FCA Heritage i Alfa Romeo gwiazdami Mille Miglia 2019

FCA Heritage i Alfa Romeo gwiazdami Mille Miglia 2019

15 MAJ 2019 14:50

Dziś rusza kolejna, 37. edycja Mille Miglia - upamiętniająca ten najsłynniejszy wyścig wszech czasów. W centrum uwagi znajdzie się Alfa Romeo, bowiem na trasie wyścigu znajdzie się aż 44 samochodów tej marki!

Również w tym roku wszystko jest gotowe na przeżywanie silnych emocji, jakie dostarcza historyczny 1000 Miglia, legendarny wyścig, który był określany przez Enzo Ferrari mianem “najpiękniejszych wyścigów na świecie”. Powraca, by wzbudzić emocje publiczności na tradycyjnej trasie Brescia-Rzym-Brescia, 37. edycja tej objazdowej imprezy, organizowanej na cześć najwspanialszego wyścigu, jaki kiedykolwiek odbył się na drogach.

To niepowtarzalny zlot, w którym ponownie w rolę "Automotive Global Partnera" wcieli się Alfa Romeo. Legendarna więź pomiędzy marką, która jest rekordzistką pod względem liczby zwycięstw w wyścigach, jedenastu w latach 1927-1957, oraz Mille Miglia została przedłużona na kolejne trzy lata. To jednak nie wszystko. Alfa Romeo jest najsilniej reprezentowanym w wyścigach przez 44 samochody producentem samochodowym. Spośród nich, na imprezie w Brescii wyróżnia się kilka ekskluzywnych modeli Alfa Romeo należących do FCA Heritage, działu Grupy zajmującego się ochroną i promocją dziedzictwa kulturowego włoskich marek FCA. Samochody te na co dzień są wystawiane w Muzeum Alfy Romeo w Arese - “Wehikuł czasu” . Historyczne „perełki” marki wspierane są przez flotę trzydziestu Alf Romeo Giulia i Stelvio, aut z oficjalnego konwoju 1000 Miglia 2019 i przez limitowane serie specjalne Giulii Quadrifoglio i Stelvio Quadrifoglio "Alfa Romeo Racing" zaprezentowane na Salonie Samochodowym w Genewie i teraz debiutujące na drodze. Na starcie 1000 Miglia, za kierownicą Giulii Quadrifoglio w specjalnym, jubileuszowym kolorze zasiądzie Antonio Giovinazzi, kierowca z zespołu "Alfa Romeo Racing".

-

-

Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport.

Oczy wszystkich fanów skierowane będą na niezwykłą Alfę Romeo 6C 1500 Super Sport z 1928 roku, której karoseria została wyprodukowana w “Stabilimenti Farina”: jest to egzemplarz analogiczny do tego, który zwyciężył 1000 Miglia w 1928 roku z Giuseppe Camparim i Giulio Ramponim za kierownicą. W ostatnich czasach, samochód z Muzeum Alfy Romeo wygrał historyczny rajd Mille Miglia w 2005, 2007 i w 2008 roku. W tym samym roku wskoczyła o jeden stopień wyżej na podium podczas rajdu “Mille Millas Sport” odbywającego się w Argentynie i w roku 2008. Niezwykłe 6C 1500 Super Sport z 1928 roku wyposażone jest w sześciocylindrowy silnik o pojemności 1487 cm3 i rozwija maksymalną moc 76 KM przy 4.800 obrotach/min, osiągając maksymalną prędkość 140 km/h. W latach 1928-1929 samochód został wyprodukowany w 31 egzemplarzach. Podczas wyścigu  będzie ona prowadzona przez Giovanniego Moceri, posiadacza tytułu Mistrza Włoch ACI Sport i zwycięzcę najważniejszych włoskich, cyklicznych wyścigów: od Mille Miglia poprzez Targa Florio aż po Grand Premio Nuvolari i Złoty Puchar Dolomitów.

Alfa Romeo 1900 Sport Spider.

Oficjalna reprezentacja Alfy Romeo przewiduje również 1900 Sport Spider z 1954 roku. To niezwykle rzadki wyścigowy spider, tylko w jednym egzemplarzu, wyposażony w czterocylindrowy silnik z dwoma wałkami z “1900” z suchą miską olejową, o maksymalnej mocy podniesionej do 138 KM, rozpędzający samochód do 220 km/h dzięki masie 880 kilogramów oraz wyjątkowo efektywnej aerodynamice. Wyróżniające się designem dzieło Bertone, 1900 Sport Spider wyposażony jest w pięciostopniową skrzynię biegów oraz most tylny De Dion: osiągi i łatwość prowadzenia porównywalne są z nowoczesnymi samochodami, auto jest szybko reagujące i konkretne, dobrze trzyma się drogi. Samochód ten odgrywa wyjątkową rolę oficjalnego „Guest Car” 1000 Miglia 2019, biorąc udział w wyścigach z numerem startowym 1000 i otwierając orszak konkurencyjnych zabytkowych samochodów.

Alfa Romeo 1900 Super Sprint.

Trio oficjalnych samochodów Alfy Romeo zamyka 1900 Super Sprint z 1956 roku, eleganckie coupé z karoserią zaczerpniętą od wersji Touring, które stanowi odmianę „gran turismo” 1900, samochodu, który stał się sławny w latach 50. dzięki hasłu „rodzinny sedan, który zwycięża w wyścigach”. 1900 SS z pewnością nie pojawi się po raz pierwszy na wyścigu, ponieważ w latach 50., kiedy odbywały się jeszcze regularne wyścigi Mille Miglia była ulubionym samochodem wielu prywatnych kierowców, którzy wybierali ją ze względu na osiągi i niezawodność. W skład całej w różu ekipy wchodzą Prisca Taruffi i Savina Confaloni, które walczyć będą o prestiżowy Puchar Kobiet.

Od przeszłości do przyszłości.

Trio samochodów zabytkowych symbolizuje długotrwałość więzi pomiędzy Alfą Romeo a wyścigami czterokołowców, historyczny i nierozerwalny związek, którą najlepiej reprezentuje królowa wśród wyścigów: Formuła 1. Nieprzypadkowo, na rozpoczęciu tej edycji 1000 Miglia, w przepięknej scenerii Piazza della Vittoria, gdzie  będzie miało miejsce plombowanie, obecny będzie Antonio Giovinazzi, pierwszy włoski kierowca od ośmiu lat ciągle zasiadający za kierownicą Formuły 1. Giovinazzi nie będzie reprezentował tylko swojej stajni "Alfa Romeo Racing", zespołu kontynuującego tradycję opartą na doskonałości technicznej i włoskim stylu, cechach szczególnych marki Alfa Romeo. Na całej trasie publiczność będzie mogła podziwiać nowe serie specjalne Giulii Quadrifoglio i Stelvio Quadrifoglio "Alfa Romeo Racing". Giulia Quadrifoglio "Alfa Romeo Racing" będzie prowadzona przez tego kierowcę podczas pierwszego etapu.

Serie specjalne Giulia Quadrifoglio i Stelvio Quadrifoglio "Alfa Romeo Racing".

W tej serii specjalnej, z ekskluzywnym kolorem nadwozia, który jest wyrazem hołdu dla bolidu Alfa Romeo Racing C38, zestawione są niepowtarzalne, stylowe detale, jak sportowe siedzenia Sparco z czerwonymi przeszyciami i konstrukcja z włókna węglowego, gałka dźwigni automatycznej skrzyni zmiany z wstawką z włókna węglowego Mopar® oraz kierownica ze skóry i alcantary, również w tym przypadku z wstawkami z włókna węglowego. Wewnątrz na pierwszy plan wysuwa się jubileuszowy emblemat z logo Alfa Romeo Racing. Ekskluzywne wyposażenie: silnik 2.9 V6 Bi-Turbo, który dzięki specjalnemu tuningowi wykonanemu ad hoc przez inżynierów Alfy Romeo może cieszyć się zwiększoną o 20 KM mocą, a zastosowanie tytanowego układ wydechowego, układu hamulcowego z karbonowo–ceramicznymi tarczami oraz siedzeń Sparco z konstrukcją z włókna węglowego przynosi znaczące ograniczenie masy w porównaniu do wersji z regularnej produkcji.

Alfa Romeo dla 1000 Miglia.

Przez cały okres trwania 1000 Miglia, fani będą mogli być w kontakcie ze światem Alfy Romeo. W malowniczej scenerii piazza della Vittoria w Brescii, 14 i 15 maja, przy okazji plombowania i kontroli technicznych samochodów, dostępne będzie stoisko firmowe marki. Można będzie wybrać spośród licznych oficjalnych produktów reklamowych i podziwiać wystawiane modele. Również 15 maja, w tym samym miejscu, Antonio Giovinazzi przywita się z fanami i weźmie udział w emocjonujących początkowych etapach wyścigów. A kiedy orszak zakończy swoją trasę po Włoszech, stoisko firmowe Alfa Romeo przeniesie się na piazza Duomo i będzie przyjmowało odwiedzających od 17 do 19 maja, z jazdami próbnymi samochodami z aktualnej gamy oraz wieczorną inauguracją w sobotę 18, przy okazji „Białej nocy”, która zawładnie starówką. Ekspozycja oraz jazdy próbne samochodami zaplanowane są również w Bolonii na piazza Galvani, 17 i 18 maja. Nie zabraknie więc okazji do podziwiania modeli marki, jak również oglądania ich podczas 1000 Miglia na trasie wyścigów. Dla tych z kolei, którzy wolą śledzić kolejne ciekawe etapy 1000 Miglia na swoim smartfonie, tablecie czy komputerze, dostępne będą oficjalne kanały społecznościowe na Facebooku, Instagramie i YouTubie, strony www.alfaromeo.comwww.fcaheritage.com oraz oficjalna strona prasowa, na których każdego dnia publikowane będą informacje o kolejnych emocjonujących fazach najpiękniejszych na świecie wyścigów.

___
źródło: Alfa Romeo Polska

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: