NOWA HONDA FORZA 125 2019 W ATRAKCYJNEJ CENIE

NOWA HONDA FORZA 125 2019 W ATRAKCYJNEJ CENIE

15 CZERWIEC 2018 12:10

NOWOŚĆ! | Wiodący w swoim segmencie sports/GT skuter Honda Forza 125 ma szansę na wzmocnienie swojej dominacji dzięki długiej liście zmian. Skuter otrzymał bardzo wiele nowych elementów, za to zachował wszystkie cechy, które cenią sobie jego nabywcy, dzięki czemu znów zyskuje na atrakcyjności. 

NOWA HONDA FORZA 125 - ZMODERNIZOWANY I JESZCZE BARDZIEJ NOWOCZESNY SKUTER HONDY

Honda Forza 125 to skuter zaprojektowany specjalnie dla wymagających europejskich nabywców, oczekujących maksimum radości z jazdy, którą zapewnia połączenie stylu, prezencji, osiągów i funkcjonalności. Od momentu wprowadzenia na rynek w 2015 roku, skuter spełniał z nawiązką wszystkie te oczekiwania, ewoluując z każdym rokiem modelowym tak, jak chcieli tego użytkownicy i znajdując jak dotychczas ponad 30 000 klientów. Forza 125 trafiła w gusta klientów, zręcznie łącząc zwinność, którą zawdzięcza kompaktowym wymiarom, ze swobodą poruszania się na dłuższych trasach i po autostradach, na co pozwalają parametry silnika, ochrona przed wiatrem i komfort jazdy. Pojazd oferuje jednocześnie wygodę skutera "GT" (Grand Touring) i sportowe zacięcie, łatwo wyczuwalne w jego prowadzeniu się, zapewniając przy tym mnóstwo miejsca w schowkach i wyróżniając się wieloma wysokiej klasy detalami. Trudno nie wspomnieć o innowacyjnej konstrukcji inżynierów Hondy i wysokiej jakości wykonania, jako o najważniejszych atutach.

Honda Forza 125 zachowuje od lat klasę i zwinność, odnosząc kolejne sukcesy, jednak nie spoczywa na laurach. W roku 2018 linie skutera przerysowano świeżą kreską i wprowadzono kilka znaczących i łatwych do zauważenia ulepszeń!

-

NOWA HONDA FORZA 125 (MODEL 2019) - CENA W POLSCE

model rok modelowy rok produkcji cena brutto
NOWOŚĆ 2018 Forza 125 ABS 2019 2018 20 900 PLN

Nowa Honda Forza 125 model 2019 z elektrycznie regulowana przednią szybą, nowym designem i systemem Smart Key wchodzi na rynek w wyjątkowej cenie 20 900 PLN brutto!

-

HONDA FORZA - IDEALNY SKUTER?

Główne składniki receptury na udany skuter pozostają niezmienione w Forza 125 2018:

  • czterozaworowy silnik, który łączy w sobie wiodące w klasie osiągi z 490-kilometrowym zasięgiem bez tankowania i układem Idling Stop,
  • lekkie podwozie, które łączy stabilność przy dużych prędkościach z manewrowością w mieście,
  • a do tego bogate wyposażenie, które obejmuje światła LED, bezkluczykowy system Smart Key, schowek mieszczący dwa kaski i komfort jazdy dla dwóch osób.

Są też nowe i ważne dodatkowe składniki. Wyposażenie standardowe i opcjonalne podniesiono na kolejny poziom: nowa elektryczna regulacja szyby pozwala na płynną zmianę jej ustawienia i zapewnia pełną ochronę przed wiatrem lub niezakłócony widok do przodu, a wzbogacony zestaw wskaźników dostarcza dodatkowych informacji w formie cyfrowej, uzupełniając analogowe wskaźniki zegarowe. Kierunkowskazy z przodu i z tyłu wykonane są w technologii LED, schowek pod siedzeniem zyskał dodatkowe 5,5 litra, a bezkluczykowy system Smart Key oferuje również współpracę z opcjonalnym 45-litrowym kufrem górnym.

Najważniejsze ze zmian wprowadzają nowy poziom wyrafinowania w unikalnej estetyce skutera. Oryginalnie zaprojektowane przez tego samego stylistę, który odpowiadał za wygląd niesamowitego NM4 Vultus, linie skutera Forza 125 pozostają odważne i przyciągają wzrok, ale są jeszcze nowocześniejsze, nieco gładsze, nadając pojazdowi bardziej dojrzały wygląd.

-

-

WYPOSAŻENIE I STYLISTYKA

  • Regulowana elektrycznie szyba ze sterowaniem umieszczonym po lewej stronie kierownicy.
  • Zmieniony zestaw wskaźników oferuje połączenie informacji analogowej i cyfrowej.
  • Kierunkowskazy LED stanowią uzupełnienie przedniego reflektora i świateł tylnych, wykonanych także w technologii LED.
  • Bezkluczykowy system Smart Key obsługuje teraz opcjonalny 45-litrowy kufer górny.
  • Odświeżone linie skutera dodatkowo wzmacniają wrażenie pojazdu klasy premium.

Wyraźnie nowe linie Forza 125 zdają się wypływać spod przedniej szyby, której położenie można płynnie regulować w zakresie 140 mm, by zapewnić ochronę przed wiatrem (z przepływem powietrza skierowanym wokół głowy kierowcy) i zmniejszyć hałas powodowany przez wiatr. Stabilność i komfort przy większych prędkościach lub na długich dystansach można natychmiast zamienić na większe poczucie swobody dzięki ustawieniu szyby w niższej pozycji, naciskając przełącznik na lewej manetce, aby przesunąć ją do dowolnego punktu w dostępnym zakresie 140 mm.

Szerokość kierownicy wynosi 754 mm, lusterka umieszczono na wysokości 1125 mm. Są to idealne wymiary do przeciskania się przez ulice zakorkowane samochodami. Warto przypomnieć, że jednym z kolejnych kroków rozwojowych Forza 125 w 2017 roku było podniesienie wysokości lusterek, by znalazły się ponad lusterkami samochodów. Wysokość siedzenia pozostaje niezmieniona i wynosi 780 mm, jego długość zapewnia sporo miejsca i wygody dla kierowcy i pasażera. Wszystkie kierunkowskazy wykonane są w technice LED, podobnie jak przedni reflektor i lampa tylna.

Dwa kaski integralne mogą być przechowywane w schowku pod siedzeniem, który został powiększony z 48 do 53,5 litrów. Można też podzielić schowek na część przeznaczoną na kask i/lub kombinezon przeciwdeszczowy oraz na część mieszczącą torby o rozmiarze A4. Kieszeń w wewnętrznej przedniej owiewce jest zamykana na klucz, a jej wnętrze może być zaaranżowane dla potrzeb kierowcy, na przykład do przewozu telefonu, czy butelki z wodą. Znalazło się tam również gniazdo ładowania 12V-1A.

Bezkluczykowy system Smart Key w Forza 125, oprócz sterowania głównym włącznikiem zapłonu i blokowaniem schowka, będzie zarządzał opcjonalnym zdejmowanym kufrem górnym o pojemności 45 litrów, pierwszym w skuterze marki Honda. Dzięki inteligentnemu kluczykowi w kieszeni kierowcy, zamek kufra automatycznie blokuje się, gdy kierowca oddali się od skutera. Kufer można też zamknąć mechanicznie kluczykiem. Przełącznik górnego kufra znajduje się na jego dolnej powierzchni, a mechanizm wykonawczy umieszczono w tylnej części obudowy, aby zachować wewnętrzną pojemność kufra.

Przekonstruowany zespół wskaźników wyposażono w analogowy prędkościomierz i analogowy obrotomierz, rozmieszczone po bokach wyświetlacza cyfrowego, który można przełączać pomiędzy 3 trybami pracy, korzystając z przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy. Dostępne są następujące wskazania: licznik kilometrów, zasięg na paliwie w baku, zużycie paliwa lub też dzienny licznik przebiegu, średnie zużycie paliwa i timer, albo też temperatura otoczenia i wskaźnik stanu akumulatora.

Ostre linie skutera i wyrazista forma odegrały dużą rolę w jego sukcesie, odniesionym po premierze w 2015 roku. Model na rok 2018 został wyraźnie przeprojektowany. Odważne linie nakreślone przez stylistę pozwalają natychmiast rozpoznać sylwetkę Forza 125, ale każdy z paneli został zmieniony, aby nadać maszynie nieco gładszego i dojrzalszego wyglądu, z bardziej zaokrąglonym, solidnym wyrazem przedniej części pojazdu i nieco delikatniejszymi liniami całej sylwetki. Nowy wygląd podkreślają też czarne akcenty wokół przedniej części skutera oraz na przednich i bocznych owiewkach, dodając więcej sportowego charakteru wyglądowi skutera.

Forza 125 otrzyma następujące opcje kolorystyczne:

  • Matt Carnelian Red Metallic/Pearl Nightstar Black - nowość na rok modelowy 2018
  • Matt Pearl Cool White/Matt Cynos Grey Metallic - nowość na rok modelowy 2018
  • Matt Lucent Silver Metallic/Matt Pearl Pacific Blue.
  • Matt Cynos Grey Metallic/Matt Carbonium Grey Metallic.
  • Black/Matt Cynos Grey Metallic.

-

SILNIK NOWEJ HONDY FORZA 125

  • Czterozaworowy silnik skonstruowany w technice eSP (enchanced Smart Power) firmy Honda wyposażono także w system Idling Stop.
  • Silnik jest mocny i oszczędny, gwarantując solidne osiągi w całym zakresie prędkości obrotowych.
  • Zużycie paliwa wynoszące 2,3 l/100 km oznacza zasięg między tankowaniami wynoszący 500 km.

Czterozaworowy, chłodzony cieczą silnik SOHC zapewnia moc 15 KM (11 kW) przy 8750 obr/min i maksymalny moment obrotowy 12,5 Nm osiągany przy 8250 obr/min. Średnica cylindra i skok tłoka, to 52,4x57,9 mm, stopień sprężania wynosi 11,5:1.

Forza 125 doskonale przyspiesza już ze startu zatrzymanego (na pierwsze 200 m potrzebuje zaledwie 13,4 sekundy), a charakterystyka silnika w zakresie średnich prędkości obrotowych zapewnia dynamiczne reakcje w typowym dla jazdy miejskiej zakresie prędkości 40-60 km/h. Skuter bez wysiłku pozwala na utrzymywanie stałej prędkości około 90 km/h, przy prędkości maksymalnej wynoszącej 108 km/h.

Silnik korzysta z opracowanych w Hondzie rozwiązań i technologii eSP, służących obniżeniu tarcia, co przy dobrze przemyślanym rozplanowaniu takich elementów jak pompa oleju (wbudowana w skrzynię korbową), pozwoliło na maksymalizację sprawności skutera. Kompaktowa komora spalania i wtrysk paliwa PGM-FI, z zasilaniem powietrzem dostarczanym z 4,7-litrowego airboxa i kanałem wlotowym o średnicy 28 mm przyczyniają się do optymalnej wydajności spalania i chłodzenia w silniku.

Cylinder o osi przesuniętej względem osi wału korbowego pozwolił na zmniejszenie tarcia wywołanego kontaktem tłoka z gładzią cylindra, dzięki czemu energia spalania przekazywana jest na wał korbowy z większą sprawnością. Żeliwna, „kolczasta” tuleja cylindrowa (wyposażona od zewnątrz w niewielkie wypustki, pozwala na skuteczniejsze zapobieganie odkształceniom cieplnym wnętrza cylindra. Taka konstrukcja obniża naprężenia w pierścieniach tłokowych, zmniejszając straty tarcia.

Mała, ale wysokowydajna chłodnica wbudowana w zewnętrzną prawą stronę skrzyni korbowej wykorzystuje niewielki, lekki wentylator redukujący tarcie i obniżający opory powietrza. Opory toczenia w zespole przekładni zmniejszono dzięki trzem głównym łożyskom o niskich oporach toczenia, zaprojektowanym tak, by przenosić obciążenia o wielkości, której dane łożysko jest rzeczywiście poddawane. Koło napędowe ma konstrukcję płetwową, która obniża opór powietrza, a koło prowadzące wywiera zmniejszony nacisk na pasek napędowy, redukując straty w przekładni.

Elektronicznie sterowany bezszczotkowy rozrusznik pracujący także jako alternator (ACG) jest montowany wprost na końcu wału korbowego. Bezpośrednio obracając wał korbowy, eliminuje on hałas spowodowany sprzęganiem kół zębatych i pracą zazębień.

System Idling Stop automatycznie zatrzymuje silnik po trzech sekundach pracy na biegu jałowym, gdy skuter jest nieruchomy i załączony jest hamulec, następnie natychmiast uruchamia ponownie silnik po obróceniu manetki przepustnicy. System jest wyjątkowo przyjazny w użyciu dzięki rozrusznikowi ACG i systemowi cofania wału korbowego, który przywraca go do pozycji górnego martwego punktu tłoka przed suwem ssania i dzięki mechanizmowi dekompresji, który minimalizuje opory rozruchu powodowane sprężaniem. System Idling Stop monitoruje poziom naładowania akumulatora i w razie potrzeby wyłącza się, by uniknąć nadmiernego rozładowania akumulatora. W skuterze zastosowano akumulator YTZ8V o przedłużonej żywotności.

Jednym z założeń przyjętych przy konstruowaniu pierwszej wersji skutera Forza 125 było zapewnienie zasięgu, gwarantującego konieczność tankowania tylko raz w tygodniu przy typowym stylu użytkowania, a blisko 500 km zasięgu uzyskano dzięki niskiemu zużyciu paliwa wynoszącemu około 2,3 l/100km (w cyklu pomiarowym WMTC) i zastosowaniu zbiornika paliwa o pojemności 11,5 litra.

-

-

PODWOZIE

  • Skuter zbudowano na stalowej ramie, z przodu zastosowano widelec teleskopowy 33 mm, a z tyłu podwójne amortyzatory z możliwością regulacji obciążenia wstępnego.
  • Masa z płynami, to zaledwie 161 kg, co zwiększa zwinność i łatwość użytkowania.
  • Obręcze kół wykonano z odlewanego aluminium, z przodu i z tyłu zastosowano hamulce tarczowe oraz system ABS.

Rurowa stalowa rama, która decyduje o charakterze podwozia Forza 125 zapewnia niezbędną sztywność i wytrzymałość w szerokim zakresie warunków eksploatacyjnych, z jakimi skuter będzie musiał sobie radzić. Solidnemu widelcowi teleskopowemu z goleniami 33 mm towarzyszą z tyłu dwa amortyzatory z 5-stopniową regulacją wstępnego obciążenia sprężyn, współpracujące z jednoczęściowym aluminiowym wahaczem.

Forza 125 ze swoją niewielką masą wynoszącą zaledwie 162 kg, ułatwia manewrowanie przy minimalnych prędkościach i jest łatwa do parkowania. Rozstaw osi wynoszący 1490 mm zapewnia stabilność, a geometria z kątem pochylenia główki ramy 26,5° i wyprzedzeniem 89 mm gwarantuje sprawne i precyzyjne kierowanie skuterem.

Na aluminiową 15-calową obręcz przedniego koła założono oponę 120/70-15 56P, natomiast 14-calową obręcz tylnego koła wyposażono w oponę 140/70-14 68P, oferując w ten sposób maksimum przyczepności i komfortu jazdy. Przednie koło hamuje duża pojedyncza tarcza o średnicy 256 mm, na tylnej osi zastosowano tarczę o średnicy 240 mm, dodano też dwukanałowy system ABS gwarantujący bezpieczeństwo przy hamowaniu na śliskich nawierzchniach.

-

ORYGINALNE AKCESORIA

Dla Hondy Forza 125 dostępna jest gama oryginalnych akcesoriów Hondy. Obejmuje ona:

  • Kufer górny 45 litrów
  • Tylny bagażnik (montaż bezpośredni)
  • Wewnętrzne torby
  • Podgrzewane manetki
  • Alarm

-

DANE TECHNICZNE NOWEJ HONDY FORZA 125 (2018)

SILNIK
Typ Chłodzony cieczą, 1-cylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy
Pojemność skokowa 125 cm3
Średnica cylindra i skok 52,4 x 57,9
Stopień sprężania 11,5:1
Moc maksymalna 15 KM (11,0 kW / 8500 obr./min.)
Maksymalny moment obrotowy 12,5 Nm / 8250 obr./min.
Zbiornik oleju 0,9 L
UKŁAD PALIWOWY
Wtrysk PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Zbiornik paliwa 11,5 L
Zużycie paliwa 2,3 l/100km
SYSTEM ELEKTRYCZNY
Rozrusznik Elektryczny
Akumulator 12V-7AH
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Sprzęgło Automatyczne sprzęgło odśrodkowe suche
Przeniesienie napędu V-Matic
RAMA
Typ Rurowa, stalowa
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2140 x 755 x 1470 mm
Rozstaw osi 1490 mm
Kąt główki ramy 26,5°
Wyprzedzenie 89 mm
Wysokość siedzenia 780 mm
Prześwit 145 mm
Promień skrętu 2,3 m
Masa własna 162 kg
ZAWIESZENIE
Zawieszenie przednie Widelec teleskopowy 33mm
Zawieszenie tylne Podwójny amortyzator
KOŁA
Koło przednie Odlewane aluminium
Koło tylne Odlewane aluminium
Opona przednia 120/70-15 56P
Opona tylna 140/70-14 68P
HAMULCE
Hamulec przedni 256mm, pojedyncza tarcza
Hamulec tylny 240mm, pojedyncza tarccza
OŚWIETLENIE
Światła przednie LED
Światła tylne LED

Wszystkie dane techniczne mają charakter poglądowy, a producent zastrzega sobie prawo do ich zmiany bez wcześniejszego powiadomienia.

-

źródło: Honda Polska

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: