2019 NOWY FORD RANGER RAPTOR - CENNIK W POLSCE

2019 NOWY FORD RANGER RAPTOR - CENNIK W POLSCE

13 MAJ 2019 15:40

CENNIK | Nowy, niesamowity Ford Ranger Raptor - pickup o ekstremalnych osiągach terenowych - wjeżdża do Europy. Nowy Ranger Raptor - najsolidniejsza i najmocniejsza wersja najlepiej sprzedającego się w Europie pickupa - trafi do klientów w połowie 2019 roku.

Nowy Ford Ranger Raptor 2019 - najbardziej wytrzymała i najmocniejsza wersja najlepiej sprzedającego się w Europie pickupa, wkracza do Europy, a pierwsze dostawy spodziewane są w połowie roku. Opracowany przez Ford Performance dla prawdziwych entuzjastów samochodów terenowych, pierwszy w historii Ranger Raptor, napędzany będzie wersją Bi-turbo 2-litrowego silnika wysokoprężnego EcoBlue, dysponującego mocą 213 KM i momentem obrotowym 500 Nm. Pojazd otrzyma nową, 10-stopniową automatyczną skrzynię biegów.

Majestatycznemu wyglądowi, który uzyskano dzięki niesamowitym rozmiarom i ekstremalnej stylizacji Rangera, towarzyszy unikalne podwozie Ford Performance, zoptymalizowane pod kątem wysokiej prędkości jazdy po bezdrożach i zdolności do jazdy w dowolnym terenie. "Zapomnij o wszystkim, co wydaje ci się, że wiesz o pickupach – powiedział Leo Roeks, dyrektor europejskiego oddziału Ford Performance. – Nasz nowy Ranger Raptor to inny gatunek, rasowy, pustynny rajdowiec, przygotowany na ekstremalny styl życia swojego właściciela. Może pracować godzinami w najtrudniejszych warunkach."

Model Ranger jest europejskim liderem sprzedaży w klasie pickup. W pierwszym kwartale 2019 roku Ford sprzedał 13 600 Rangerów w Europie. Stanowi to wzrost o ponad 15 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

-

-

NOWY FORD RANGER RAPTOR - CENNIK W POLSCE

Cena Forda Rangera w wersji Raptor jest już znana i została ustalona na 199 050 PLN brutto. Ford Ranger Raptor 2019 oferowany jest z mocnym, 2.3 litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 213KM i 500Nm momentu obrotowego, z napędem na cztery koła i 10-stopniową, automatyczną skrzynią biegów.

Silnik wysokoprężny Napęd / Skrzynia biegów XL - Pojedyncza kabina XL - przedłużona kabina XL - podwójna kabina XLT LIMITED WILDTRAK RAPTOR
2.0 EcoBlue (130 KM / 340 Nm) 4x4 / M6 97 080 PLN 107 430 PLN 114 230 PLN - - - -
2.0 EcoBlue (170 KM / 420 Nm) 4x4 / M6 99 880 PLN 110 230 PLN 117 030 PLN 120 680 PLN 136 620 PLN 142 990 PLN -
2.0 EcoBlue (170 KM / 420 Nm) 4x4 / A10 - - - 126 380 PLN 142 320 PLN 148 690 PLN -
2.0 EcoBlue (213 KM / 500 Nm) Bi-Turbo 4x4 / 5M6 - - - - 139 690 PLN 146 060 PLN -
4x4 / A10 - - - - 146 190 PLN 152 560 PLN 199 050 PLN

Wszystkie silniki wyposażone są w filtr cząstek stałych DPF. EcoBlue - silnik wysokoprężny, turbodoładowany, z układem SCR (wymaga stosowania płynu AdBlue). 4x4 - napęd na cztery koła. M6 - 6-biegowa, manualna skrzynia biegów, A10 - 10-biegowa, automatyczna, hydrokinetyczna skrzynia biegów.

DO POBRANIA:

-

-

FORD RANGER RAPTOR - WYTRZYMAŁY I WYRAFINOWANY

Podwozie Rangera Raptora zbudowano tak, by wytrzymało ekstremalne przygody w terenie. Wyjątkowa, niezwykle mocna rama korzysta z wysokowytrzymałej stali niskostopowej, by przetrwać obciążenia przenoszone w czasie wyścigów terenowych. Wywodzące się z rajdów terenowych zawieszenie Raptora zostało specjalnie zaprojektowane, by poradzić sobie przy dużej prędkości z przerażającym przeciętnego kierowcę terenem. Szerszy, w porównaniu z Rangerem XL, aż o 150 mm rozstaw kół i o 51 mm wyższy prześwit, pozwalają utrzymać pełną kontrolę, a nawet komfort jazdy. Amortyzatory Fox z tłumieniem zależnym od położenia zapewniają wyższe siły tłumiące w ekstremalnych warunkach, gwarantując niezrównane możliwości jazdy w terenie oraz niższe siły tłumienia w bardziej umiarkowanych warunkach, co zapewnia płynniejszą jazdę drogową. Skok przedniego amortyzatora zwiększono o 32 procent, tylnego o 18 procent. Wysokowydajne amortyzatory o średnicy 2,5 cala (63,5 mm) są obsługiwane przez aluminiowe ramiona sterujące, z wystającymi wieżami amortyzującymi z przodu. W specjalnie zaprojektowanym, nowym zawieszeniu tylnym z kolumnami coilover i drążkami Watta uzyskano ruch pionowy tylnej osi w górę i w dół przy bardzo niewielkich przemieszczeniach bocznych. Hamulce przedniej osi wyposażono w dwutłoczkowe zaciski, o średnicach tłoczków zwiększonych do 51 mm, o ponad 20% w porównaniu ze standardowym Rangerem oraz w wentylowane tarcze o wymiarach 332 mm na 32 mm. Skuteczność hamulców tylnej osi zwiększono dzięki zaciskom 54 mm i wentylowanym tarczom o wymiarach 332 mm na 24 mm.

Terenowe opony BF Goodrich 285/70 R17 zostały opracowane specjalnie dla modelu Ranger Raptor. Opony mierzące 838 mm średnicy i 285 mm szerokości posiadają wytrzymałe ścianki boczne, które pozwalają na pewne poruszanie się na najbardziej nieprzyjaznym bezdrożu, a agresywny terenowy wzór bieżnika zapewnia „żelazną” przyczepność w warunkach nawierzchni mokrych, błotnych, piaskowych i śniegowych.

"Wyjątkowe wrażenia z jazdy Rangerem Raptorem trudno z czymkolwiek porównać, kiedy „cisnąc” gaz na bezdrożach czujesz się w nim, jak milioner na drodze – podsumowuje Damien Ross, główny inżynier programu Ranger Raptor, Ford Motor Company. – Wszystko, co określa ten model opiera się na wyrafinowanych wrażeniach z jazdy i funkcjonalności Rangera, ale w przypadku Raptora wszystko to idzie znacznie dalej. Z punktu widzenia miłośnika bardzo dynamicznej jazdy, jest to szczególny pojazd."

Wyjątkowa konstrukcja podwozia idzie w parze z off-roadową geometrią i zestrojeniem zawieszenia, które zapewnia prześwit do 283 mm i głębokość brodzenia 850 mm. Kąt najazdu 32,5 stopnia oraz kąty rampowy i zejścia 24 stopnie zapewniają imponujące możliwości w najtrudniejszym terenie. Ranger Raptor otrzymał ponadto bardzo solidną ochronę podwozia, która pozwala mu nie bać się przeszkód terenowych. Nowa płyta osłonowa wykonana jest z wysokowytrzymałej stali o grubości 2,3 mm – o 60 procent grubszej niż tego rodzaju płyty – i jest dodatkiem do standardowej osłony silnika Rangera i osłon dolnych reduktora.

-

DOSTROJONY DO KAŻDEGO TERENU

Ranger Raptor umożliwia kierowcy wybór spośród sześciu trybów pracy systemu Terrain Management, by umożliwić optymalne radzenie sobie z różnymi scenariuszami jazdy i rodzajami warunków terenowych:

  • Tryb normalny (Normal) – zorientowany na komfort, oszczędność paliwa i drogowe właściwości jezdne,
  • Tryb sportowy (Sport) - dostosowany do dynamicznej jazdy w terenie,
  • Tryb trawa/szuter/śnieg (Grass/Gravel/Snow) – przewidziany do bezpiecznej i pewnej jazdy po śliskich i nierównych nawierzchniach,
  • Tryb błoto/piasek (Mud/Sand) - dostrajanie reakcji pojazdu w celu uzyskania optymalnej przyczepności i momentu napędowego w głębokich, miękkich nawierzchniach, takich jak luźny piasek i błoto,
  • Tryb jazdy po skałach (Rock) - specjalnie dostosowany do skalistego terenu pokonywanego przy niskiej prędkości, gdzie kluczową rolę odgrywa precyzyjna kontrola sytuacji,
  • Tryb rajdu pustynnego (Baja) - dostrajanie reakcji do szybkiej sportowej jazdy w terenie, ten tryb wybrałby kierowca startujący w słynnym Baja Desert Rally.

Inżynierowie Forda nieprzerwanie przez 200 godzin dokładnie przetestowali potężny 2-litrowy silnik Bi-turbo EcoBlue i 10-biegową przekładnię automatyczną Rangera Raptora, aby sprawdzić wytrzymałość w najtrudniejszych warunkach, w tym działanie turbosprężarki wysokociśnieniowej i niskociśnieniowej, dopóki nie rozgrzały się do czerwoności. Obie turbosprężarki pracują szeregowo przy niższych prędkościach obrotowych silnika, zwiększając moment obrotowy i szybkość reakcji na działania kierowcy. Przy wyższych obrotach, większa, niskociśnieniowa turbosprężarka zapewnia osiąganie mocy maksymalnej. 10-biegową przekładnię automatyczną Forda pożyczono od F-150 Raptora. Została ona zbudowana ze stali o wysokiej wytrzymałości, stopów aluminium i kompozytów, by zoptymalizować jej wytrzymałość i masę. Większy zakres przełożeń przekłada się na lepsze przyspieszenia, dynamiczniejsze reakcje i mniejsze zużycie paliwa  8,9 l / 100 km i niższą emisję CO2 - 233 g / km. Algorytmy dostosowywania harmonogramu zmian biegów w czasie rzeczywistym pomagają w wyborze najwłaściwszego przełożenia w najwłaściwszym momencie. Unikalna konfiguracja przekładni obejmuje również funkcję „Live in Drive” z łopatkami zmiany biegów dostępnymi w każdej chwili do ręcznego wybierania biegów.

Systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, zwiększające pewność siebie u kierowców zmagających się z nieznanymi wyzwaniami terenowymi lub trudnymi środowiskami pracy, obejmują: ulepszoną wersję systemu Ford Stability Control z funkcją łagodzenia przechyłów, elektroniczną kontrolę stabilności, kontrolę toru jazdy przyczepy, asystenta ruszania na wzniesieniu, kontrolę zjazdu ze wzniesienia i dostosowywanie charakterystyk pojazdu do obciążenia Load Adaptive Control.

-

-

PRAKTYCZNE ROZWIĄZANIA W ZASIĘGU RĘKI

W skład wyrafinowanych rozwiązań zaprojektowanych tak, by nowy Ranger Raptor był komfortowy i wygodny na drodze i w terenie wchodzi system łączności i rozrywki SYNC 3, który umożliwia kierowcom kontrolowanie dźwięku, nawigacji i podłączonych smartfonów za pomocą prostych, konwersacyjnych poleceń głosowych. System bezpłatnie oferuje Apple CarPlay oraz Android Auto™, posiada także funkcję SYNC AppLink pozwalającą na głosową aktywację całego szeregu smartfonowych aplikacji. Centralny 8-calowy kolorowy ekran dotykowy może być obsługiwany za pomocą gestów szczypania i przesuwania, system jest także wyposażony w nawigację satelitarną, która szczególnie przydaje się w czasie jazdy terenowej w miejscach odległych od cywilizacji, oferując nawet funkcję rejestrowania aktualnej lokalizacji, aby pozostawić ślad podczas odkrywania nieznanych bezdroży. Zastosowanie wbudowanego modemu FordPass Connect zapewnia łączność w czasie jazdy.

-

IMPONUJĄCA FORMA I FUNKCJONALNOŚĆ

Nowy, agresywny design Rangera Raptora, wzmocniony kolorami nadwozia: Ford Performance Blue, Colorado Red, Shadow Black, Frozen White i Conquer Grey, odwołuje się do osiągów samochodu i jego funkcjonalności. Niemożliwy do przeoczenia przedni wlot powietrza, inspirowany pierwszym na świecie seryjnym pojazdem terenowym o tak wysokich osiągach – Fordem F 150 Raptor – dominuje w przestrzeni między ksenonowymi reflektorami i mocowanym do ramy przednim zderzakiem. Chroniący przed pustynnymi przygodami przedni zderzak zawiera również nowe diodowe światła przeciwmgielne oraz funkcjonalne kanały powietrzne, poprawiające opływ powietrza wokół nadwozia.

Wyjątkowo szerokie, kompozytowe błotniki przednie nie boją się uszkodzeń, pozwalając na dłuższy skok zawieszenia i stosowanie większych rozmiarów opon. Zewnętrzne progi boczne są specjalnie zaprojektowane, by zapobiec uderzeniom kamieni w tylne elementy pojazdu, a dodatkowo zostały wyposażone w otwory odpływowe odprowadzające piasek, błoto i śnieg.

Raptor Ranger jest prawdziwym koniem roboczym. Zmodyfikowany tylny zderzak posiada zintegrowany hak holowniczy o uciągu 2500 kg. Dwa przednie zaczepy haka wyciągarki mają wytrzymałość do 4 635 kg, a dwa tylne 3 863 kg. Skrzynia ładunkowa o wymiarach 1 560 x 1 773 mm została zaprojektowana z myślą o weekendowych wypadach, podczas których pomieści ubłocone rowery mokry sprzęt do sportów wodnych, a także narzędzia i materiały eksploatacyjne. Klapa tylna wykorzystuje nowy zespół podnośników, aby zapewnić właścicielowi 66-procentową redukcję siły potrzebnej do jej obsługi. Genotyp Ford Performance jest obecny w całym wnętrzu, co zapewnia wysoką jakość wykonania, harmonijną kolorystykę i trwałość materiałów odpowiednią do wszelkich scenariuszy użytkowania – od eleganckiej ulicy, po górskie ścieżki. Skórzane siedzenia, wykończone materiałem o fakturze zamszu, gwarantujące pewne podparcie, są specjalnie zaprojektowane do szybkiej jazdy w terenie. Wyposażono je w siedziska o zwiększonej sprężystości, co zapewnia najwyższy komfort. Niebieskie szwy i skórzane akcenty podkreślają klimat adekwatny do klasy zastosowanych rozwiązań. Lekkie, wykonane z magnezu sportowe łopatki sterowania przekładnią umożliwiają dynamiczne zmiany biegów i są łatwo dostępne za perforowanymi skórzanymi uchwytami na kole kierownicy, na którym umieszczono znacznik położenia zero, pomagający kierowcom w kontrolowaniu pozycji kół w terenie, a samą kierownicę ozdobiono wytłaczanym logo Raptor. "Nowy Ranger Raptor otrzymał wszystkie narzędzia, których może potrzebować poszukiwacz mocnych przygód – powiedział Roeks. Jest czymś w rodzaju połączenia motocykla crossowego, skutera śnieżnego i quada – to pickup gotowy na wyzwania w każdych okolicznościach."

-

-

DZIEDZICTWO PUSTYNNYCH WYŚCIGÓW BAJA

Ford Ranger Raptor w wersji Baja nawiązuje nazwą do wyczerpującego rajdu wytrzymałościowego Baja 1000 na półwyspie Baja w Meksyku, w Kalifornii, jednej z najbardziej prestiżowych imprez off-roadowych na świecie. Nowy Ranger Raptor pozostaje wierny DNA poprzednika, Forda F-150 SVT Raptor, który w 2008 roku zajął trzecie miejsce w Baja 1000, zanim trafił do sprzedaży w USA w 2010 roku. Podobnie jak poprzednik i Ford F-150 Raptor najnowszej generacji, Ranger Raptor odbył wyczerpujące testy na trudnych pustynnych trasach wokół Borrego Springs w USA.

-

-

NOWY FORD RANGER RAPTOR - DANE TECHNICZNE, SPECYFIKACJE

PODWOZIE

Zawieszenie kół

Przód - niezależne zawieszenie o geometrii SLA z aluminiowymi wahaczami, 2,5-calowe amortyzatory Fox (wewnętrzny bypass) z tłumieniem zależnym od położenia.

Tył – wielowahaczowe, stała oś z drążkami Watta oraz kolumny coilover -  2,5-calowe amortyzatory Fox (wewnętrzny bypass) z tłumieniem zależnym od położenia.

Układ kierowniczy

Przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem (EPAS)

Przełożenie – 18.6:1                       

Średnica zawracania między krawężnikami – 12.9 m

Liczba obrotów kierownicy między skrajnymi położeniami – 3.49 

Hamulce

Przód - wentylowane tarcze 332 x 32 mm

Tył - wentylowane tarcze 332 x 24 mm

Kontrola – Elektroniczna dystrybucja siły hamowania; Elektroniczny czterokanałowy układ ABS z elektroniczną kontrolą stabilności; Wspomaganie hamowania awaryjnego; Kontrola zjazdu ze wzniesienia; Asystent ruszania pod górę; Układ stabilizacji z kompensacją w zależności od obciążenia pojazdu; Układ wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych; System przeciwdziałający przewróceniu się pojazdu; Układ kontroli znoszenia holowanej przyczepy

Obręcze kół i opony

 

Felgi aluminiowe 8,5 x 17”

285/70 R17 BFGoodrich All-Terrain T/A KO2

 UKŁAD NAPĘDOWY


Silnik

Wysokoprężny 2,0-litra EcoBlue Bi-turbo

Typ

Rzędowy, czterocylindrowy turbodiesel, montowany wzdłużnie

Pojemność skokowa (cm3)

1996

Średnica cylindra (mm)

84,01

Skok tłoka (mm)

90,00

Maks. moc
(KM / kW)

213 / 157

Przy prędkości obrotowej (obr./min.)

3750

Maksymalny moment obrotowy (Nm)

500

Przy prędkości obrotowej (obr./min.)

1750-2000

Stopień sprężenia

16:0:1

Blok silnika

Żeliwny, odlewany, z przesuniętą osią cylindrów

Głowica cylindrów

Aluminiowa, odlewana, zintegrowany układ dolotowy, zintegrowany wysokociśnieniowy układ recyrkulacji spalin (EGR)

Napęd rozrządu

Pasek w kąpieli olejowej z automatycznym napinaczem, odłączany na biegu jałowym, napędzany z wału

Wał korbowy

Ze stali kutej z hartowaną indukcyjnie powierzchnią, 4 przeciwciężary, 5 łożysk głównych

Cylindry

4, rzędowy

Układ rozrządu

DOHC, 4 zawory na cylinder, hydrauliczne regulatory luzu, rolkowe dźwignie zaworowe

Turbosprężarka

System sekwencyjny Bi-turbo z wysokociśnieniową turbosprężarką o zmiennej geometrii i turbosprężarką niskiego ciśnienia o stałej geometrii, z pasywnym zaworem obejściowym sprężarki. Aktywny zawór upustowy aktywowany podciśnieniowo. Intercooler chłodzony powietrzem

Układ olejowy

System smarowania ciśnieniowego, jednostopniowa pompa oleju o zmiennej wydajności

Poj. systemu chłodzenia

Wstępne wypełnienie – 8 litrów,
serwisowa pojemność (z filtrem oleju) – 7,12 l.

Pompa płynu chłodzącego

Napędzana mechanicznie pompa płynu chłodzącego, termostat ze zintegrowanym czujnikiem temperatury płynu

Poj. systemu chłodzenia

12 litrów łącznie z nagrzewnicą

Sterowanie pracą silnika

Bosch FDEC

Wtrysk paliwa

Bezpośredni wysokociśnieniowy wtrysk paliwa Common-rail, z wtryskiwaczami piezo-elektrycznymi

Układ kontroli czystości spalin

Selektywna redukcja końcowego oczyszczenia spalin (SCR) z katalizatorem utleniania z wtryskiem mocznika i standardowym filtrem cząstek stałych (cDPF). Chłodzony cieczą, wysokociśnieniowy układ recyrkulacji spalin (EGR) z upustem

Czystość spalin

Euro 6

Przekładnia

10-biegowa automatyczna

Przełożenia

 

10. bieg

9. bieg

8. bieg

7. bieg

6. bieg

5. bieg

4. bieg

3. bieg

2. bieg

1. bieg

Bieg wsteczny

0,636

0,689

0,854

1,000

1,275

1,520

1,769

2,146

2,985

4,696

4,866

Przełożenie główne

3.73:1

High range (drogowe)

1:1

Low range (reduktor)

2.72:1

 UKŁAD 4X4

Typ

Napęd na cztery koła włączany przez kierowcę z elektronicznie sterowaną skrzynią rozdzielczą oferującą tryby pracy:
Napęd na tylne koła z przełożeniem drogowym (2H)

Napęd na cztery koła z przełożeniem drogowym (4H)

Napęd na cztery koła z przełożeniem terenowym (reduktor) (4L)

Skrzynia rozdzielcza 4x4

Przełączanie elektroniczne układu bez konieczności zatrzymania, chwilowo dołączany napęd 4x4

System Terrain Management

Wybór spośród sześciu trybów jazdy: Normal, Sport, Grass/Gravel (trawa/szuter), Snow (śnieg), Mud/Sand (błoto/piasek), Baja (wydmy), Rock (skały)

 WYMIARY i POJEMNOŚCI

Nadwozie (mm)

 

Całkowita długość z/bez haka holowniczego

5374 / 5363

Szerokość z lusterkami (mm)

2180

Szerokość bez lusterek (mm)

2028

Wysokość całkowita

1873

Rozstaw osi

3220

Prześwit (auto nieobciążone)

283

Głębokość brodzenia

850

Rozstaw kół przednich

1710

Rozstaw kół tylnych

1710

Zwis przedni

908

Zwis tylny z/bez haka holowniczego

1246 /1235

Kąty (st.)

 

Kąt natarcia

32.5°

Kąt zejścia z/bez haka holowniczego

24 / 27°

Kąt rampowy

25° / 24°

Wymiary wnętrza na wysokości pierwszego rzędu (mm)

 

Odległość od siedziska do dachu z przodu

1022

Przestrzeń na nogi

1116

Szerokość na wysokości ramion

1355

Wymiary wnętrza na wysokości drugiego rzędu (mm)

 

Odległość od siedziska do dachu

986

Przestrzeń na nogi

902

Przestrzeń od oparcia lędźwiowego do kolan

39

Szerokość na wysokości ramion

1432

Pojemność zbiornika paliwa (l)

80

MASY

 

Minimalna masa  własna (kg)

Masa całkowita pojazdu (kg)

Maksymalna
ładowność
(kg)

 

Max. masa przyczepy
(z hamulcami) (kg)

Max. masa przyczepy
(bez hamulca) (kg)

Ford Ranger Raptor

2510

3130

620

2500

750

OSIĄGI, ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA

 

 

Zużycie paliwa  l/100 km (mpg)*

OsiągiØ

 

CO2  (g/km)

Cykl miejski

Cykl pozamiejski

Zużycie średnie

Prędkość maksymalna km/h (mph)

0-100 km/h
(0-62 mil/h) sek.

Ford Ranger Raptor 2,0-litra EcoBlue, 10-biegowa automatyczna

233

10.6 (26.6)

8.0 (35.3)

8.9 (31.7)

170 (106)

10,5

 ___
źródło: Ford Polska

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: