POŻEGNANIE Z MARTWYM POLEM: OPEL COMBO CARGO Z NOWYM SYSTEMEM KAMER

POŻEGNANIE Z MARTWYM POLEM: OPEL COMBO CARGO Z NOWYM SYSTEMEM KAMER

16 SIERPIEŃ 2019 08:40

OPEL | Kompleksowe bezpieczeństwo: system Opel Surround Rear Vision zapewnia pełną widoczność. Oszczędność kosztów: Flank Guard i asystent parkowania chronią przed drobnymi uszkodzeniami nadwozia.

Opel Combo Cargo to idealny środek transportu do miasta: zwrotny, oszczędny, wygodny — wyposażony w najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę. Teraz Combo zyskał jeszcze jedno rozwiązanie podnoszące bezpieczeństwo. System Surround Rear Vision wspiera kierowcę w codziennej pracy w intensywnym ruchu miejskim. Innowacyjny system w „Międzynarodowym vanie roku 2019” poprawia widoczność do tyłu oraz w tzw. martwym polu od strony pasażera. Kamery bardzo skutecznie pomagają zapobiegać potrąceniu rowerzysty lub pieszego przy skręcaniu w prawo.

-

-

Zwłaszcza w nieoszklonych furgonach kierowca skręcający w prawo ma problem z zauważeniem pieszego lub rowerzysty, który chce przejść na drugą stronę ulicy. W takim furgonie nie można po prostu obejrzeć się przez ramię jak w samochodzie osobowym. Niestety często skutkuje to kolizjami w intensywnym ruchu miejskim, zwłaszcza między lekkimi pojazdami użytkowymi lub ciężarówkami a innymi użytkownikami drogi. Według niemieckiego badania przeprowadzonego na zlecenie firm ubezpieczeniowych (Unfallforschung der Versicherer) na tamtejszych drogach, tylko wskutek kolizji z samochodami ciężarowymi, co roku poszkodowanych zostaje około 660 rowerzystów. Do wielu z tych wypadków dochodzi właśnie przy skręcaniu pojazdem. Powyższa statystyka nie uwzględnia nawet kolizji z małymi samochodami dostawczymi czy autami osobowymi. System Surround Rear Vision w Oplu Combo Cargo skutecznie przeciwdziała takim niebezpiecznym sytuacjom. Kamery pokazują kierowcy także obiekty zbliżające się do pojazdu z tyłu i z boku. Dzięki temu rozwiązaniu martwe pola nie są już takim utrapieniem.

BEZPIECZNE MANEWROWANIE I SKRĘCANIE

System poprawiający bezpieczeństwo składa się z dwóch kamer przekazujących widok z tyłu oraz z boku pojazdu. Kamera zamontowana nad tylnymi drzwiami obserwuje strefę za pojazdem, a rejestrowany przez nią obraz jest wyświetlany na osobnym pięciocalowym ekranie, na przykład w trakcie parkowania. Obraz można przełączać między zbliżeniem (tj. zwykłym widokiem z tylnej kamery) a ujęciem panoramicznym. Ten drugi tryb pracy kamery przydaje się nie tylko podczas cofania, ale także w czasie jazdy do przodu, gdy na osobnym monitorze wyświetlany jest obraz obejmujący strefę od 4 do 30 metrów za Combo Cargo.

-

-

Druga kamera, umieszczona pod lusterkiem bocznym od strony pasażera, poprawia widoczność we wszystkich kierunkach, co sprzyja bezpieczeństwu innych użytkowników drogi. Można ją łatwo włączyć, dotykając ekranu palcem — wówczas na monitorze wyświetlany jest obraz z boku samochodu w kierunku do tyłu. Obiektyw kamery obejmuje tzw. martwe pole, w którym mogą znajdować się rowerzyści lub piesi. Kierowca Combo z takim wyposażeniem wie, kiedy może bezpiecznie skręcić w prawo, a kiedy powinien poczekać, aż minie go rowerzysta, aby uniknąć potrącenia i uszkodzenia pojazdu.

FLANK GUARD, ASYSTENT PARKOWANIA I INNE SYSTEMY

Dzięki wielu innym systemom wspomagającym kierowcę jazda, manewrowanie oraz przewóz osób i towarów Oplem Combo Cargo są łatwiejsze, bezpieczniejsze i wygodniejsze. Czujniki asystenta parkowania z przodu i z tyłu pomagają zmniejszyć stres związany z parkowaniem. System Flank Guard, również oparty na czujnikach, wspiera kierowcę przy manewrowaniu z niską prędkością. Emituje on ostrzeżenie, gdy istnieje ryzyko, że bok samochodu uderzy w przeszkodę (np. słupek, barierkę lub mur). Zapobiega to drobnym, ale irytującym i kosztownym w naprawie uszkodzeniom nadwozia. Informacjom wizualnym towarzyszą sygnały akustyczne, których częstotliwość wzrasta w miarę zbliżania się pojazdu do przeszkody.

Samochód może być też wyposażony w inne opcjonalne rozwiązania niespotykane w tym segmencie. Są wśród nich między innymi: automatyczny tempomat, alarm przedkolizyjny z funkcją wykrywania pieszych i systemem automatycznego hamowania awaryjnego*, system wykrywający objawy zmęczenia kierowcy, wyświetlacz projekcyjny head-up oraz adaptacyjny układ kontroli trakcji IntelliGrip oferujący pięć trybów pracy. Elektryczny układ poprawiający przyczepność zapewnia optymalne przekazywanie napędu nawet na błotnistej, piaszczystej lub zaśnieżonej nawierzchni, pomagając utrzymać stabilność w każdych warunkach.

*System działa automatycznie przy prędkości od 5 do 85 km/h. Przy prędkościach od 0 do 30 km/h siła hamowania zmniejszająca prędkość potencjalnej kolizji wynosi 0,9 g. W przedziale 30–85 km/h system zmniejsza prędkość maksymalnie o 22 km/h. Jeżeli kierowca chce zwolnić jeszcze bardziej, musi sam użyć hamulca.

 
___
źródło: Opel Polska

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: