Będący jako prawdziwy partner biznesowy zawsze blisko swoich klientów, FIAT Professional zapewnia rozwiązania dopasowane do konkretnych zadań, aby usprawnić codzienną pracę swoich klientów i pomóc im w utrzymaniu ciągłości ich działalności oraz jej optymalizacji. Dlatego też nowe Ducato, Doblò i Scudo będą w 100% skomunikowane ze światem i oferować będą usługi UconnectTM Services, dzięki którym samochód będzie jeszcze bardziej wydajny.
Dzięki funkcji Send&Go klienci mogą wcześniej, bezpośrednio ze swojego smartfona, wysłać cel podróży do systemu informacyjno-rozrywkowego i z łatwością do niego dotrzeć dzięki systemowi nawigacji, a jednocześnie na bieżąco być informowanym o pozostałym poziomie naładowania akumulatora.
Za pośrednictwem aplikacji Fiat można zdalnie zarządzać kilkoma funkcjami, takimi jak lokalizacja pojazdu czy blokowanie i odblokowywanie drzwi samochodu. Aby zapewnić lepszy komfort, kabina samochodu z napędem elektrycznym może zostać wstępnie nagrzana, gdy na zewnątrz jest zimno lub schłodzona, w bardzo gorące dni. Usługi online umożliwiają również klientom udostępnianie pozycji GPS pojazdu i kontakt z operatorem w celu uzyskania pomocy, gdy zajdzie taka potrzeba, lub otrzymania powiadomienia w czasie rzeczywistym w przypadku próby kradzieży pojazdu.
Oprócz E-Call, wszystkie samochody oferują w standardzie ekskluzywny pakiet profilaktycznej obsługi. Po połączeniu się z aplikacją Fiat lub portalem internetowym FIAT Professional, można uzyskać informacje o samochodzie: to dobry sposób, by pamiętać o okresowych przeglądach.
Ofertę uzupełniają pakiety łączności „fit for mission” (gotowe do każdej zawodowej misji), które mają zaspokoić różnorodne potrzeby klientów, od jednoosobowych firm po duże floty. Aby zoptymalizować czas pracy i dojazdu, menedżerowie flot mają do dyspozycji 3 poziomy usług Connected Services. Pierwszy poziom, przeznaczony do zarządzanie zadaniami, umożliwia menedżerom flot tworzenie listy zadań do wykonania przez kierowcę w ciągu dnia, wskazując mu czas, miejsce docelowe i inne potrzebne szczegóły. Po przydzieleniu zadań kierowca otrzymuje w samochodzie powiadomienie i może uzyskać dostęp do pełnej listy zadań. Ponadto kierowca będzie mógł również wysłać swoje docelowe miejsce podróży bezpośrednio do nawigacji lub wysyłać aktualizacje dotyczące postępu w realizacji zadań do menedżera floty.
Drugi poziom to zarządzanie zadaniami z optymalizacją trasy. Oprócz podstawowej usługi, zadania są porządkowane za pomocą algorytmu mającego na celu skrócenie pokonywanych odległości. W przypadku flot samochodów elektrycznych dostępny jest trzeci poziom - zarządzanie zadaniami z optymalizacją trasy dla pojazdów elektrycznych, który obejmuje wszystkie funkcje dostępne w poprzednich poziomach, ale jeszcze coś więcej. Algorytm ocenia, czy poziom naładowania akumulatora pojazdu jest wystarczający do wykonania przydzielonych zadań, a jeśli nie, planuje postój pomiędzy poszczególnymi zadaniami w celu naładowania akumulatora. Funkcjami pakietu „fit for mission” można zarządzać za pośrednictwem portalu Free2move.