sztywną osią.

Wersja Badlands wyposażona jest w zawieszenie HOSS 2.0 z amortyzatorami Bilstein z funkcją wykrywania położenia oraz dodatkowym zbiornikiem oleju, który sprawdza się podczas jazdy w najtrudniejszym terenie. Dodatkowo przedni stabilizator przechyłów ma funkcję rozłączania, która umożliwia uzyskanie najlepszej przyczepności do podłoża nawet wtedy, gdy koła znajdują się na skrajnie różnych wysokościach.

Układ kontroli jazdy w terenie 

Drogowe tryby jazdy to „Normal” – nadający się do codziennej jazdy i oferujący równowagę pomiędzy jazdą terenową, a komfortem i wygodą. „Eco” – pozwala na oszczędną jazdę, „Slippery” – ułatwia poruszanie się po śliskich nawierzchniach, „Sand” – wyłącznie do jazdy terenowej, sprawdza się na suchym piasku, „Mud/Ruts” – to tryb terenowy, który oferuje optymalne ustawienie napędu na błotnistym lub nierównym terenie.

Odmiana Outer Banks posiada dodatkowo tryb „Sport”, który oferuje jazdę z najlepszymi osiągami. Wersja Bronco Badlands oferuje tryb terenowy „Rock Crawl” – przy bardzo małej prędkości umożliwia on kontrolowane manewry na nierównym podłożu oraz tryb „Baja”, który zapewnia charakterystykę pojazdu dedykowaną jeździe z dużą prędkością w terenie.


Pomoc w pokonywaniu zakrętów w terenie i elektronicznie sterowany napęd

Nowy Ford Bronco został wyposażony w inteligentny napęd 4×4, który nieustannie reguluje moc przekazywaną na przednie koła, zapewniając tym samym odpowiedni moment obrotowy i kontrolę toru jazdy w każdym terenie.

Dodatkowo dostępna standardowo w obydwu wersjach funkcja Trail Turn Assist pomaga w pokonywaniu ciasnych nawrotów w terenie. System wykorzystuje wektorowanie momentu obrotowego w oparciu o hamulce i zmniejsza promień skrętu nawet o 40 proc. Poprzez hamowanie wewnętrznym kołem podczas jazdy terenowej w ciasnych miejscach.

Terenowy tempomat i sterowanie tylko pedałem gazu

Amerykańska terenówka oferuje również zestaw systemów terenowych, które wspomagają kierowcę podczas jazdy w trudnym terenie. System kontroli zjazdu Trail Control działa podobnie jak tempomat – kierowca może wybrać prędkość z jaką będzie poruszał się samochód (do 31 km/h), a Bronco sam będzie zarządzał przepustnicą i hamulcami, aby utrzymać wybraną prędkość. Dzięki temu kierowca może skoncentrować się na kierowaniu pojazdem podczas przeprawy.

Natomiast Trail One-Pedal Drive to funkcja, która pozwala kierowcy przyspieszać i hamować przy użyciu jedynie pedału gazu. Hamowanie następuje tutaj automatycznie, gdy tylko kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia. Ułatwia to precyzyjną kontrolę prędkości podczas jazdy w trudnych warunkach terenowych.


Przemyślana konstrukcja i imponująca głębokość brodzenia

Bronco jest wyposażony w wiele przemyślanych elementów. Między innymi w przykręcane plastikowe nadkola, które można łatwo zdemontować. W Bronco można również zdemontować dach – hardtop podzielony jest na cztery moduły. Możliwy jest również demontaż wszystkich drzwi. W ofercie są boczne wzmocnienia progów, wystarczająco wytrzymałe, aby utrzymać ciężar pojazdu podczas ekstremalnego pełzania w skalistym terenie, a na liście elementów standardowego wyposażenia są odsłonięte haki holownicze z przodu i z tyłu. Nowy Ford Bronco umożliwia ponadto pokonanie rzecznych brodów o głębokości do 800 mm.

Bronco to samochód, który, m.in. za sprawą designu, w niezwykły sposób łączy nostalgiczne odwołania do przeszłości Forda z nowoczesnymi i przetestowanymi w najcięższych warunkach rozwiązaniami technicznymi. Bronco jest autem nietuzinkowym, budzącym wielkie emocje, a jednocześnie zdolnym do podjęcia nawet najtrudniejszych terenowych wyzwań.



źródło: Ford Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Ford

Nowy elektryczny kompaktowy samochód dostawczy E-Transit Courier uzupełnia linię elektrycznych Transitów
Nowy elektryczny kompaktowy samochód dostawczy E-Transit Courier uzupełnia linię elektrycznych Transitów

FORD | rozwiązania podnoszące efektywność firm centralnym punktem stoiska Ford Pro podczas IAA Transportation 2024

Ford Pro prezentuje Rangera PHEV, który zrewolucjonizuje europejskie podejście do pick-upów
Ford Pro prezentuje Rangera PHEV, który zrewolucjonizuje europejskie podejście do pick-upów

FORD | Pro przeciera nowy szlak dla pick-upów z napędem hybrydowym plug-in, prezentując dziś podczas IAA TRANSPORT 2024 nowego Rangera PHEV.

„To jest kraj dopasowany do moich rozmiarów”. Marcin Prokop – AutentycznE rozmowy w E-Transicie
„To jest kraj dopasowany do moich rozmiarów”. Marcin Prokop – AutentycznE rozmowy w E-Transicie

FORD Marcin Prokop znany jest ze swojego błyskotliwego poczucia humoru i wyjątkowej charyzmy. Od lat gości w domach milionów Polaków jako gospodarz programów telewizyjnych i autorskich reportaży.

Najnowsze oferty

Ford Kuga ST-Line 1.5 EcoBoost 150KM M6 FWD - dostępny od ręki
  • Model: Kuga
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Ford Ranger Ford Ranger WIldtrak 2.0 EcoBlueBiturbo 205KM A10 4x4
  • Model: Ranger
  • Typ nadwozia: Pick-up
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2024
Ford Puma ST-Line  X 1.0 EcoBoost 125 KM A7
  • Model: Puma
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony