NOWA KIA SORENTO PLUG-IN HYBRID 2021

NOWA KIA SORENTO PLUG-IN HYBRID 2021

11 WRZESIEŃ 2020 09:40

NOWOŚĆ | Kia Motors zaprezentowała nowe Sorento w wersji Plug-in Hybrid. Moc zespołu napędowego Sorento Plug-in Hybrid wynosi 265 KM, a maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Na krótkich dystansach Sorento PHEV może być wykorzystywane jako bezemisyjne auto elektryczne.

Sorento czwartej generacji zostało skonstruowane na nowej platformie, która zapewnia nie tylko maksymalną przestronność wnętrza i funkcjonalność, ale również miejsce na dodatkowe elementy hybrydowego zespołu napędowego typu plug-in. Ponadto, dzięki nowej platformie Sorento Plug-in Hybrid oferuje zarówno obszerny bagażnik, jak i aż siedem miejsc siedzących – podobnie, jak pozostałe wersje silnikowe w gamie flagowego SUV-a marki Kia. W pierwszej połowie 2020 r. zelektryfikowane wersje wszystkich modeli marki Kia – w tym samochody typu „mild hybrid”, hybrydowe, hybrydowe typu plug-in oraz elektryczne – stanowiły około jednej czwartej wszystkich aut marki Kia sprzedanych w Europie.

Nowe Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in, z przeznaczeniem na rynki europejskie, będzie produkowane w zakładzie Kia Hwasung w Korei. Sprzedaż w Polsce rozpocznie się na początku 2021 roku. Sorento Plug-in Hybrid, jak każdy model sprzedawany w Europie, będzie standardowo objęte siedmioletnią gwarancją marki Kia lub do przebiegu 150.000 kilometrów, która obejmuje zarówno akumulator, jak i silnik elektryczny.

-

-

WYSOKA MOC, NISKA EMISJA

Sorento Plug-in Hybrid to nie tylko model o najniższej emisji dwutlenku węgla w gamie flagowego SUV-a marki Kia w Europie, ale także najmocniejszy. Sercem hybrydowego zespołu napędowego jest benzynowy, turbodoładowany, 1,6-litrowy silnik T-GDi z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który generuje maksymalną moc wynoszącą 180 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 265 Nm. Spalinową jednostkę napędową wspierają akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 13,8 kWh oraz silnik elektryczny, który wytwarza maksymalną moc 66,9 kW i maksymalny moment obrotowy wynoszący 304 Nm. Moc zespołu napędowego Sorento Plug-in Hybrid wynosi 265 KM, a maksymalny moment obrotowy 350 Nm.

Zasięg na energii elektrycznej Sorento Plug-in Hybrid wystarcza, aby większość codziennych podróży wykonać z wykorzystaniem wyłącznie napędu elektrycznego. Wielkość zasięgu na energii elektrycznej oraz emisja dwutlenku węgla oczekują na homologację i zostaną podane do wiadomości przed wprowadzeniem samochodu do sprzedaży.

Moment obrotowy jest przekazywany na cztery koła za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni automatycznej. Umożliwia ona równoległe przenoszenie momentu obrotowego spalinowej jednostki napędowej i silnika elektrycznego, przy minimalnych stratach energii. Dzięki temu reakcja zespołu napędowego na przyspieszenie przy dowolnej prędkości jest natychmiastowa, a dostęp przy wyższych prędkościach do mocy zgromadzonej w akumulatorze – bezpośredni.

Szereg innowacji technologicznych zastosowanych w układzie napędowym Sorento Plug-in Hybrid sprawia, że jest ono najbardziej zaawansowanym i wydajnym samochodem tego typu w historii marki Kia. W modelu tym po raz pierwszy zastosowano niezależny układ chłodzenia cieczą wysokonapięciowego akumulatora, który zapewnia optymalne zarządzanie jego temperaturą oraz wydajność. W wirniku silnika elektrycznego o mocy 66,9 kW zastosowano nowy dwustopniowy proces laminowania, co zmniejsza hałas i wibracje.

Spalinowa jednostka napędowa jest wyposażona w najnowsze innowacje zastosowane w silnikach z rodziny Smartstream, w tym w układ zmiennego w sposób ciągły czasu otwarcia i zamknięcia zaworów dolotowych (Continuously Variable Valve Duration), który steruje ich pracą w zależności od obciążenia silnika. Umożliwia mu to pracę w różnych cyklach spalania, co wpływa na poprawę jego osiągów i na obniżenie zużycia paliwa.

-

kia-sorento-phev

-

DESIGN I FUNKCJONALNOŚĆ

Nowa platforma podwoziowa – zaprojektowana na potrzeby średniej wielkości SUV-ów – stanowi podstawę konstrukcyjną Sorento Plug-in Hybrid i sprawia, że czwarta generacja flagowego SUV-a marki Kia oferuje bardzo przestronne wnętrze i obszerny bagażnik, mimo akumulatora, który jest umieszczony pod podłogą kabiny.

Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in oferuje dużo miejsca dla nawet siedmiu pasażerów – podobnie, jak jego odmiany z napędem hybrydowym i z silnikiem Diesla. Duży SUV dysponuje jednym z największych bagażników w swojej klasie, a spory akumulator nie ogranicza jego pojemności niemal w ogóle. Sorento Plug-in Hybrid w wersji 7-osobowej ma bagażnik o pojemności do 809 litrów. W siedmioosobowym Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in, gdy wszystkie miejsca są zajęte, przedział bagażowy ma pojemność 175 litrów, czyli o tylko 4 l mniej niż w hybrydowej odmianie topowego SUV-a marki Kia.

Dwie subtelne różnice, które z wyglądu odróżniają Sorento Plug-in Hybrid od pozostałych wersji, to oznaczenie „eco plug-in” i port ładowania z tyłu na błotniku. Z wyjątkiem nowej grafiki 12,3-calowego, cyfrowego zestawu wskaźników, która umożliwia kontrolę pracy hybrydowego zespołu napędowego typu plug-in, wnętrze topowego SUV-a marki Kia również pozostało niezmienione. Zestaw wskaźników zapewnia możliwość sprawdzenia stanu naładowania akumulatora i przepływu energii elektrycznej oraz obserwowanie pracy układu napędowego. System multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala również oferuje nowe funkcje, np. lokalizację punktów ładowania.

-

kia-sorento-phev-wnetrze

-

SYSTEMY POKŁADOWE

System multimedialny z ekranem dotykowym umożliwia połączenie smartfona za pośrednictwem Apple CarPlay lub Android Auto. Do Sorento są oferowane 12-głośnikowy system audio renomowanej formy BOSE, który zapewnia przestrzenny dźwięk i znakomite brzmienie wszystkim pasażerom, a także system oświetlenia kabiny Mood Lighting z 64 kolorami światła do wyboru.

Sorento Plug-in Hybrid jest również wyposażone w system łączności ze światem zewnętrznym – UVO Connect, który zapewnia dostęp do wielu informacji za pośrednictwem zarówno ekranu dotykowego w samochodzie, jak i smartfona. Usługi Kia Live dostarczają informacji na temat ruchu drogowego, prognozy pogody, interesujących miejsc, parkingów (włącznie z ceną, lokalizacją i dostępnością) oraz, oczywiście, o lokalizacji najbliższych punktów ładowania. System UVO Connect umożliwia również wysłanie trasy przygotowanej w domu do samochodu i sprawdzanie jego położenia.

Sorento Plug-in Hybrid jest wyposażone w liczne zaawansowane systemy asystujące, które pomagają uniknąć kolizji lub, przynajmniej, zminimalizować jej skutki. Należą do nich system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania: pojazdów, przechodniów, rowerzystów oraz asystentem skrętu w lewo (Forward Collision-Avoidance Assist – FCA); asystent martwego pola rozszerzony o funkcję wyświetlania obrazu z kamer bocznych na wyświetlaczu centralnym (Blind-Spot View Monitor – BVM), system monitorowania otoczenia pojazdu z kamerą 360O (Surround View Monitor – SVM) i system automatycznie zmieniający tor jazdy w przypadku braku reakcji kierowcy na możliwość wystąpienia kolizji podczas zmiany pasa (Blind-spot Collision-Avoidance Assist – BCA); system rozpoznawania znaków ograniczeń prędkości i automatycznego dostosowywania prędkości do obowiązujących ograniczeń (Intelligent Speed Limit Assist – ISLA); aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości i funkcją stop&go (Smart Cruise Control with Stop&Go – SCC) wraz z dostosowaniem prędkości do danych z nawigacji (Navigation-based SCC – NSCC); asystent jazdy utrzymujący pojazd na pasie ruchu (Lane Following Assist – LFA); system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy (Driver Attention Warning – DAW); asystent jazdy po autostradzie (Highway Driving Assist – HDA). Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in oferuje również system monitorujący za pomocą kamery i czujników przestrzeń za pojazdem podczas cofania (Rear View Monitor – RVM) i mogący aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji z pieszym lub z przeszkodą (Rear Cross-traffic Collision-Avoidance Assist – RCCA). Funkcja bezpiecznego wysiadania z Sorento (Safe Exit Assist – SAE) zapobiega otwarciu tylnych drzwi, jeśli zostanie wykryty pojazd zbliżający się z tyłu (samochód lub rowerzysta).

W nowym Sorento po raz pierwszy zastosowano też system automatycznego hamowania po kolizji (Multi-Collision Brake), który łagodzi skutki ewentualnych wtórnych zderzeń. System automatycznie uruchamia hamulce, gdy poduszki powietrzne zostaną aktywowane po pierwszym zderzeniu, aby chronić pasażerów przed skutkami kolejnych zderzeń czołowych lub bocznych.

-

NOWE SORENTO Z SYSTEMEM REMOTE SMART PARKING ASSIST

Sorento czwartej generacji będzie pierwszą Kia sprzedawaną w Europie z systemem RSPA, który ułatwia parkowanie dużego SUV-a w ciasnych miejscach postojowych. Zdalny asystent parkowania sprawia, że wysiadanie z auta i dostęp do kabiny są bezproblemowe, gdy samochód trzeba zaparkować w wąskiej luce między innymi pojazdami lub gdy inne auta zaparkują bardzo blisko Sorento. W Europie system RSPA jest dostępny do nowego Sorento napędzanego silnikiem Diesla.

W wypadku korzystania ze zdalnego asystenta parkowania kierowca oraz wszyscy pasażerowie muszą wysiąść z Sorento, aby ostatni etap parkowania wykonało ono automatycznie. Systemu RSPA można użyć również wówczas, gdy Sorento jest zaparkowane w ciasnym garażu, w którym nie można wygodnie otworzyć drzwi.

System RSPA jest sterowany zdalnie za pomocą kluczyka i umożliwia samodzielny wjazd lub wyjazd Sorento zarówno przodem, jak i tyłem z miejsca parkingowego. Przed wjazdem kierowca musi ustawić auto centralnie przed miejscem parkingowym. System kontroluje przyspieszanie, hamowanie i układ kierowniczy, aby wjechać samochodem w wolną przestrzeń lub umożliwić wyjazd z niej, jednocześnie monitorując otoczenie za pomocą czujników ultradźwiękowych. Jeżeli Sorento wykryje ryzyko potencjalnej kolizji lub zagrożenie w postaci zbliżającego się samochodu, rowerzysty lub pieszego, automatycznie uruchomi hamulce i dokończy parkowanie dopiero wtedy, gdy tor jazdy będzie wolny.

W Sorento nowy system zdalnego parkowania jest oferowany wraz z szeregiem innych, które wspomagają kierowcę i zostały opracowane, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo i komfort zarówno podczas parkowania, jak i opuszczania miejsc parkingowych. Należą do nich asystent unikania kolizji podczas parkowania (Parking Collision-Avoidance Assist Reverse – PCA-R) i asystent unikania kolizji podczas cofania (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist – RCCA). System PCA-R, który zapobiega kolizji z pieszymi i przeszkodami podczas parkowania, działa przy prędkości poniżej 10 km/h i wykorzystuje kamerę cofania oraz czujniki ultradźwiękowe. Z kolei, system RCCA sprawia, że bezpieczniejszy jest wyjazd tyłem z garażu na drogę czy cofanie z miejsc parkingowych, usytuowanych prostopadle do drogi. System korzysta z radaru do kontrolowania martwych punktów z boku i z tyłu Sorento, aby monitorować ruch pojazdów, które podczas cofania mogłyby przejeżdżać za nim. W wypadku obydwu systemów w pierwszej fazie ostrzegania kierowcy uruchamia się ostrzegawczy sygnał dźwiękowy, w drugiej – aby uniknąć kolizji – aktywowane są hamulce.

___
źródło: Kia Motors Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: