OPEL PIERWSZYM PRODUCENTEM ELEKTRYCZNEGO SAMOCHODU RAJDOWEGO

OPEL PIERWSZYM PRODUCENTEM ELEKTRYCZNEGO SAMOCHODU RAJDOWEGO

22 SIERPIEŃ 2019 14:20

ŚWIATOWA PREMIERA IAA | Sportowy samochód dla klientów: nowy elektryczny samochód rajdowy bazujący na modelu Corsa-e.

Opel jest pierwszym producentem samochodów na świecie, który oferuje klientom elektryczny samochód rajdowy. Elektryczny samochód rajdowy bazuje na Oplu Corsa-e, którego już można zamawiać i będzie miał swoją światową premierę w ramach Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego IAA we Frankfurcie (dni otwarte dla publiczności: 12–22 września). W 2020 roku Opel i ADAC zapoczątkują ADAC Opel e-Rally Cup, pierwszy na świecie puchar markowy samochodów elektrycznych.

Wraz z nową serią Opel i ADAC utrzymują swoje udane partnerstwo. W ostatnich latach ADAC Opel Rallye Cup był idealną przepustką do rajdów dla około 100 młodych kierowców z 18 krajów. Najszybsi mogli zaprezentować swój talent na arenie międzynarodowej w zespole ADAC Opel Junior Rallye. Juniorzy Opla wygrali mistrzostwo europejskie cztery razy z rzędu (w latach od 2015 do 2018) dzięki modelowi Opel ADAM R2. Nowy Opel Corsa-e od teraz zastąpi ADAMa na odcinkach rajdowych. Nowy samochód rajdowy ma moc 100 kW (136 KM) i osiąga moment obrotowy 260 Nm dostępny od chwili ruszenia.

„Corsa-e to samochód elektryczny dla wszystkich – jest w pełni przystosowany do codziennego użytku i ma przystępną cenę; są to cechy, które mają zastosowanie również w sportach samochodowych. Jazda nową Corsą daje czystą radość i jest wyjątkowo dynamiczna. Wykorzystaliśmy samochód produkcyjny jako podstawę i jesteśmy pierwszym producentem samochodów na świecie, który stworzył elektryczny samochód rajdowy” - powiedział dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller.

Hermann Tomczyk, Prezes ADAC Sport, dodał: „Wraz z ADAC Opel e-Rally Cup wprowadzamy po raz pierwszy napęd elektryczny do głównego nurtu sportu, a zwłaszcza w ramach wsparcia młodych kierowców. Innowacyjna koncepcja i współpraca z Groupe PSA otwierają nam nowe możliwości, zwłaszcza przy wsparciu młodych kierowców. Jestem pewien, że ADAC Opel e-Rally Cup wskaże drogę sportu motorowego daleko poza granicami Niemiec.”

-

-

Początkowo ADAC Opel e-Rally Cup będzie miał miejsce podczas Rajdowych Mistrzostw Niemiec i innych wybranych wydarzeń. Seria ma się rozpocząć latem 2020 roku. Co najmniej dziesięć rund kwalifikacyjnych do 2021 r. złoży się na tzw. „super sezon”. Piramida wsparcia dla młodych kierowców stanowi część koncepcji, która przewiduje również nową edycję akademii ADAC Opel Rallye Academy, zapoczątkowanej w 2016 r. jako pierwszy poziom. Wtedy ponad 1000 młodych kierowców wykazało swoje zainteresowanie unikalnym „castingiem rajdowym”, co doprowadziło najbardziej utalentowanych uczestników prosto do ADAC Opel Rallye Cup. Ta udana koncepcja będzie kontynuowana i zamieni się w najważniejsze międzynarodowe wydarzenie sportowe.

Następnym krokiem, po ukończeniu akademii i ADAC Opel e-Rally Cup, będzie dla najlepszych młodych kierowców możliwość przystąpienia do Rajdowych Mistrzostw Europy Juniorów z nowym Oplem Corsa R2. Integracja Opla z Groupe PSA oferuje dodatkowe możliwości dla najlepszych talentów: siostrzana marka Peugeot współzawodniczy potężnymi maszynami FIA R5, a Citroën bierze udział nawet w mistrzostwach świata samochodów rajdowych: to doskonałe możliwości awansu na najwyższy poziom międzynarodowego sportu rajdowego.

Opel ma tradycyjnie silne powiązania ze sportem motorowym” - powiedział Lohscheller. „Możemy spojrzeć wstecz z dumą na liczne sukcesy, w tym siedem tytułów mistrzostw europejskich, jak również mistrzostwo świata w 1982 r. z Walterem Röhrlem i Christianem Geistdörferem w Oplu Ascona 400. Teraz idziemy do przodu z napędem elektrycznym. Fani będą zaskoczeni możliwościami naszego samochodu rajdowego e-cup.”

Opel Corsa-e Rally jest rozwijany w Rüsselsheim w szybkim tempie. Przewidywane jest dostarczenie piętnastu samochodów na potrzeby ADAC Opel e-Rally Cup w sezonie 2020/2021.

DANE TECHNICZNE OPLA CORSA-E RALLY

Silnik elektryczny Synchroniczny
Moc 100 kW (136 KM)
Moment obrotowy 260 Nm
Akumulatory Litowo-jonowe, 50 kWh
Skrzynia biegów Napęd przedni z mechanizmem różnicowym Torsen
Zawieszenie Zawieszenie rajdowe. Amortyzatory McPhersona z przegubami kulowymi „uniball” z przodu
Koła 7 x 17; ET20
Układ kierowniczy Wspomaganie elektryczne
Układ hamulcowy Zaciski hamulcowe 4-tłokowe;
Wewnętrzne wentylowane tarcze przednie 232 x 28 mm, tylne tarcze 264 x 12 mm z regulowanym ciśnieniem płynu hamulcowego, szczególnie przystosowana do odzyskiwania energii;
Adaptacyjne zarządzanie hamowaniem i odzyskiwaniem energii;
Hydrauliczny hamulec ręczny typu „fly-off”
Podwozie Lekkie nadwozie z zintegrowaną klatką bezpieczeństwa;
Osłony podwozia, silnika i skrzyni biegów;
Elektryczna system gaśniczy, suchy akumulator (standard w komorze silnika);
Zapinki maski i tylnej klapy
Instalacja elektryczna ESP, kontrola trakcji (TC) i ABS wyłączone;
Wyświetlacz sportowy z rejestratorem danych;
Nowo opracowany system ostrzegania o wysokim napięciu (WN);
Opcjonalnie: Dodatkowe oświetlenie i halda „Tripmaster”
Wymiary Długość: 4060 mm;
Szerokość: 1770 mm (5,0 mm szerszy niż wersja produkcyjna);
Wysokość: 1440 mm (5,0 mm wyższy niż wersja produkcyjna);
Rozstaw osi: 2540 mm (2,0 mm dłuższy niż wersja produkcyjna)
Waga Ok. 1400 kg


___
źródło: Opel Polska

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: