NOWA, HYBRYDOWA HONDA CR-V 2019 - CENNIK W POLSCE

NOWA, HYBRYDOWA HONDA CR-V 2019 - CENNIK W POLSCE

19 GRUDZIEŃ 2018 11:10

CENNIK | Całkowicie nowy model CR-V będzie pierwszym SUV-em Hondy w Europie wyposażonym w zaawansowany hybrydowy układ napędowy. Zobacz ceny nowej Hondy CR-V Hybrid w Polsce!

Od chwili debiutu w 1997 roku, z każdą kolejną generacją, Honda CR-V stawała się coraz doskonalsza. Najnowsza odsłona popularnego, kompaktowego SUV-a została ulepszona i dopracowana tak, aby przewyższyć oczekiwania klientów i jednocześnie zachować swój unikalny charakter. Nowa Honda CR-V oferuje teraz szereg najnowocześniejszych rozwiązań technicznych oraz wyróżnia się najwyższą jakością wykonania. Całkowicie nowy model CR-V będzie pierwszym SUV-em Hondy w Europie wyposażonym w zaawansowany hybrydowy układ napędowy. Zespół napędowy z inteligentnym systemem doboru trybu jazdy (i-MMD) obejmuje dwie maszyny elektryczne, pracujący w cyklu Atkinsona silnik benzynowy oraz akumulator litowo-jonowy. Jest dostępny w obu wersjach, z przeniesieniem napędu na przednią oś oraz z napędem AWD.

Nowa Honda CR-V prezentuje odświeżoną sylwetkę z szerszymi, muskularnymi nadkolami, bardziej wyrazistymi liniami maski i tylnych partii nadwozia oraz – typową dla nowej generacji modeli tej marki – stylizacją pasa przedniego z charakterystycznym kształtem reflektorów. Model podnosi również poprzeczkę w zakresie jakości i przestronności wnętrza. CR-V oferuje teraz jeszcze większy komfort jazdy, lepszą charakterystykę prowadzenia, pewniejszą kontrolę przechyłów nadwozia oraz bardziej skuteczne tłumienie nieprzyjemnych wibracji, drgań i hałasu. Nowy model gwarantuje również większą wygodę użytkowania i funkcjonalność oraz szersze możliwości w zakresie łączności.

Nieco większy rozstaw osi oraz szersza sylwetka modelu CR-V, umożliwiły wygospodarowanie bardziej przestronnej kabiny. Najlepsze w tej klasie zagospodarowanie dostępnej przestrzeni sprawia, że pasażerowie mają więcej miejsca, a bagażnik jest głębszy i dłuższy niż w poprzednim modelu. Podłoga bagażnika posiada dwustopniową regulację wysokości, co pozwala stworzyć płaską powierzchnię transportową do przewozu dużych przedmiotów. Ich załadunek ułatwi system bezdotykowego, elektrycznego sterowania klapą bagażnika.

Dzięki inteligentnym funkcjom, nowa CR-V jest łatwiejsza w codziennej eksploatacji Przykładowo, możliwe jest ustawienie wysokości, do której ma otwierać się klapa bagażnika, np. w czasie postoju w niskim garażu. Jeszcze większą praktyczność kabiny zapewnia trójfunkcyjny schowek w konsoli środkowej, a także nowy system chowania, składania i dzielenia (60:40) oparć tylnych foteli „jednym ruchem”, który znacząco ułatwia i przyśpiesza załadunek bagażu. Platforma samochodu wykorzystuje unikalną dla Hondy koncepcję konstrukcji nadwozia typu ACE™ (Advanced Compatibility Engineering), która jeszcze bardziej konsekwentnie wykorzystuje siatkę licznych, połączonych ze sobą elementów strukturalnych, których zadaniem jest bardziej równomierne rozprowadzanie i rozpraszanie energii zderzenia. Ponadto, niezależnie od wybranego poziomu wyposażenia, model CR-V dostępny jest z rozbudowanym zestawem zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego i wspomagania kierowcy Honda Sensing™, wykorzystujących dane z czujników radarowych i kamery, aby asystować kierowcy w czasie jazdy.

-

-

NOWA HONDA CR-V HYBRID 2019: ADVANCED & SPORTY

Nowa Honda CR-V zachowuje charakterystyczną sylwetkę, a w najnowszej odsłonie prezentuje również zmienioną, elegancką i zarazem dynamiczną stylizację. Sylwetka nowego CR-Va wyróżnia się masywniejszymi nadkolami, odważniej zakreślonymi liniami maski i tylnej części nadwozia oraz reflektorami typowymi dla nowej generacji modeli Hondy. Główne założenia projektowe nowej Hondy CR-V obejmowały stworzenie nowoczesnego, dynamicznego SUV-a, który miał być również niezwykle funkcjonalny. Honda postawiła na projekt o czystych, oszczędnych formach pozbawionych zbędnych elementów stylizacyjnych. Jedną z fundamentalnych zmian zaaplikowanych przez konstruktorów było zwiększenie o 30 mm rozstawu osi. Zabieg ten umożliwił stworzenie bardziej przestronnego wnętrza oraz typowej dla SUV-a, muskularnej sylwetki z kołami umieszczonymi jeszcze bliżej narożników pojazdu. Nowa Honda CR-V zyskała bardziej atletyczny wygląd, do którego przyczyniły się masywne koła oraz krótszy przedni zwis i podwójne końcówki układu wydechowego. Odważny projekt przedniej części nadwozia oparto na stylizacji znanej z najnowszych modeli Hondy, z wyrazistą sygnaturą reflektorów, które w standardzie oferowane są z technologią LED. W porównaniu z poprzednikiem, masywny przedni zderzak wyróżnia się czystszą formą i stanowi solidną podstawę dla smukłej osłony chłodnicy. Wyraziste przetłoczenia maski przyciągają wzrok ku eleganckiej, płynnie wkomponowanej szybie czołowej oraz opadającej ku tyłowi linii dachu.

W porównaniu z poprzednią generacją Hondy CR-V, tylne błotniki są wydatniej wyprofilowane i harmonijnie łączą się z masywnymi nadkolami. Dodatkowo, dynamiczną sylwetkę podkreśla wyżej poprowadzona linia przewężenia, większa powierzchnia paneli karoserii poniżej oraz połyskująca, dolna listwa dekoracyjna, biegnąca od przedniego koła ku tyłowi pojazdu. Kolejnym ciekawym elementem stylizacyjnym jest załamanie górnej linii okien w tylnej części nadwozia, które biegnie równolegle z konturem pokrywy bagażnika. Chromowana listwa dokonuje tam gwałtownego nawrotu, łącząc się z pasem dekoracyjnym unoszącym się ponad linię przewężenia w dolnej części tylnego okna, co dodatkowo podkreśla dynamiczną stylizację bocznej linii nadwozia. Ostro rzeźbione klosze tylnych lamp unoszą się nad linią przewężenia, otulając naroża karoserii i tworząc kształt litery „L” wokół szyby pokrywy bagażnika. Łączy je masywna chromowana listwa, rozciągająca się na całej szerokości pokrywy bagażnika.

Klienci mogą wybrać jeden z ośmiu kolorów nadwozia: niemetalizowany odcień Rallye Red, metalizowane – Lunar Silver, Modern Steel, Cosmic Blue i Premium Crystal Red lub perłowe lakiery Platinum White, Crystal Black oraz Premium Agate Brown. Wszystkie wersje CR-V Hybrid są wyposażone w 18-calowe felgi aluminiowe, a najbogatsze odmiany modelu dostępne są standardowo z panoramicznym oknem dachowym.

-

-

NOWA HONDA CR-V 2019 - CENNIK

Cena nowej, hybrydowej Hondy CR-V w Polsce zaczyna się od kwoty 132 400 PLN za wersję z napędem 2WD oraz poziomem wyposażenia Comfort. Model w najbogatszej specyfikacji z napędem na wszystkie koła AWD oraz poziomem wyposażenia Lifestyle kosztuje 180 000 PLN. Cennik dotyczy modeli z roku produkcji 2018, które w salonach Honda Grupy Gezet (w Szczecinie oraz Gorzowie Wielkopolskim) znajdą się już na przełomie lutego i marca 2019 roku. Cennik ważny od 12 grudnia 2018r. zawiera ceny brutto wyrażone w polskich złotych. Dopłata za lakier metaliczny oraz perłowy wynosi 2 500 PLN, zaś dopłata za lakier specjalny Premium Crystal Red Metallic: 3 200 PLN. System multimedialny Honda Connect+ z nawigacją satelitarną Garmin jest wyposażeniem standardowym wszystkich wersji oprócz Comfort. Pakiet zaawansowanych systemów bezpieczeństwa Honda SENSING jest wyposażeniem standardowym wszystkich wersji. Wersja hybrydowa nie występuje w odmianie 7-miejscowej.

HYBRYDA SKRZYNIA BIEGÓW WERSJA WYPOSAŻENIA CENA
2.0 i-MMD 184 KM 2WD e-CVT COMFORT 132 400 PLN
ELEGANCE 142 500 PLN
LIFESTYLE 156 800 PLN
2.0 i-MMD 184 KM AWD e-CVT COMFORT 151 000 PLN
ELEGANCE 165 300 PLN
LIFESTYLE 180 000 PLN

DO POBRANIA:

-

WYSOKIEJ KLASY WNĘTRZE

Wyrazista stylizacja panelu zegarów i deski rozdzielczej, oparta na kompozycji poziomych linii, potęguje wrażenie przestronności wnętrza. Wysoka jakość i solidność wykonania oraz liczne wysokogatunkowe, przyjemne w dotyku materiały budują ekskluzywny klimat kabiny. Szeroki, miękki panel z precyzyjnie wykonanymi przeszyciami, który rozciąga się na całej szerokości wnętrza, przecina elegancka wstawka w kolorze połyskującej czerni. Z myślą o wygodzie pasażerów, górne sekcje drzwi wykonano z miękkiego i przyjemnego w dotyku materiału. Ponadto, dolne partie deski rozdzielczej poprowadzono wyżej, dzięki czemu w pierwszym rzędzie foteli zwiększyła się przestrzeń na stopy. Na panelach drzwiowych oraz w dolnych partiach deski rozdzielczej znajdziemy też polerowane elementy drewnopodobne, które optycznie „ocieplają” klimat wnętrza. Dostępna będzie również opcja wykończeń metalicznych. Ramki wlotów powietrza, a także elementy dekoracyjne kierownicy, klamek i panelu klimatyzacji przyozdobiono metalicznymi, polerowanymi elementami, dzięki czemu stylistyka kabiny zyskuje na nowoczesności. Standardowo, model CR-V dostępny jest z ekskluzywną, materiałową, czarną tapicerką foteli, którą w wyższych wersjach wyposażeniowych zastępuje miękka skóra naturalna w kolorze czarnym lub w odcieniu kości słoniowej.

W porównaniu z poprzednią wersją Hondy CR-V, uproszczono rozmieszczenie systemu ekranów. Obecnie użytkownik ma do dyspozycji tylko jeden centralny ekran dotykowy oraz dodatkowy, siedmiocalowy wyświetlacz interfejsu kierowcy DII (Driver Information Interface), który kierowca może obserwować przez koło kierownicy. Ponadto uproszczono również rozmieszczenie przełączników i przycisków, m.in. ograniczając ich liczbę na panelu sterowania klimatyzacją, pod głównym ekranem dotykowym. Dzięki zastosowaniu węższych o 10 mm – w porównaniu z poprzednią generacją modelu – słupków A, możliwe było uzyskanie wiodącej w tej klasie widoczności do przodu. Pomimo modyfikacji, przednie słupki nadal gwarantują najwyższy stopień ochrony, a to za sprawą stali o wysokiej wytrzymałości wykorzystanej w konstrukcji nadwozia. Poprawiono również widoczność drogi ponad pokrywą silnika, redukując o 60 mm obszar nadwozia niewidoczny dla kierowcy.

-

-

NAPĘD HYBRYDOWY

Panel umożliwiający wybór sposobu napędu nowej Hondy CR-V Hybrid znajduje się w konsol środkowej. Funkcje Drive, Parking oraz biegu neutralnego Neutral wymagają naciśnięcia przycisku, natomiast aby wybrać bieg wsteczny wystarczy pociągnąć dźwignię. Tryb «Sport», który również można włączyć za pomocą przełącznika wyboru napędu, podnosi responsywność i przestawia system hybrydowy na żywsze reakcje. Jeśli akumulator jest wystarczająco naładowany, za jednym naciśnięciem przycisku dostępny jest również tryb w pełni bezemisyjny (EV) o krótkim zasięgu do około 2 km, uzależnionym jednak od warunków drogowych i stopnia naładowania akumulatora hybrydowego.

Oprogramowanie Honda Connect drugiej generacji zapewnia w nowym modelu CR-V bardziej intuicyjną obsługę i pełną, bezproblemową integrację smartfonów za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto (dotyczy wybranych rynków). Integracja z aplikacją Apple CarPlay oznacza, że kierowca ma wszystkie funkcje iPhone’a na wyciągnięcie ręki, a do obsługi może używać wbudowanego wyświetlacza Hondy CR-V. Kierowca ma możliwość uzyskiwania wskazówek nawigacyjnych, nawiązywania połączeń telefonicznych, wysyłania i odbierania wiadomości tekstowych oraz słuchania muzyki – wszystkie te funkcje są dostępne bądź z poziomu ekranu dotykowego, bądź za pośrednictwem poleceń głosowych. Aplikacja Android Auto to intuicyjny i łatwy sposób, by korzystać z telefonów z systemem Android za pośrednictwem wbudowanego ekranu dotykowego lub komend głosowych. Tym sposobem ogranicza się czynniki odwracające uwagę kierowcy od drogi. Ma on do dyspozycji takie aplikacje jak Google Maps, Google Now i wiele innych, zależnie od rynku, w tym do przesyłania wiadomości oraz odtwarzania muzyki.

Przed kierowcą umieszczono zupełnie nowy zestaw zegarów z centralnie usytuowanym, dużym, kolorowym, siedmiocalowym wyświetlaczem TFT-LCD interfejsu kierowcy DII (Driver Information Interface), który po bokach w modelu hybrydowym otaczają wskaźniki stanu naładowania baterii oraz poziomu paliwa w zbiorniku. W skład nowego interfejsu kierowcy DII Hondy CR-V Hybrid wchodzi duży cyfrowy prędkościomierz oraz liniowe wskaźniki mocy i stanu naładowania. Dolną część wyświetlacza DII zajmuje spory obszar, w którym kierowca może przełączać się między różnymi ekranami informacyjnymi, w tym instrukcjami nawigacyjnymi, informacjami o ścieżce audio, o kontaktach na smartfonie, danymi dotyczącym pracy układu AWD oraz inteligentnie selekcjonowanymi informacjami dotyczącymi statusu pojazdu. Hybrydowy model CR-V informuje też kierowcę poprzez jeden z ekranów o bieżącym przepływie mocy, wskazując źródło zasilania pojazdu i stopień naładowania akumulatora. Poprzez wskazówki ‘ECO Guide’ sugeruje bardziej wydajne techniki jazdy. Prowadzący może porównywać swoją chwilową efektywność z wynikiem określonego cyklu jazdy, a wyświetlanych punktów-liści przybywa lub ubywa, w zależności od osiąganego przez kierowcę zużycia paliwa.
Przeglądanie i wybieranie informacji, które mają się pojawić na wyświetlaczu DII, odbywa się za pośrednictwem przycisków umieszczonych na lewym ramieniu kierownicy. Dzięki nim, kierowca może przeglądać tryby DII i dostosowywać ustawienia, wyszukiwać alfabetycznie kontakty i utwory muzyczne, a także wybierać informacje, jakie mają się pojawiać na wyświetlaczu DII. Również w lewym ramieniu kierownicy umieszczono zintegrowane elementy sterujące, przeznaczone do obsługi telefonu Bluetooth®3 HandsFreeLink®. Takie połączenie sterowania kciukami i wyświetlania danych wprost przed oczami kierowcy znacznie ogranicza stopień jego dekoncentracji podczas jazdy. Drugi z padów obsługiwanych kciukiem w prawym ramieniu kierownicy steruje tempomatem adaptacyjnym i systemami asystenckimi.

Całkowicie nowy model CR-V jest pierwszym SUVem Hondy w Europie, wyposażonym w zaawansowany hybrydowy układ napędowy. W systemie Honda Hybrid Performance zastosowano inteligentną technikę napędu z doborem trybu jazdy (i-MMD), obejmującą pracujący w cyklu Atkinsona silnik benzynowy, innowacyjną przekładnię zawierającą dwie maszyny elektryczne, jednostkę sterującą przepływem mocy oraz akumulator litowo-jonowy. Układ zapewnia wysoki poziom sprawności i kultury pracy. Nowy CR-V Hybrid jest wyposażony w wydajny, 2-litrowy silnik benzynowy i-VTEC o mocy maksymalnej 107 kW (145 KM), osiąganej przy 6200 obr/min. i w napęd elektryczny o mocy 135 kW (184 KM) z momentem obrotowym 315 Nm. Dzięki układowi hybrydowemu, CR-V Hybrid z napędem na przednią oś osiąga przyspieszenie 0-100 km/h 8,8 sekundy, dla modelu AWD wynosi ono 9,2 sekundy. Maksymalna prędkość pojazdu wynosi 180 km/h. W modelu CR-V Hybrid, napędzanym na przednie koła, poziom emisji CO2 – w ramach zmodyfikowanego testu NEDC – wyniósł 120 g/km, przy średnim zużyciu paliwa w cyklu mieszanym – 5,3 l/100 km. Honda CR-V Hybrid w wersji z napędem na wszystkie koła legitymuje się emisją CO2 na poziomie 126 g/km i średnim zużyciem paliwa wynoszącym 5,5 l/100km.

Unikalna technika systemu i-MMD Hondy zawdzięcza swoją nazwę inteligentnemu, przebiegającemu bardzo płynnie, automatycznemu przełączaniu pomiędzy trzema trybami, zapewniającymi najwyższą możliwą efektywność podczas jazdy. Trzy tryby jazdy: Tryb elektryczny (EV Drive), podczas którego akumulator litowo-jonowy zasila bezpośrednio elektryczny silnik napędowy; Tryb hybrydowy (Hybrid Drive), w którym silnik benzynowy dostarcza moc do silnika elektrycznego/generatora, który z kolei przekazuje ją do elektrycznego silnika napędowego; Tryb silnika spalinowego (Engine Drive), w którym silnik benzynowy przekazuje napęd bezpośrednio na koła za pośrednictwem sprzęgła blokującego. W większości przypadków, podczas jazdy miejskiej, CR-V Hybrid samodzielnie przechodzi pomiędzy napędem hybrydowym i elektrycznym, dbając o maksymalną wydajność napędu. Podczas jazdy w trybie hybrydowym, nadmiar mocy silnika benzynowego może służyć do doładowywania baterii, które odbywa się za pośrednictwem drugiej maszyny elektrycznej, pełniącej rolę generatora. Tryb elektryczny (EV Drive) daje CR-V zasięg do około 2 km bezemisyjnej jazdy, uzależniony jednak od warunków drogowych, poboru prądu i stopnia naładowania akumulatora hybrydowego. Tryb jazdy silnikowej jest najbardziej wydajny na szybko pokonywanych odcinkach, a dodatkowo może być chwilowo wspomagany mocą silnika elektrycznego, kiedy niezbędne jest chwilowe podniesienie momentu obrotowego.

Podczas jazdy z prędkością 60 km/h Honda CR-V Hybrid będzie zazwyczaj poruszała się w trybie elektrycznym. Przy prędkości 100 km/h, przez około jedną trzecią czasu, system pozwoli na jazdę w trybie elektrycznym (EV Drive). Prędkość maksymalna uzyskiwana jest w trybie hybrydowym. Oprogramowanie sterujące pracą systemu i-MMD decyduje o tym, kiedy następuje przełączenie pomiędzy trybami jazdy, bez potrzeby jakiejkolwiek ingerencji ze strony kierowcy czy angażowania jego uwagi. Benzynowy silnik 2,0-litrowy, przekładnia e-CVT wraz z jednostką sterowania mocą znajdują się w przedziale silnikowym, natomiast akumulator litowo-jonowy mieści się pod podłogą bagażnika.

-

-

INNOWACYJNA PRZEKŁADNIA e-CVT

W układzie przeniesienia napędu zastosowano przekładnię e-CVT, w której skład wchodzi min. jednobiegowa przekładnia o stałym przełożeniu, umożliwiająca płynne przeniesienie momentu obrotowego na koła pojazdu. System Hondy jest mniejszy i sprawniejszy niż układy posiadające przekładnie planetarne, zazwyczaj stosowane w pojazdach hybrydowych. Inżynierowie pracujący nad CR-V Hybrid zadbali, aby zmiany trybu jazdy, w tym funkcja wyłączenia i uruchomienia silnika stop-start, były nieodczuwalne dla pasażerów. Płynny transfer momentu obrotowego oznacza, że nie występują żadne zaskakujące zmiany w pracy układu przeniesienia napędu lub niepożądane sprzężenia zwrotne, a prawie bezgłośny układ napędowy sprawia, że CR-V Hybrid oferuje jazdę bez nadmiernego hałasu i wibracji. Przekładnia została dostrojona z myślą o rynku europejskim, by zapewnić liniowe przyspieszanie. Uzyskano to dzięki optymalizacji reakcji układu napędowego na zmiany położenia pedału przyspieszenia, a dodatkowo zadbano, by dźwięk silnika odpowiadał oczekiwaniom kierowcy. Pierwszy raz w modelu CR-V zastosowano układ Active Sound Control, którego zadaniem podczas przyspieszania jest dostarczanie naturalnego dźwięku wchodzącego na obroty silnika.

CR-V Hybrid jest wyposażony w system sterowania stopniem opóźnienia, który pozwala kierowcy, za pomocą łopatek umieszczonych pod kołem kierownicy, dostosowywać stopień opóźnienia (zwalniania) auta i tym samym sterowanie rekuperacyjnym odzyskiwaniem energii. Właściwa wartość stopnia opóźnienia wyświetlana jest w postaci pojedynczego symbolu „^” na 7-calowym Interfejsie kierowcy DII. Liczba wyświetlanych symboli „^” wzrasta wraz ze stopniem opóźnienia, do czterech maksymalnie.

Przez przyciągnięcie prawej łopatki pod kierownicą (oznaczonej symbolem plus), kierowca może zwiększyć stopień opóźnienia, co skraca etap wytracania prędkości po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia. Przyciągnięcie łopatki po lewej stronie kierownicy (oznaczonej symbolem minus) powoduje zmniejszenie stopnia opóźnienia i tym samym łagodniejsze wytracenie prędkości przez samochód. W momentach wytracania prędkości przez samochód odbywa się rekuperacyjne odzyskiwanie energii. Podczas jazdy w trybie Normal, manualne sterowanie stopniem opóźnienia działa chwilowo i wyłącza się automatycznie podczas jazdy ze stałą prędkością lub w momencie wciśnięcia pedału przyspieszenia. Jeśli jedziemy w trybie Sport, manualnie wybrany stopień opóźnienia utrzyma się do momentu anulowania przez kierowcę.

-

WYRAFINOWANE WNĘTRZE DAJĄCE KOMFORT PODRÓŻY

Zastosowanie zupełnie nowej platformy przyczynia się do uzyskania wiodącego w klasie komfortu akustycznego we wnętrzu, na który wpływ ma również hybrydowy układ benzynowo-elektryczny CR-V. Znakomite właściwości w zakresie redukcji drgań, wibracji i hałasu, nowa Honda CR-V zawdzięcza rozwiązaniom eliminującym do minimum źródła powstawania takich niepożądanych zjawisk oraz ich rozproszenia w obrębie struktury nadwozia, a także zaimplementowanym rozwiązaniom z zakresu tłumienia i wygłuszenia wnętrza. Model CR-V Hybrid dopracowano ze szczególną dbałością o komfort akustyczny, wygodę i wyjątkowy klimat w kabinie.

Odpowiednie wygłuszenie dźwięku pracy silnika umożliwia debiutujący w modelu CR-V system aktywnego tłumienia hałasu ANC (Active Noise Cancellation), który dostępny jest standardowo we wszystkich wersjach wyposażenia. System ANC został stworzony z myślą o tłumieniu dźwięków o niskiej częstotliwości, docierających do wnętrza kabiny. Przy pomocy dwóch mikrofonów pokładowych, system monitoruje poziom hałasu we wnętrzu i w razie potrzeby generuje dźwięk o odwrotnej amplitudzie fali, który emitowany jest przez głośniki systemu audio. System pozostaje aktywny podczas jazdy, zarówno przy włączonym jak i wyłączonym zestawie audio.

Dodatkowe rozwiązania tłumiące odgłos pracy silnika to mata wygłuszająca oraz specjalne uszczelki z przodu, z tyłu i po bokach maski silnika, spodnia osłona jednostki napędowej oraz dodatkowe materiały dźwiękochłonne w konstrukcji deski rozdzielczej. W kabinie zastosowano również jednoelementową wykładzinę podpodłogową, specjalnie stworzoną dla modelu hybrydowego, która stanowi dodatkowy materiał dźwiękochłonny tłumiący hałasy docierające z zewnętrz.

Za ogólne wyciszenie kabiny odpowiadają również takie elementy jak uszczelnienia paneli rozmieszczone w newralgicznych punktach nadwozia, przekładki akustyczne wewnątrz słupków A, B i C oraz uszczelnienie montażowe szyby czołowej. Przekładki w słupkach redukują hałas przedostający się do wnętrza kabiny od strony podłogi, a potrójne uszczelki drzwiowe skutecznie tłumią odgłos opływającego powietrza i poprawiają szczelność wnętrza. Wszystkie boczne okna posiadają dodatkowe uszczelnienia klinowe w dolnych narożnikach z przodu i z tyłu. Wypełniają one przestrzeń między nadwoziem a płaszczyzną okna, dodatkowo zapobiegając przenikaniu niepożądanych dźwięków do wnętrza kabiny. Kolejnymi elementami, które przyczyniają się do skuteczniejszego wytłumienia drgań i hałasu są spodnie osłony i materiały dźwiękochłonne wnęk przednich i tylnych kół oraz wykładzina podłogowa przedziału pasażerskiego i bagażnika.

-

System stabilizacji toru jazdy Agile Handling Assist (AHA) został wprowadzony do modelu CR-V po raz pierwszy. Nastawy elektronicznego systemu stabilizacji zostały przygotowane z myślą o rynku europejskim i odpowiadają wymaganiom typowym dla tutejszych warunków drogowych i stylu jazdy europejskich kierowców. Zapewnia to subtelną i dyskretną pomoc w zakresie zwiększonego bezpieczeństwa i płynniejszego, bardziej przewidywalnego zachowania pojazdu przy niskich i wysokich prędkościach, a także przy łagodnych i szybkich obrotach kierownicy. Terenowe zdolności Hondy CR-V zostały poprawione, dzięki zwiększonemu prześwitowi przy zachowaniu tego samego środka ciężkości, co w poprzedniej generacji modelu. Prześwit pod pojazdem wynosi teraz 190 mm w wersjach Hybrid z napędem FWD oraz 200 mm w odmianach Hybrid z napędem AWD. W obu przypadkach wzrost wynosi 35 mm w porównaniu do poprzedniej generacji CR-V. Za tak wysoki prześwit odpowiadają również większe koła i opony, które dodatkowo budują atletyczny wizerunek sylwetki CR-V.

Najnowsza generacja napędu na wszystkie koła (Real Time AWD) z inteligentnym systemem kontroli (Intelligent Control System™) zmniejsza zużycie paliwa i poprawia właściwości trakcyjne samochodu. Nawet w standardowych warunkach codziennej eksploatacji, układ ten wspomaga płynną i bezpieczną jazdę, przekazując moment obrotowy na tylne koła podczas ruszania.

Układ AWD korzysta ze mokrego sprzęgła wielotarczowego, które łączy wał napędowy z tylnym mechanizmem różnicowym. Układ posiada silnik elektryczny napędzający pompę hydrauliczną. Lekka, paliwooszczędna konstrukcja zapewnia idealne zrównoważenie osiągów, wyższy poziom bezpieczeństwa oraz lepsze właściwości w terenie i na asfalcie, jednak bez zbytniego wzrostu masy całego układu. Gdy napęd kół tylnej osi nie jest konieczny, np. podczas szybkiej jazdy autostradowej, następuje automatyczne rozłączenie wału napędowego w celu ograniczenia oporów mechanicznych w układzie.

Zmienione oprogramowanie pozwala teraz na przekazanie do 60% momentu obrotowego na tylne koła w sytuacjach tego wymagających oraz na 10-procentowy wzrost ogólnej wartości momentu, do 550 Nm. W rezultacie, samochód spisuje się lepiej w warunkach ograniczonej przyczepności oraz wykazuje lepszą dynamikę i możliwości w czasie podjazdu pod wzniesienie.

-

BEZPIECZEŃSTWO I OCHRONA PASAŻERÓW

Nowa Honda CR-V została zaprojektowana tak, aby zapewniać najwyższy stopnień ochrony w swojej klasie. W oparciu o koncepcję bezpieczeństwa dla wszystkich (Safety for Everyone), japoński producent oferuje te same zaawansowane systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego we wszystkich wersjach wyposażeniowych nowej Hondy CR-V. Głównym fundamentem doskonałej ochrony, jaką zapewnia ten model, jest wyjątkowo wytrzymała i niezwykle sztywna platforma, stworzona w myśl koncepcji, zgodnie z którą konstrukcja samochodu ma zapewniać najwyższy poziom bezpieczeństwa, bez względu na kierunek uderzenia (All Directions Collision Safety). Platforma samochodu wykorzystuje unikalną dla Hondy koncepcję konstrukcji nadwozia ACE™ (Advanced Compatibility Engineering), która obecnie obejmuje jeszcze bardziej konsekwentne stosowanie siatki licznych, połączonych ze sobą elementów strukturalnych, których zadaniem jest bardziej równomierne rozprowadzanie i rozpraszanie energii zderzenia. Tak opracowana konstrukcja przyczynia się do redukcji działania sił przenoszonych na przedział pasażerski w przypadku zderzenia, co w efekcie zapewnia większą odporność na skutki zderzenia czołowego, uderzenia w tył pojazdu, a także zderzeń bocznych. Uzupełnieniem powyższych elementów bezpieczeństwa biernego w nowej generacji Hondy CR-V jest rozbudowany system Honda Sensing™, obejmujący liczne systemy zwiększające bezpieczeństwo czynne oraz wspomagające kierowcę. Nowością jest fakt, iż systemy te są dostępne we wszystkich wersjach wyposażeniowych modelu CR-V. W tym segmencie, system Honda Sensing™ należy do najbardziej kompleksowych systemów podnoszących poziom bezpieczeństwa. Wykorzystuje on informacje z radaru, kamery i wielu innych czujników, by wspierać i ostrzegać kierowcę o potencjalnie niebezpiecznych sytuacjach. Standardem we wszystkich wersjach modelu CR-V w Europie, jest również system eCall umożliwiający połączenia alarmowe.
 
Pakiet rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa Honda Sensing™ obejmuje:

  • System ograniczający skutki kolizji: system monitoruje odległość od pojazdu poprzedzającego i ostrzega kierowcę o zagrożeniu kolizją, a także pomaga wyhamować Hondę CR-V, gdy kolizji nie da się już uniknąć. Układ emituje akustyczny sygnał ostrzegawczy oraz, w razie konieczności, automatycznie uruchamia układ hamulcowy pojazdu.
  • System ostrzegający o ryzyku kolizji (FCW): system monitoruje drogę przed samochodem i ostrzega kierującego w sytuacjach grożących potencjalną kolizją. Sygnały akustyczne i wyświetlane komunikaty nakazują kierowcy podjęcie działań mających na celu uniknięcie zderzenia.
  • System ostrzegający przed zjechaniem z pasa ruchu (LDW): system wykrywa niesygnalizowaną kierunkowskazem i niezamierzoną zmianę pasa ruchu i wysyła kierowcy odpowiednie sygnały ostrzegawcze, nakazujące mu podjęcie czynności korygujących tor jazdy.
  • System chroniący przed zmianą toru jazdy (RDM): system wykorzystuje dane z kamery przedniej w celu oceny, czy samochód nie zbacza z prawidłowego toru jazdy. Wykorzystuje przy tym elektryczne wspomaganie kierownicy, aby delikatnie korygować tor jazdy samochodu. W niektórych sytuacjach możliwe jest także uruchomienie hamulców. Układ wyłącza się w chwili, gdy uznaje iż kierujący odzyskał kontrolę nad samochodem.
  • Układ ułatwiający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu (LKAS): system ułatwia utrzymanie samochodu na środku pasa ruchu. Korzystając z kamery, która śledzi znaki poziome na jezdni, system dokonuje drobnych korekt kierunku jazdy, aby utrzymać pojazd na pasie ruchu wytyczonym przez białe linie.
  • Tempomat adaptacyjny (ACC): tempomat umożliwia zaprogramowanie prędkości z zachowaniem wymaganej odległości od pojazdu poprzedzającego. Tym samym doskonale sprawdza się w zmiennych warunkach natężenia ruchu
  • System rozpoznawania znaków drogowych (TSR): system wykrywa i automatycznie rozpoznaje znaki drogowe związane z ograniczeniami prędkości i zakazami wyprzedzania, a także dodatkowo pokazuje je na wyświetlaczu interfejsu kierowcy (DII)
  • Inteligentny ogranicznik prędkości: system korzysta z ograniczenia prędkości ustawionego przez kierowcę i porównuje nastawy z informacjami pozyskanymi przez system rozpoznawania znaków drogowych (TSR), aby automatycznie dostosować prędkość jazdy do limitu prędkości, jaki obowiązuje na danym odcinku drogi.
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny (i-ACC): pionierskie rozwiązanie zaprezentowane po raz pierwszy w modelu Honda CR-V 2015. Tempomat i-ACC przewiduje i automatycznie reaguje na zajechanie drogi przez inny pojazd na drogach o wielu pasach ruchu. Urządzenie korzysta z kamery oraz czujnika radarowego w celu ustalenia położenia innych pojazdów na drodze. System następnie wykorzystuje specjalny algorytm – opracowany na drodze żmudnych i kompleksowych badań zachowań kierowców na europejskich drogach – aby przewidzieć prawdopodobieństwo zmiany pasa ruchu przez inne pojazdy, które może skutkować zajechaniem drogi. Daje to Hondzie CR-V czas na automatyczną korektę prędkości, zanim nastąpi zajechanie drogi przez innych uczestników ruchu. Rozwiązanie zapewnia bezpieczną i komfortową jazdę.

Inne układy bezpieczeństwa zastosowane w nowej Hondzie CR-V:

  • Funkcja ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy (Blind Spot Information): wykorzystuje czujniki radarowe rejestrujące pojawienie się innego pojazdu w miejscu niewidocznym dla kierowcy. Sygnał ostrzegawczy ma postać migającego symbolu w lusterku bocznym.
  • System ostrzegania o zbliżającym się pojeździe podczas cofania: system wykorzystuje tylne czujniki radarowe do wykrywania nadjeżdżających pojazdów podczas cofania.
  • Wielofunkcyjna kamera cofania: zapewnia kierowcy kilka trybów pracy, oferując doskonałą widoczność i pełne bezpieczeństwo podczas cofania - standardowy kąt widoczności wynoszący 130 stopni, szeroki kąt wynoszący 180 stopni oraz obraz za samochodem widziany z góry.

W wyposażeniu standardowym dostępny jest również układ stabilizacji toru jazdy Vehicle Stability Assist (VSA®) posiadający funkcję kontroli trakcji. Układ zapewnia kierowcy większe możliwości kontrolowania zachowania pojazdu podczas przyspieszania, hamowania oraz pokonywania zakrętów. Innym ważnym rozwiązaniem jest zmodernizowany system monitorowania ciśnienia w ogumieniu (DWS).

-

-

źródło: Honda Polska

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: