-
Olympia z tego rocznika różniła się od poprzedniczki w szczególności udoskonaloną przednią osią z podwójnymi wahaczami oraz minimalnie krótszym rozstawem osi. Konstrukcja osi oraz układu kierowniczego dwudrzwiowego samochodu pochodziły teraz z modelu Opel Kapitän. Ta koncepcja pozwoliła przyspieszyć produkcję modeli osobowych w Rüsselsheim. Niespełna rok później ruszyła także seryjna produkcja czterodrzwiowego Opla Kapitäna. Już 8 czerwca 1949 r. Opel oficjalnie ogłosił wyprodukowanie stutysięcznej Olympii z półtoralitrowym silnikiem. Jednocześnie w głównym zakładzie w Rüsselsheim kontynuowano produkcję urządzenia, które dzisiaj mało kto kojarzy z marką Opel. Była to lodówka „Frigidaire” – produkt niezwykle pożądany w owym czasie i bestseller w latach 50.
Jednak fundamenty pod wielkoseryjną produkcję w Rüsselsheim, która miała zmotoryzować miliony Niemców w „latach cudu gospodarczego” („Wirtschaftswunderjahre”), zostały położona już pod koniec lat 40. takimi modelami jak Olympia, Kapitän i im pokrewne. Dzięki nim duża część społeczeństwa znów stała się mobilna i zyskała dostęp do innowacji w przystępnych cenach. Opel od dziesiątek lat pozostaje wierny tej koncepcji i wciąż inspiruje przystępnymi modelami, które są praktyczne, a jednocześnie wzbudzają emocje. Nic więc dziwnego, że produkcję najnowszej generacji kompaktowego bestsellera Opel Astra ulokowano właśnie przy centrali firmy.
-