NOWOŚĆ 2018 - NOWY SKUTER HONDA FORZA 300

NOWOŚĆ 2018 - NOWY SKUTER HONDA FORZA 300

16 MARZEC 2018 13:30

NOWOŚĆ | Nazwa Forza od dawna ma znaczącą pozycję w linii modelowej Honda. Forza to skutery klasy premium, których produkcja rozpoczęła się w 2000 roku. Teraz w ofercie pojawia się wersja Honda Forza 300.

2018 NOWA HONDA FORZA 300

Skuter Honda Forza 300 został zaprojektowany całkowicie od nowa – jest lżejszy, bardziej kompaktowy, utrzymany w sportowym duchu, z nowoczesnym wyposażeniem takim jak elektrycznie regulowana szyba, lampy LED, opcjonalny 45-litrowy kufer górny obsługiwany przez Smart Key. Wyposażono go także w Honda Selectable Torque Control (kontrola momentu obrotowego) – pierwszy skuter Honda z HSTC w historii – oraz w nowoczesny panel sterujący.

Nazwa Forza od dawna ma znaczącą pozycję w linii modelowej Honda. Forza to skutery klasy premium, których produkcja rozpoczęła się w 2000 roku: pierwszy model stał się wzorem, łatwy w prowadzeniu, z ogromnym schowkiem, z zaawansowanym układem hamulcowym CBS (combined braking system). Forza znalazła nabywców w w całej Europie, którzy docenili jej wszechstronność podczas codziennego używania.

Rok 2018 to całkowita przemiana i od podstaw nowa Forza 300. Model w znacznym stopniu podąża za ogromnym sukcesem projektu Forza 125 (której sprzedaż w ciągu 3 lat w Europie wyniosła ponad 30 000 sztuk), ale zachowuje unikalne cechy skutera klasy GT – tylko teraz w doskonalsza, lżejsza, kompaktowa, sportowa, z zaawansowaną elektroniką na pokładzie.

-

-

NOWA FORZA 300 - CENA W POLSCE

Cena nowego modelu skutera Honda Forza 300 została ustalona na 24 900 PLN brutto. Model dostępny jest w sprzedaży w salonie Honda Szczecin, ul. Białowieska 2.

HONDA FORZA 300  24 900,00 PLN

-

-

NOWA FORZA 300 - WYPOSAŻENIE MODELU

Forza model 2018 ma agresywny, sportowy wygląd, i jest bardziej smukła, ostrzejsza w kształtach niż poprzedni model. Zmniejszono rozstaw osi i długość pojazdu. Tylne koło jest większe niż w poprzednim modelu, ale mimo to udało się zmniejszyć wagę o 12kg dzięki przeprojektowanemu zawieszeniu i nowej ramie, co zaowocowało zwiększeniem prędkości maksymalnej i zmniejszeniem zużycia paliwa.

Płynnie działająca elektryczna regulacja szyby poprawiła ochronę przed wiatrem w codziennych jazdach jak i dłuższych wyprawach. Kontrolę momentu obrotowego (HSTC) można włączać/wyłącząć odpowiednim przełącznikiem na kierownicy.

Nowoczesny w pełni LEDowy panel zegarów dostarcza wielu dodatkowych informacji dla kierowcy. Akceosoryjny kufer górny jest wyposażony w system Smart Key.

  • Elektrycznie regulowana szyba sterowana przełącznikiem po lewej stronie kierownicy
  • Nowoczesny panel sterowania
  • Schowek pod siedzeniem na dwa kaski integralne
  • Lampy LED
  • Ostre linie, sportowy, smukły wygląd

Nowa Forza 300 posiada płynną elektryczną regulację szyby w zakresie 140mm sterowaną przełącznikiem na lewej kierownicy. Została ona zaprojektowana tak, aby uzyskać jak najlepszą ochronę przed wiatrem (przepływ powietrza kierowany jest na boki i nad głową kierowcy) i zminimalizować powstający podczas jazdy hałas. Stabilność i komfort przy większych prędkościach oraz przy dłuższych podróżach łatwo można zamienić w poczucie swobody i wolności, gdy szyba jest w najniższym położeniu, dzięki przełącznikowi na kierownicy i płynnej regulacji w zakresie 140mm.

Dwa pełnowymiarowe kaski integralne mogą być schowane w przestrzeni bagażowej pod siedzeniem. Istnieje też możliwość podzielenia schowka, gdy chcemy włożyć tam jeden kask i odzież motocyklowa lub torbę. Dodatkowa skrytka po lewej stronie w przednim panelu owiewek jest wyposażona w zamek – wyposażono ją również w gniazdo zapalniczki 12V. W schowku zmieści się telefon lub butelka na wodę.

Całe oświetlenie w skuterze jest wykonane w technologii LED.

System Smart Key nowej Forza 300 – nie tylko steruje zapłonem i zamkami schowków, ale również umożliwia obsługę opcjonalnego górnego kufra o poj. 45 litrów – po raz pierwszy w historii skuterów Honda. Kluczyk można trzymać w kieszeni - zamek kufra automatycznie się zablokuje, gdy kierowca odejdzie od pojazdu. Oczywiście kufer można zamknąć kluczykiem w tradycyjny sposób. Cały zamek umieszczony jest w dolnej części kufra i łączy się z odpowiednim mechanizmem w tylnej części obudowy skutera.

Na panelu sterowania znajduje się analogowy prędkościomierz, a umieszczony w bocznej części obrotomierz sąsiaduje z wyświetlaczem trybów jazdy, licznikiem przebiegu, zasięgu i innymi wskazaniami komputera, jak średnie zużycie paliwa, czas podróży, temperatura otoczenia, ładowanie akumulatora itp.

Zachowując oryginalność, nowa Forza 300 przypomina swoją mniejszą siostrę Forza 125 – z nowoczesnymi liniami podkreślającymi sportowy charakter skutera. Stylistyka nowej Forzy różni się od poprzedniego modelu, pełnego miękkich linii i zaokrągleń, i charakteryzuje się ostrymi kształtami, dynamicznym wyglądem i kompaktową budową, uzupełnioną dynamicznymi osiągami. Srebrne wstawki z przodu i na bocznych owiewkach zwiększają wrażenie elegancji i klasy premium.

Nowa Forza 300 będzie oferowana w następującej kolorystyce:

  • Crescent Blue Metallic
  • Pearl Nightstar Black
  • Matt Cynos Grey Metallic
  • Matt Pearl Cool White

Użytkownik nowej Forza 300 będzie miał do dyspozycji wiele akcesoriów, m.in.:

  • Kufer górny 45-litrów z systemem Smart key
  • Stelaż pod standardowy kufer górny
  • Torby wewnętrzne do kufra i schowka
  • Podgrzewane manetki
  • Alarm

-

-

SILNIK I DANE TECHNICZNE - NOWA HONDA FORZA 300

W nowej Forza 300 zastosowano ten sam silnik co w legendarnych SH300: 279cc, chłodzony cieczą, wtrysk, SOHC, 4 zawory/cylinder. Charakterystyka pracy została jednak „podkręcona” poprzez zmiany w głowicy, inne czasy otwarć zaworów i zastosowanie odmiennych świec zapłonowych w celu maksymalizacji osiągów w pełnym zakresie od niskich do wysokich obrotów przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa.

Średnica I skok tłoka wynoszą: 72mm x 68,5mm, kompresja 10,5:1. Maksymalna moc 18.5kW osiągana jest przy 7000rpm, moment obrotowy 27,2Nm przy 5750 obr./min. Zmniejszenie wagi o 12Kg wzmacnia pozytywnie osiągi skutera: przyspieszenie 0-200m w 11,1s (o 0,3 s lepiej od poprzedniego modelu), prędkość maksymalna 129km/h (2 km wyższa od poprzedniej wersji). Zużycie paliwa: na jednym litrze można przejechać 31km (zgodnie z normą WMTC). Zbiornik paliwa mieści 11,5 litra, zasięg wynosi ponad 350km.

Całkowitą nowością jest zastosowanie HSTC (kontrola momentu obrotowego) – po raz pierwszy w historii skuterów Honda. HSTC wykrywa wszelkie różnice w prędkości przedniego i tylnego koła, wylicza na podstawie specjalnych algorytmów potencjalne ryzyko uślizgów i odpowiednio ingeruje w moment obrotowy dostarczany przez silnik poprzez zmianę ilości dostarczanego paliwa do cylindra, a przez to zwiększenie przyczepności tylnego koła. HSCT można włączyć/wyłączyć poprzez przełącznik po lewej stronie kierownicy. Kontrolka „T” na panelu sterującym zapala się za każdym razem, gdy system zadziałał ingerując w pracę silnika.

Silnik Forza 300 został skonstruowany od podstaw – rolkowe dźwigienki zaworowe, łożyska ślizgowe wału korbowego oraz nowe uszczelnienie skrzyni korbowej, zapewnia długotrwałą niezawodność.

Pojemność oleju wynosi 1,7 litra. Automatyczne sprzęgło pracuje ze skrzynią V-Matic (z przełożeniami umożliwiającymi szybką reakcję przy małych prędkościach i wzmacniającymi efekt przyspieszenia), a napęd przenoszony jest paskiem.

Silnik
Typ silnika 4-suwowy, 4 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 279cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 72mm x 68,5mm
Kompresja 10,5:1
Moc maksymalna 25,16 KM (18,5 kW) @ 7000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 27,2 Nm @ 5750 obr./min.
Zbiornik oleju 1,7 L
UKŁAD PALIWOWY
Wtrysk PGM-FI
Pojemność zbiornika paliwa 11,5 L
Zużucie paliwa 3,2 l/100km
SYSTEM ELEKTRYCZNY
Starter Elektryczny
Akumulator 12V-8,6 AH
ACG 340 W 
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Sprzęgło Automatyczne sprzęgło odśrodkowe, suche
Przeniesienie napędu Pasek
Przełożenie CVT
RAMA
Typ Stalowa, rurowa
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2140mm x 755 x 1470
Rozstaw osi 1510mm
Kąt główki ramy 26,5°
Wyprzedzenie 89mm
Wysokośc siedzenia 780mm
Prześwit 135mm
Masa własna 182kg
Promień skrętu 2,4m
ZAWIESZENIE
Zawieszenie przednie Widelce φ33
Zawieszenie tylne Podwójny amortyzator
KOŁA
Rozmiar obręczy przedniej 15 cali
Rozmiar obręczy tylnej 14 cali
Opona przednia 120/70R15
Opona tylna 140/70R14
HAMULCE
System ABS 2-kanałowy
Hamulec przedni φ256mm, pojedyncza tarcza
Hamulec tylny φ240mm, pojedyncza tarcza

Wszystkie dane techniczne mają charakter poglądowy, a producent zastrzega sobie prawo do ich zmiany bez wcześniejszego powiadomienia.

-

źródło: Honda Polska

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: