NOWY FIAT 500X 2019 - POWRÓT DO PRZYSZŁOŚCI

NOWY FIAT 500X 2019 - POWRÓT DO PRZYSZŁOŚCI

03 WRZESIEŃ 2018 15:20

NOWOŚĆ | 500X - włoski SUV Fiata - został odświeżony, jeśli chodzi o stylistykę i nowe technologie, aby zaspokoić najnowsze potrzeby w zakresie mobilności w szybko rozwijającym się segmencie, w którym 500X jest już liderem we Włoszech, a w Europie znajduje się w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się modeli w swoim segmencie nieprzerwanie od 2016 roku.

NOWY FIAT 500X 2019 - ZASMAKUJ JUTRA. DZIŚ.

Fiat 500X przeszedł kurację odmładzającą i powraca w nowej wersji w wielkim, hollywoodzkim stylu! Nadwozie nowego Fiata 500X zostało całkowicie odświeżone dzięki światłom do jazdy dziennej LED i reflektorom Full LED, natomiast wnętrze jeszcze bardziej podkreśla niepowtarzalną tożsamość 500, jednocześnie zapewniając większą funkcjonalność i komfort. Ponadto, nowy model oferuje po raz pierwszy w gamie Fiata nową rodzinę silników trzy- i czterocylindrowych, które gwarantują niesamowitą satysfakcję z jazdy i zużycie paliwa niższe nawet o 20% w porównaniu z poprzednimi silnikami benzynowymi, i jednocześnie są o 20% bardziej ciche w porównaniu z silnikami  turbodiesel o podobnych parametrach.

Jazda jest przyjemna, komfortowa i bezpieczna jak nigdy dotąd dzięki nowym systemom wspomagających kierowcę, oferowanym w standardzie we wszystkich wersjach: system rozpoznawania znaków drogowych “Traffic sign recognition” z funkcją ostrzegania o nadmiernej prędkości “Speed Advisor” pozwala kierowcom uniknąć mandatów za przekroczenie prędkości, dostosowując prędkość samochodu do ograniczeń, wykorzystując informacje odczytane z znaków drogowych na drodze, natomiast asystent pasa ruchu „Lane Assist” pomaga w utrzymaniu samochodu na pożądanym pasie.

Z okazji wprowadzenia na rynek nowego modelu 500X, Fiat przygotował niezwykły spot reklamowy trwający dwie i pół minuty, zainspirowany kultowym filmem "Powrót do przyszłości", który umacnia więź między marką a światem filmu, współpracę uwieńczoną w ubiegłym roku filmem wideo "Do zobaczenia w przyszłości" ("See you in the future"), przygotowanym z okazji 60. urodzin 500, w którym wystąpił zdobywca Oscara Adrien Brody. Nowy spot reklamowy oparty jest na koncepcji ekscytującej podróży w czasie, w której młoda para wyrusza w drogę w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku za kierownicą Fiata 600 z tamtego okresu i zostaje przeniesiona do teraźniejszości , w której prowadzi nową 500X. W nowym spocie reklamowym w epizodycznej roli wystąpił znany amerykański aktor Christopher Lloyd, jako kierujący ruchem drogowym, którego zawadiackie mrugnięcie okiem kończy tę podróż w czasie.

-

-

ODŚWIEŻONY DESIGN 500X MY2019 - MADE IN ITALY

Nowa 500X zmienia się, stając się jeszcze bardziej nowoczesna i funkcjonalna, oferując nowe funkcje zaprojektowane z myślą o zapewnieniu komfortu i bezpieczeństwa, wyjątkową dbałość o szczegóły i typowy styl rodziny 500. Do najważniejszych nowości należą nowe światła do jazdy dziennej LED oraz światła mijania i drogowe wykonane w technologii LED. Oferowane w standardzie nowe światła do jazdy dziennej i reflektory tylne LED zapewniają jeszcze bardziej nowoczesny wygląd, idealnie współgrając z najnowszymi elementami stylistycznymi wprowadzonymi w rodzinie 500. Ponadto, na zamówienie dostępne  są nowe reflektory Full Led, wykonane we współpracy z Magneti Marelli, które oprócz niewątpliwego stylu 500 zapewniają mocniejsze oświetlenie, ponieważ świecą jaśniej o 20% niż reflektory Xenonowe oferowane w poprzednim modelu. Widoczność jest znacznie lepsza, a zużycie energii pięć razy mniejsze niż w tradycyjnych lampach halogenowych.

