OPEL NA MIĘDZYNARODOWYM SALONIE MOTORYZACYJNYM IAA 2019 WE FRANKFURCIE

OPEL NA MIĘDZYNARODOWYM SALONIE MOTORYZACYJNYM IAA 2019 WE FRANKFURCIE

10 WRZESIEŃ 2019 10:50

OPEL | Szeroki wybór: przemyślana oferta samochodów marki Opel z napędem elektrycznym, hybrydowym lub spalinowym. 

Tegoroczne światowe premiery Opla na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie są zapowiedzią zróżnicowanego rozwoju motoryzacji. Targi IAA to miejsce debiutu nowego Opla Corsy, hybrydowego Grandlanda X oraz nowej Astry. Wszystkie te modele idealnie trafiają w potrzeby klientów. Nowy Opel Corsa jest dostępny nie tylko w klasycznej wersji z oszczędnymi silnikami spalinowymi, ale po raz pierwszy także jako Corsa‑e z zasilaniem akumulatorowym, które zgodnie z pomiarem w standardzie WLTP zapewnia zasięg do 330 kilometrów na jednym ładowaniu. Opel również prezentuje pierwszy elektryczny samochód rajdowy skierowany do klientów, biorących udział w sportach motorowych – Corsę-e Rally.

Drugą światową premierą na stoisku Opla D31 w hali 11.0 jest nowy Grandland X Hybrid4 z napędem na wszystkie koła. Układ hybrydowy z możliwością doładowania z zewnętrznego źródła prądu składa się z turbodoładowanego silnika benzynowego 1.6 oraz dwóch silników elektrycznych. Łączna moc układu wynosi do 300 KM. Według wstępnych pomiarów w standardzie WLTP2 zużycie paliwa (ważone, w cyklu mieszanym) wynosi 1,4-1,3 l/100 km przy emisji CO2 32-29 g/km (NEDC3: 1,5 l/100 km i 35-34 g/km CO2).

Trzecią nowością w grupie jest nowy Opel Astra. Dzięki znakomitej aerodynamice, zupełnie nowej generacji silników oraz nowo opracowanym skrzyniom biegów Opel Astra wyznacza standardy pod względem niskiego zużycia paliwa i emisji spalin. W porównaniu z dotychczasowym modelem emisja CO2 została zmniejszona nawet o 21 procent (Astra z nadwoziem pięciodrzwiowym i silnikiem 1.2 Direct Injection Turbo o mocy 96 kW/130 KM, zużycie paliwa wg NEDC4: 5,3–5,2 l/100 km w cyklu miejskim; 3,9–3,8 l/100 km poza miastem; 4,4–4,3 l/100 km przy emisji CO2 101–99 g/km w cyklu mieszanym). Nowa Astra z takimi wynikami plasuje się na szczycie klasy kompaktowej i jest jak dotąd najwydajniejszą generacją tego modelu.

I wreszcie nowy Opel Zafira Life, który we Frankfurcie pojawia się po raz pierwszy przed niemiecką publicznością targową. Po dwudziestu latach od sukcesu pierwszej Zafiry w 1999 roku historia modelu znajduje kontynuację w postaci nowo opracowanej czwartej generacji. Zafira Life oferuje nowy wymiar: trzy długości wyjątkowo funkcjonalnego nadwozia z miejscami nawet dla 9 osób oraz liczne rozwiązania podnoszące komfort i wspomagające prowadzenie pojazdu.

„Na targach IAA Opel zaprezentuje jak przyszłość motoryzacji staje się rzeczywistością” — powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel. „Koncentrujemy się na klientach i ich potrzebach. Zamiast wytyczania ścisłego kierunku oferujemy całe portfolio napędów — od przełomowych rozwiązań w pełni elektrycznych i hybrydowych po oszczędne silniki spalinowe. Wszystkie nowe modele są wyposażone w najnowocześniejsze technologie i już teraz można składać na nie zamówienia”.

MAŁE SAMOCHODY KOLEJNEJ GENERACJI: OPEL CORSA, CORSA-E ORAZ CORSA-E RALLYE

Szósta generacja nowego Opla Corsy, bardziej nowoczesna, dynamiczna i wydajna niż kiedykolwiek, jest bez wątpienia jedną z gwiazd tegorocznych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Nowa Corsa jest oferowana z niezwykle oszczędnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, które rozwijają moc od 55 kW (75 KM) do 96 kW (130 KM) (zużycie paliwa wg NEDC4: 5,5–3,7 l/100 km w cyklu miejskim; 4,4–2,9 l/100 km poza miastem; 4,7–3,2 l/100 km przy emisji CO2 106–85 g/km w cyklu mieszanym; wg WLTP5 w cyklu mieszanym: 6,2–4,0 l/100 km; CO2: 140–105 g/km). Szósta generacja bestsellera jest jednocześnie pierwszą dostępną również jako w pełni elektryczna Corsa‑e z silnikiem o mocy 100 kW (136 KM) i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 50 kWh, zapewniającym zasięg do 330 kilometrów (WLTP1). Wszystkie opcje napędu cechują się umiarkowanym zużyciem paliwa lub energii oraz wzorcowo niskimi wartościami emisji, która w przypadku Corsy‑e jest zerowa.

-

-

Z ogólnym sportowym wrażeniem współgra obniżona masa (najlżejsza Corsa waży niespełna tonę) oraz nisko osadzony fotel kierowcy. Samochód wyróżnia się wysokim poziomem bezpieczeństwa czynnego i biernego, a inżynierowie Opla dopracowali zawieszenie i układ kierowniczy. W nowej Corsie Opel oferuje technologie i systemy wspomagające, które klienci znają tylko z pojazdów wyższych klas. Jednym z przykładów są adaptacyjne, nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED®, które firma Opel po raz pierwszy udostępnia w segmencie popularnych małych samochodów. Pozostałe innowacyjne rozwiązania w Corsie to między innymi system czujników Flank Guard, 180‑stopniowa panoramiczna tylna kamera i asystent automatycznego parkowania, a także alarm przedkolizyjny z funkcjami automatycznego hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych, inteligentny tempomat i asystent utrzymania pasa ruchu.

-

-

Oferta rozwiązań multimedialnych w nowej Corsie obejmuje systemy od Multimedia i Multimedia Navi z 7‑calowym kolorowym ekranem dotykowym po flagowy Multimedia Navi Pro z 10‑calowym ekranem dotykowym wysokiej rozdzielczości oraz w pełni cyfrowy kokpit w Corsie‑e. Ponadto w Corsie jako opcja dostępna jest nowa usługa telematyczna „Opel Connect” obejmująca nawigację online, bezpośrednie połączenie z operatorem pomocy drogowej, system wzywania pomocy w sytuacjach awaryjnych oraz wiele innych funkcji.

Dzięki Corsie-e Rally Opel jest pierwszym producentem samochodów na świecie, który oferuje klientom elektryczny samochód rajdowy. W 2020 roku Opel i ADAC zapoczątkują ADAC Opel e-Rally Cup, pierwszy na świecie puchar markowy samochodów elektrycznych, który wskaże drogę rozwoju sportu motorowego wykraczającą daleko poza granice Niemiec.

-

-

OPEL GRANDLAND X HYBRID4: KURTYNA W GÓRĘ DLA PIERWSZEJ HYBRYDY PLUG-IN MARKI OPEL

Oprócz nowej Corsy‑e w elektrycznej ofensywie Opla uczestniczy także Grandland X z najnowocześniejszym układem hybrydowym z możliwością doładowania z zewnętrznego źródła prądu oraz napędem na wszystkie koła. W zespole napędowym Grandlanda X Hybrid4 zastosowano turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa, rozwijający moc 147 kW (200 KM). Czterocylindrowa jednostka jest specjalnie przystosowana do wykorzystania w układzie hybrydowym, a jej parametry zostały przetestowane w cyklu WLTP. Część elektryczną stanowią dwa silniki o mocy 80 kW (109 KM) zasilane litowo-jonowym akumulatorem o pojemności 13,2 kWh. Przedni silnik elektryczny jest sprzężony ze sterowaną elektrycznie ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Drugi silnik elektryczny napędza tylną oś, zapewniając napęd na wszystkie koła załączany na żądanie.

-

-

Grandland X Hybrid4 będzie oferował cztery dedykowane tryby jazdy — elektryczny, hybrydowy, AWD i sportowy. Na przykład w trybie hybrydowym samochód będzie automatycznie dobierał najbardziej efektywny sposób napędu, z możliwością przełączenia na bezemisyjny tryb elektryczny po dotarciu do centrum miasta. Na zasilaniu wyłącznie elektrycznym, z zerową emisją, samochód może przejechać do 59 kilometrów w cyklu WLTP2 (67-69 km według NEDC3). Tryb sportowy pozwala na bardziej dynamiczną jazdę, dzięki połączeniu mocy silnika spalinowego z elektrycznym. W trybie AWD następuje załączenie elektrycznego napędu tylnej osi, pozwalającego uzyskać maksymalną przyczepność na wszystkich rodzajach nawierzchni. W celu dalszej poprawy efektywności w modelu Grandland X Hybrid4 zastosowano układ hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną w czasie hamowania lub wytracania prędkości.

EMISJA CO2 NIŻSZA NAWET O 21 PROCENT: NAJWYDAJNIEJSZA ASTRA W HISTORII

Dzięki silnikom i przekładniom zupełnie nowej generacji Opel Astra wyznacza standardy niskiej emisji. Ultranowoczesne trzycylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne w modelu Astra zapewniają dynamiczne osiągi oraz najwyższy komfort jazdy przy optymalnym tłumieniu hałasu. Wałek wyrównoważający w bloku silnika, obracający się w przeciwnym kierunku niż wał korbowy, niweluje wibracje. Rozwijając moc od 77 kW (105 KM) do 107 kW (145 KM) i maksymalny moment obrotowy od 195 do 300 Nm, charakteryzują się doskonałą równowagą między osiągami a wydajnością (zużycie paliwa wg NEDC4: 6,3–3,9 l/100 km w cyklu miejskim; 4,3–3,1 l/100 km poza miastem; 5,1–3,4 l/100 km przy emisji CO2 114–90 g/km w cyklu mieszanym; WLTP5: 6,1–4,3 l/100 km; CO2: 139–113 g/km; dane wstępne). Podstawowa jednostka jest standardowo łączona z sześciobiegową przekładnią manualną. Nowa przekładnia bezstopniowa oraz płynnie pracujący 9‑biegowy automat również przyczyniają się do obniżenia spalania i poprawy komfortu.

-

-

Astra jest też liderem aerodynamiki. Przy współczynniku oporu powietrza wynoszącym 0,26 zarówno dla wersji hatchback, jak i kombi Sports Tourer nowy kompaktowy Opel jest najbardziej aerodynamiczną Astrą w historii modelu i należy do najbardziej opływowych samochodów w swojej klasie. Łącznie aerodynamiczna optymalizacja nowej Astry pozwoliła na zmniejszenie emisji CO2 o 4,5 g na kilometr w cyklu WLTP.

Nowa Astra jest wzorem również pod względem wyposażenia w systemy multimedialne oraz podnoszące komfort i wspomagające prowadzenie pojazdu. Gama obejmuje m.in. nową bardziej wydajną przednią kamerę, cyfrową kamerę cofania, bezprzewodową ładowarkę oraz podgrzewaną szybę czołową. Opcjonalny system nagłośnienia wysokiej klasy Bose zamieni nową Astrę w salę koncertową.

WIELOFUNKCYJNY VAN W SZCZYTOWEJ FORMIE: NOWY OPEL ZAFIRA LIFE

Od 20 lat atrakcyjne, funkcjonalne i praktyczne minivany są kojarzone z nazwą Zafira. Po prezentacji Opla Zafiry Life na targach IAA 2019 na pewno się to nie zmieni. Każda z wersji czwartej generacji modelu — Compact (4,60 m), Long (4,95 m) i Extra Long (5,30 m) — będzie dostępna nawet z dziewięcioma miejscami. Wysokość większości wersji przestronnego vana nie przekracza 1,90 m, co pozwala na parkowanie w typowych garażach podziemnych. To ważne nie tylko w przypadku pojazdów wykorzystywanych do przewozu gości hotelowych, ale także dla użytkowników prywatnych, którzy chcą mieć możliwość parkowania samochodu w dowolnym miejscu bez ograniczeń.

-

-

Nowy van wyróżnia się także małą średnicą zawracania i dobrymi właściwościami jezdnymi. Opcjonalnie, samochód można wyposażyć w dwoje elektrycznie przesuwanych drzwi bocznych sterowanych czujnikami reagującymi na ruch stopy. Jest to unikatowe w tym segmencie rozwiązanie podnoszące komfort. Wnętrze Zafiry Life z nadwoziem Compact oferuje do 3600 litrów przestrzeni ładunkowej. W wersji Extra Long wartość ta rośnie aż do 4900 litrów. Komfort zapewnia maksymalnie 8 skórzanych foteli dla pasażerów. Podróżujący luksusowymi wersjami Zafiry Life mają do dyspozycji opcjonalny ruchomy stolik, mnóstwo miejsca na nogi i tylne fotele z siedziskami o szerokości 48 centymetrów.

Zafira Life zaspokaja wszystkie potrzeby, oferując między innymi uniwersalne wnętrze, wysoki komfort i zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, a także najnowocześniejsze systemy multimedialne, wyświetlacz projekcyjny, aktywny tempomat współpracujący z kamerą i radarem oraz elektroniczny układ kontroli trakcji IntelliGrip. Zaawansowanej technologii towarzyszy atrakcyjny wygląd oraz proporcjonalna sylwetka z krótkimi zwisami i typowym dla Opla przednim pasem. Kierowca i pasażerowie docenią też wyposażenie opcjonalne, taki jak dwuczęściowy panoramiczny dach i otwierane okno w tylnej klapie.


___
źródło: Opel Polska

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: