NOWA HONDA CIVIC e:HEV - 5 GWIAZDEK W TEŚCIE EURO NCAP

Model Civic 11. generacji, wyposażony w najlepsze w tej klasie, udoskonalone systemy, chroniące pasażerów i pieszych, realizuje założenia Hondy, która zobowiązała się zredukować do zera liczbę ofiar śmiertelnych kolizji z udziałem jej samochodów i motocykli do roku 2050. Aby spełnić rygorystyczne normy Euro NCAP, dotyczące ochrony dorosłych pasażerów przed skutkami zderzeń, w nadwoziu Civica e:HEV zastosowano szereg wzmocnień strukturalnych, które zwiększają ogólne bezpieczeństwo bierne pojazdu. Obejmują one dodatkowe usztywnienia drzwi przednich i obramowań tylnych nadkoli, co poprawiło odporność na uderzenia z boku. Są one połączone przez usztywnienie, biegnące przez pełną szerokość pojazdu, które wzmacnia krawędź łączącą podłogę i kompozytową przegrodę. Dzięki temu ograniczono deformację w przypadku zderzenia czołowego lub zderzenia niesymetrycznego.

Poza mocniejszym i lepiej chroniącym pasażerów podwoziem, wszystkie wersje nowego Civica e:HEV mają w standardzie 11 poduszek powietrznych, w tym kolanowe poduszki powietrzne dla obu pasażerów z przodu, które ograniczają obrażenia podczas zderzeń czołowych, oraz boczne poduszki powietrzne chroniące wszystkich pasażerów. Po raz pierwszy zastosowano centralną poduszkę powietrzną z przodu, która zapobiega zderzeniu kierowcy z pasażerem podczas kolizji bocznej. Ten poziom ochrony obejmuje wszystkich pasażerów nowego Civica e:HEV, nie tylko dorosłych. Samochód uzyskał również dobre wyniki w kategorii ochrony dzieci, dzięki zintegrowanym punktom mocowania ISOFIX, które są zgodne z najnowszymi europejskimi normami i-Size.

Civic 11. generacji dba również o bezpieczeństwo innych uczestników ruchu drogowego oraz pieszych, czemu służą nowo zaprojektowane panele zabezpieczające belki przedniego zderzaka. Pochłaniają one energię uderzenia, zmniejszając ryzyko złamań nóg i uszkodzeń stawów kolanowych u pieszych w razie kolizji. Ochrona ta jest wzmocniona przez zastosowanie unoszącej się do góry pokrywy maski, wyłożonej od spodu wytłoczoną miękką strukturą. Ten niewidoczny element charakteryzuje się wysoką skutecznością pochłaniania energii, co w przypadku uderzenia pieszego głową w powierzchnię maski, znacznie zmniejsza ryzyko poważnych obrażeń.

-

-

HONDA SENSING - CO TO JEST?

Uzupełnieniem elementów bezpieczeństwa biernego w nowym Civicu e:HEV jest rozbudowany system Honda Sensing, obejmujący liczne rozwiąania, zwiększające bezpieczeństwo czynne oraz wspomagające kierowcę. Zastosowano w nim nowe czujniki ultradźwiękowe, wykorzystujące odbicie fal dźwiękowych do wykrywania niemetalowych obiektów, takich jak szyby i ściany, znacznie pewniej i z większą dokładnością niż stosowany wcześniej radar wykorzystujący fale milimetrowe.

Nowy Civic e:HEV jest również wyposażony w szerokokątną kamerę o kącie widzenia 100 stopni, która poprawia zdolność samochodu do wykrywania krawędzi jezdni, oznakowania poziomego drogi, motocykli i rowerzystów. Ponadto nowy procesor o dużej szybkości przetwarzania danych usprawnia zarówno rozpoznawanie obiektów, jak i efektywność pracy oraz sterowanie systemem. Pojazd może więc wykrywać obiekty wcześniej i bardziej precyzyjnie, niż w starszych modelach, co dotyczy również pieszych w oświetlonym i w ciemnym otoczeniu.

W ramach rozbudowanego wachlarza rozwiązań Honda SENSING™ znajduje się ulepszony system ostrzegania przed kolizją czołową, którego zadaniem jest wykrywanie obecności pojazdów poprzedzających, a następnie ostrzeganie kierowcy o zbliżaniu się ze zbyt dużą prędkością za pośrednictwem sygnałów dźwiękowych i wizualnych oraz drżenia, odczuwalnego na kierownicy. Jeśli prowadzący pojazd nie zareaguje, zostanie uruchomiony system minimalizujący skutki ewentualnej kolizji, który automatycznie aplikuje lekkie ciśnienie w układzie hamulcowym, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo lub siłę zderzenia czołowego. Jeśli system wykryje bezpośrednie zagrożenie kolizji, automatycznie hamuje z pełną siłą. Nowa Honda Civic dołącza do pozostałych modeli gamy: CR-V i Jazz, które w testach Euro NCAP otrzymały maksymalną ocenę pięciu gwiazdek od Euro NCAP.

-

___
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Honda

Honda CR-V Dream Pod 2025
Honda CR-V Dream Pod 2025

Koncepcja „Dream Pod”, opracowana specjalnie dla modelu CR-V, idealnie oddaje ducha przygody Hondy, a to za sprawą wyjątkowych możliwości campingowych niezależnie od sezonu

Światowa premiera prototypów sedana Honda 0 i SUV-a Honda 0 na targach CES 2025
Światowa premiera prototypów sedana Honda 0 i SUV-a Honda 0 na targach CES 2025

HONDA | wprowadziła swój oryginalny system operacyjny pojazdu (OS), ASIMO OS , który będzie instalowany w modelach Honda serii 0

Nowa Honda Prelude w Polsce 2026
Nowa Honda Prelude w Polsce 2026

HONDA |  potwierdza premierę modelu Prelude w Europie na początku 2026 roku

Najnowsze oferty

Honda Civic CIVIC TYPE-R  2.0 i-VTEC TURBO 329 KM  demo z pakietem iluminacyjnym
  • Model: Civic
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 1700 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda Civic 1.5 V-TEC Elegance 182KM MT
  • Model: Civic
  • Typ nadwozia: Sedan / Limuzyna
  • Przebieg: 88300 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2020
Honda Civic 1.5 V-TEC Executive 182KM MT Pierwszy Właściciel
  • Model: Civic
  • Typ nadwozia: Sedan / Limuzyna
  • Przebieg: 123500 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2020

Odwiedź nasze salony