„Nigdy nie ma się drugiej okazji, by zrobić dobre pierwsze wrażenie” - W tych słowach Olivier François, prezes Fiat Brand Global i dyrektor marketingu FCA, wyjaśnia dlaczego debiut nowego Fiata 500 należy uznać za kamień milowy w branży motoryzacyjnej, stawiający nową 500 na właściwym miejscu.
Te same słowa otwierają pierwszy film dokumentalny Fiata, poświęcony trzem niezwykłym arcydziełom. Te ponadczasowe wzory doskonałości powstały podczas zapierającej dech sześciomiesięcznej „podróży”, od pierwszych spotkań z partnerami w Centro Stile Fiata w Turynie do ich premiery w Mediolanie w marcu br. To strategia leżąca u podstaw projektu „One-Off” oraz jego unikalnych i ekskluzywnych modeli wyprodukowanych we współpracy z trzema kultowymi markami „Made in Italy”: Armani, Bvlgari i Kartell.
Krótki film przedstawia liczone spotkania i procesy podkreślające pracę zespołową, podobieństwa łączące projektantów z różnych dziedzin oraz emocje związane z zaangażowaniem w ten niezwykły projekt, którego celem było stworzenie produktu wyjątkowego, interpretacji nowej 500 stającej w szeregu z najlepszymi produktami „Made in Italy”.
Współpraca ta zaowocowała trzema wyjątkowymi samochodami typu One-Offs, wyróżniającymi się przede wszystkim stylem, nowatorstwem i rzemiosłem charakterystycznymi dla produktów „Made in Italy” oraz partnerów projektu, na drodze ku przyszłości naszej planety. Zrównoważony rozwój należy połączyć z doskonałością w zakresie wiedzy, kreatywności i innowacji. Prowadząc widza przez niezwykłą „podróż”, Olivier François, charyzmatyczny „reżyser i sternik” projektu wersji typu One-Offs, opowiada o procesie twórczym, w którym powstały te trzy wyjątkowe dzieła.
-

-
Podróż rozpoczyna się w Turynie, kolebce marki Fiat, mija po drodze Rzym ze słynnymi zachodami słońca, kolorami i liniami symbolizującymi na całym świecie markę Bvlgari i dociera do Mediolanu, światowej stolicy mody i designu, dzięki takim firmom, jak Armani i Kartell. Ważnym elementem tej opowieści jest Mediolan będący sceną dla prezentacji nowej 500.
Prawdziwa zmiana biegu nastąpiła w trudnym czasie, gdy Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny w Genewie został odwołany. Musiał zostać stworzony i wprowadzony w życie plan B. Prezentacja nowej 500 i One-Offs została całkowicie zmieniona i przeniesiona do Mediolanu.
W autentycznym, realistycznym żargonie, sugestywny film dokumentalny otwiera przed kamerami drzwi Centro Stile w Turynie. Jako jedyni możemy zajrzeć do działu „Kolor i materiał” kierowanego przez Rossellę Guasco. Dział ten jest czymś pomiędzy wyrafinowanym centrum badawczym a eleganckim atelier mody. Materiał filmowy dokumentuje niemal obsesyjną dbałość o każdy szczegół, „know-how” typowy dla włoskiej kreatywności i skupia się na odczuciach całego zespołu, który w pracy przeżywa naprawdę wyjątkowe emocje. Kolejnym etapem odwiedzin jest wywiad z Klausem Busse, szefem designu, który wyjaśnia, co kryje się za procesem twórczym stylu i form, a także, jaką rolę odegrała 500 w historii wzornictwa przemysłowego, a jeszcze bardziej w zbiorowej świadomości. To właśnie Centro Stile sięgnęło po legendę lat 70., sławne „Cinquino”, i w 2007 roku odkryło ją na nowo, by ubarwić codzienne życie i ulice całego świata, czyniąc ją wyjątkową i doskonałą odpowiedzią na potrzeby mobilności w mieście. Podczas marcowej premiery One-Offs w Mediolanie ogłoszono nawet, że Fiat 500 został uznany za „włoska ikonę i honorowego członka” Altagammy, prestiżowego stowarzyszenia, które zrzesza najlepsze włoskie firmy, promując włoską doskonałość na całym świecie.
-