-
„Sukces samochodu to wynik zwycięskiej strategii i błysku intuicji stylistycznej opartej na analizie nowych trendów i nowych potrzeb Klientów” - powiedział Luca Napolitano. „Zasadniczo wynika ze złożonej formuły, sprawdzonej przez najbardziej surowego arbitra, jakim jest czas. Tak jak w przypadku Fiata Pandy, który w tym roku świętuje ważny jubileusz, swoje pierwsze 40-lecie, na które składają się trzy generacje modelu, liczne rekordy technologiczne i handlowe. Panda reprezentuje niewątpliwie codzienne relacje użytkownika ze swoim samochodem: bardziej bezpośrednie, bardziej beztroskie. Wystarczy pomyśleć o ponad 7,8 milionach egzemplarzy wyprodukowanych do tej pory oraz o niekwestionowanej pozycji lidera w europejskim segmencie A, jaką w pierwszej połowie bieżącego roku Fiat Panda cieszył się wraz z 500. Po wprowadzeniu na rynek modelu z napędem hybrydowym, sprzedaż Fiata Panda wyniosła prawie 59 900 sztuk, osiągając tym samym udział w rynku na poziomie 17,1%, co oznacza wzrost o 2,3 punktu procentowego w porównaniu z rokiem ubiegłym”.
-
-
Taka właśnie jest Panda, miejski samochód, który od zawsze potrafił pozytywnie zaskakiwać i oferować ciekawe rozwiązania w zakresie różnorodnych potrzeb Klientów. Samochód wielofunkcyjny, prosty i intuicyjny, przystępny cenowo i ekonomiczny w utrzymaniu. Jednym słowem i bez wątpienia Fiat.
„W chwili swojej premiery w 1980 roku, Fiat Panda został nazwany „magicznym pudełkiem” pełnym oryginalnych, genialnych i zaskakujących rozwiązań” - powiedział Klaus Busse. „Panda jest stworzona, aby w pełni się nią cieszyć, a nie tylko ją podziwiać. Jest to typowy designerski przedmiot, ceniony zarówno za funkcjonalność, jak i styl. I właśnie z tego powodu zdobył serca wszystkich".
Swój sukces Panda zawdzięcza kompaktowym rozmiarom zewnętrznym, dużej przestrzeni wewnątrz z możliwością konfiguracji dla różnych potrzeb transportowych, szerokiemu wyborowi silników i licznym kombinacjom kolorystycznym.
Całość ujęta jest w znajomym, solidnym i dającym poczucie bezpieczeństwa „kształcie", który od razu wzbudza sympatię i zaufanie zarówno w mieście, jak i w najbardziej oddalonych zakątkach. To nie przypadek, że Panda jest najukochańszym samochodem Włochów i wielu Europejczyków, którzy wybrali ją na swojego „towarzysza życia" w codziennych podróżach. Panda stała się samochodem miejskim, ale i jednocześnie małym SUV-em, zanim ktokolwiek wiedział się, co to jest SUV, a w wersji 4x4 jest naprawdę nie do zatrzymania.
To właśnie z DNA Fiata wywodzi się oryginalny styl i funkcjonalność połączone z inteligentnymi rozwiązaniami, które upraszczają i poprawiają życie za kierownicą. Tak jest w przypadku Pandy, która ewoluowała na przestrzeni lat, pozostając ciągle wierna sobie, w doskonałej równowadze pomiędzy formą a funkcją. Miejski samochód Fiata, z pokolenia na pokolenie, potrafił na nowo interpretować swoje charakterystyczne elementy, nie tracąc przy tym swojej tożsamości, ale przede wszystkim nie rezygnując nigdy z uniwersalności. Dla Fiata model Panda jest funkcjonalną ikoną gamy, z jej charakterystycznymi elementami designu, które sprawiają, że jest on natychmiast rozpoznawalny, niezależnie od serii czy roku produkcji: od składanych foteli po przestrzeń wewnętrzną, którą można dowolnie wypełnić, od linii pasów po schowek deski rozdzielczej i po proste, intuicyjne rozmieszczenie przycisków, zapewniające zawsze przyjemną i bezpieczną jazdę.
W przyszłości Fiat Panda będzie nadal zaskakiwał, ponieważ jego ładunek innowacyjności jest stałym źródłem inspiracji dla projektantów Centrum Stylu, którzy pracują nad znalezieniem inteligentnych i jeszcze bardziej funkcjonalnych rozwiązań dla miejskiego samochodu jutra. I to właśnie podczas jednego z wielu procesów twórczych powstał Fiat Concept Centoventi, czyli odpowiedź Fiata na elektryczną i zrównoważoną mobilność przyszłości opartą na ponad 120-letniej historii.
-
FIAT PANDA - 40 LAT SUKCESÓW, cz. 1: