Ekscytujący początek Rajdowego Pucharu ADAC Opel Electric Rally Cup 2024

15 pojazdów, uczestnicy z ośmiu krajów, w tym 14 kobiet, i hucznie świętowane pierwsze zwycięstwo Christiana Lemke podczas otwarcia sezonu ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe” w Sulingen. Po emocjonującej walce na ponad 100 kilometrach asfaltu 23-latek uzyskał przewagę o 14,7 sekundy nad Austriakiem Lucą Pröglhöfem, który jest jednym z faworytów do tytułu mistrza 2024 roku, zwłaszcza od czasu zwycięstwa w zeszłorocznym finale sezonu. Trzecie miejsce zajął Węgier Bendegúz Hangodi, który zwrócił uwagę wszystkich najlepszym czasem na pierwszym odcinku specjalnym.

Na mecie radość zwycięzcy Lemke i jego pilota Jana-Erica Bemmanna była bezgraniczna: „Nie mam słów, aby opisać to co czuję! Od czwartkowego odcinka testowego miałem świetne wyczucie samochodu i jego nowych opon Michelin” - powiedział weteran pucharu, który startował już w pierwszym sezonie pierwszego na świecie jednomarkowego rajdowego pucharu samochodów elektrycznych w 2021 roku. „Dobre opony dały nam pewność siebie, dzięki czemu mogliśmy od razu zaatakować. Jazda po tych zdradliwych odcinkach Oplem Corsą Rally Electric była świetną zabawą. A teraz jestem po prostu szczęśliwy!


Luca Pröglhöf i pilotka Christina Ettel również byli zadowoleni z rozpoczęcia sezonu: „Pierwszego dnia, po sześciomiesięcznej przerwie w rajdach, początkowo jechałem nieco zbyt ostrożnie. Jednak nocny test był dla mnie naprawdę dobry i szybko odzyskałem pewność siebie w samochodzie. Dziś dobrze rozpocząłem dzień i jestem w pełni zadowolony z tego, jak mi poszło”.


Zajmujący trzecie miejsce Bendegúz Hangodi i jego pilot Dániel Petrovszki przyjechali z Węgier do północnych Niemiec z dużymi nadziejami. Hangodi powiedział: „Miejsce na podium jest wspaniałe, choć miałem wrażenie, że moje osiągi poprawiały się wraz z trwaniem rajdu, ale wyniki nie. Miło było zobaczyć, że mamy potencjał do walki o mistrzostwo. I to jest jasny cel. Powinienem być zadowolony ze swojego debiutu, ale jestem perfekcjonistą”. Imponujący występ mistrza DTM Timo Scheidera Timo Scheider również pozostawił po sobie naprawdę silne wrażenie. Podczas swojego drugiego gościnnego występu za kierownicą Corsy Rally Electric o mocy 100 kW (136 KM), 45-letni niemiecki mistrz DTM z lat 2008 i 2009 znakomicie poradził sobie na wymagających odcinkach specjalnych ADAC Rallye Sulingen i ostatecznie zajął piąte miejsce w klasyfikacji generalnej, czego nawet on sam się nie spodziewał. Były fabryczny kierowca Opla, Scheider, doskonale prowadzony przez swojego 24-letniego pilota Jarę Hain, zaprezentował przedsmak swoich umiejętności za kierownicą na niesławnym terenie wojskowym w rezerwacie Heide (dawniej siedziba IVG) i ustanowił trzeci najszybszy czas w sobotę na pełnym zakrętów asfalcie.


Scheider był bardzo zadowolony na mecie: „Od samego początku zdawałem sobie sprawę, że czołówka ADAC Opel Electric Rally Cup będzie bardzo blisko siebie, a doświadczeni zawodnicy będą walczyć z młodymi debiutantami o każdą dziesiątą sekundy. Dlatego jestem bardzo zadowolony z naszego występu. Od pierwszego odcinka specjalnego byliśmy w stanie stale poprawiać nasz wynik. Jara i ja tworzyliśmy świetny zespół, świetnie poprowadziła mnie podczas całego rajdu. Oczywiście wielkie podziękowania należą się marce Opel za umożliwienie mi wystartowania tutaj dzisiaj. Muszę przyznać, że rozpaliło to we mnie pasję, aby zrobić jeszcze coś więcej.”

Dyrektor Opel Motorsport, Jörg Schrott, dodał: „Co za wspaniały początek czwartego sezonu ADAC Opel Electric Rally Cup. Przeżyliśmy emocjonujący rajd i jestem zachwycony występem Christiana Lemke. Tegoroczna edycja jest niezwykle ekscytująca, mamy mnóstwo młodych ludzi, prawie połowa z nich to kobiety, wszyscy są szybcy i w dobrym humorze. Czego można chcieć więcej?" Druga runda ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe” odbędzie się w dniach 24–25 maja w ramach rajdu ELE wokół Eindhoven w Holandii.

Wyniki ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe” / ADAC Actronics Rallye Sulingen:

1. Christian Lemke/Jan-Eric Bemmann (D)

1:12,17,3 godz.
2. Luca Pröglhöf/Christina Ettel (A)
 +14,7 s
3. Bendegúz Hangodi/Dániel Petrovszki (H) +20,1 s
4. Anthony Rott/Adrien Rott (F)
 + 37,7 s
5. Timo Scheider/Jara Hain (D) (Gaststarter) +46,5 s
6. Alex Español Jove/Lorena Romero (E) +1:18,1 min
7. Axel Bayer/Clara Bettge (D) +2:11,1 min
8. Hank Melse/Joep van Heugten (NL)
 +3:15,0 min
9. Lyssia Baudet/Pauline Denis (B) +3:28,2 min
10. Emma Chalvin/Emy Ailloud-Perraud (F) +4:26,3 min

Tabela ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe” po 1 z 8 rund:
1. Lemke  -  31 punktów
2. Pröglhöf  -  29 punktów
3. Hangodi  -  27 punktów
4. Rott   -  21 punktów
5. Español  -  19 punktów
6. Bayer  -  14 punktów
7. Melse  -  12 punktów
8. Baudet  -  10 punktów
9. Chalvin  -  8 punktów
10. Pottier  -  6 punktów
11. Felke  -  5 punktów
12. Steffe  -  4 punkty
13. Wittenbeck  -  3 punkty

źródło: Opel Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Opel

Doskonałe wyniki: Opel wspiera przyszłe gwiazdy rajdów
Doskonałe wyniki: Opel wspiera przyszłe gwiazdy rajdów

OPEL | Innowacyjna koncepcja rajdów samochodów elektrycznych: Opel Motorsport przywiązuje szczególną wagę do promowania młodych talentów

Nowe systemy wspomagania kierowcy obowiązkowe od lipca: modele Opla są gotowe
Nowe systemy wspomagania kierowcy obowiązkowe od lipca: modele Opla są gotowe

Opel Bezpieczeństwo ponad wszystko: wiele systemów wspomagania kierowcy jest już dostępnych w standardzie w bestsellerowym miejskim samochodzie Opel Corsa

Najnowsze oferty

Opel Astra Enjoy 1.2 Turbo Benzyna 130KM MT6
  • Model: Astra
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 40000 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2020
Opel Grandland GS Hybrid 1.2 Turbo 136 KM eDCT6 | 682239
  • Model: Grandland
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024
Opel Mokka GS 1.2 Turbo Benzyna AT8 130KM S/S  | 674273
  • Model: Mokka
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony