NOWA USŁUGA OPELCONNECT

NOWA USŁUGA OPELCONNECT

05 WRZESIEŃ 2019 10:40

OPEL | Spokojna głowa: połączenia alarmowe eCall, pomoc w razie awarii i sprawdzanie statusu pojazdu. Większa wygoda: Open and Start za pomocą urządzeń przenośnych i zdalne funkcje.

Uruchomiono usługę OpelConnect. W przyszłości zapewni ona kierowcom samochodów marki Opel łączność i ochronę. Dzięki nawigacji z informacjami o sytuacji w ruchu drogowym aktualizowanymi online, funkcji wzywania pomocy drogowej oraz zdalnemu sterowaniu przez aplikację, podróżowanie będzie także bardziej relaksujące. Ponadto dostęp do wielu usług OpelConnect oraz dodatkowych informacji można uzyskać przez kolorowy ekran dotykowy pokładowego systemu multimedialnego (kompatybilnego z Apple CarPlay i Android Auto) lub przez smartfon z aplikacją myOpel. OpelConnect debiutuje na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie (dni dla publiczności 12–22 września). Więcej informacji o nowych usługach goście uzyskają na stoisku Opla nr D31 w hali 11.0.

Klienci już mogą wyposażyć swoje nowe samochody w system OpelConnect. Jest on dostępny w wielu modelach Opla, w tym w nowej Corsie, Crosslandzie XGrandlandzie X, Combo Life, Combo Cargo, Zafirze LifeVivaro. OpelConnect należy do wyposażenia standardowego w samochodach marki Opel z systemami Multimedia Navi i Multimedia Navi Pro oraz w nowej Corsie‑e i Grandladzie X Hybrid4 (zużycie paliwa: WLTP 1,6 l/100 km, 37 g/km CO2; NEDC 1,6 l/100 km, 36 g/km CO2; wszystkie wartości ważone, w cyklu mieszanym i wstępne).

SPOKOJNA GŁOWA: NATYCHMIASTOWA POMOC I PRZEGLĄD STATUSU POJAZDU

W razie zadziałania poduszek powietrznych lub napinaczy pasów bezpieczeństwa wskutek wypadku, automatycznie nawiązywane jest połączenie alarmowe z centrum powiadamiania ratunkowego (CPR). Jeżeli z pojazdu nie nadejdzie odpowiedź, CPR przekazuje służbom ratunkowym dane o wypadku, w tym czas zdarzenia, położenie rozbitego samochodu i kierunek podróży.

-

-

Połączenie alarmowe można również nawiązać ręcznie, przytrzymując przez ponad dwie sekundy czerwony przycisk SOS umieszczony w podsufitce, tuż obok lusterka wstecznego.

Funkcja połączenia z pomocą drogową umożliwia kierowcy kontakt z usługą mobilności Opla. Na życzenie klienta do dyspozytora mogą być automatycznie przesłane istotne informacje, takie jak położenie pojazdu, dane diagnostyczne, czas awarii, temperatura płynu chłodzącego i oleju oraz powiadomienia o wymaganym przeglądzie.

-

-

Kierowca może zapoznać się z informacjami o swoim samochodzie przez aplikację myOpel i usługę sprawdzania statusu pojazdu. Udostępniane dane to między innymi przebieg, średnie zużycie paliwa, okresy między przeglądami i tankowaniami, a także przypomnienia o zbliżającym się terminie przeglądu. O okresach międzyprzeglądowych i innych ofertach informowany jest nie tylko właściciel, ale także serwis Opla, aby usprawnić umówienie wizyty w warsztacie.

WYGODNE ROZWIĄZANIE: ZDALNE STEROWANIE FUNKCJAMI POJAZDU

Niektórymi funkcjami, takimi jak blokada zamków lub włączanie klaksonu i kierunkowskazów, na przykład  w celu łatwiejszego odszukania pojazdu na zatłoczonym parkingu, można sterować zdalnie. W modelach zelektryfikowanych (Corsa-e i Grandland X Hybrid4) można sprawdzić stan naładowania akumulatorów. W aplikacji można też zaprogramować czas ładowania oraz ustawienia klimatyzacji.

-

-

Jeżeli samochód jest wyposażony w bezkluczykowy system Open & Start z cyfrowym kluczykiem, można określić zasady udostępniania pojazdu członkom rodziny. Za pomocą smartfona właściciel pojazdu może upoważnić maksymalnie pięć osób do korzystania z samochodu.

INTELIGENTNA JAZDA: ZAWSZE NAJBARDZIEJ AKTUALNE INFORMACJE O RUCHU DROGOWYM

Nawigacja online to system dostarczający informacje o ruchu drogowym online, w czasie rzeczywistym. Takie rozwiązanie pozwala szybciej wykryć i ominąć miejsca, w których ruch jest spowolniony. System sugeruje alternatywną trasę i oblicza czas przyjazdu na miejsce. Kierowca otrzymuje także informację o drogach, na których ruch jest szczególnie intensywny, aby móc wybrać mniej uczęszczaną trasę. W ramach dodatkowych usług dostępne są informacje o cenach paliw na trasie, wolnych miejscach parkingowych i opłatach za parkowanie, pogodzie oraz infrastrukturze (lokalizacja restauracji i hoteli, a w przypadku modeli zelektryfikowanych — także stacji ładowania).

-

-

Kierowcy, którzy chcą lepiej poznać swój profil, mogą skorzystać z funkcji zarządzania przejazdami dostępnej w systemie OpelConnect. Widoczne są tu dane dotyczące ostatniej podróży: czas trwania, zużycie paliwa i średnia prędkość. Funkcja nawigacji na ostatniej mili ułatwia dotarcie od samochodu do konkretnego budynku lub miejsca.

Wkrótce w ramach OpelConnect i Free2Move w poszczególnych krajach zaoferowane zostaną dodatkowe usługi, takie jak Charge my Car z funkcją planowania podróży i abonamentem ładowania samochodów elektrycznych, oraz specjalne usługi dla klientów biznesowych.

-

-

Usługi OpelConnect będą dostępne od jesieni 2019 roku, początkowo w 12 krajach: Austrii, Belgii, Francji, Niemczech, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Polsce, Portugalii, Szwajcarii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Później oferta będzie sukcesywnie wprowadzana na kolejnych europejskich rynkach.


___
źródło: Opel Polska

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: