NOWA HONDA CIVIC e:HEV - 5 GWIAZDEK W TEŚCIE EURO NCAP

NOWA HONDA CIVIC e:HEV - 5 GWIAZDEK W TEŚCIE EURO NCAP

17 LISTOPAD 2022 10:50

HONDA | Nowa Honda Civic e:HEV uzyskała maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP

Model Civic 11. generacji, wyposażony w najlepsze w tej klasie, udoskonalone systemy, chroniące pasażerów i pieszych, realizuje założenia Hondy, która zobowiązała się zredukować do zera liczbę ofiar śmiertelnych kolizji z udziałem jej samochodów i motocykli do roku 2050. Aby spełnić rygorystyczne normy Euro NCAP, dotyczące ochrony dorosłych pasażerów przed skutkami zderzeń, w nadwoziu Civica e:HEV zastosowano szereg wzmocnień strukturalnych, które zwiększają ogólne bezpieczeństwo bierne pojazdu. Obejmują one dodatkowe usztywnienia drzwi przednich i obramowań tylnych nadkoli, co poprawiło odporność na uderzenia z boku. Są one połączone przez usztywnienie, biegnące przez pełną szerokość pojazdu, które wzmacnia krawędź łączącą podłogę i kompozytową przegrodę. Dzięki temu ograniczono deformację w przypadku zderzenia czołowego lub zderzenia niesymetrycznego.

Poza mocniejszym i lepiej chroniącym pasażerów podwoziem, wszystkie wersje nowego Civica e:HEV mają w standardzie 11 poduszek powietrznych, w tym kolanowe poduszki powietrzne dla obu pasażerów z przodu, które ograniczają obrażenia podczas zderzeń czołowych, oraz boczne poduszki powietrzne chroniące wszystkich pasażerów. Po raz pierwszy zastosowano centralną poduszkę powietrzną z przodu, która zapobiega zderzeniu kierowcy z pasażerem podczas kolizji bocznej. Ten poziom ochrony obejmuje wszystkich pasażerów nowego Civica e:HEV, nie tylko dorosłych. Samochód uzyskał również dobre wyniki w kategorii ochrony dzieci, dzięki zintegrowanym punktom mocowania ISOFIX, które są zgodne z najnowszymi europejskimi normami i-Size.

Civic 11. generacji dba również o bezpieczeństwo innych uczestników ruchu drogowego oraz pieszych, czemu służą nowo zaprojektowane panele zabezpieczające belki przedniego zderzaka. Pochłaniają one energię uderzenia, zmniejszając ryzyko złamań nóg i uszkodzeń stawów kolanowych u pieszych w razie kolizji. Ochrona ta jest wzmocniona przez zastosowanie unoszącej się do góry pokrywy maski, wyłożonej od spodu wytłoczoną miękką strukturą. Ten niewidoczny element charakteryzuje się wysoką skutecznością pochłaniania energii, co w przypadku uderzenia pieszego głową w powierzchnię maski, znacznie zmniejsza ryzyko poważnych obrażeń.

-

-

HONDA SENSING - CO TO JEST?

Uzupełnieniem elementów bezpieczeństwa biernego w nowym Civicu e:HEV jest rozbudowany system Honda Sensing, obejmujący liczne rozwiąania, zwiększające bezpieczeństwo czynne oraz wspomagające kierowcę. Zastosowano w nim nowe czujniki ultradźwiękowe, wykorzystujące odbicie fal dźwiękowych do wykrywania niemetalowych obiektów, takich jak szyby i ściany, znacznie pewniej i z większą dokładnością niż stosowany wcześniej radar wykorzystujący fale milimetrowe.

Nowy Civic e:HEV jest również wyposażony w szerokokątną kamerę o kącie widzenia 100 stopni, która poprawia zdolność samochodu do wykrywania krawędzi jezdni, oznakowania poziomego drogi, motocykli i rowerzystów. Ponadto nowy procesor o dużej szybkości przetwarzania danych usprawnia zarówno rozpoznawanie obiektów, jak i efektywność pracy oraz sterowanie systemem. Pojazd może więc wykrywać obiekty wcześniej i bardziej precyzyjnie, niż w starszych modelach, co dotyczy również pieszych w oświetlonym i w ciemnym otoczeniu.

W ramach rozbudowanego wachlarza rozwiązań Honda SENSING™ znajduje się ulepszony system ostrzegania przed kolizją czołową, którego zadaniem jest wykrywanie obecności pojazdów poprzedzających, a następnie ostrzeganie kierowcy o zbliżaniu się ze zbyt dużą prędkością za pośrednictwem sygnałów dźwiękowych i wizualnych oraz drżenia, odczuwalnego na kierownicy. Jeśli prowadzący pojazd nie zareaguje, zostanie uruchomiony system minimalizujący skutki ewentualnej kolizji, który automatycznie aplikuje lekkie ciśnienie w układzie hamulcowym, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo lub siłę zderzenia czołowego. Jeśli system wykryje bezpośrednie zagrożenie kolizji, automatycznie hamuje z pełną siłą. Nowa Honda Civic dołącza do pozostałych modeli gamy: CR-V i Jazz, które w testach Euro NCAP otrzymały maksymalną ocenę pięciu gwiazdek od Euro NCAP.

-

___
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: