ABARTH DOSTAWCĄ SILNIKÓW W WYŚCIGACH FORMUŁY 4

ABARTH DOSTAWCĄ SILNIKÓW W WYŚCIGACH FORMUŁY 4

07 MAJ 2019 10:50

FORMUŁA 4 | Abarth, kolejny, szósty rok z rzędu jest oficjalnym dostawcą silników we włoskich i niemieckich Mistrzostwach F4.

W kwietniu rozpoczął się w Niemczech nowy sezon sportowy 2019 - ADAC F4 Championship powered by Abarth. Jego bohaterami są obiecujący, młodzi kierowcy oraz bolidy Tatuus napędzane silnikiem Abarth 1.4 T-Jet. Silnik Abartha zaprojektowany zgodnie ze specyfikacją FIA odnoszącą się do jazdy kierowców w wieku poniżej 15 lat, oferuje 160 KM, a dzięki korzystnemu stosunkowi masy do mocy, bolidy mają niezwykłe osiągi. Na niemieckim torze Oschersleben rozegrała się pierwsza runda ADAC F4 Championship powered by Abarth, w której wystartowało 18 bardzo młodych kierowców, z czego trzech było zwycięzcami w trzech pasjonujących, tradycyjnych wyścigach Mistrzostw F4: Brazylijczyk Gianluca Petecof, Niemiec Niklas Krutten oraz Czech Roman Stanek. Z kolei na początku maja maja na torze Vallelunga odbyły się Italian F4 Championship powered by Abarth, w którym wystartowało ponad 30 kierowców, reprezentujących 15 krajów.

-

-

Celem tych Mistrzostw jest umożliwienie młodym talentom zaczynającym na torach kartingowych rozpoczęcia startów w wyścigach (już w wieku 15 lat) i pokierowania bolidem. F4 to wysoce szkoleniowa formuła z przystępnymi kosztami wpisowymi, przez którą przechodziło już wielu kierowców, lądujących finalnie w wyższych seriach, dzięki filozofii pokrywającej się z filozofią marki Abarth, która od czasów swojego założyciela Carla Abartha, pozwalała kolejnym pokoleniom kierowców zwrócić na siebie uwagę.

Silnik 1.4 T-Jet opiera się na silniku Fire, w którym zamontowana jest turbosprężarka o niskiej bezwładności, która pozwala uzyskać doskonałe osiągi już przy niskich obrotach: maksymalną moc 160 KM przy 5500 obrotów/minutę i maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 3500 obrotów/minutę.

-

-

Jest to udany samochód, zważywszy, że setki młodych, pochodzących z pięciu kontynentów, miało sposobność wejść do gry i zademonstrować swój talent. Niektórzy z nich, na przykład Kanadyjczyk Lance Stroll, zasilają dzisiaj szeregi zespołu Formuły 1, tak samo, jak Mick Schumacher, który niedawno miał okazję przetestować w oficjalnych testach bolidy Ferrari i Alfa Romeo.

Poniżej zamieszczone są harmonogramy dwóch serii:

Niemcy - ADAC F4 Championship powered by Abarth

26-28 kwietnia  Oschersleben
7-9 czerwca   Red Bull Ring
26-28 lipca   Hockenheim
9-11 sierpnia    Zandvoort
16-18 sierpnia   Nurburgring
13-15 września  Hockenheim
27-29 września  Sachsenring
 
Italian F4 Championship powered by Abarth

3-5 maja Vallelunga
17-19 maja Misano Adriatico
5-7 lipca Hungaroring
12-14 lipca Red Bull Ring
30 sierpnia/1 września Imola
4-6 października Mugello
18-20 października Monza
 
Pierwsza edycja Italian F4 Championship powered by Abarth odbyła się w 2014 roku. W 2015 roku odbyły się z kolei pierwsze Mistrzostwa w Niemczech.

-

___
źródło: Abarth Polska

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: