HONDA CUSTOMS 2022

HONDA CUSTOMS 2022

31 SIERPIEŃ 2022 12:00

HONDA MOTO | Honda ogłosiła dziś, że zwycięzcą konkursu Honda Customs 2022 został...

Swoje zdanie na temat dziesięciu najlepiej tuningowanych motocykli Rebel CMX500CMX1100, które zaprezentowano na stronie internetowej hondacustoms.com wyraziło ponad 8000 unikalnych użytkowników. Używając przycisków „lubię” lub „nie lubię”, mogli głosować na modele pochodzące z Włoch, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Hiszpanii i Francji. Wszystkie dziesięć motocyklowych kreacji pokazano w lipcu, podczas odbywającego się corocznie festiwalu Wheels and Waves w Biarritz.

Trzy najlepiej ocenione motocykle otrzymały „polubienia” od odpowiednio:

I. 5 175 głosujących - 63%,
II. 4 823 głosujących - 59%,
III. 4 335 głosujących - 53%.

„Maanboard” i jego konstruktorzy ze zwycięskiej firmy Motocicli Audaci czerpali inspirację z maszyn startujących w wyścigach Sand Racers w latach 30., a najważniejszymi elementami konstrukcji są: całkowicie przebudowane przednie zawieszenie z wyeksponowanymi sprężynami widelca, 19-calowe, szprychowe koła oraz układ wydechowy wykonany w całości ze stali nierdzewnej, zakończony tłumikiem SC-Project.

Wyjątkowy schemat malowania – z wykorzystaniem cukierkowego niebieskiego oraz złotego lakieru – zdobi zbiornik i customową tylną część motocykla, a podwyższona kierownica i nowe skórzane siedzenie są dopełnieniem stylizacji.

Na drugim miejscu znalazła się maszyna „5Four Honda Rebel Street” z warsztatu brytyjskiego konstruktora motocykli, Guy’a Willisona. Trzeci z linii customów Hondy, po CB1100RSCB1000R, „Rebel Street” zyskał uznanie głosujących dzięki efektownemu schematowi malowania Pro Kustom w odcieniu kości słoniowej i jaskrawej czerwieni. W projekcie przyciągają uwagę szprychowe obręcze, końcówka układu wydechowego rodem z torów wyścigowych i przednia tablica ze stali nierdzewnej.

Portugalski dealer, Honda Garonda, zajął trzecie miejsce, prezentując biało-złotego Rebela „Lucy”, inspirowanego modelem CB175 z przełomu lat 60. i 70.

-

-

Bazą dla trzech zwycięskich motocykli był CMX500 Rebel. Od rynkowej premiery w 2017 roku model ten cieszy się ogromną popularnością w całej Europie. W 2021 roku był on najlepiej sprzedającym się motocyklem customowym w Europie i do dziś, w 2022 roku pozostaje na szczycie rankingu na naszym kontynencie. Oba Rebele – o pojemności 500 cm3 i 1100 cm3 – stanowią kuszącą platformę do personalizacji na każdym poziomie.

Poniżej Nicola Manca, założyciel i szef Motocicli Audaci, opowiada o inspiracjach i wyzwaniach związanych z tworzeniem projektu Maanboard:

Gratulujemy zdobycia tytułu zwycięzcy 2022 Honda Customs. Maanboard to naprawdę wyjątkowy motocykl – skąd pomysł, by nawiązać do wyglądu Sand Racerów z lat 30.?

Dziękuję, to było naprawdę przyjemne doświadczenie i dziękuję wszystkim, którzy na nas głosowali.

Sand Racery z lat 30. zainspirowały nas z kilku powodów. Pierwszym z nich był kontekst, w którym motocykl miał być prezentowany: w naszych wyobrażeniach Wheels and Waves to przede wszystkim wyścigi na piasku na pełnym gazie, więc inspiracja klasycznymi Sand Racerami była właściwie nieunikniona.

Drugi był faktycznie związany z kwestią techniczną. Aby osiągnąć pożądaną linię, musieliśmy znacznie podnieść tył motocykla, a także obniżyć przód o ok. 16 cm. Chcieliśmy zastosować 19-calowe opony, lecz to rodziło problem z miejscem, ponieważ przednie koło dotykałoby chłodnicy. Aby tego uniknąć, zastosowaliśmy widelec sprężynowy, który pozwolił nam przesunąć przednie koło do przodu, uwalniając potrzebną przestrzeń, a jednocześnie umożliwiając obniżenie przedniej części i uzyskanie pożądanej linii.

Jaskrawy niebieski kolor z pewnością przyciąga wzrok. Czy ten kolor ma jakieś specjalne znaczenie?

Początkowo motocykl miał być czerwony, zdobiony złotymi liśćmi. Nasz przyjaciel Ivan Motta przesłał nam jako próbkę testową lakier candy blue, który bardzo nam się spodobał. Czuliśmy, że naprawdę pasuje do naszej koncepcji, ponieważ kojarzy się z morzem i falami. Jest to tzw. kolor cukierkowy, więc zmienia się w zależności od światła padającego na motocykl, podobnie jak to się dzieje, gdy słońce oświetla powierzchnię morza.

Maanboard dumnie nosi tablicę z numerem 90 z przodu i na tylnej części motocykla. Czy liczba oznacza coś konkretnego?

Liczba 90 pochodzi z Kabały, ezoterycznego systemu myślenia i szkoły filozoficznej ukształtowanej przez żydowski mistycyzm, gdzie jest tłumaczona na słowo „strach”.

Poza tym, jeśli przyjrzysz się bliżej, numer 90 na motocyklu jest utworzony przez litery, składające się w słowa „wzbudzać strach” – co nawiązuje do klimatów bliskich społeczności kierowców custom bike’ów. Oczywiście było wiele liczb, które mogliśmy tu umieścić, jednak z uwagi na to, że jazdę po piasku – bez przedniego hamulca – można opisać jako „trochę straszną”, 90 wydawało nam się najbardziej odpowiednie.

Co okazało się największym wyzwaniem podczas przebudowy?

Najtrudniejszym etapem było osiągnięcie początkowej idei. Zanim przystąpiliśmy do pracy, przyjrzeliśmy się kilku projektom bazującym na modelu Rebel i zauważyliśmy, że wszystkie miały tendencję do podkreślania wznoszącej się ku przodowi sylwetki.

Aby Maanboard naprawdę się wyróżniał, postanowiliśmy zastosować odwrotną strategię – pracować nad maksymalnym wyrównaniem linii bez wymiany zbiornika czy cięcia ramy.
Oczywiście, przed przystąpieniem do przebudowy z użyciem niestandardowych elementów, w zespole panował lekki niepokój o to, jaki będzie ostateczny wygląd motocykla, ale zaufaliśmy naszym szkicom i umiejętnościom i najwyraźniej się udało. Resztę podzespołów udało się wpasować w ich miejsca i wszyscy jesteśmy naprawdę dumni z ostatecznej realizacji.

Z których elementów projektu jesteś najbardziej zadowolony?

Najwięcej powodów do dumy daje nam osiągnięcie zupełnie innej sylwetki niż w modelu bazowym, bez konieczności modyfikacji ramy, zbiornika czy wahacza. Wybór koncepcji bywa trudniejszy niż radykalna modyfikacja motocykla, ponieważ lubimy myśleć, że efekt będzie inspiracją dla hobbystów i amatorów customów. Podkreśla to bardzo duży potencjał Hondy Rebel, która – przy bardzo nielicznych i odwracalnych modyfikacjach – może stać się prawdziwym laboratorium dla fantazji i customizacji.

Obok tego jest wiele elementów, z których jesteśmy bardzo zadowoleni, na przykład kształt siedzenia czy formowany i lakierowany własnoręcznie tył motocykla. Są one bliskie naturze customów i jednocześnie zachowują wyścigową duszę, którą przekazaliśmy tej maszynie.”

-

-

Każdy kto chciałby przyjrzeć się bliżej wszystkim dziesięciu zmodyfikowanym motocyklom, może skorzystać ze strony Honda Customs, która jest nadal dostępna w języku angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim, hiszpańskim i portugalskim. Użytkownicy mogą pobrać na komputer lub telefon komórkowy tapetę wybranego przez siebie motocykla, a także podzielić się swoim wyborem w mediach społecznościowych.

___
źródło: Honda Motocykle Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: