NOWY OPEL INSIGNIA GSI 2020 Z ZAAWANSOWANYM NAPĘDEM AWD

NOWY OPEL INSIGNIA GSI 2020 Z ZAAWANSOWANYM NAPĘDEM AWD

24 LUTY 2020 13:30

VIDEO | Napęd na cztery koła Twinster i mechatroniczne zawieszenie FlexRide. Zamówienia na Insignię GSi w wersji limuzyna lub kombi będą przyjmowane od marca.

Po zaledwie kilku tygodniach od światowej premiery na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli, w marcu rozpocznie się przyjmowanie zamówień na nowego Opla Insignię GSi. Flagowa wersja Insignii, dostępna jako limuzyna lub kombi, jest wyposażona w turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 230 KM i pojemności dwóch litrów, nową dziewięciostopniową automatyczną skrzynię biegów oraz napęd na wszystkie koła Twinster z wektorowaniem momentu obrotowego (zużycie paliwa według NEDC: cykl miejski 8,9 l/100 km, cykl pozamiejski 5,9–5,8 l/100 km, cykl mieszany 7,0–6,9 l/100 km, 163–161 g/km CO2; zużycie paliwa według WLTP: cykl mieszany 8,8–8,3 l/100 km, 205–193 g/km CO2). Zaawansowany system napędu na wszystkie koła steruje rozkładem momentu obrotowego w ciągu milisekund, dzięki czemu samochód posłusznie reaguje na polecenia kierowcy, zachowując optymalną przyczepność i zapewniając przyjemność z jazdy w każdych warunkach, nawet na śniegu i lodzie.

W połączeniu z elektrohydraulicznym wspomaganiem hamulców i mechatronicznym zawieszeniem FlexRide, układ napędowy sprawia, że nowa Insignia GSi jest jednym z najbardziej dynamicznych samochodów w swojej klasie — trudno o bezpieczniejszą, bardziej precyzyjną i bardziej satysfakcjonującą jazdę.

-

NOWY OPEL INSIGNIA GSI 2020 - NAPĘD NA WSZYSTKIE KOŁA

W nowym Oplu Insignii zastosowano najnowocześniejszy układ napędu na wszystkie koła Twinster z modułem tylnego napędu wyposażonym w układ dwóch sprzęgieł zamiast mechanizmu różnicowego. Moment obrotowy może być przekazywany na jedno lub obydwa tylne koła niezależnie, co umożliwia wektorowanie momentu obrotowego w całym zakresie osiągów samochodu. Podczas pokonywania zakrętów większy moment obrotowy przekazywany jest na zewnętrzne tylne koło. Inżynierowie dopracowali konstrukcję systemu — nowa Insignia GSi skręca z jeszcze większą precyzją i jeszcze bardziej spontanicznie reaguje na polecenia kierowcy. Inżynierowie udoskonalili również sposób, w jaki nowa Insignia GSi rusza z miejsca na mokrych lub śliskich drogach.

-

-

NOWY OPEL INSIGNIA GSI 2020 - CZTERY TRYBY JAZDY

W montowanym standardowo w Insignii GSi mechatronicznym zawieszeniu FlexRide dostosowanie charakterystyki amortyzatorów i układu kierowniczego zajmuje ułamki sekund. Ponadto FlexRide zmienia charakterystykę pedału przyspieszenia oraz punkty zmiany przełożeń w dziewięciostopniowej automatycznej skrzyni biegów. Kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy: „Standard”, „Tour”, „Sport” oraz „Competition” (dostępny wyłącznie w GSi). Dwukrotne naciśnięcie przełącznika „ESP off” pozwala szczególnie doświadczonym kierowcom całkowicie zrezygnować z opieki ESP, by poznać granice dynamicznych możliwości Insignii GSi. Nową dziewięciobiegową automatyczną przekładnią można sterować za pomocą manetek przy kierownicy, co zachęca do jeszcze aktywniejszego stylu jazdy.

-

-

ELEKTROHYDRAULICZNY UKŁAD WSPOMAGAJĄCY HAMOWANIE

Insignia GSi z nowym elektrohydraulicznym układem wspomagania hamulców — technologią, która w przyszłości będzie niezbędna do zautomatyzowanej jazdy — wyznacza trendy w branży i na drogach. Zintegrowany system „eBoost” jest częścią koncepcji elektrycznego sterowania hamulcami („brake by wire”), eliminującej konieczność stosowania osobnych modułów ABS/ESP, przewodów podciśnieniowych, pomp hamulcowych itp. Ciśnienie w układzie rośnie szybciej, a charakterystyka pedału jest spójna w każdych warunkach. Dzięki automatycznemu zwiększaniu ciśnienia układ hamulcowy pracuje prawie bezgłośnie, zwłaszcza podczas jazdy z aktywnym tempomatem (Adaptive Cruise Control) i w ruchu ulicznym wymagającym częstego zatrzymywania się i ruszania.

-

-

Dzięki zaawansowanemu napędowi na wszystkie koła Twinster, elektrohydraulicznemu wspomaganiu hamulców i adaptacyjnemu zawieszeniu FlexRide nowa Insignia GSi świetnie sprawdzi się zarówno na legendarnej Północnej Pętli toru Nürburgring, jak i na pokrytych śniegiem górskich drogach, w ruchu miejskim lub na długich trasach.

___

źródło: Opel Polska 

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: