NOWY OPEL GRANDLAND X Z ELEKTRYCZNYM NAPĘDEM NA WSZYSTKIE KOŁA

NOWY OPEL GRANDLAND X Z ELEKTRYCZNYM NAPĘDEM NA WSZYSTKIE KOŁA

06 LUTY 2020 08:20

VIDEO | Najnowocześniejszy napęd 4x4: hybrydowy SUV z funkcją doładowania z zewnętrznego źródła prądu i elektrycznym napędem na wszystkie koła.

Opel ma doskonałe wiadomości dla leśników, obserwatorów ptaków, entuzjastów jazdy konnej, wędkarzy, żeglarzy i wielu innych! Nowy i elegancki SUV Grandland X Hybrid4 może w ciszy przemieszczać się leśnymi duktami, nie wystraszy koni na padoku i dojedzie nad sam brzeg morza dzięki elektrycznemu napędowi na wszystkie koła. Gdy akumulator o pojemności 13,2 kWh tego hybrydowego modelu typu plug-in jest naładowany, Grandland X z napędem na cztery koła korzysta wyłącznie z silników elektrycznych. Grandland X jest nie tylko cichy, ale także oszczędny — między innymi dlatego, że nie potrzebuje ciężkiego wału napędowego. Ponadto wysoki moment obrotowy silników elektrycznych jest dostępny od pierwszego dotknięcia pedału przyspieszenia i zapewnia optymalną przyczepność na luźnej nawierzchni.

-

NOWY OPEL GRANDLAND X - HYBRYDA PLUG-IN

W pierwszej hybrydzie niemieckiej marki z napędem na wszystkie koła i możliwością doładowania z zewnętrznego źródła prądu połączono zalety silnika elektrycznego i spalinowego. Samochód wyróżnia się znakomitymi osiągami i funkcjonalnym zasięgiem elektrycznym. Dynamiczny napęd może działać w czterech trybach: w pełni elektrycznym „Electric”, hybrydowym „Hybrid”, napędu na wszystkie koła „All-Wheel Drive” i sportowym „Sport”.

-

-

Grandland X Hybrid4 jest napędzany turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra i dwoma silnikami elektrycznymi. Łączna moc układu wynosi 300 KM. Zużycie paliwa wg WLTP (wartości ważone, w cyklu mieszanym): 1,4–1,3 l/100 km przy emisji CO2 32–29 g/km (NEDC: 1,6–1,5 l/100 km, 36–34 g/km CO2). Czterocylindrowy silnik spalinowy o mocy 200 KM został zaprojektowany specjalnie pod kątem wykorzystania w samochodzie hybrydowym. Grandland X Hybrid4 rozwija maksymalną prędkość 235 km/h.

Elektryczną część układu stanowią dwa silniki elektryczne na przedniej i tylnej osi. Moc przedniego i tylnego silnika elektrycznego wynosi odpowiednio 110 KM i 113 KM. Przedni silnik elektryczny przekazuje moc na przednie koła za pośrednictwem sterowanej elektrycznie ośmiobiegowej przekładni automatycznej. Drugi silnik, wraz z mechanizmem różnicowym, jest zintegrowany z tylną osią. Tylny silnik elektryczny zapewnia Grandlandowi X Hybrid4 stały napęd na wszystkie koła, gwarantujący optymalną przyczepność. Zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym w cyklu WLTP wynosi 59 km (67–69 km wg NEDC).

-

NOWY OPEL GRANDLAND X - CZTERY TRYBY NAPĘDU

Kierowca Grandlanda X Hybrid4 może wybierać spośród czterech trybów jazdy, zgodnie z własnymi preferencjami i potrzebami:

  • W trybie hybrydowym najważniejsza jest optymalizacja zużycia paliwa. Silnik spalinowy oraz silnik elektryczny (jeden lub oba) pracują jednocześnie lub naprzemiennie, w zależności od warunków i stylu jazdy.
  • W trybie elektrycznym Grandland X Hybrid4 jest napędzany wyłącznie elektrycznością. W większości sytuacji napęd zapewnia tylny silnik elektryczny, a podobny silnik na przedniej osi jest załączany, gdy kierowca operujący pedałem przyspieszenia zażąda większej mocy. Przy dynamicznym przyspieszaniu (kick-down) tymczasowo uruchamiany jest także silnik spalinowy w celu zapewnienia maksymalnej mocy. Prędkość maksymalna w trybie jazdy elektrycznej wynosi 135 km/h.
  • W trybie napędu na wszystkie koła (AWD) napęd w Grandlandzie X Hybrid4 jest przekazywany na przednie i tylne koła.
  • Tryb sportowy umożliwia łączenie mocy silnika spalinowego i silników elektrycznych w trakcie szczególnie dynamicznej jazdy. Moc układu odpowiada sumie szczytowej mocy silnika spalinowego oraz mocy silników elektrycznych w danej chwili. Na przykład Grandland X Hybrid4 z silnikiem spalinowym o mocy 200 KM, dwoma silnikami elektrycznymi oraz jednym akumulatorem 90 kW dysponuje łączną mocą układu 300 KM. 

-

INTELIGENTNY UKŁAD OSZCZĘDZANIA I MAGAZYNOWANIA ENERGII

Funkcja „e-Save” pozwala zachować energię elektryczną zgromadzoną w akumulatorze wysokonapięciowym do późniejszego wykorzystania — na przykład w strefie, w której dopuszczony jest wyłącznie ruch pojazdów elektrycznych. Taką ochroną może zostać objęta całość lub część energii zgromadzonej w akumulatorze. Funkcję można aktywować na kolorowym ekranie dotykowym systemu multimedialnego.

-

-

W samochodzie działa także system przechwytywania energii kinetycznej w czasie hamowania, która w przeciwnym razie ulegałaby rozproszeniu w postaci ciepła. Użytkownik ma do wyboru dwa tryby pracy układu odzyskiwania energii, w których silniki elektryczne działają jak generatory, a wytworzona energia elektryczna wraca do akumulatora, w którym jest przechowywana.

___

źródło: Opel Polska

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: