NOWY FORD FOCUS: 5 GWIAZDEK W TESTACH BEZPIECZEŃSTWA EURO NCAP
Całkowicie nowy Ford Focus uzyskał maksymalną ocenę bezpieczeństwa 5 gwiazdek, przyznaną przez organizację Euro NCAP. Jest jednym z pierwszych pojazdów, który uzyskał najwyższą ocenę wg nowych, bardziej rygorystycznych norm.
Focus jest wyposażony w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, umożliwiające zapobiegania kolizjom lub łagodzenie ich skutków, m.in. w system aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i cyklistów, który potrafi wykrywać pieszych znajdujących się na drodze lub w jej pobliżu, a także tych, którzy mogą wejść na drogę przed pojazd – system ten jest zalecany przez Euro NCAP. System, który automatycznie uruchamia hamulce, jeśli wykryje zagrożenie kolizją, a kierowca nie reaguje na ostrzeżenia, może teraz wykrywać rowerzystów i działać w ciemności korzystając ze świateł reflektorów.
Euro NCAP przyznało Focusowi wysokie noty zarówno w zakresie ochrony dorosłych, jak i dzieci – nadwozie posiada o 40-procent większą zdolność pochłaniania energii podczas zderzenia czołowego, dzięki zastosowaniu całkowicie nowej architektury C2 oraz strukturze nadwozia wykorzystującej stal borową, która zapewnia o 33 procent większą wytrzymałość na odkształcanie.
Focus otrzymał również maksymalną liczbę punktów w testach symulujących zderzenie boczne z innym samochodem. Pierwsze całkowicie nowe modele Focusa są już w drodze do klientów w Europie.
„Przypomnijmy sobie czasy zdawania egzaminu na prawo jazdy i jak mocno trzeba było się wtedy koncentrować, by być bezpiecznym w drodze. Prowadzenie samochodu nie stało się od tamtych czasów łatwiejsze, to my przywykliśmy do radzenia sobie z tym wyzwaniem. Układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i motocyklistów. Rozwiązania takie jak system aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i motocyklistów zmniejszają ilość zadań, które kierowca musi wykonywać i pozwalają skoncentrować się na pozostałych sprawach, dzięki czemu prowadzenie samochodu staje się mniej stresujące, a kierowca czuje się pewniej" – twierdzi Helmut Reder, dyrektor globalnego programu samochodów segmentu C, Ford of Europe.
-