NOWA HONDA HORNET 2023: JAKI SILNIK?

NOWA HONDA HORNET 2023: JAKI SILNIK?

09 WRZESIEŃ 2022 09:00

NOWOŚĆ | Po ujawnieniu pierwszych szkiców konceptu w maju, Honda przedstawia dziś dalsze informacje na temat postępów w pracach nad nowym Hornetem, które jednoznacznie wskazują, że opracowywany model będzie miał potencjał dorównujący jego efektownemu, agresywnemu wyglądowi.

Model koncepcyjny – którego pierwsze wideo zostało dziś opublikowane – jest napędzany przez zupełnie nowy, dwucylindrowy, rzędowy silnik 8-zaworowy Unicam, generujący moc maksymalną 92 KM (67,5 kW) przy 9 500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 75 Nm przy 7 200 obr/min.

Kompaktowy, lekki silnik nawiązuje do tradycji Horneta, z charakterystyczną pracą na wolnych obrotach i imponującym skokiem obrotomierza w górę. Oprócz emocji przy wysokich obrotach, silnik dostarcza również solidnego momentu obrotowego w średnim zakresie, aby wygenerować przyspieszenie uprzyjemniające każdą chwilę w drodze. Ponadto, dzięki przesuniętym o 270° wykorbieniom wału napędowego, nierównomiernym odstępom między momentami zapłonu i starannie dopracowanemu układowi wydechowemu, Hornet wyróżnia się charakterystycznym pulsacyjnym klangiem pracy silnika i bardzo przyjemnym dźwiękiem.

-

-

Kierownikiem projektów badawczych w pracach działu rozwojowego jest Fuyuki Hosokawa, którego obowiązki obejmują ostatnio nadzór nad opracowaniem najnowszego modelu CBR1000RR-R Fireblade. Fuyuki Hosokawa, Kierownik projektów badawczych rocznika modelowego 2023:

„Hornet zawsze był dla Hondy wyjątkowym motocyklem. Dynamiczne, porywające osiągi zawsze szły w parze z lekkością i zwinnością prowadzenia.

Przed rozpoczęciem tego projektu długo zastanawialiśmy się, jakie osiągi chcielibyśmy zaoferować kierowcy. Wiedzieliśmy, że konieczne jest zachowanie klasycznej mocy Horneta na szczycie obrotów, a jednocześnie, chcieliśmy, aby uwspółcześniony silnik nowej generacji miał naprawdę wysoki moment obrotowy i zachował odgłos „pulsowania” przy niskich i średnich obrotach. Naszym celem zawsze było połączenie ich z lekkością prowadzenia i zwrotnością, aby każda przejażdżka - nawet w mieście - dawała jak najwięcej pozytywnych wrażeń i satysfakcji.

Wiedzieliśmy, że pożądane osiągi i lekkość prowadzenia zapewni nam opracowany od podstaw dwucylindrowy silnik o krótkim skoku, z wykorbieniami wału przesuniętymi o 270°. Osiągnęlibyśmy nie tylko doskonałe przyspieszenia na szczycie skali obrotów, ale również sportowy moment obrotowy od dolnego zakresu obrotów – idealny do jazdy w środowisku miejskim, a także wychodzenia z zakrętów na otwartej drodze.”

-

-

___
źródło: Honda Motocykle Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: