FIAT TIPO Z FABRYCZNĄ INSTALACJĄ LPG

NOWY FIAT TIPO 5-DRZWIOWY ORAZ STATION WAGON Z INSTALACJĄ LPG

Fiat Tipo w wersjach Hatchback oraz Station Wagon (kombi) jest dostępny z fabryczną instalacją LPG. Fabryczny montaż gwarantuje wysoką, jakość, niezawodność i idealną kalibrację do jednostki napędowej. Dodatkowo, samochód zachowuje pełną gwarancję producenta, bez wykluczeń związanych z eksploatacją pojazdu na paliwie LPG. Koszt fabrycznej instalacji LPG wynosi jedynie 3500 zł brutto do ceny cennikowej Tipo HB i SW w wersji z silnikiem 1.4 T-Jet 16 v 120 KM we wszystkich poziomach wyposażenia. Dzięki tak atrakcyjnej cenie instalacji LPG, zwrot zainwestowanej kwoty nastąpi już po 31 miesiącach, zakładając przebieg samochodu 1000 km miesięcznie, a przy przebiegu 1500 km miesięcznie inwestycja zwróci się już po 20 miesiącach.

Koszty eksploatacji Fiata Tipo na paliwie LPG są niższe w porównaniu z benzyną o 114 zł na każde 1000 przejechanych kilometrów - szczegóły prezentuje poniższa tabela:

Paliwo

Cena

Średnie zużycie
paliwa na 100 km

Koszt paliwa
na 1000 km

Pb 95

4,73 zł/l

6,3 l/100km

298 zł

LPG

2,22 zł/l

8,3 l/100km

184 zł

Źródło: e-petrol.pl / Średnie ogólnopolskie ceny detaliczne w [PLN/l] na 08.03.2017


Cennik Fiata Tipo w wersjach LPG (PLN brutto) Hatchback/Station Wagon

  • POP 1.4 120 KM LPG:
59 400 / 62 900
  • EASY 1.4 120 KM LPG:
64 400 / 67 900
  • LOUNGE 1.4 120 KM LPG:
69 400 / 72 900

     

    Wersja „LPG" Fiata Tipo charakteryzuje się dwoma układami zasilania: jeden benzyną i drugi LPG. Są one sterowane centralką kontroli silnika, która razem z centralką LPG kontroluje wtrysk w dwóch przewidzianych trybach funkcjonowania. Na podstawie sygnałów otrzymanych z różnych czujników centralka kontroli silnika steruje siłownikami z nią połączonymi, kontrolując układy:

    • zasilania paliwem (benzyna lub LPG)
    • zasilania powietrzem
    • pedału przyspieszenia
    • chłodzenia silnika
    • kontroli spalania - sondy lambda
    • kontroli układu wydechowego z katalizatorem
    • recyrkulacji oparów paliwa.

    Również przepustnica sterowana jest elektronicznie przez centralkę - otwarcie przepustnicy obliczane jest według specjalnego programu wewnętrznego centralki silnika. W ten sposób eliminuje się mechaniczne połączenie między pedałem gazu i korpusem przepustnicy. Centralka kontroli silnika steruje układem w całości - otrzymuje wszystkie sygnały przesyłane z czujników układu podstawowego (temperatura płynu chłodzącego silnik, obroty silnika itp.) i czujników specyficznych układu LPG (poziom LPG - poprzez specjalny czujnik liniowy - ciśnienie/temperatura LPG, przełączanie zasilania benzyna/LPG), dzieląc je poprzez sieć CAN z centralką LPG, która podporządkowana jest centralce kontroli silnika i pilotuje wtryskiwacze LPG. Dzięki sterowaniu elektronicznemu opisanemu powyżej to rozwiązanie spełnia najnowsze normy przeciw zanieczyszczeniowe (EURO 6).

    System zasilania LPG, podobnie jak układ zasilania benzyną, jest układem typu multipoint sekwencyjnego, fazowego, ze specjalnymi elektro-wtryskiwaczami. Po dostosowaniu właściwości LPG do wymagań technicznych kontroli elektronicznej silników benzynowych uzyskano miarodajne rezultaty w zakresie własności jezdnych samochodu i emisji zanieczyszczeń z wydechu.

    Silnik podczas działania w trybie zasilania LPG utrzymuje te same parametry momentu/mocy jak podczas działania w trybie zasilania benzyną, a w konsekwencji uzyskiwane przez samochód osiągi są porównywalne.

    Podstawowe dane techniczne i osiągi Fiata Tipo 1.4 T-Jet 120KM LPG:

    Moc maksymalna: KM (kW) przy obr/min:    120 (88) @ 5000 
    Maks. moment obrotowy: Nm przy obr/min:  215 @ 2500 
    Skrzynia biegów:  manualna, 6-biegowa + wsteczny
    Prędkość maks. (km/h)  200 
    Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  10,1 

    Zużycie paliwa (l/100km) LPG/Benzyna

     
    Cykl miejski  11,4 / (8,2) 
    Cykl pozamiejski  6,5 /  (5,2) 
    Cykl mieszany  8,3 /  (6,3) 
    Emisja CO2 (g/km)  135 / (146) 

    Samochód jest skonfigurowany tak, aby działał niezależnie zarówno w trybie zasilania benzyną, jak i LPG. Uruchomienie silnika następuje zawsze przy zasilaniu benzyną, po czym ma miejsce automatyczne przełączenie na tryb LPG, jeżeli występują warunki konieczne do takiego przełączenia (przekroczenie ustalonego progu temperatury płynu chłodzącego, progu obrotów biegu jałowego silnika, wyraźne przyspieszenie samochodu).

    Przycisk wyboru trybu zasilania benzyna/LPG (symbol „symbol dystrybutora"), umieszczony w środkowym zespole elementów sterowania, umożliwia wybór trybu zasilania benzyną lub LPG. Święcąca się dioda wbudowana w przycisk wskazuje wybór trybu zasilania benzyną.

    Wyświetlacz w zestawie wskaźników wskazuje wybrany tryb zasilania i poziom paliwa LPG dostępny w zbiorniku. Samochód wyposażony jest w odpowiednio zabezpieczony zbiornik o walcowatym kształcie (ciśnieniowy), umieszczony we wnęce przewidzianej dla koła zapasowego. W zbiorniku tym znajduje się LPG w stanie ciekłym.

    W trybie zasilania LPG, gaz po wyjściu ze zbiornika przepływa przez specyficzny przewód do zespołu regulatora ciśnienia, w którym znajduje się elektrozawór bezpieczeństwa blokujący przepływ LPG po wyłączeniu przez kierowcę samochodu lub po zmianie trybu zasilania paliwem (wybór zasilania benzyną). Jednocześnie z elektrozaworem regulatora drugi elektrozawór, umieszczony w zbiorniku, powoduje zamknięcie przewodu LPG na wyjściu ze zbiornika. Główną funkcją tego typu zaworów jest przerywanie/umożliwianie przepływu LPG w stronę obwodu zasilania. W przypadku zderzenia centralka Air Bag przesyła w sieci sygnał FPS (Fire Prevention System), który wykorzystuje centralka kontroli silnika do przerwania przepływu paliwa.

    Elektrozawory są otwarte, gdy:

    • zażądany zostanie tryb zasilania LPG (nienaciśnięty przycisk „symbol dystrybutora paliwa") i odpowiednia dioda zgaszona,
    • spełnione są warunki optymalne dla funkcjonowania silnika w trybie zasilania LPG (temperatura płynu chłodzącego, prędkość obrotowa silnika),
    • ilość LPG w zbiorniku jest wystarczająca do funkcjonowania.

    Zespół multizaworu zamontowany na zbiorniku zawiera:

    • zawór blokujący automatycznie napełnianie LPG, gdy osiągnięty zostanie maksymalny dopuszczalny poziom napełniania,
    • ogranicznik przepływu, który w przypadku pęknięcia przewodu zapobiega kompletnemu i gwałtownemu wypływowi LPG,
    • zawór zwrotny, który blokuje przepływy powrotne LPG w stronę wlewu paliwa,
    • elektrozawór bezpieczeństwa umieszczony na przewodzie zasilania LPG, który umożliwia przepływ lub blokuje przepływ gazu w stronę reduktora ciśnienia,
    • zawór ręczny, umieszczony przed elektrozaworem, który oddziela zbiornik układu LPG dla umożliwienia wykonania operacji obsługi,
    • bezpiecznik topikowy, który w przypadku nietypowego przekroczenia temperatury (powyżej 120°C), eliminuje całkowicie niebezpieczeństwo wystąpienia nadciśnienia, poprzez wypuszczenie na zewnątrz, w sposób kontrolowany i możliwie jak najszybszy, LPG znajdującego się w zbiorniku,
    • analogowy wskaźnik poziomu LPG, umieszczony na zbiorniku.

    Elektrozawór blokowania otwiera się lub zamyka razem z elektrozaworem poboru gazu znajdującym się na zbiorniku. Zamyka on każdy przepływ LPG, gdy silnik nie jest zasilany gazem.

    Regulator ciśnienia umożliwia przejście LPG ze stanu ciekłego w stan gazowy przez komorę dylatacyjną i utrzymuje wartość ciśnienia wymaganą do funkcjonowania układu.

    Przewidziane są cztery specyficzne elektro-wtryskiwacze dla LPG, zamontowane na kolektorze ssącym, po jednym dla każdego cylindra, zasilane są LPG w stanie gazowym pod stałym ciśnieniem, a sterowane przez centralkę LPG poprzez sygnał/polecenie przekazane z centralki kontroli silnika.

    W przypadku wyczerpania LPG następuje automatyczne przełączenie na benzynę.

    Cały układ jest sterowany poprzez odpowiednie przekaźniki znajdujące się w skrzynce bezpieczników w komorze silnika; obwody zasilania centralki i poszczególnych elementów systemu (czujniki i siłowniki) zabezpieczone są odpowiednimi bezpiecznikami w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.

    ⇒ ZOBACZ OFERTY PROMOCYJNE: [NOWY FIAT TIPO]

    Czytaj więcej o marce Fiat

    Uruchomienie produkcji eDCT
    Uruchomienie produkcji eDCT

    FIAT | W ramach spółki joint venture eTransmissions Assembly ruszyła produkcja zelektryfikowanej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (eDCT) z produkcją na poziomie 600 000 sztuk rocznie, która ma być montowana w przyszłej generacji samochodów hybrydowych Stellantis

    Nowa seria specjalna Fiat Pandina
    Nowa seria specjalna Fiat Pandina

    FIAT | Nowa seria specjalna Fiat Pandina to najbardziej zaawansowana technologicznie i najbezpieczniejsza Panda w historii. Fiat Panda będzie nadal produkowany we włoskim zakładzie Pomigliano d'Arco co najmniej do 2027 roku.

    Nowy Fiat 600e uznany premierą motoryzacyjną plebiscytu Auto Lider 2024
    Nowy Fiat 600e uznany premierą motoryzacyjną plebiscytu Auto Lider 2024

    FIAT | Fiat 500e ponownie na podium Auto Lidera – tym razem w kategorii małych aut miejskich. 500e wygrywa z 20 konkurentami pod względem najlepszego połączenia wymogów ekologicznych, włoskiego stylu, komfortu, funkcjonalności i intuicyjnej obsługi, bezpieczeństwa oraz poziomu sprzedaży.

    Najnowsze oferty

    Fiat Doblo CrewCab składany 1.5, 130 KM, S&S AT8, Leasing od 101%
    • Model: Doblo
    • Typ nadwozia: Furgon (blaszak)
    • Przebieg: 5 km
    • Skrzynia biegów: Automatyczna
    • Rodzaj paliwa: Diesel
    • Rok produkcji: 2024
    Fiat Scudo Furgon Maxi 2.0 MJ 145 KM,Leasing od 101%
    • Model: Scudo
    • Typ nadwozia: Furgon (blaszak)
    • Przebieg: 5 km
    • Skrzynia biegów: Manualna
    • Rodzaj paliwa: Diesel
    • Rok produkcji: 2024
    Fiat Ducato Maxi L4H2 2.2 H3-POWER 180KM, Leasing od 101% z Gap
    • Model: Ducato
    • Typ nadwozia: Furgon (blaszak)
    • Przebieg: 2 km
    • Skrzynia biegów: Manualna
    • Rodzaj paliwa: Diesel
    • Rok produkcji: 2023

    Odwiedź nasze salony