NOWA HONDA CBR500R 2019 - CENNIK W POLSCE

NOWA HONDA CBR500R 2019 - CENNIK W POLSCE

24 MAJ 2019 11:30

CENNIK | Nowa Honda CBR500R 2019 - „kieszonkowa rakieta” Hondy dla posiadaczy praw jazdy kategorii A2 otrzymała przeprowadzony pod kątem aerodynamiki agresywny, sportowy restyling i modyfikację pozycji kierowcy na bardziej zbliżoną do wyścigowej.

Wyposażona w komplet owiewek Honda CBR500 pojawiła się na rynku w 2013 roku wraz z nieobudowanymi modelem CB500F i modelem w stylu adventure CB500X, zapewniając najwięcej sportowej energii w gronie dwucylindrowego trio reprezentującego klasę lekkich i średnich motocykli Hondy. Model CBR500R Hondy przeznaczony jest dla motocyklistów, którzy dojrzeli do przesiadki z mniejszego jednośladu, oferując emocje korzystania ze sportowego motocykla na co dzień, jednocześnie zapewniając rozsądne koszty eksploatacji, dzięki czemu jest to świetny motocykl zarówno do codziennych dojazdów do pracy, jak i do weekendowej rozrywki. Honda CBR500R nie boi się też doświadczonych motocyklistów, którzy chcą przesiąść się na coś mniejszego, zachowując przy tym esencję radości jazdy na motocyklu. W 2016 r. Honda CBR500R otrzymała ostrzejszą stylizację, oświetlenie LED i zmiany w przednim zawieszeniu, a model roku 2019 staje się jeszcze bardziej agresywny, z nową formą zewnętrzną i nową pozycją kierowcy, która wzmacnia jego sportowy charakter. Silnik jest mocniejszy w dolnym zakresie prędkości obrotowych i łatwiej wkręca się aż do maksymalnych obrotów, zapewniając przy tym emocjonujące wrażenia dźwiękowe.

CBR500R zawsze był szybki, oszczędny i pełen emocji. W modelu roku 2019 żadna z tych zalet nie uległa osłabieniu, a wręcz przeciwnie – wzmocniono je i dodano coś więcej.

-

-

NOWA HONDA CBR500R 2019 - CENA W POLSCE

Oficjalna cena w Polsce nowej Hondy CBR500R to 29 300 PLN.

Model Rok produkcji Cena
NOWOŚĆ 2019! Honda CBR500R 2019 29 300 PLN

-

Kontrasty kątów i powierzchni - od bardzo delikatnych, po bardzo muskularne - od obudowy reflektora, aż po siedzenie zarysowują nowy wygląd CBR500R. Ergonomia motocykla została udoskonalona, co pozwala kierowcy na lepsze wykorzystanie możliwości jednośladu, jednocześnie poprawie uległa też aerodynamika pojazdu. Regulowana kierownica (clip-on) jest teraz montowana poniżej przekonstruowanej górnej półki, a kierowca będzie pochylony nieco bardziej do przodu. Mimo tego, że silnik utrzymuje moc 47,6 KM (35 kW), czyli maksymalną dla posiadaczy praw jazdy A2, zapewnia on o 4% więcej mocy i momentu obrotowego w zakresie obrotów silnika od 3000 do 7000 obr/min, a to dzięki zmianom w układzie dolotowym, wydechowym i w układzie rozrządu. Motocykl wyposażony jest także w sprzęgło antyhoppingowe.

W nowym zestawie wskaźników LCD dodano LightShift, czyli funkcję informującą kierowcę o konieczności zmiany biegu na wyższy oraz oznaczenia aktualnie załączonego biegu, wprowadzono też kierunkowskazy LED, aby dostosować je do reszty oświetlenia. Podwozie pozostało niezmienione za wyjątkiem nowego tylnego amortyzatora, zapewniającego stałą wydajność tłumienia i lepszą kontrolę nad pojazdem.

-

NOWA HONDA CBR500R 2019 - STYLISTYKA I PODWOZIE

  • Agresywne nowe linie podkreślone podwójnym reflektorem LED.
  • Lepsza aerodynamika, jeszcze lepsza ergonomia.
  • Zmieniona geometria kierownicy typu clip-on pozwala na bardziej sportową pozycję kierowcy.
  • Nowy zestaw wskaźników LCD z funkcją LightShift oraz wyświetlaczem aktualnie załączonego biegu.
  • Kierunkowskazy LED

Dzięki ewolucyjnym zmianom model na rok 2019 całkowicie obudowanego CBR500R przybrał jeszcze agresywniejszą formę dzięki prostym klinowym liniom i wydłużonym dolnym owiewkom, które wzmacniają prawdziwe poczucie prędkości. Zwężono poduszkę siedziska kierowcy i całe siedzenie, zwężono też owiewki górne i boczne, poprawiając ergonomię i ułatwiając ruchy kierowcy. Ostro zarysowany podwójny reflektor LED śmiało wpatruje się przed siebie, a dodanie kierunkowskazów LED oznacza, że już całe oświetlenie motocykla jest wykonane w technice LED.

Widok zza kierownicy jest typowy dla motocykla sportowego. Kierownica typu clip-on została umieszczona pod sportową, przeprojektowaną górną półką, dzięki czemu kierowca w czasie jazdy będzie pochylony o 8° bardziej do przodu. Przednia owiewka jest również ustawiona niżej, by zapewnić kierowcy pełną kontrolę. Total Control, – to filozofia projektowania, która kryje się za nowym stylem CB500R, a także hasło dotyczące supersportowych motocykli Hondy, które pojawiło się wraz z modelem Fireblade w 1992 roku.

Nowy zestaw wskaźników LCD informuje o aktualnie załączonym biegu i wyświetla sugestie zmienienia go na wyższy (LightShift). Wskaźnik zmiany biegu jest ustawiony na domyślną wartość 8750 obrotów na minutę, ale punkt ten można regulować w krokach co 250 obr/min w zakresie 5000-8750 obr/min.

Stalowa dwubelkowa rama (diamond) z rur o średnicy 35 mm pozostała niezmieniona na rok 2019. Jest lekka i mocna, z dobrze dostrojoną sprężystością dającą wiele informacji zwrotnych kierowcy przy zmianie nawierzchni. Kształt i położenie wsporników silnika, a także zrównoważona sztywność ramy zmniejsza też przenoszone na nią drgania. Rozstaw osi wynoszący 1410 mm oraz kąt pochylenia główki ramy 25,5° i wyprzedzenie 102 mm gwarantują sprawne i precyzyjne kierowanie. Centralizacja masy przy silniku znajdującym się blisko osi obrotu wahacza zapewnia zwrotność, a optymalny  rozkład masy na przednie i tylne koło jest gwarancją stabilności. Masa własna wynosi 192 kg. Pozostawiono niską pozycję siedzenia na poziomie 785 mm, dzięki czemu CBR500R jest bardzo łatwy do opanowania, a pozycja kierowcy zapewnia wygodną jazdę niezależnie od jego wzrostu. Ogólne wymiary to 2080mm x 755mm x 1145mm, z prześwitem 130 mm. Zbiornik paliwa mieści 17,1 litra łącznie z rezerwą, co dzięki wyjątkowo niskiemu zużyciu paliwa zapewnia zasięg rzędu 480 km. Przedni widelec teleskopowy 41 mm, ze 120-milimetrowym skokiem zapewnia wygodną i kontrolowaną jazdę, dbając o doskonałe wyczucie przyczepności przedniej opony. Nowy jednorurowy amortyzator tylny (jak w przypadku maszyn sportowych o większej pojemności) zastępuje dwururową konstrukcję z poprzedniego modelu. Tłok o dużej średnicy zapewnia doskonałą reakcję zawieszenia i bardziej stabilną temperaturę pracy. Zastosowano 9-stopniową regulację napięcia wstępnego sprężyny działającej poprzez sztywny stalowy wahacz skrzynkowy, który otrzymał tłoczone stalowe końcówki regulacji łańcucha. Napęd jest przenoszony przez łańcuch 520.

Lekkie, 17-calowe koła z odlewu aluminiowego wykorzystują drążone ramiona o przekroju w kształcie litery "Y". Przednia obręcz ma szerokość 3,5 cala i współpracuje z oponą 120/70-ZR17, na tylną obręcz 4,5 cala zakładana jest opona 160/60-ZR17. Pojedyncza przednia tarcza hamulcowa typu „wave” o średnicy 320 mm i dwutłoczkowy zacisk hamulcowy dobrze współpracują z tylną tarczą 240 mm i z jednotłoczkowym zaciskiem hamulcowym. ABS jest wyposażeniem standardowym.

Nowa Honda CBR500R 2019 otrzymała następujące opcje kolorystyczne:

  • Matt Axis Grey Metallic
  • Grand Prix Red
  • Perłowy Metalloid White

-

-

NOWA HONDA CBR500R 2019 - SILNIK

  • Architektura wewnętrzna rasowego dwucylindrowego silnika odzwierciedla rozwiązania znane z jednostki napędzającej CBR1000RR.
  • Zmiany w układzie dolotowym, wydechowym i w czasach rozrządu zapewniły o 4% więcej mocy i momentu obrotowego w zakresie niskich i średnich prędkości silnika.
  • Nowy tłumik z podwójnym wylotem emituje bardziej sportowe brzmienie.
  • Sprzęgło antyhoppingowe zapobiega blokowaniu tylnego koła przy szybkich redukcjach biegów, a dodatkowo ułatwia zmiany biegów na wyższy.

Zestrojony z myślą o posiadaczach prawa jazdy kategorii A2 silnik napędzający CBR500R, to chłodzona cieczą dwucylindrowa, 8-zaworowa rzędowa jednostka napędowa, zapewniająca dobrze przemyślaną równowagę między gabarytami i możliwościami, o charakterystyce gwarantującej przyjemną jazdę, entuzjastycznie wkręcająca się na wysokie obroty, aż po obroty maksymalne. Mimo że dotychczasowy silnik świetnie sprawował się już od najniższych obrotów, celem na rok 2019 było uzyskanie lepszych przyspieszeń dzięki zwiększeniu mocy i momentu obrotowego w zakresie niskich i średnich obrotów. W zakresie 3000-7000 obr/min uzyskano wzrost o 4% dzięki modyfikacji faz rozrządu. Zamknięcie zaworów przyspieszono o 5°, a wznios zwiększono o 0,3 mm do 7,8 mm. Wtrysk paliwa systemu PGM-FI wykonuje teraz mniej więcej prosty strzał w strumień powietrza przepływającego przez komorę powietrzną i korpusy przepustnic. Akumulator został nieco odsunięty (44,1 mm w stosunku do 13,4 mm) od tylnej części kanału wlotowego airbox’a, aby umożliwić większy przepływ powietrza, a tłumik otrzymał dwie końcówki wylotowe, co dodaje każdemu pulsowi bardziej sportowego brzmienia. Moc maksymalna 47,6 KM (35 kW) pojawia się przy 8500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 43 Nm występuje przy prędkości obrotowej 7000 obr/min. Średnica cylindra i skok tłoka nadal wynoszą odpowiednio 67 mm i 66,8 mm. Wykorbienia wału korbowego są przesunięte o 180°, a wałek wyrównoważający siły pierwszego rzędu znajduje się za cylindrami, blisko środka masy motocykla. Oba koła zębate napędzające wałek wyrównoważający wykonano jako dwuczęściowe, redukując w ten sposób wytwarzany przez nie hałas. Przeciwciężary wału korbowego zaprojektowano do współpracy z wałkiem wyrównoważającym, więc ich niewielka masa pozwala silnikowi łatwiej wchodzić na wyższe obroty dzięki zmniejszonej bezwładności.

Silnik jest elementem nośnym, uzupełnia sztywność ramy dzięki czterem mocowaniom głowicy cylindrów do ramy. W głowicy cylindrów użyto popychaczy rolkowych, a regulacja zaworów za pomocą podkładek pozwala ograniczyć masę rozrządu, zmniejszając obciążenia sprężyn zaworowych i ograniczając siły tarcia. Cichy łańcuch rozrządu (SV) ma sworznie z zewnętrzną warstwą z dodatkiem wanadu, co zmniejsza tarcie i zwiększa odporność na zanieczyszczenia. Średnica zaworów ssących wynosi 26,0 mm, wylotowych 21,5 mm. Kształt tłoka bazuje na rozwiązaniu zastosowanym w silniku CBR1000RR Fireblade, co redukuje hałas pracy tłoka przy wysokich obrotach. Tarcie zmniejszono przez dodanie prążków na płaszczu tłoka. Takie wykończenie zwiększa powierzchnię płaszcza, wprowadzając szczeliny, które zostają wypełnione olejem, co służy lepszemu smarowaniu w układzie tłok-cylinder. Podobnie jak w przypadku CBR1000RR, proces kąpieli solnej AB1 stosowany po azotowaniu izonitowym, tworzy ochronną warstwę oksydacyjną. „Trójkątne” proporcje wału korbowego, wałka głównego i wałka zdawczego są bardzo podobne, jak w czterocylindrowych silnikach RR Hondy, a duża część wewnętrznej struktury i konstrukcji pochodzi bezpośrednio z CBR1000RR. W skrzyni korbowej użyto odśrodkowo odlewanych, cienkościennych tulei, których konstrukcja wewnętrzna redukuje straty "pompowania" występujące przy przesunięciu zapłonu w cylindrach o 180 stopni. Korzystając z tej samej wewnętrznej geometrii powierzchni, co w CBR1000RR, pompa olejowa charakteryzuje się ulepszoną wydajnością bez napowietrzania przy zmniejszonym tarciu, a głęboka miska olejowa redukuje przemieszczanie oleju przy szybkim przejeżdżaniu zakrętów i przy hamowaniu. Pojemność układu smarowania wynosi 3,2 litra.

6-biegowa skrzynia biegów jest podobna do skrzyń motocykli RR wykorzystując tę samą konstrukcję ramienia zmiany biegów i mechanizmu sterowania. Nowością na rok 2019 jest sprzęgło antyhoppingowe umożliwiające łatwiejsze zmiany biegów na wyższe i łagodniejszy przebieg gwałtownych redukcji biegów.

-

HONDA CBR500R 2019 - ORYGINALNE AKCESORIA

Dla CBR500R dostępna jest gama oryginalnych akcesoriów Hondy, która obejmuje:

  • Kufer centralny 35 litrów
  • Tylny bagażnik
  • Torba na zbiornik
  • Torba na siedzenie pasażera
  • Wysoka szyba
  • Podgrzewane manetki
  • Gniazdo 12V
  • Nakładka tylnego siedzenia
  • Naklejki na koło
  • Tank Pad

-

NOWA HONDA CBR500R 2019 - DANE TECHNICZNE

SILNIK
Typ Rzędowy, dwucylindrowy, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 471 cm3
Liczba zaworów na cylinder 4
Średnica cylindra i skok 67 mm x 66,8 mm
Stopień sprężania 10,7:1
Moc maksymalna 47,6 KM (35 kW) przy 8600 obr/min
Maks. moment obrotowy 43 Nm przy 6500 obr/min
Pojemność układu smarowania 3,2 l
SYSTEM PALIWOWY
Zasilanie PGM FI
Pojemność zbiornika paliwa 17,1 litra
Zużycia paliwa (cykl WMTC) 3,4 l/100km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Pojemność akumulatora 12V 7.4 AH
Prąd alternatora 25 A przy 2000 obr/min
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Sprzęgło Mokre wielopłytkowe
Skrzynia biegów 6-biegowa
Przeniesienie napędu Łańcuch O-ring #520
RAMA
Typ Stalowa dwubelkowa rurowa (diament)
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2080 mm x 755 mm x 1145 mm
Rozstaw osi 1410 mm
Kąt pochylenia kolumny 25,5 stopni
Wyprzedzenie 102 mm
Wysokość siedziska 785 mm
Prześwit 130 mm
Masa własna 192 kg
ZAWIESZENIE
Przednie Konwencjonalny widelec teleskopowy 41 mm, regulacja napięcia wstępnego
Tylne System Pro-Link z pojedynczym amortyzatorem, 5-stopniowa regulacja napięcia wstępnego wahacz stalowy o przekroju skrzynkowym
KOŁA
Przednie Aluminiowe, odlewane wieloramienne
Tylne Aluminiowe, odlewane wieloramienne
Obręcz przednia 17 x MT 3.5
Obręcz tylna 17 x MT 4.5
Opona przednia 120/70ZR – 17M/C
Opona tylna 160/60ZR – 17M/C
HAMULCE
Układ ABS Dwukanałowy
Przednie Pojedyncza tarcza typu wave 320 mm, dwutłoczkowy zacisk hamulcowy
Tylne Pojedyncza tarcza typu wave 240 mm, dwutłoczkowy zacisk hamulcowy
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zespół wskaźników Cyfrowy prędkościomierz, cyfrowy obrotomierz, podwójny licznik przebiegów dziennych, cyfrowy wskaźnik poziomu paliwa i wskaźnik zużycia paliwa, zegar cyfrowy, wskaźnik załączonego biegu
System zabezpieczeń HISS (Honda Intelligent Security System)
Reflektory Mijania 13 W, Drogowy 12,8 W

___

źródło: Honda Polska

Wszystkie dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. Należy pamiętać, że podane liczby to wyniki uzyskane przez firmę Honda w standardowych warunkach testowania, zalecanych przez WMTC. Testy są prowadzone na hamowni, z wykorzystaniem standardowej wersji modelu z kierowcą bez pasażera i dodatkowego wyposażenia. Rzeczywiste zużycie paliwa może się różnić w zależności od sposobu jazdy i konserwacji pojazdu, warunków pogodowych, warunków na drodze, ciśnienia w oponach, zainstalowanych akcesoriów, ładunku, wagi kierowcy i pasażera oraz innych czynników. Wszystkie informacje aktualne są na dzień publikacji i do ostatniego dnia miesiąca, w którym nastąpiła publikacja.

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: