Alfa Romeo 33 Stradale i Japonia: historia pasji, sportowych emocji i miłości do "Made in Italy"

Przeżyj niezapomniane przeżycie, zawieszone pomiędzy chwalebną przeszłością a fascynującą przyszłością, w imię wartości, które czynią Alfa Romeo autorytatywnym ambasadorem włoskiego piękna na świecie. Tego właśnie kilka dni temu doświadczyła Noriaki Uchino, trzecie pokolenie japońskich przedsiębiorców i jeden z 33 nabywców nowego 33 Stradale, będący „manifestem” tego, co włoska marka może zrobić – i zrobi – pod względem stylu i doświadczenie w jeździe. Prawdziwy wielbiciel Made in Italy, japoński menadżer kocha włoską kreatywność we wszystkich jej przejawach – od muzyki po kuchnię, od sztuki po design – i jest wielkim entuzjastą samochodów sportowych, zwłaszcza włoskich i marki Alfa Romeo. Stąd decyzja o wejściu do wąskiego kręgu pasjonatów nowego 33 Stradale, nowego „dwumiejscowego” coupé, które łączy dziedzictwo i przyszłość marki, symbolu szlachetnego włoskiego sportu.

Przybywając do Mediolanu w połowie ubiegłego miesiąca, japoński menadżer spędził dwa sugestywne dni pomiędzy Mediolanem a Arese, dwiema ikonicznymi lokalizacjami marki, przywitany z wielkim entuzjazmem przez zespół Alfy Romeo, który wraz z nim ponownie przeżył wszystkie fazy konfiguracji jego niestandardowego zbudowany samochód, skutecznie czyniąc go wyjątkowym i niepowtarzalnym dziełem sztuki. Doprowadziło to do spotkania charakteryzującego się dużym zaangażowaniem emocjonalnym, podczas którego klient opowiedział o sobie zespołowi Alfa Romeo. W końcu fascynujący 33 Stradale narodził się w Alfie Romeo „Bottega”, gdzie projektanci, inżynierowie i historycy marki spotkali się, wysłuchali 33 właścicieli, a następnie wspólnie z nimi stworzyli i skonfigurowali swój wyjątkowy samochód, dokładnie tak, jak to miało miejsce w renesansowych warsztatach rzemieślniczych lub w warsztatach słynnych włoskich konstruktorów nadwozi z lat sześćdziesiątych.


Dwa dni pełnych emocji z zespołem Alfa Romeo 

Pierwszy dzień Noriaki Uchino poświęcił się historycznemu i kulturowemu pięknu Mediolanu, miejsca narodzin marki i niekwestionowanej włoskiej stolicy designu i innowacji, zaś następnego dnia przeżył prawdziwe i własne pełne zanurzenie się w świecie Alfa Romeo, składając ekskluzywną wizytę w Muzeum Alfa Romeo w Arese, gdzie mógł podziwiać fascynujący historyczny 33 Stradale, który jego zdaniem – podobnie jak wielu na świecie – jest jednym z najpiękniejsze samochody, jakie kiedykolwiek stworzono. Jego miłość do tej ikony motoryzacji jest tak silna, że ​​jego dwie Alfa Romeo w Japonii – oszałamiająca 4C Spider Italia Special Series i Giulia GTAm, którą jeździ na co dzień – mają na tablicach rejestracyjnych numer 33. Następnie dzień był kontynuowany w Sali Rady Muzeum Arese, gdzie w 1967 r. zatwierdzono projekt 33 Stradale, a dziś mieści się tu siedziba Bottega. Tutaj Noriaki Uchino spotkał się z ekspertami z zespołu Alfy Romeo zajmującego się projektem, który reprezentuje nowy sposób pojmowania produkcji nielicznych egzemplarzy. W rzeczywistości projekt 33 umiejętnie łączy procesy rzemieślnicze, innowacje technologiczne i pragnienia klientów, trochę tak, jak to miało miejsce na początku XX wieku, kiedy Alfa Romeo modelowała swoje dzieła we współpracy ze słynnymi włoskimi konstruktorami nadwozi, w tym słynną Carrozzerią Touring Superleggera, która wczoraj zaprojektowała jedne z najpiękniejszych Alfa Romeo wszechczasów, a dziś odgrywa wiodącą rolę w produkcji nowego 33 Stradale.


33 Stradale dostosowany przez Noriaki Uchino

Pierwszą prośbą japońskiego menadżera były barwy w ekskluzywnym Blu Reale, sugestywnym kolorze, dostępnym już 33 1967 roku, którego wybór jest w równym stopniu hołdem dla ikony Alfy Romeo, jak i to wynik jego bardzo osobistych wspomnień o włoskim niebie, które jego zdaniem jest błękitem wyjątkowym na świecie. Ponadto, aby uzyskać sugestywne dopasowanie kolorów do nadwozia, zażądał wykończenia detali reflektorów w kolorze czerwonym i pomalowania zacisków hamulcowych na czerwono. Całość urzeka jeszcze bardziej pięknymi felgami aluminiowymi Heritage w błyszczącej czerni, wyrafinowanym wariantem złotego lakieru przeznaczonego dla tych felg, który bardziej niż wszystkie nawiązuje do historycznej 33. Następnie Noriaki Uchino wybrał dwie inne szczególne elementy estetyczne: przednią osłonę chłodnicy w wersji „Classic”, tj. z logo Biscione, które pojawia się, gdy jesteś blisko i znika, gdy się oddalasz, oraz usunięcie wlotu powietrza z maski w celu zwiększenia czystość linii z tyłu. Oczywiście personalizacja obejmowała także wnętrze „Tributo”, co było wyraźnym hołdem dla Stradale z 1967 r. 33 wystawionego w Muzeum Arese, który zasadniczo charakteryzuje się skórą i aluminium, i w którym dwukolorowa skórzana wyściółka wnętrza wyróżnia się „biszkoptem i łupek” na siedzenia, deskę rozdzielczą, panele drzwi i tunel środkowy. Aby uczynić swój samochód naprawdę wyjątkowym, Noriaki Uchino wybrał kilka ekskluzywnych modyfikacji, takich jak delikatne pokrycie dachu i słupków szarą Alcantarą; sportowe pedały i podnóżek z aluminium z ciemnym satynowym wykończeniem; oraz wygrawerowanie identyfikujące jego samochód „28/33” na prawym ramieniu kierownicy. Wreszcie japoński menadżer poprosił o zestaw walizek sygnowanych marką „33 Stradale” i wykonanych ręcznie przez znaną luksusową markę Schedoni. 


Klejnot, który można nosić na co dzień z pasją i dumą

Nowego 33 Stradale z pewnością nie można po prostu trzymać w skarbcu ani uważać za zwykłą inwestycję. Tak naprawdę, jak przystało na prawdziwego kierowcę Alfy, Noriaki Uchino jest kierowcą-dżentelmenem , który od razu wyraził chęć wsiadania do swojego 33 Stradale, aby w pełni doświadczyć wszystkich emocji typowych dla samochodów sportowych Alfa Romeo, które w tym modelu są efektem idealnego połączenia pomiędzy najbardziej ekscytującymi wrażeniami z jazdy a nieśmiertelnym urokiem ikony. Autentyczne dzieło sztuki w ruchu, powstałe dzięki doskonałemu połączeniu piękna i techniki, dlatego też nowa mechaniczna kreacja Alfa Romeo łączy „sztukę” i produkt przemysłowy w coś wyjątkowego, połączenie szczególnie cenione przez japońską publiczność od W połowie XIX wieku w tradycyjnej kulturze japońskiej zatarło się rozróżnienie między „sztuką” a „rzemiosłem” czy „sztuką stosowaną”.

Od komiksów mangowych po konkursy elegancji: Japonia kocha samochody Alfa Romeo

O tym, jak bardzo wczorajszy i dzisiejszy projekt Alfy Romeo wdarł się do zbiorowej wyobraźni Japończyków, pokazuje także ciekawy związek pomiędzy japońskimi rysownikami (mangaka) a samochodami Biscione, m.in. którą pamiętamy Alfa Romeo SZ z lat dziewięćdziesiątych, która dzięki swoim futurystycznym liniom została wybrana przez Masamune Shirow do swojej słynnej mangi „Ghost in the Shell”. W ten sam sposób istnieje nierozerwalna więź pomiędzy zabytkowymi samochodami Alfa Romeo a japońskimi kolekcjonerami, wystarczy pomyśleć o sukcesie odniesionym przez włoską markę w prestiżowym konkursie „Kyoto Elegance Competition”, zorganizowanym w 2018 roku w XVII-wiecznym zamku Nijō w Kioto , gdzie tytuł „Best of Show” przyznano 6C 2500 Super Sport Villa d'Este z 1951 r., jednemu z 36 egzemplarzy wyprodukowanych przez Carrozzeria Touring w Mediolanie w latach 1949–1952, podczas gdy w odpowiednich klasach 6C 2500 zwyciężył w Sport Berlinetta Touring, ex Principe Caetani, z 1939 r. (klasa Early Italian Touring) i 1900 Super Sprint Touring z 1955 r. (klasa Classic Italian Touring 1952-1961). Gościem honorowym japońskiej imprezy był wyjątkowy egzemplarz C52 Coupé z 1900 r., znany większości pod pseudonimem „Latający spodek” i przechowywany w Muzeum Historycznym Alfa Romeo w Arese.

Znaczenie rynku japońskiego dla globalnej włoskiej marki

Emocjonalne spotkanie z Noriakim Uchino i zespołem Alfa Romeo po raz kolejny pokazało, jak pasja do włoskiej marki jest instynktowna i angażuje wszystkich, którzy lubią żyć z włoskim transportem i ciepło. Co więcej, w ostatnich latach marka zadomowiła się w Krainie Wschodzącego Słońca jako wyraz włoskiego designu i sportowego charakteru, który trafił do serc wyrafinowanej klienteli, miłośników Made in Italy i bardzo wymagających pod względem wydajność i przyjemność z jazdy. Przykład? Spośród 500 ekskluzywnych egzemplarzy Giulii GTA i Giulii GTAm wyprodukowanych w 2021 roku 88 zostało zarejestrowanych w Japonii. W tym kraju klient wybierający samochód Alfa Romeo to prawdziwy miłośnik motoryzacji, sportowego charakteru i technologii najnowszej generacji. Podobnie jak Noriaki Uchino, urodzony w 1960 r., który przekształcił rodzinną firmę – założoną w 1927 r. w celu naprawy maszyn tekstylnych, a następnie produkcji precyzyjnych przekładni do prototypów pojazdów dwu- i czterokołowych – w rzeczywistość przemysłową o ugruntowanej międzynarodowej pozycji.global, również dziękuję do solidnego wykorzystania innowacji technologicznych, cyfryzacji i zrównoważenia środowiskowego. Dziś japońska fabryka Uchino zaspokaja potrzeby większości krajowych i zagranicznych producentów samochodów i motocykli, a także wspiera producentów biorących udział w najsłynniejszych mistrzostwach świata, takich jak F1, WEC czy Moto GP.


źródło: Alfa Romeo Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej

Ford E-Transit z funkcją Pro Power Onboard – zasili betoniarkę, naładuje laptopa i zapewni prąd na koncercie
Ford E-Transit z funkcją Pro Power Onboard – zasili betoniarkę, naładuje laptopa i zapewni prąd na koncercie

FORD | Ford E-Transit, pierwszy w historii marki w pełni elektryczny samochód dostawczy, oferuje 22 możliwości konfiguracji oraz dostęp do nowoczesnych rozwiązań i technologii. Jedną z nich jest system Pro Power Onboard – pierwsze takie rozwiązanie w branży pojazdów dostawczych w Europie.

Doskonałe wyniki: Opel wspiera przyszłe gwiazdy rajdów
Doskonałe wyniki: Opel wspiera przyszłe gwiazdy rajdów

OPEL | Innowacyjna koncepcja rajdów samochodów elektrycznych: Opel Motorsport przywiązuje szczególną wagę do promowania młodych talentów

Najnowsze oferty

Suzuki Vitara 1.4 4WD 2024 FL
  • Model: Vitara
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Suzuki Swift Premium 1.2 83km 2024
  • Model: Swift
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Suzuki Vitara 1.4 2WD 2024 Facelifting
  • Model: Vitara
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony

Abarth logo

Abarth

Szczecin
Przejdź do salonu
Alfa Romeo logo

Alfa Romeo

Gdańsk
Przejdź do salonu
Alfa Romeo logo

Alfa Romeo

Szczecin
Przejdź do salonu
Alfa Romeo logo

Alfa Romeo

Zielona Góra
Przejdź do salonu
BAIC logo

BAIC

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
BAIC logo

BAIC

Szczecin
Przejdź do salonu
BAIC logo

BAIC

Zielona Góra
Przejdź do salonu
Dacia logo

Dacia

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Fiat logo

Fiat

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Fiat logo

Fiat

Szczecin
Przejdź do salonu
Fiat logo

Fiat

Zielona Góra
Przejdź do salonu
Fiat Professional logo

Fiat Professional

Gdańsk
Przejdź do salonu
Fiat Professional logo

Fiat Professional

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Fiat Professional logo

Fiat Professional

Szczecin
Przejdź do salonu
Fiat Professional logo

Fiat Professional

Zielona Góra
Przejdź do salonu
Ford logo

Ford

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Honda logo

Honda

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Honda logo

Honda

Szczecin
Przejdź do salonu
Honda logo

Honda

Zielona Góra
Przejdź do salonu
Honda Motocykle logo

Honda Motocykle

Szczecin
Przejdź do salonu
Honda Motocykle logo

Honda Motocykle

Zielona Góra
Przejdź do salonu
Hyundai logo

Hyundai

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Hyundai logo

Hyundai

Szczecin
Przejdź do salonu
Hyundai logo

Hyundai

Zielona Góra
Przejdź do salonu
Isuzu logo

Isuzu

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Isuzu logo

Isuzu

Szczecin
Przejdź do salonu
Isuzu logo

Isuzu

Zielona Góra
Przejdź do salonu
Jeep logo

Jeep

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Jeep logo

Jeep

Szczecin
Przejdź do salonu
Jeep logo

Jeep

Zielona Góra
Przejdź do salonu
Kia logo

Kia

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Kia logo

Kia

Zielona Góra
Przejdź do salonu
Kove logo

Kove

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Mitsubishi logo

Mitsubishi

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Mitsubishi logo

Mitsubishi

Szczecin
Przejdź do salonu
Mitsubishi logo

Mitsubishi

Zielona Góra
Przejdź do salonu
Opel logo

Opel

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Opel logo

Opel

Szczecin
Przejdź do salonu
Renault logo

Renault

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Suzuki logo

Suzuki

Gorzów Wlkp.
Przejdź do salonu
Suzuki logo

Suzuki

Szczecin
Przejdź do salonu