Ponadto, zmniejszają zmęczenie oczu, dzięki oświetleniu, które przypomina światło dzienne, a także obejmują szerszy obszar widzenia: przy prędkości 90 km/h, przykładowo,  przeszkody są zauważane do czterech sekund wcześniej - co oznacza 100 metrów – niż w przypadku standardowych reflektorów halogenowych.

Jednym z kluczowych elementów stylistyki samochodu jest stylowy „podpis” ”Full LED Technology”, otaczający moduł oświetlenia, będący połączeniem wyszukanego stylu i technologii, stający się znakiem rozpoznawczym przodu nowego 500X. Technologię LED zastosowano również w światłach tylnych, dzięki czemu również tył ma bardziej indywidualny i rozpoznawalny charakter, a jednocześnie zapewnia większą widoczność, a tym samym lepsze bezpieczeństwo na drodze.

-

-

FIAT 500X 2019 - NOWA WERSJA URBAN, CITY CROSS I CROSS

Na głównych rynkach regionu EMEA gama składa się z trzech wersji: nowego 500X Urban, najbardziej miejskiej odsłonie modelu Fiat; nowego 500X City Cross, która pozwala “wyrwać się” z codziennego ruchu; oraz nowego 500X Cross (najlepsze wyposażenie w gamie), którą można stawić czoła ekscytującym przygodom poza miastem, nawet po śniegu czy bezdrożach.
W ofercie jest sześć wersji silnikowych, dwa napędy (na przód lub 4x4) oraz cztery skrzynie biegów (manualna pięciostopniowa, manualna sześciostopniowa, automatyczna DDTC sześciostopniowa i automatyczna dziewięciostopniowa).

Ponadto, klient może wybrać spośród 14 kolorów nadwozia: oprócz nowego, trójwarstwowego  lakieru Kość Słoniowa oraz nowych lakierów metalizowanych- niebieskiego Italia i zielonego Techno, dostępne są również niebieskie kolory nadwozia w wersji metalizowany Jeans, Venezia, szary Argento oraz Moda; ponadto, w ofercie są również pastelowy biały Gelato, czarny Cinema, beżowy Cappuccino oraz czerwony Passione; matowe lakiery natomiast dostępne są w kolorze niebieskim Jeans i zielony Alpi oraz ekskluzywny czerwony Amore przypominający stylem lakier perłowy. Dopełnienie oferty stanowi siedem wzorów felg (16”, 17 “i 18”) oraz siedem konfiguracji kolorystyki wnętrza.

Gama nowego 500X rozpoczyna się od poziomu wyposażenia Urban, który stanowi ciekawą alternatywę dla samochodów z segmentu C, oferując dobry stosunek ceny do wyposażenia. Wystarczy pomyśleć, że najbardziej miejska wersja SUV-a proponuje w standardzie: światła do jazdy dziennej i tylne światła LED, nową kierownicę ze skóry ekologicznej , nowy, monochromatyczny zestaw wskaźników z TFT 3,5’’,podwójne gniazdo USB, system Uconnect z 7” ekranem dotykowym i systemem Bluetooth oraz funkcjonalnością manualną klimatyzację, tempomat, elektryczny hamulec ręczny oraz dzieloną kanapę tylną 60/40. Dopełnieniem wyposażenia są nowe systemy wspomagania jazdy “Traffic Sign Recognition” i “Speed Advisor”, które dołączają do systemu “Lane Assist”, 6 poduszek powietrznych (przednie, window-bag i boczne) i do systemu ESC (Electronic Stability Control).

Drugie oblicze nowego 500X reprezentuje wersja City Cross, która wyróżnia się odnowioną dolną osłoną zderzaka oraz specjalnymi zderzakami. Ponadto, terenowa estetyka podkreślona jest przez 16” felgi aluminiowe, satynowe detale oraz obudowy lusterek w kolorze nadwozia. W standardzie montowane są również światła przeciwmgielne przednie, deska rozdzielcza w kolorze nadwozia oraz system Uconnect 7’’ z cyfrowym radiem DAB oraz funkcjonalnścią Apple CarPlay i Android Auto.

Trzecią i ostatnią odsłoną modelu jest nowy 500X Cross, najlepsze wyposażenie w gamie, które oprócz specjalnego wyposażenia offroad’owego, takiego, jak we wcześniejszej wersji, oferuje również 17” felgi aluminiowe, relingi dachowe oraz przyciemniane szyby. We wnętrzu na pierwszy plan wysuwa się system Uconnect 7” z nawigacją satelitarną oraz funkcjonalnością Apple CarPlay i Android Auto. W standardzie dostępna jest również automatyczna klimatyzacja, tylne czujniki parkowania, kamera cofania oraz czujnik zmierzchu.

Wreszcie, dzięki dostępności wielu specjalnych pakietów, można będzie dodatkowo spersonalizować swój samochód ze znaczącą korzyścią finansową w porównaniu do zakupu pojedynczych opcji.

Nowa wersja Urban oferuje nowy przedni i tylny zderzak, a wersje City Cross i Cross posiadają nowe osłony na zderzakach podkreślające ich odważny wygląd.  Nowy design nadwozia podkreśla dwie „dusze” modelu - miejską, która pozwala swobodnie poruszać się po mieście, dzięki kompaktowym wymiarom i podwyższonej pozycji fotela kierowcy, oraz duszę SUV-a, w wersji Cross,  dla pasjonatów jazdy terenowej, dostępnej także z napędem na cztery koła. Kompaktowa na zewnątrz, przytulna wewnątrz: dowodzi tego przestronne i bezpieczne wnętrze, wykorzystujące na szeroką skalę szlachetne materiały, wysokiej jakości wykończenia i przydatne schowki na drobne przedmioty.

Wygodne wnętrze, w charakterystycznym stylu Made in Italy, dostępne w siedmiu różnych wersjach wykończenia – stworzonych poprzez połączenie różnych rodzajów tkanin, skóry, elementów wykończenia i kolorów – oferuje szeroki wybór regulacji foteli i pojemny bagażnik. Jedną z najważniejszych nowości jest nowy design deski rozdzielczej z nowymi zegarami oferującymi jeszcze bardziej czytelną grafikę, a także nowa kierownica, wyprofilowana tak, żeby dopasować się do ręki kierowcy, zapewniając doskonałą przyczepność,  i pokryta elegancką skórą ekologiczną z wbudowanymi przyciskami sterującymi radiem, które zapewniają bezpieczną jazdę w każdej sytuacji. Ergonomiczna kabina, optymalne ustawienie i łatwy dostęp do przełączników, położenie dźwigni zmiany biegów i praktyczny podłokietnik przedni  również przyczyniają się do zwiększenia komfortu za kierownicą.

Należy przypomnieć również, że zegary w stylu 500  podzielone  są na trzy okrągłe elementy, z których środkowy większy i otoczony metalową ramką - wyraźne nawiązanie do legendarnego Fiata 500 - jest idealnym połączeniem pomiędzy estetyką retro i nowoczesną technologią.  O ile po bokach znajdują się prędkościomierz z obrotomierzem, na środku błyszczy 3.5-calowy wyświetlacz TFT, który w sposób prosty i bezpośredni przekazuje kierowcy informacje, jak również oferuje liczne możliwości dostosowania do jego potrzeb.

-

-

NOWE SILNIKI FIATA 500X 2019

Nowy 500X jest pierwszym modelem marki Fiat, w której zastosowano innowacyjną rodzinę silników benzynowych z turbodoładowaniem zaprojektowanych, aby zaoferować klientom “złoty środek” między osiągami a przyjemnością prowadzenia najlepszych silników  turbodiesel (będąc od nich o 20% cichsze) jednocześnie oszczędzając do 20% paliwa w stosunku do swoich poprzedników.

Zgodne z normą Euro 6D-TEMP i wyposażone w filtr cząstek stałych dla silników benzynowych GPF (Gasoline Particulate Filter), nowe silniki turbo zostały przetestowane podczas ponad 75.000 godzin analiz wirtualnych, 60.000 godzin testów na hamowni i 5 milionów kilometrów przejechanych na całym świecie, aby przetestować ich solidność i niezawodność.

Nowe turbodoładowane silniki benzynowe są dostępne w dwóch konfiguracjach:  1-litrowy trzycylindrowy silnik oferujący moc 120 KM i 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego, współpracujący z sześciostopniową manualną skrzynią biegów  oraz 1,3-litrowy czterocylindrowy silnik o mocy 150 KM i momencie obrotowym wynoszącym 270 Nm, w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów z  podwójnym suchym sprzęgłem DDCT -  oba z napędem na przednie koła.

Specjalna konstrukcja silników zapewnia wydajność, modułowość i wysoki stopień standaryzacji w odniesieniu do komponentów i procesu produkcyjnego, elastyczność i możliwość dodatkowego rozwoju. Nowe silniki są wykonane w całości z aluminium, aby zapewnić lekkość (wersja trzycylindrowa waży zaledwie 93 kg). Korpus silnika, opracowany we współpracy z firmą Teksid, wykonany jest z wysokociśnieniowego odlewu aluminiowego. W celu zwiększenia odporności konstrukcji zastosowano tuleje z odlewów żeliwnych.

Wysoki poziom zaawansowania technologicznego nowego układu napędu potwierdzają liczne innowacyjne funkcje techniczne, takie jak bezpośredni wtrysk paliwa maksymalizujący wydajność objętościową i turbosprężarka o niskiej bezwładności, zarządzana przez sterowany elektrycznie siłownik Wastegate połączony z chłodzoną wodą sprężarką i intercoolerem wodnym (WCAC) w kolektorze dolotowym, aby zapewnić szybszą reakcję.

W nowych silnikach Turbo debiutuje trzecia generacja ekskluzywnej technologii MultiAir (o nazwie MultiAir III), która poprawia efektywność spalania poprzez regulację wysokości, czasu i momentu podnoszenia zaworu wlotowego. Najnowsza ewolucja MultiAir III dodatkowo optymalizuje charakterystyki otwarcia i zamknięcia zaworu wlotowego. Dzięki specjalnym profilom krzywki wlotu i wydechu, wydajność niskiego obciążenia poprawia się dzięki recyrkulacji gazów wydechowych, otwierając zawory wlotowe z wyprzedzeniem, natomiast moc wysokiego obciążenia jest podkreślona przez opóźnienie zamknięcia zaworu wlotowego. Innymi słowy, technologia MultiAir III może zmniejszyć rzeczywisty współczynnik kompresji, lepiej kontroluje spalanie stukowe i znacznie poprawia efektywność paliwową również, kiedy silnik dostarcza dużą moc.

Ponadto, należy przypomnieć, że gamę silników benzynowych  nowej  500X uzupełnia niezawodny 1.6 E-Torq o mocy 110 KM, połączony z manualną skrzynią biegów i napędem na przód, który został odświeżony, aby spełniać wymogi normy środowiskowej  Euro 6D.

Nowa 500X może być również wyposażona w dwa silniki turbodiesel MultiJet II -  technologię opracowaną i opatentowaną przez FCA Group – wzbogacone w technologię SCR (Selective Catalytic Reduction) zapewniającą zgodność z normą Euro 6D-TEMP.

Dostępne są dwie pojemności: 1.6 l i 2.0 l.  Silnik 1.6-turbodiesel MultiJet II o mocy 120 KM w połączeniu z manualną skrzynią biegów lub automatyczną DDCT z podwójnym sprzęgłem, z napędem na przednia oś oraz 2.0-litrowy MultiJet II o mocy 150 KM z dziewięciobiegową skrzynią automatyczną i napędem na cztery koła.

Aby zmaksymalizować skuteczność oczyszczania spalin, wszystkie silniki Diesel posiadają nowy system, który łączy w ramach jednego rozwiązania, technologię SCR z wtryskiem AdBlue* w celu redukcji emisji azotu (NOx)  i  DPF (Diesel Particulate Filter), w celu wychwytywania i redukcji cząstek stałych. Umożliwia to uzyskanie najwyższego poziomu eko-kompatybilności oferowanego obecnie na rynku przez silniki diesla, nie wpływając negatywnie na osiągi.

Krzywe mocy i momentu obrotowego potwierdzają doskonałość rodziny MultiJet II także w tej nowej konfiguracji, oferującej optymalizację wartości momentu obrotowego przy niskich obrotach: 1.6 MutliJet II dostarcza moc 120 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy zaledwie 1750 obr./min.; a silnik 2.0  MultiJet II oferuje moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy  350  przy 1500 obr./min.

-

NOWY 500X - SPOKÓJ I BEZPIECZEŃSTWO

Oprócz wyjątkowego charakteru i stylu, bogatego wyposażenia i niezwykłego komfortu,  nowy 500X spełnia również wymagania najbardziej wymagających klientów, jeśli chodzi o  technologie wspomagające kierowcę oraz łączność, oferując niezwykłe doświadczenia z jazdy, komfort i bezpieczeństwo.

Do najważniejszych nowości należą dwa systemy oferowane w standardzie we wszystkich wersjach:  “Traffic sign recognition”, który rozpoznaje znaki drogowe,  “Speed advisor” , który pozwala kierowcy dostosować prędkość do dopuszczalnej,  unikając w ten sposób kosztowych mandatów za przekroczenie prędkości.  Ponadto, w standardzie oferowany jest asystent pasa ruchu (“Lane Assist”), natomiast na zamówienie dostępne są:  system wykrywania martwego pola podczas zmiany pasa ruchu (“Blind Spot Alert”); aktywny tempomat (“ACC”), który utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu oraz system awaryjnego hamowania (“Autonomous Emergency Brake”).

-

-

źródło: FCA Poland / Grupa Gezet

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: