-
Podstawowym filarem SUV-ów marki Jeep są ich możliwości, które wyróżnia dzisiaj bardziej ekologiczne podejście, dzięki zastosowaniu hybrydowej technologii plug-in 4xe, a teraz również w pełni elektrycznym układom napędowym. Nowy Avenger jest pierwszym modelem Jeepa z napędem na przednią oś, wyposażonym w standardzie w systemy zarządzania trakcją (Selec Terrain) i kontroli zjazdu (Hill Descent Control), które w połączeniu z robiącymi wrażenie wartościami kątów natarcia i zejścia oraz prześwitu czynią go wzorcem odniesienia w swoim segmencie. System zarzadzania trakcją Selec Terrain oferuje sześć trybów umożliwiających komfortową jazdę w niemal każdych warunkach: „Normal” do codziennej jazdy; „Eco” zwiększający zasięg; „Sport” zapewniający większą przyjemność z jazdy; „Snow” (śnieg) zapewniający maksymalną trakcję na oblodzonych drogach lub szlakach; „Mud” (błoto) optymalizujący właściwą trakcję podczas jazdy po śliskiej błotnistej nawierzchni; oraz „Sand” (piasek) ograniczający ryzyko utknięcia na piaszczystym podłożu.
Specjalna architektura pojazdu umożliwia osiągnięcie kompaktowych wymiarów bez uszczerbku dla charakterystycznych elementów wyróżniających markę Jeep. Nowy Avenger ma zaledwie 4,08 mm długości, czyli jest o 16 cm krótszy od modelu Renegade. Krótkie zwisy przedni i tylny poprawiają dodatkowo jego proporcje. Ponadto, jego obecność na drodze podkreślają koła, większe niż można by się spodziewać po samochodzie tej wielkości. Krótkie zwisy w połączeniu z dużymi kołami zapewniają Avengerowi najlepszy prześwit w swojej kategorii (200 mm), a także znakomite wartości kątów natarcia (20°), rampowego (20°) i zejścia (32°), niezbędnych do jazdy w terenie, ale przydatnych również podczas jazdy w mieście, na przykład przy wjeżdżaniu na stromy podjazd na parkingu.
-
WSPÓŁCZESNY DESIGN JEEPA
W Jeepie Avenger zastosowano „podejście oparte na designie", oferując nowoczesną interpretację designu Jeepa w kompaktowym wydaniu. Z przodu samochodu wyróżnia się kultowy, 7-szczelinowy grill, autentyczna sygnatura marki Jeep, która z biegiem lat ewoluowała z pionowego na bardziej poziomy wzór dla funkcjonalnej efektywności. Przed reflektorami znajduje się wyprofilowany grill, co zapobiega zarysowaniu klosza w przypadku uderzenia. Poszerzone błotniki, kolejny klasyczny element stylistyki Jeepa, dają poczucie siły i bezpieczeństwa, podkreślając jednocześnie imponujący i solidny wygląd samochodu na drodze i na bezdrożach. W widoku bocznym uwagę zwracają klasyczne trapezoidalne nadkola, zaprojektowane tak, aby zoptymalizować skok zawieszenia w celu uzyskania maksymalnej artykulacji. Nowy model jest wyposażony w imponujące 18-calowe obręcze kół o solidnej konstrukcji z diamentowym wykończeniem, osadzone na oponach o średnicy 690 mm. Sylwetka samochodu została starannie wykonana, aby zmaksymalizować wydajność aerodynamiczną i pokreślić dynamikę, wzmocnioną przez słupek „C", sprawiający wrażenie dachu unoszącego się nad autem, który jest cechą znaną z obecnej gamy. Z tyłu, nowy model ma lampy inspirowane klasycznymi, militarnymi kanistrami na paliwo ze wzorem „X”. „X" to powracający motyw wewnątrz i na zewnątrz samochodu, o czym świadczy wprowadzenie wzoru „X-Camo”, który łączy koncepcję „kamuflażu” z literą „X”.
W celu zmniejszenia ewentualnych szkód spowodowanych uderzeniami podczas jazdy z małą prędkością, stanowiącymi około 70% przypadków w Europie, nowy Avenger jest wyposażony w osłony podwozia, pakiet ochrony 360 stopni oraz ochronę reflektorów. W szczególności przednie reflektory są osłonięte i umieszczone wysoko w celu zabezpieczenia ich w razie uderzenia podczas jazdy z małą prędkością. Nowe osłony nadwozia SUV-a są bardzo wytrzymałe. Przykładowo, w przypadku ich zarysowania, uszkodzenia nie są widoczne. Ponadto, w miejscach bardziej narażonych na uszkodzenie, w tym drzwiach, elementy chroniące są jeszcze grubsze w celu zapewnienia dodatkowej ochrony.
-
-
Wnętrze nowego Jeepa Avengera jest zgodne z zasadą „design to function". Czysty i solidny design wnętrza, podkreślony przez smukłą deskę rozdzielczą, został zainspirowany historią marki Jeep, a w szczególności Jeepem Wranglerem. Po wejściu do środka samochodu wzrok od razu przyciąga górna część deski rozdzielczej, którą wyróżnia pojedyncza pozioma „belka” funkcyjna obejmująca wszystkie nawiewy, oświetlenie ambientowe oraz centralnie umieszczony wyświetlacz dotykowy o przekątnej 10,25”, widoczny zarówno przez kierowcę, jak i pasażera. W dolnej części deski rozdzielczej umieszczono szeroko otwartą półkę. Nowy Avenger ma unikalne dla tej klasy samochodu detale, takie jak regulowane elektrycznie skórzane fotele z funkcją masażu, wielokolorowe oświetlenie ambientowe, które zmniejsza zmęczenie oczu podczas jazdy w nocy oraz szeroki otwierany dach (dostępny w późniejszym czasie). Po otwarciu pokrywy bagażnika światła boczne samochodu pozostają nadal widoczne, co zapewnia większą ochronę i bezpieczeństwo. Konsola centralna została również zaprojektowana tak, aby zmaksymalizować dostępną przestrzeń użytkową dla kierowcy i pasażera, oferując przednie schowki o łącznej pojemności 34 litrów, co jest imponującym wynikiem w porównaniu do średniej 15 litrów w tym segmencie. Ten niezwykły wynik osiągnięto dzięki optymalizacji wszystkich przestrzeni oraz stworzeniu funkcjonalnych i przestronnych schowków. Zaprojektowany pod kątem elastyczności i modułowości tunel centralny można przesuwać, aby zmieścić w nim różnych rozmiarów przedmioty, a nawet usunąć, aby zrobić miejsce na większe elementy. Kolejna przydatna przestrzeń dostępna jest pod przyciskami automatycznej skrzyni biegów i chroniona jest przez składaną pokrywę magnetyczną. W miejscu tym można ładować telefon komórkowy, a jednocześnie przewozić 1,5-litrową butelkę wody. Zasady Design to Function zastosowano również w przypadku bagażnika. Jego pojemność należy do najlepszych w segmencie (380 litrów), a o funkcjonalności świadczy wysokość progu załadunku bagażnika, który został obniżony do 720 mm, szerokość tylnej klapy, którą zwiększono do ponad jednego metra oraz dodanie nieczęsto spotykanej w tym segmencie otwieranej bez użycia rąk pokrywy bagażnika.
-
Stworzony dla klientów będących „zawsze w łączności ze światem”, nowy Jeep Avenger zapewnia w pełni cyfrowe wrażenia z jazdy. Najnowocześniejszy system multimedialny Uconnect występuje we wszystkich wersjach, wyposażonych w 10,25-calowy ekran połączony z cyfrowym panelem wskaźników – dostępnym w dwóch wariantach (7 i 10,25 cala). Uconnect 10” oferuje grafikę przypominająca tę ze smartfona. Ponadto, system jest bezprzewodowo kompatybilny z aplikacjami Android Auto i Car Play, co zapewnia zestawianie i dopasowywanie treści w celu stworzenia własnego interfejsu (do dwunastu widżetów na stronę, do sześciu stron). System Uconnect 10” ma również wbudowaną nawigację TomTom z ulepszonym rozpoznawaniem naturalnego głosu oraz aktualizacje over-the-air. Nowy Jeep Avenger oferuje również pakiet usług i funkcji, z których użytkownicy mogą korzystać zdalnie. Dzięki na przykład aplikacji Jeep Mobile użytkownicy mogą lokalizować położenie swojego samochodu bezpośrednio na swoich smartfonach. Użytkownicy mogą też zablokować i odblokować drzwi, sprawdzić poziom naładowania akumulatora, ustawić klimatyzację i naładować samochód, a także wejść w bezpośrednią interakcję z Avengerem za pośrednictwem asystenta głosowego.
Jeep Avenger oferuje szeroki wachlarz funkcji związanych z bezpieczeństwem. Może poszczycić się jazdą autonomiczną na poziomie 2, która automatycznie dostosowuje prędkość i trajektorię pojazdu, a także korzysta z tempomatu adaptacyjnego (Adaptive Cruise Control) z systemem centrowania toru jazdy (Lane Centering). W ten sposób pojazd pozostaje na środku pasa ruchu i w bezpiecznej odległości od poprzedzającego go pojazdu, gwarantując tym samym spokojną jazdę. Ponadto autonomiczna jazda na poziomie 2 obejmuje system wspomagający jazdę w korku (Traffic Jam Assist), który zapewnia relaksującą i komfortową jazdę nawet w przypadku dużego natężenia ruchu. Nowy model ma także system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) odczytujący i interpretujący znaki drogowe; system automatycznego hamowania awaryjnego (Automatic Emergency Braking) z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, który spowalnia pojazd do aż do jego zatrzymania w celu uniknięcia (lub złagodzenia) skutków ewentualnego zderzenia; system wykrywania zmęczenia kierowcy (Drowsy Driver Alert) ostrzegający kierowców, gdy ich uwaga słabnie lub gdy nadchodzi senność; system monitorowania martwego pola (Blind Spot Monitoring), wykrywający pojazdy znajdujące się w martwym polu; asystent utrzymania na pasie ruchu (Lane Keeping Assist), który ostrzega kierowcę, gdy pojazd opuszcza pas ruchu; czujniki parkowania 360° z systemem Active Park Assist (dostępny w późniejszym czasie); oraz tylną kamerę z kątem widzenia do 180 stopni i widokiem z lotu ptaka (drone view).
-
Zgodnie z tradycją marki Jeep, nowy Avenger może zostać wzbogacony o specjalne akcesoria i pakiety do personalizacji. Jeep Avenger będzie oferował ponad 100 oryginalnych akcesoriów umożliwiającą personalizację. W oparciu o konkretne potrzeby klientów i chęć, „wyróżnienia się z tłumu”, dają one klientom wiele możliwości uczynienia własnego SUV-a wyjątkowym. Na Salonie Samochodowym w Paryżu, marka zaprezentowała zachwycającego Jeepa Avengera BEV w kolorze Granite z dachem Volcan spersonalizowanego przez naklejkę na pokrywie silnika z unikalnym logo X-camo, niebieskimi akcentami i logo Avenger. Samochód prezentuje również 18-calowe felgi „Gloss Black” z detalami w kolorze niebieskim, podkreślając elektryczny układ napędowy. W środku samochodu znajduje się nakładka na konsolę centralną z logo „e” w kolorze niebieskim od zewnętrznej strony i wzorem X-camo od wewnątrz; gumowe maty schowka w desce rozdzielczej i tunelu środkowym z charakterystycznym wzorem X-camo; dywaniki podłogowe klasy premium z logo sylwetki samochodu.
-