NOWA HONDA CB1000R 2023 (CENA W POLSCE)

NOWA HONDA CB1000R 2023 (CENA W POLSCE)

27 WRZESIEŃ 2022 13:00

NOWOŚĆ | W ciągu ostatniej dekady producenci odnotowali wiele zmian w oczekiwaniach nabywców motocykli odnośnie działania i wyglądu motocykla oraz tego, jak się na nim czuje kierowca. Honda nigdy nie bała się eksploatowania swojej wiedzy technologicznej, inżynierii i zadawania pytań „co jeśli...?” w procesie tworzenia motocykli, które mogą odkryć nowe obszary na motocyklowym rynku.

Z tego nurtu wyrasta właśnie CB1000R. Przed wprowadzeniem w 2018 roku dużych zmian modelowych, inżynierowie Hondy ponownie przyjrzeli się ostrej, surowej aparycji streetfightera poprzedniej generacji i pozbawili motocykl wszelkich ozdobników, kierując się retro-industrialnym minimalizmem. Powstała maszyna, której stylowi nadano nazwę „Neo Sports Café” – była to fuzja bezowiewkowego motocykla sportowego i pozbawionego ozdobników Cafe Racera.

Pojazd wyróżnił się z tłumu poprzez odejście od typowej supersportowej formuły „big naked”, oferując jednocześnie emocje podczas jazdy oraz radykalną, nową formę i zachwycającą estetykę dużego jednośladu. Dzięki połączeniu powściągliwości w jednym obszarze z radykalizmem w innych, odrodzony CB1000R dał kierowcy potęgę użytecznych osiągów oraz poczucie kontroli nad supersportową maszyną.

Linie CB1000R są agresywne, sylwetka wysuwa się optycznie ku przodowi, zwracając uwagę wkomponowanymi detalami – odsłoniętą aluminiową ramą pomocniczą, osłonami chłodnicy i airboxu, które potęgują wrażenie ogólnej harmonii i dynamiki. Reflektor jest odchylony do tyłu, a precyzyjnie wykonane obręcze kół dodają motocyklowi elegancji.

W roczniku modelowym 2021 zweryfikowano ustawienia modułu PGM-FI, wyrównujące krzywą mocy i zapewniające zgodność z normą EURO5. Kolorowy wyświetlacz TFT oferuje system sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control, który łączy kierowcę z jego smartfonem, a pod siedzeniem znajduje się gniazdo ładowania USB.

Gotów do jazdy gwarantującej pełnię emocji i zdolny dotrzymać tempa na krętych wąskich drogach o wiele bardziej wyspecjalizowanym maszynom, a do tego po prostu piękny, pełen emocji, dynamiki i najnowszej dostępnej techniki – CB1000R okazał się motocyklem, obok którego nikt nie przejdzie obojętnie.

-

HONDA CB1000R 2023 - JAKA ZMIANA?

CB1000R na rok modelowy 2023 nie zmienił się mechanicznie. Dostępne będą natomiast dwie nowe opcje kolorystyczne - jedna dla standardowego modelu i jedna dla Black Edition. Obie otrzymały czarną aluminiową tylną ramę, uzupełniającą surowy minimalizm modelu.

Model CB1000R na rok 2023 będzie dostępny nowej opcji kolorystycznej:

- Bordeaux Red Metallic - NOWOŚĆ,

natomiast CB1000R Black Edition będzie w roczniku modelowym 2023 dostępna w kolorze:

- Deep Graphite Black,

- Mat Jeans Blue Metallic - NOWOŚĆ.

-

HONDA CB1000R 2023 - OPIS MODELU

Nowy model CB1000R jest motocyklem urzekającym dopracowaną estetyką, jednak wersja Black Edition idzie o kilka kroków dalej. Zaczyna życie na tej samej linii produkcyjnej, na której powstaje standardowy CB1000R, by następnie zjechać na inną ścieżkę, na której zyskuje nastrojowy klimat i kilka dodatkowych, pożądanych akcesoriów.

Oprócz dobranych z wyczuciem aluminiowych detali obrabianych mechanicznie, takich jak ramiona obręczy kół, mocowania wahaczy, osłony silnika i zaciski mocowania kierownicy, wszystko, co widoczne jest czarne – ramka reflektora, przednia osłona, golenie widelca, osłony chłodnicy, osłony airboxu (z anodowanym wykończeniem), rury wydechowe i tłumik. W modelu na rok 2023 malowanie zbiornika paliwa uzupełnia nowy srebrny pasek harmonizujący z aluminiowymi detalami, dopasowane kolorystycznie jest również pokrycie siedzenia pasażera. Standardowym wyposażeniem jest również quickshifter. Obrabiane mechanicznie logo „CB” dodaje tej kompozycji uroku.

Estetyka hondowskiego stylu „Neo Sports Café” powstała nie tylko z zamiłowania do przeszłości, ale i z myślą o przyszłości, dając wiele interpretacji tego motywu.

Na całej długości CB1000R wyczuwa się harmonię linii i detali. Natychmiast rozpoznawalny okrągły reflektor, umieszczony w łezkowej obudowie między goleniami widelca, odchyla się do tyłu. Osłony chłodnicy z polerowanego aluminium są znacznie mniejsze i ustawione pod kątem w stosunku do osi motocykla, co konsekwentnie wykorzystano w liniach osłony airboxu. Aluminiowa rama pomocnicza jest w modelu na rok 2023 wykończona w kolorze jet black, podkreślając surowy minimalizm tylnej części motocykla. Dodatkowym estetycznym szczegółem jest niezwykle mała ramka mocowania tablicy rejestracyjnej.

Chociaż dopracowany styl CB1000R może zawrócić w głowie czułemu na motocyklową urodę obserwatorowi, pamiętano też o codziennych praktycznych drobiazgach ułatwiających codzienne korzystanie z motocykla. Zestaw wskaźników umieszczonych w 5-calowym, pełnokolorowym, dobrze widocznym ekranie TFT, oferuje cztery sposoby wyświetlania prędkości jazdy i obrotów silnika – w zależności od preferencji kierowcy – a także wskaźnik poziomu paliwa i jego zużycia, wskaźnik trybu jazdy, wyświetlanie parametrów silnika oraz wskaźnik sugerowanej zmiany biegu na wyższy. Zmiana wyświetlanych danych odbywa się za pomocą przycisków umieszczonych po lewej stronie kierownicy.

W interfejsie kierowcy znajduje się również system sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control, który w czasie jazdy łączy kierowcę ze smartfonem i umożliwia głosowe zarządzanie odbieraniem rozmów telefonicznych, pocztą elektroniczną, muzyką i nawigacją. Kierowcy potrzebny jest zestaw słuchawkowy montowany w kasku, z kolei smartfon łączy się z pojazdem przez łącze Bluetooth. Po lewej stronie kierownicy znajdują się też przyciski obsługi systemu. Pod siedzeniem znajduje się gniazdo USB, które ułatwia ładowanie urządzenia mobilnego.

Kierunkowskazy CB1000R mają funkcję sygnału awaryjnego hamowania (ESS). Podczas nagłego hamowania, światła awaryjne migają, aby ostrzec innych użytkowników drogi o gwałtownym spadku prędkości. Światła awaryjne są wyłączane po nagłym hamowaniu, bez korzystania z prostego timera, system porównuje różnicę prędkości kół przedniego i tylnego i w zależności od sytuacji oblicza kiedy należy wyłączyć światła awaryjne.

-

Bordeaux Red Metallic (NOWOŚĆ)

-

HONDA CB1000R 2023 - JAKI SILNIK?

Czterocylindrowy silnik CB1000R o pojemności 998 cm3, z rozrządem DOHC, zapewnia solidną dawkę mocy i momentu obrotowego: 145 KM (107 kW) przy 10500 obr/min i 104 Nm przy 8250 obr/min. Średnica cylindra i skok tłoka to 75 x 56,5 mm, stopień sprężania wynosi 11,6:1. Czerwona strefa obrotomierza zaczyna się od 11500 obr/min, a ogranicznik obrotów włącza się przy 12000 obr/min, ustawienia PGM-FI wygładzają dostarczanie mocy i poprawiają reakcję.

Silnik jest zestrojony tak, by generować moment obrotowy z charakterystyczną „rampą” w zakresie 6000-8000 obr/min, z wyraźnym coraz szybszym przyrostem mocy, przynoszącym ekscytujące, niezapomniane wrażenia z jazdy. Taka charakterystyka jest bardzo przydatna przy szybkim przyspieszaniu przed i w trakcie wyprzedzania w rzeczywistych warunkach drogowych.

Airbox, kanały i filtr powietrza zapewniają płynną drogę przepływu powietrza do silnika, zmniejszając straty ciśnienia na całej jego drodze do cylindrów. Przepustnica o średnicy 44 mm podaje mieszankę powietrza i paliwa do portów dolotowych o dużej średnicy i starannie ukształtowanych komór spalania. Skoki zaworów wynoszą 8,3 mm po stronie wlotowej i 8,1 mm po stronie wydechu. Tłoki są wykonane z kutego aluminium.

Krótkie przełożenia skrzyni biegów zapewniają wspaniałe wrażenia przy przyspieszeniu, ze zmianą biegów w zakresie 30-130 km/h. Sprzęgło antyhoppingowe jest bardzo lekkie i pozwala na szybkie, agresywne redukcje biegów.

Lekki układ wydechowy skonstruowano tak, by nie utrudniał oddychania silnika w zakresie średnich prędkości obrotowych. Jest to konstrukcja o konfiguracji 4-2-1, pozwalająca na odprowadzanie spalin poprzez 4 krótkie katalizatory do głównej komory, która następnie przechodzi w dwukomorowy tłumik. Brzmienie wydechu zostało dostrojone tak, by wraz ze wzrostem prędkości obrotowej powyżej 5500 obr/min nabierało znacznie głębszego, bardziej surowego tonu.

Dla uzyskania zgodności z normą EURO5, czujniki ubogiej mieszanki (LAF) umieszczone w rurach za kolektorem wydechowym umożliwiają dokładny pomiar składu gazów. Zużycie paliwa wynosi 5,4 l / 100 km.

-

Deep Graphite Black

-

HONDA CB1000R 2023 - JAKIE TRYBY?

System elektronicznie sterowanej przepustnicy (TBW) umożliwia kierowcy maksymalną kontrolę nad potężnym silnikiem CB1000R poprzez 3 domyślne tryby jazdy oraz tryb USER. Kierowca wybiera je przełącznikiem po lewej stronie kierownicy lub poprzez ekran TFT.

Dostępne są 3 poziomy mocy silnika (P), hamowania silnikiem (EB) i kontroli momentu obrotowego (HSTC). Doświadczony kierowca może całkowicie wyłączyć system HSTC. Tryby jazdy skonfigurowano tak, by oferowały różne kombinacje parametrów jazdy.

Tryb RAIN wykorzystuje najłatwiejsze do zauważenia ograniczenia mocy, stosuje średni poziom hamowania silnikiem i wysoki poziom interwencji HSTC. Obniżenie mocy i momentu obrotowego odczuwalne jest najbardziej na pierwszych 3 biegach.

Tryb STANDARD oferuje ustawienia pośrednie w dostarczaniu mocy, hamowaniu silnikiem i w interwencji system HSTC. Łagodzi on nieco moc silnika na pierwszym i drugim biegu i wykorzystuje ją tuż poniżej mocy dostępnej w trybie SPORT, ale ze zredukowanym momentem obrotowym przy częściowym otwarciu przepustnicy.

Tryb SPORT wykorzystuje najwyższą moc i najniższe poziomy ograniczenia hamowania silnikiem oraz interwencji systemu HSTC, aby zapewnić maksimum osiągów na wszystkich sześciu przełożeniach, dostarczając maksimum momentu obrotowego i mocy przy wszystkich położeniach przepustnicy, z absolutnie koniecznymi interwencjami systemu HSTC.

Tryb USER pozwala kierowcy na wybór pomiędzy trzema ustawieniami każdego parametru i zapisanie wybranego ustawienia do wykorzystania w przyszłości.

-

Mat Jeans Blue Metallic (NOWOŚĆ)

-

HONDA CB1000R 2023 - JAKIE PODWOZIE?

Podwozie CB1000R to stalowa rama „backbone” z aluminiowymi mocowaniami pojedynczego wahacza o długości 574,2 mm. Pochylenie główki ramy wynosi 25°, wyprzedzenie, to 100 mm. Rozstaw osi wynosi 1455 mm, a masa z płynami 212 kg. Rozkład nacisków na osie wynosi 48,5% na przód i 51,5% na tył.

Naturalny trójkąt pozycji kierowcy uzyskano dzięki szerokiej, aluminiowej kierownicy stożkowej, dopasowanej do wysokości siedzenia 830 mm. Szeroki bezkołnierzowy zbiornik paliwa został ukształtowany tak, by zapewnić maksimum miejsca na kolana kierowcy.

Przednie, regulowane zawieszenie wykorzystuje widelec Showa Big Piston z rozdzielonymi funkcjami (SFF-BP). Wszystkie funkcje tłumienia przewidziano w jednej kolumnie, redukując masę, a jednocześnie zapewniając stabilność, komfort i kontrolę w szerokim zakresie warunków jazdy. Tylna kolumna Showa pozwala na regulację wstępnego napięcia sprężyny i tłumienia odbicia.

Podwójne, promieniowe, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe z przodu współpracują z pływającymi tarczami 310 mm, z tyłu zastosowano dwutłoczkowy zacisk i tarczę 256 mm. Układ hamulcowy wyposażono w 2-kanałowy system ABS. Starannie zaprojektowane siedmioramienne obręcze kół, wykonane z odlewanego aluminium, emanują elegancją. Tylna opona (osadzona na 6-calowej obręczy) ma rozmiary 190/55 ZR17, przednia – 120/70 ZR17.

-

HONDA CB1000R 2023 - JAKIE AKCESORIA?

Szeroka gama oryginalnych akcesoriów przeznaczonych dla modelu powstała z myślą o dopełnieniu sportowego charakteru CB1000R oraz podniesieniu walorów praktycznych i komfortu. Są one oferowane zarówno osobno, jak i w skompletowanych pakietach.

Pakiet Design Pack jest dostępny zarówno dla wersji standardowej, jak i Black Edition. Obejmuje akcesoria, które podnoszą wizualną atrakcyjność motocykla:

- osłona przedniego amortyzatora,
- osłona chłodnicy,
- końcówki manetek,
- siedzenia dla kierowcy i pasażera pokryte Alcantarą,
- osłona licznika/osłona wiatrowa (dostępna tylko w wersji standardowej),
- osłona tylnego siedzenia (dostępna tylko w wersji standardowej);

Na pakiet Sports Pack dostępny tylko dla wersji Black Edition, zwiększający osiągi i poprawiający ochronę CB1000R, składają się:

- osłona sprzęgła,
- quick Shifter,
- naklejka na zbiornik;

Pakiet Plus Pack został opracowany z myślą o zwiększeniu walorów praktycznych modelu CB1000R, poprzez dodanie następujących akcesoriów:

- ogrzewanie manetek,
- zestaw podstawy bagażnika;

Zestaw Journey Pack, zwiększający możliwości transportowe CB1000R, zawiera następujące akcesoria:

- torba na zbiornik 3 l z mocowaniem,
- elastyczna tylna torba (15-22 l);

Na pakiet FOP Pack, dostępny tylko dla wersji standardowej, składają się:

- osłona licznika/osłona wiatrowa,
- osłona tylnego siedzenia,
- quick Shifter;

Oddzielnie dostępne są również dodatkowe akcesoria:

- paski na felgi,
- pierścień na skrzynię korbową,
- pokrowiec do użycia w pomieszczeniach;

-

-

HONDA CB1000R 2023 - CENA W POLSCE:

MODEL KOLOR CENA KATALOGOWA
Honda CB1000R 2023 BORDEAUX RED METALLIC 61 500 PLN
Honda CB1000R 2023 Black Edition DEEP GRAPHITE BLACK 68 400 PLN
MAT JEANS BLUE METALLIC 68 400 PLN

-

HONDA CB1000R 2023 - DANE TECHNICZNE:

SILNIK
typ chłodzony cieczą 4-cylindrowy rzędowy DOHC
liczba zaworów na cylinder 4
pojemność skokowa (cm³) 998 cm3
średnica cylindra x skok tłoka (mm) 75 mm x 56,5 mm
stopień sprężania 11.6:1
moc maksymalna 145 KM (107 kW) przy 10500 obr/min
maks. moment obrotowy 104 Nm przy 8250 obr/min
poziom hałasu (dB) Lurban 75 / Lwot 80
SYSTEM PALIWOWY
zasilanie elektroniczny wtrysk PGM-FI
zbiornik paliwa 16,2 litra
zużycie paliwa 5,84 l/100 km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
rozrusznik elektryczny
pojemność akumulatora 12V/8,6 AH
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
typ sprzęgła mokre wielotarczowe
typ skrzyni biegów 6-biegowa
przeniesienie napędu łańcuch
RAMA
typ rama stalowa typu backbone
PODWOZIE
wymiary (dł. x szer. x wys.) 2120 mm x 789 mm x 1090 mm
rozstaw osi 1455 mm
kąt pochylenia kolumny 25°
wyprzedzenie 100 mm
wysokość siedziska 830 mm
prześwit 135 mm
masa własna 212 kg
ZAWIESZENIE
przód widelec Showa SFF-BP USD
tył zespolone Showa (skok 131 mm)
KOŁA
obręcz przednia aluminiowe, odlewane
obręcz tylna aluminiowe, odlewane
opona przednia 120/70 ZR17
opona tylna 190/55 ZR17
HAMULCE
układ ABS dwukanałowy
przód podwójna tarcza 310 mm
tylne pojedyncza tarcza 256 mm
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
zespół wskaźników 5-calowy ekran TFT
reflektor LED
światła tylne LED

___
źródło: Honda Motocykle Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: