ADAC Opel Electric Rally Cup: Ekscytujące sporty wodne w Holandii

Ekscytujący gościnny występ ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe” w Rajdzie ELE w Holandii zakończył się zwycięstwem Austriaka Luki Pröglhöfa. Po 12 odcinkach specjalnych, które były jeszcze trudniejsze ze względu na niekorzystne warunki pogodowe, 24-latek i jego pilotka Christina Ettel wyprzedzili o zaledwie 8,8 sekundy hiszpański duet Alex Español Jove/Patricia Sáiz Ruiloba. Zajmujący trzecie miejsce francuscy bracia Anthony i Adrien Rott kontynuowali dobrą passę i świętowali swoje pierwsze podium w pierwszym na świecie jednomarkowym rajdowym pucharze samochodów elektrycznych. Francuska załoga kobieca w składzie Emma Chalvin/Emy Ailloud-Perraud zajęła czwarte miejsce.

„Jestem naprawdę szczęśliwy, że udało mi się zwyciężyć w tym naprawdę wymagającym rajdzie”, powiedział rozpromieniony Pröglhöf. „Pierwszego dnia byłem trochę zbyt ostrożny z powodu ulewnego deszczu. W sobotę wyczucie samochodu było dobre od samego początku. Nocne odcinki zarówno w piątek, jak i w sobotę były bardzo wymagające. Było zabawnie, a jednocześnie zobaczyliśmy, że praca zespołowa między Christiną i mną dobrze się układa”. Dzięki zwycięstwu Pröglhöf objął również prowadzenie w klasyfikacji generalnej pucharu.


Po trzecim, przedostatnim etapie, Pröglhöf i Español wyszli na prowadzenie, mając ten sam czas. Hiszpan stracił jednak 17 sekund na kolejnym etapie i nie był już w stanie odrobić straty przed metą. „Popełniliśmy mały błąd” - przyznał Español - „ale i tak jestem zadowolony z naszego występu. Poprawiliśmy się w porównaniu z pierwszą rundą i teraz dajemy jeszcze więcej z siebie i samochodu. Opel Corsa Rally Electric i mistrzostwa to świetna zabawa”.

Najlepszym czasem na odcinkach 5. i 8. oraz doskonałą wydajnością podczas całego rajdu bracia Rott udowodnili, że w końcu osiągnęli szczyt ADAC Opel Electric Rally Cup. „Mam nadzieję, że trend się utrzyma” – roześmiał się kierowca Anthony. „Jest tam bardzo ciasno. Ale czujemy, że możemy dotrzymać kroku. Wszystko poszło bardzo dobrze, szczególnie w deszczu.”

Emma Chalvin również była uśmiechnięta po zdobyciu czwartego miejsca: „Jestem naprawdę zadowolona z naszego występu. Ostatecznym celem w tych niesprzyjających warunkach, na mokrej nawierzchni, w błocie i w ciemności, było utrzymanie samochodu na drodze i uniknięcie poważnych błędów. Oczywiście skorzystaliśmy też na błędach naszych konkurentów, ale jak to się mówi: aby być pierwszym, najpierw trzeba dojechać do mety. Dlatego Emy i ja starałyśmy się nie podejmować niepotrzebnego ryzyka”. 

Dwie drużyny, które stanęły na podium na początku sezonu w Sulingen, miały pecha. Węgrzy Bendegúz Hangodi i Dániel Petrovszki byli na wyraźnym prowadzeniu, gdy zsunęli się z drogi do tego samego błotnistego rowu, do którego wpadła wcześniej francuska załoga Alizée Pottier/Joanna Verdier. Zanim samochody wróciły na drogę, na oba zespoły nałożono karę czasową 20 minut.

Po uzyskaniu najlepszego czasu na pierwszym etapie, zwycięzcy pierwszej rundy, Christian Lemke/Jan-Eric Bemmann, zacięcie walczyli o czołowe pozycje, gdy ich samochód wypadł z trasy na piątym etapie z powodu usterki spowodowanej przedostaniem się wody. Choć usterka została wykryta i naprawiona, zespołowi udało się zdobyć zaledwie 10. miejsce w klasyfikacji generalnej i trzecie w końcowym Power Stage.

Trzecia runda ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe” odbędzie się 15 i 16 czerwca w Rallye Vosges Grand-Est w Gérardmer, niedaleko granicy francusko-niemieckiej.


Klasyfikacja ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe” po 2 z 8 rund:

1. Pröglhöf 60 punktów
2. Español 48.
3. Rott 45.
4. Hangodi 44.
5. Lemke 42.
6. Chalvin 27.
7. Pottier and Kurstjens, 16 każdy.
9. Kamermans and Bayer, 14 każdy.
11. Melse 12.
12. Wittenbeck 9.
13. Baudet 8.


źródło: Opel Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą

Czytaj więcej o marce Opel

Opel daje czadu: niemiecka marka zaprezentuje nowego Opla Frontera na Rock am Ring 2025
Opel daje czadu: niemiecka marka zaprezentuje nowego Opla Frontera na Rock am Ring 2025

Opel |  Opel oficjalnym partnerem motoryzacyjnym największego niemieckiego festiwalu rockowego, który odbędzie się w dniach od 6 do 8 czerwca.

Wytrzymały samochód gotowy na każde wyzwanie: Opel Frontera GRAVEL
Wytrzymały samochód gotowy na każde wyzwanie: Opel Frontera GRAVEL

OPEL | Nowy Opel Frontera jest gotowy na codzienne przygody. To solidny samochód, oferujący dużo przestrzeni, zelektryfikowany w każdej wersji i doskonale przystosowany do wymagań życia codziennego – co można zobaczyć w prowadzonej w całej Europie kampanii promocyjnej. 

Czysta przygoda na łonie natury: nowy Opel Frontera z namiotem dachowym
Czysta przygoda na łonie natury: nowy Opel Frontera z namiotem dachowym

OPEL | Zaledwie kilka dni po debiucie w salonach, nowy Opel Frontera udowadnia, że jest prawdziwym autem do zadań specjalnych – dzięki solidnej konstrukcji, wyjątkowej przestronności i, co najważniejsze, doskonałemu stosunkowi jakości do ceny.

Najnowsze oferty

Opel Grandland Hybrid GS 1.2 Turbo 145KM eDCT6 |691013
  • Model: Grandland
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Dwusprzęgłowa
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2025
Opel Grandland Hybrid GS 1.2 Turbo 145KM eDCT6 | 689492
  • Model: Grandland
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Dwusprzęgłowa
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2025
Opel Grandland Hybrid GS 1.2 Turbo 145KM eDCT6 | 689492
  • Model: Grandland
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Dwusprzęgłowa
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2025

Odwiedź nasze salony